Gå til innhold

Hvilken tilnærming har du til livet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I prioritert rekkefølge:

Ungene og mannen 

Jobb

Moren min

Fritidsaktiviteter inkl mye dugnadsarbeid 

Venner og øvrig familie

 

Anonymkode: a4539...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kun lever én gang og derfor må ha det godt. Å fokusere på glede i alt man gjør.

Anonymkode: a78e8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilitet og økonomisk trygghet.

Orden. I huset og i bilen. 

Glede meg over MINIMUM en ting hver eneste dag. 

(Livet har vært ganske slitsomt, men med de tre tingene ovenfor som fokus, har jeg det bra i dag)

Anonymkode: d742e...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese hva dere andre tenker! Jeg har fokus på takknemlighet, og med det følger glede og latter. 

Jeg har hatt en periode med mye stress og påfølgende negative følelser fra min side, der frustrasjon, og irritasjon har fått stor plass. 

Når jeg ser tilbake nå, er det fascinerende hvordan det påvirket min adferd og videre fokus! Så nå skriver jeg i sjelefredboken flere ganger daglig og finner tilbake til gleden. 

Anonymkode: 98d0e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spennende å lese hva dere andre tenker! Jeg har fokus på takknemlighet, og med det følger glede og latter. 

Jeg har hatt en periode med mye stress og påfølgende negative følelser fra min side, der frustrasjon, og irritasjon har fått stor plass. 

Når jeg ser tilbake nå, er det fascinerende hvordan det påvirket min adferd og videre fokus! Så nå skriver jeg i sjelefredboken flere ganger daglig og finner tilbake til gleden. 

Anonymkode: 98d0e...411

Lurt!

Jeg legger lapper i takknemlighetskrukka 😊

Anonymkode: a78e8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt realistisk er mitt syn på livet preget av skuffelse, kjedsomhet og en følelse av å ha havnet på feil plass. Først og fremst er det vel geografisk plassering og klima som har tatt knekken på meg; jeg mistrives sterkt i minusgrader og mørket om vinteren. Videre syns jeg at livet ikke gir mening, mtp at vi i dette samfunnet blir oppfordret til å ta utdannelse, få barn, ha fast full jobb. Det har både jeg og mannen, vi tjener nøyaktig på landsgjennomsnittet begge to, bor billig på landet, er ikke materialistiske. LIKEVEL har vi null penger til overs til å faktisk kunne nyte livet, det vil si reise og oppleve ting. Alt går til regninger, bilhold, mat, kjedelige ting. Føler meg presset inn i et A4-liv der alt koster for mye og gir ekstremt liten glede. Og dette systemet føler jeg at jeg oppdaget for sent - etter studier, etter å ha fått barn, etter huskjøp. Så nå sitter jeg her og _holder ut_. Sååå ja, min tilnærming til livet er rimelig negativ. 

Anonymkode: a80d3...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt realistisk er mitt syn på livet preget av skuffelse, kjedsomhet og en følelse av å ha havnet på feil plass. Først og fremst er det vel geografisk plassering og klima som har tatt knekken på meg; jeg mistrives sterkt i minusgrader og mørket om vinteren. Videre syns jeg at livet ikke gir mening, mtp at vi i dette samfunnet blir oppfordret til å ta utdannelse, få barn, ha fast full jobb. Det har både jeg og mannen, vi tjener nøyaktig på landsgjennomsnittet begge to, bor billig på landet, er ikke materialistiske. LIKEVEL har vi null penger til overs til å faktisk kunne nyte livet, det vil si reise og oppleve ting. Alt går til regninger, bilhold, mat, kjedelige ting. Føler meg presset inn i et A4-liv der alt koster for mye og gir ekstremt liten glede. Og dette systemet føler jeg at jeg oppdaget for sent - etter studier, etter å ha fått barn, etter huskjøp. Så nå sitter jeg her og _holder ut_. Sååå ja, min tilnærming til livet er rimelig negativ. 

Anonymkode: a80d3...4db

Må bare presisere at jeg er takknemlig for mye. Vet at livet ikke kan klages på, og jeg gjør heller ikke det i det daglige. Vi har masse å være evig takknemlig for. Men i bunn og grunn, når jeg setter meg ned og tenker etter, så føles livet meningsløst og samlebåndspreget, der vi ‘gjennomsnittlige’ dødelige jobber og betaler ræva av oss slik at den rike eliten skal bli rikere.

Eksempel; min tante er gift med en milliardær fra USA. De gidder ikke ha noe med oss å gjøre, men alle hennes venninner blir fraktet med hennes privatfly til vingården hennes i Italia og bor der gratis. Imens vi må selge en nyre for å kunne reise på en skikkelig ferie i to uker med barna ( ja, jeg teltet GJERNE i hagen eller låner en hytte på fjellet, men det også blir kjedelig det tiende året på rad...!). 

Har seriøst vurdert å finne meg en rik mann slik at jeg også kan ha verden som min lekeplass. Men nå er det slik at en av de tingene jeg er aller mest takknemlig for er min trygge og lojale mann...

Anonymkode: a80d3...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus i mitt liv er at det kun er jeg som er ansvarlig for min egen lykke :) 

min øverste prioritet derimot, er barna mine, at de er lykkelige og at de har alt de trenger.

så mannen, familien og venner selvsagt.

jobben ligger laaaaaangt nede på lista. Utdanning derimot kommer etter barna, mannen og familien.

Anonymkode: 9cd5b...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fokus på kjærligheten til barna, mannen og jobben min. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg får oppleve kjærlighet hver eneste dag (selv om det er mye motstand i tenåringene) og det meningsfulle som følger med dette livet sammen med dem.

Samtidig brenner jeg for det jeg driver med profesjonelt, så det får naturligvis mye fokus.Har generelt en optimistisk tilnærming til livet og prøver bry meg om de som er i nære sirkler, familie og venner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna og mannen min er det viktigste i mitt liv. Jeg tar en dag i gangen, og prøver å kose meg hver dag. Mannen har en diagnose som gjør fremtiden meget usikker, så prøver å ikke tenke veldig langt frem i tid. 

Utdanning og annen familie kommer rett etter, for å sikre min og barnas fremtid.

Trening er også viktig for meg, trenger å ha noe «eget» der jeg kan føle mestring.

 

Anonymkode: e2924...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt realistisk er mitt syn på livet preget av skuffelse, kjedsomhet og en følelse av å ha havnet på feil plass. Først og fremst er det vel geografisk plassering og klima som har tatt knekken på meg; jeg mistrives sterkt i minusgrader og mørket om vinteren. Videre syns jeg at livet ikke gir mening, mtp at vi i dette samfunnet blir oppfordret til å ta utdannelse, få barn, ha fast full jobb. Det har både jeg og mannen, vi tjener nøyaktig på landsgjennomsnittet begge to, bor billig på landet, er ikke materialistiske. LIKEVEL har vi null penger til overs til å faktisk kunne nyte livet, det vil si reise og oppleve ting. Alt går til regninger, bilhold, mat, kjedelige ting. Føler meg presset inn i et A4-liv der alt koster for mye og gir ekstremt liten glede. Og dette systemet føler jeg at jeg oppdaget for sent - etter studier, etter å ha fått barn, etter huskjøp. Så nå sitter jeg her og _holder ut_. Sååå ja, min tilnærming til livet er rimelig negativ. 

Anonymkode: a80d3...4db

Hva er det som er viktig for deg, da? Hva kan du gjøre innenfor de rammene du har? 

Anonymkode: 98d0e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev i nuet, ta vare på de små øyeblikkene, for du kan dø når som helst. (Mange dødsfall i familien)

Anonymkode: fd8d4...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er viktig for deg, da? Hva kan du gjøre innenfor de rammene du har? 

Anonymkode: 98d0e...411

Viktig for meg er et godt klima som gir stabile muligheter til å utfolde seg i naturen og ved sjøen uten å måtte fryse. Samt det å kunne oppleve steder som gir kulturell input og/eller er visuelt attraktive eller spennende. På den andre siden er trygghet og forutsigbarhet for mine barn viktig. Jeg føler ikke at disse tingene er forenlige i ett og samme liv. Flytter vi fra dette gudsforlatte, vintergråe stedet, mister barna alt de kjenner og jeg vet ikke hva vi går til.

Innenfor rammene jeg har, føler jeg meg ganske låst. Sparer det vi kan til ferier, men det gjør jo at hverdagen er en evig sparebluss. Lever på det minimale hele tiden. Ferier er ikke luksusopplegg, men hva som helst for å kunne komme seg bort, egentlig. Ofte for å finne litt varme.

Hva som er viktig for meg er satt på vent, i ca. 15 år. Håper jeg holder ut. 

Takk for spørsmål, det hjelper å lufte tanker selv om det ikke gir nevneverdig løsning.

 

Anonymkode: a80d3...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viktig for meg er et godt klima som gir stabile muligheter til å utfolde seg i naturen og ved sjøen uten å måtte fryse. Samt det å kunne oppleve steder som gir kulturell input og/eller er visuelt attraktive eller spennende. På den andre siden er trygghet og forutsigbarhet for mine barn viktig. Jeg føler ikke at disse tingene er forenlige i ett og samme liv. Flytter vi fra dette gudsforlatte, vintergråe stedet, mister barna alt de kjenner og jeg vet ikke hva vi går til.

Innenfor rammene jeg har, føler jeg meg ganske låst. Sparer det vi kan til ferier, men det gjør jo at hverdagen er en evig sparebluss. Lever på det minimale hele tiden. Ferier er ikke luksusopplegg, men hva som helst for å kunne komme seg bort, egentlig. Ofte for å finne litt varme.

Hva som er viktig for meg er satt på vent, i ca. 15 år. Håper jeg holder ut. 

Takk for spørsmål, det hjelper å lufte tanker selv om det ikke gir nevneverdig løsning.

 

Anonymkode: a80d3...4db

Det er klart at med begrenset økonomi følger begrensete muligheter. Jeg bor langt oppi skogen, og det er lite rom for reise på oss også. 

Jeg bruker mat som en reise til andre verdener. Leser bøker fra f.eks Spania, og har spansk uke, med spanske smaker... 

Sitter på verandaen, og lærer språk på nettet. Ser programmer på Netflix der jeg får høre språket i bruk. Søker musikk på YouTube.. Opplever det jeg kan innenfor min egen verden... 

Anonymkode: 98d0e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker egentlig bare å holde ut, å overleve det som er en eksistens, men ikke et liv. Forhåpentligvis kan jeg bli frisk slik at jeg kan begynne å jobbe igjen og få et liv.

Anonymkode: a0717...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ha noe spessielt fokus i livet? Livet er ingen konkurranse som skal vinnes. Det er ikke om å gjøre å oppnå mest eller være mest lykkelig. 

Jeg har selvfølgelig lyst til å komme til himmelen, hva  nå det er, men skjer ikke før jeg dør. Nå har jeg egentlig nok med å oppleve livet og legge merke til alt som skjer.

Anonymkode: d4e50...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1plass sønnen og familie

2. plass venner

3 plass jobb

4. plass fotball hobbyen min

5 plass netfilx og tv

Anonymkode: b2e56...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus er på mann og barn, jobb, foreldrene mine, og så venner og øvrige familie, i den rekkefølgen. Føler meg utrolig takknemlig for at jeg har to friske og flotte barn og en fantastisk mann som jeg oppdager stadig nye og flotte sider ved, han er virkelig et funn ❤️. Jeg er også utrolig glad for at jeg har en interessant og utviklende jobb med varierte arbeidsoppgaver og en kjempeålreit sjef, det er virkelig ikke en selvfølge! Jeg er også veldig takknemlig for det nære båndet jeg har til foreldrene mine, for all støtten fra dem opp gjennom årene og at de alltid oppmuntret meg til å tro på meg selv og ta en god utdannelse, og ikke minst for at de er så flotte besteforeldre som stiller opp regelmessig både for oss voksne og ungene våre, de er virkelig alle tiders ❤️ Og sist, men ikke minst er jeg veldig glad i de tre søsknene mine og i vennene mine, både dem jeg har hatt i årevis og vennskap av nyere dato. Ofte går det en stund mellom hver gang vi sees nå som de fleste av oss er midt i den travleste småbarnsfasen, men når vi møtes finner vi tonen igjen med en gang. 

Takk for denne tråden, godt med en påminnelse iblant om alle tingene man har å være takknemlig for!

Anonymkode: 0d6ff...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relasjoner. Å ta vare på og ha det godt sammen med familien min og andre rundt meg. Kollegaene og beboerne på jobb inkludert. Å ha det trivelig på jobb.

Fred med meg selv.

Orden, på alle plan ikke minst økonomisk. Har det jeg trenger, og rom til små gleder i hverdagen. Fex kafébesøk. Reise har jeg ikke så voldsomt behov for. 

Bøker, kunst musikk og film. Tanker.

Håndarbeidet mitt. Naturen. Sex.

Anonymkode: d3d04...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg blitt litt flinkere til å prioritere meg selv. tidligere var jeg så opptatt av hva alle andre syntes og tenkte om meg, at jeg glemte helt ut hva jeg egentlig likte selv. Nå er jeg sikkert litt for mye andre vei. Jeg driter i om folk synes ting jeg har eller gjør er harry. Liker jeg det, så gjør jeg det. Det er så deilig å ikke hele tiden tenke på hva andre tenker om meg.

Anonymkode: 33474...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 60% fordi livet mitt ikke er verdt en dritt om jeg må løpe ut døra kl 07.00 hver morgen og kaste ungene inn i bhg kl 07.15 for å rekke jobb 08.00. Så jobbe, stresse i bhg før de stenger kl. 16.45, lage middag, aktiviteter, lekser og så stelle og legge de.

Nå er livet herlig! Lite penger, men herregud så mye tid med de jeg elsker mest, og så lite stress! 

 

Gleder meg over småting i hverdagen, kan være alt fra en klem fra 2-åringen til at datteren på 6 år spiser grønnsaker 😉 de små tingene i livet ❤ 

Anonymkode: 7ac30...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber 60% fordi livet mitt ikke er verdt en dritt om jeg må løpe ut døra kl 07.00 hver morgen og kaste ungene inn i bhg kl 07.15 for å rekke jobb 08.00. Så jobbe, stresse i bhg før de stenger kl. 16.45, lage middag, aktiviteter, lekser og så stelle og legge de.

Nå er livet herlig! Lite penger, men herregud så mye tid med de jeg elsker mest, og så lite stress! 

 

Gleder meg over småting i hverdagen, kan være alt fra en klem fra 2-åringen til at datteren på 6 år spiser grønnsaker 😉 de små tingene i livet ❤ 

Anonymkode: 7ac30...9ac

Åh såååå enig med deg! Det gir glede når ungene spiser grønnsaker 😊 

Igår kysset sønnen meg på hånden og sa "jeg elsker deg herfra og opp til månen". 😊 

Anonymkode: fd8d4...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh såååå enig med deg! Det gir glede når ungene spiser grønnsaker 😊 

Igår kysset sønnen meg på hånden og sa "jeg elsker deg herfra og opp til månen". 😊 

Anonymkode: fd8d4...8e0

Jeg fikk morsdagskort fra minste på 7 på søndag. Helt ubetalelig 😍

08A88C5F-71DE-49E4-81F0-872505115DC2.jpeg

Anonymkode: 98d0e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...