Jump to content
Anonym bruker

La familiene få tilbake bestemmelsesretten til foreldrepermisjonsfordeling

Recommended Posts

Anonym bruker
44 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er akkurat det som er problemet og grunnen til at vi må ha "tvang" på dette området (eller like rettigheter for begge foreldre om man velger å se mer positivt på det).

Anonymkode: d62b5...45e

Fødselspermisjonen handler om omsorg for barna, ikke om "rettigheter" for foreldrene.

Anonymkode: 07faa...2c3

Fortsetter under...

Aprikos Syltetøy

Et spørsmål til som jeg ikke har greid å bli smart på: om far er uten arbeid i månedene før perm, men mor er i arbeid, har begge foreldrene rett på permisjonslønn.

Om derimot mor er uten arbeid, men far er i full jobb, mister de rett til permisjonslønn.

why?

Anonym bruker
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke "staten" som betaler. Det er ren tilbakebetaling av den skatten vi betaler inn. Det er våre penger. Skattebetalernes penger skal ikke brukes til å favorisere SVeres ideologiske livsstil.

Du bruker nok myyyye mer enn du betaler i skatt i løpet av et liv, uavhengig av om du har fødselspermisjon eller ei. Dessuten blir det litt feil å skylde på SV her. Sist jeg sjekket hadde ikke de nok makt alene på Stortinget til å få dette gjennom;-P

Anonymkode: 72980...e79

• Like 1

Anonym bruker

Niks, dette signerer jeg ikke på.

Anonymkode: 8afb3...6f9

• Like 2

Anonym bruker
1 time siden, Anonym bruker skrev:

– Skal spebarnet få best mulig utvikling, er det avgjørende at mors omsorg er kontinuerlig de to første årene, og at barnet oppfatter henne som forutsigbar, konsistent og følelsesmessig tilgjengelig, sier hjerneforskeren Allan Schore.

http://kvinnesak.no/2014/10/oppsiktsvekkende-ny-forskning-smabarnspolitikken-ma-endres/

Da kan ikke ungene sendes i barnehage heller før de er 2 år da

Anonymkode: 2fb85...ca0

Anonym bruker
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke "staten" som betaler. Det er ren tilbakebetaling av den skatten vi betaler inn. Det er våre penger. Skattebetalernes penger skal ikke brukes til å favorisere SVeres ideologiske livsstil.

For noe tull! Skatten du betaler dekjer ikke i nærheten av hva du koster samfunnet. 

Anonymkode: 1e7f2...a12

• Like 2

Annonse

Anonym bruker
21 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Et spørsmål til som jeg ikke har greid å bli smart på: om far er uten arbeid i månedene før perm, men mor er i arbeid, har begge foreldrene rett på permisjonslønn.

Om derimot mor er uten arbeid, men far er i full jobb, mister de rett til permisjonslønn.

why?

Hvor har du det fra? Far har selvstendig opptjening av foreldrepenger. Det er noen krav for å hindre at begge foreldrene skal være hjemme samtidig, men far kan få foreldrepenger selv om mor ikke har opptjent rett til foreldrepenger. Får kan til og med motta foreldrepenger etter at mor har fått engangsstønad.

Anonym bruker

Er ikke overrasket. Hva med å heller stå for dine valg? Laveste av lavmål. 

Anonymkode: 91744...447

Ja, står for mine valg, jeg blir sm en mnd. Står for det jeg 🤷🏼‍♀️ Kall det hva du vil, bryr meg Midt på nesa😘

Anonymkode: 86982...ee1

Anonym bruker
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, står for mine valg, jeg blir sm en mnd. Står for det jeg 🤷🏼‍♀️ Kall det hva du vil, bryr meg Midt på nesa😘

Håper du lærer dine barn bedre. 

Anonym bruker

Du kan lage en ny underskriftskampanje på at man skal kunne få signere mer enn EN gang pr epostadresse. Det er jo tullete, vi deler epost så vi kan bare signere denne en gang!

Anonymkode: 0fbbd...d76

Anonym bruker

Har reele plager jeg til vanlig overser😏

Alle har jo noen plager uten at det gir rett til sykmelding.

Det jeg lurer på er hvordan dere skal forklare nav hvem som egentlig skulle tatt seg av barnet.

Anonym bruker
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper du lærer dine barn bedre. 

Lærer mine barn mye bra jeg, så bekymre deg ikke du👍🏻

Anonym bruker
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle har jo noen plager uten at det gir rett til sykmelding.

Det jeg lurer på er hvordan dere skal forklare nav hvem som egentlig skulle tatt seg av barnet.

Heldigvis blir det strengere og strengere mtp sykemelding. Aktivitetsplikt osv. Sykemelding betyr ikke fravær fra jobb. Og sykemelding gir ikke automatisk rett til sykepenger. 

Annonse

Anonym bruker
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lærer mine barn mye bra jeg, så bekymre deg ikke du👍🏻

He he he.. ja. Noen mener jo svindel og bedrag er berettiget og normalt. 

Stinepetrine
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper alle har skrevet under her på oppropet mot den gammeldagse og bakstreverske politikken om å frata småbarnsfamiliene retten (mot bedre vitende) til å fordele permisjonen sånn som det passer for dem. På tide at politikerne hører på forskerne!

https://www.opprop.net/la_familiene_beholde_bestemmelsesretten_til_fodselspermisjonsfordeling?a=2&fbclid=IwAR20AaDGPIGOn-BQWAZ8OcURUwV41wGG5e__3SVIIMBcj-qDnj9HQkQX6gA

Amen 🙏 helt forbannet latterlig slik som det er nå. Likestilling dras litt vel langt. Det er jeg som har melk i jurene

Anonym bruker
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke snakk om. Menn som ikke prioriterer å ta ut 15 uker permisjon for å passe egne barn bør ikke få barn.

Er du forbanna seriøs? De kan passe barna etter jobb, i helger og når barna er eldre. Ha kvalitetstid framfor kvantitativ. Det er noe som ikke stemmer når far må kjøre fram og tilbake med baby på mors jobb så hun får amme. Og tviler på menn knytter tettere bånd til barna ved tvang. Jises

Anonymkode: c4519...71e

Anonym bruker
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du forbanna seriøs? De kan passe barna etter jobb, i helger og når barna er eldre. Ha kvalitetstid framfor kvantitativ. Det er noe som ikke stemmer når far må kjøre fram og tilbake med baby på mors jobb så hun får amme. Og tviler på menn knytter tettere bånd til barna ved tvang. Jises

Ja, jeg er seriøs, helt uten bannskap.

Anonym bruker

Du. Tuller?

Anonymkode: a7790...cb1

Anonym bruker
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Passe barna? Passe? Dette er vel grunnen til at mor må bli tvunget til å la far komme mer på banen.

Anonym bruker
1 hour ago, Anonym bruker said:

For noe tull! Skatten du betaler dekjer ikke i nærheten av hva du koster samfunnet. 

Anonymkode: 1e7f2...a12

Min familie betaler 10 ganger så mye i skatt som vi får tilbake og har gjort det i over 100 år.

Anonym bruker
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min familie betaler 10 ganger så mye i skatt som vi får tilbake og har gjort det i over 100 år.

Jammen da er du vel rik nok til å dekke din egen permisjon da?? Merkelig at de som skriker mest om dette er de som har mest

Anonymkode: a7790...cb1

• Like 3

Anonym bruker

Dagens! 😂😂

Anonym bruker

Hvor har du det fra? Far har selvstendig opptjening av foreldrepenger. Det er noen krav for å hindre at begge foreldrene skal være hjemme samtidig, men far kan få foreldrepenger selv om mor ikke har opptjent rett til foreldrepenger. Får kan til og med motta foreldrepenger etter at mor har fått engangsstønad.

Men det er kun hvis mor jobber minst 75%. Hvis mor har fått engangsstønad og ikke har jobb, eller er student og tvunget til å ta et helt år perm kan ikke pappa ta ut permisjon.

Anonymkode: bbce4...76a

• Like 1

Anonym bruker
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

He he he.. ja. Noen mener jo svindel og bedrag er berettiget og normalt. 

Ja enig i at det Er drøyt å måtte sykmelde seg altså, men det er ikke noe mindre teit en dette lite gjennomtenkte forslaget fra politikerne. Helsepersonell går jo ut å fraråder denne løsningen. Dere må gjerne være så positive dere bare vil, men det henger ikke noe mindre på grep av den grunn. Evig takknemlig for at vi bor i Norge og har denne goden, men dette er vel bare begynnelsen på «likestilling-skalkeskjulet». 

Anonym bruker

Signerer ikke på noe jeg ikke har tro på, så dette blir ikke signert av meg

Anonymkode: ba1aa...b59

• Like 2