Gå til innhold

Venninnen min er utro, og jeg er med på det....:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig god venninne som er i et dårlig ekteskap. Hun sier mannen er psykisk slem mot henne, og er mye sur og grinete. Han trykker henne ned, og viser tydelig at han ikke begjærer henne lenger. Dette er hennes versjon, som jeg er blitt fortalt. Jeg har ingen forutsetning for å tro at det ikke stemmer heller. Det er ikke et alternativ for henne å bryte ut av ekteskapet. 

Hun har et godt øye til min kompis, som er singel. De var sammen en liten stund før hun ble gift. De har nå begynt å gjenoppta kontakten. Hun spør om hun er slem som treffer min kompis, for de har jo sex. Jeg svarer at det må hun selv avgjøre, og at jeg synes det er vanskelig å mene så mye om det. Jeg har også sagt at alle bør ha det greit i et forhold, og at dersom det er hennes måte å overleve på, så er det jo opp til henne. 

Nå er det blitt slik at når hun treffer min kompis, så sier hun at hun skal til meg. At hun overnatter hos meg, osv. Slik har det vært en del ganger nå, og jeg har begynt å tenkt på hva som kan skje dersom mannen hennes plutselig står på døra mi! Hun sier hun er redd for at han er blitt litt mistenksom, for han er blitt litt annerledes. Hva gjør jeg dersom jeg blir stilt til veggs?? Hun sier jeg skal lyve, men jeg kjenner jeg ikke lenger har så lyst til å være med på dette dobbeltspillet lenger. Jeg har ikke lyst til å bli involvert, samtidig som er har vært det en stund nå. 

Hva sier jeg dersom mannen ringer eller kommer??

Anonymkode: 74996...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du si til henne at du ikke skal fortelle hemmeligheten hennes, men at hun ikke kan brukes som skalkeskjul. Jeg er utro selv, men ville aldri forventet at venninnene mine skulle lyve på mine vegne. Dette er hennes problem, ikke ditt. Bare vær tydelig på at du ikke kommer til å lyve for henne.

Anonymkode: 5c69c...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen ringer eller kommer, så sier du at hun ikke er hos deg, og at du ikke vet hvor hun er. Du kan jo si som sant er at hun ikke er hos deg, men du trenger jo ikke fortelle han hvor hun er, for det har du strengt tatt ingenting med, og det er ikke sikkert hun ville fortalt deg uansett.

Anonymkode: c60c7...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han kom ville jeg sagt at hun er ikke her og jeg vet ikke hvor hun er.

Jeg ville også sagt til henne at jeg ikke vil brukes som skalkeskjul, det blir for mye og du vil ikke være en del av det. Du vil ikke fortelle hemmeligheten hennes, men du vil heller ikke være en del av det.

Anonymkode: dfba7...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din venninne manipulerer deg. Hun får deg til å synes synd på henne for å gi henne støtte. Hun sier selv hun er sammen med en psykisk slem mann, dvs. hun sier hun lever i et psykisk voldelig forhold. Likevel vil hun ikke ut av det voldelige ekteskapet. Men hun er likevel så kald at hun bruker deg som alibi for å overnatte og være hos elskeren sin.

Du blir utnyttet av din venninne og du blir utnyttet av din kompis. Si at NÅ er det slutt på at de bruker deg som alibi, at du ikke lenger vil la deg utnytte på denne måten! Og så ber du dem rydde opp i livene sine.

Om din venninne har barn bør hun jo absolutt komme seg ut av det hun selv påstår er et psykisk voldelig ekteskap. Anbefal henne å ta samtaler på et krisesenter, så kanskje hun forstår mer. Men jeg hadde ikke blitt overrasket om ekteskapet egentlig ikke er så dårlig som hun påstår, men at det er et argument hun bruker for å få sympatien og hjelpen av deg, Hi.

Anonymkode: d1e29...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, du gjør ikke sånn hi, du må heller åpne øynene hennes for at hun kommer seg ut av forholdet hun er i. 

Anonymkode: f9d51...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier jeg dersom mannen ringer eller kommer??

Anonymkode: 74996...516

Da sier du at hun ikke er der og at du ikke vet hvor hun er. 

Anonymkode: 03ee5...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun er likevel så kald at hun bruker deg som alibi for å overnatte og være hos elskeren sin.

Hva er «kaldt» med det...?

Anonymkode: 03ee5...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er «kaldt» med det...?

Anonymkode: 03ee5...8e2

Det er kaldt, eller kynisk, fordi venninnen og kompisen utnytter Hi. De vil ikke ta ansvar for egne liv, og bruker andre for å skjule det de holder på med. Det er gjennomtenkt og kaldt.

Men det er bare Hi som kan sette grenser for seg selv, og det bør hun gjøre, for om det stemmer at venninnens mann er psykisk "slem" kan han skape problemer for Hi når han oppdager at hun har vært delaktig i det han sikkert oppfatter som et svik.

Anonymkode: d1e29...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...