Jump to content
Anonym bruker

Er kjøttetere velkommen i ditt hus?

Recommended Posts

Anonym bruker
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, fra din side. Dette er en tråd for oss ikke-kjøttetere om hvordan vi omgås vår tids røykere, kjøtteterne (det er ikke lenge siden røykere følte de var i sin full rett til å røyke hvor som helst og tvinge alle i sin omkrets til å røyke med). Det var ikke noe spørsmål til dere kjøttetere i hovedinnlegget. At noen synes det er «provoserende» at kjøttetere ikke kan ta med kjøtt hvorenn de går, og at noen ikke ønsker kjøtt i kontakt med sine matredskaper, kjøkken, tallerkener, bestikk og annet, sier noe om at vi har et stykke å gå.

Anonymkode: a070b...fce

Det du gjør er å få vegetarianere til å fremstå fullstendig som idioter. Vi tjener ikke noe på det

Anonymkode: 1ebc9...bfd

Fortsetter under...

Anonym bruker

Det høres ut som det ikke nødvendigvis er kjøttetere du ikke ønsker inn i ditt hus, men kjøtt? Eller har du et problem med det kjøttet som allerede ligger i magen vår også?

Jeg tenker det går fint an å respektere hverandre selv om man gjør forskjellig. Jeg ville aldri tatt med kjøtt hjem til deg uten at du hadde gitt uttrykk for at du syntes det var greit. På samme måte som jeg ikke ville tatt med svin hjem til mine muslimske venner.

Anonymkode: 2aee9...96c

Anonym bruker

Ja, samboeren spiser kjøtt, jeg gjør det ikke. Null problem 😊

Anonymkode: e4d52...fa4

Anonym bruker

Jeg er oppvokst uten å spise kjøtt. Så for meg er det det som er det naturlige. Jeg bruker ikke ordet vegetarianer, fordi det er et ord kjøttetere bruker om det de tror ikke-kjøttetere er/spiser. I stedet bruker jeg ordet kjøttere om dem, og trenger ikke noen spesiell merkelapp på oss andre som ikke liker å gafle i oss hunder, katter, rotter, mus, griser og kuer, og andre ting som kjøttetere på verdensbasis spiser.

For meg er det helt utenkelig å la kjøttetere gå amok med kjøtt på mitt kjøkken, eller ta med kjøtt inn i mitt hjem. Jeg antar at kjøttere heller ikke ville likt det om en kannibal brukte deres kjøkkenredskaper for å tilberede en gammel tante.

Hvis du ikke er kjøtteter: Ville du akseptert at kjøttetere hadde kjøtt ved bordet eller på kjøkkenet i ditt hjem?

Så hvis et av dine barn vil spise kjøtt, så får det ikke det?

Anonym bruker
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det du gjør er å få vegetarianere til å fremstå fullstendig som idioter. Vi tjener ikke noe på det

Deg om det. Jeg er ikke vegetarianer som jeg forklarte i åpningsinnlegget. Jeg spiser ikke kjøtt. Det er ikke det samme. Vegetarianer er et ord kjøttetere bruker for å prøve å isolere og få folk som ikke spiser kjøtt til å stå utenfor fellesskapet ved en sette en sær merkelapp på dem og maten deres (eller egentlig en parodi på maten deres som ikke har noe med deg jeg spiser å gjøre). Som røykere påtvinger de også alle kjøttstilen sin. Kjøtt er en grisete affære. Det spruter ofte kjøttfett over hele kjøkkenet når man tilbereder det. Kjøttlukten er vanskelig å bli kvitt. Og det er like kvalmende for meg som ikke-kjøtteter at gryter og annet har vært innsmurt med kjøtt, som det sikkert ville vært for kjøttetere om deres gryter og panner hadde blitt brukt til å lage tantebiff eller onkelsuppe. Og det er faktisk mange situasjoner der kjøttetere invaderer andres rom/kjøkken/utstyr og føler at kjøttet deres hører hjemme der.

Jeg har opplevd hvordan kjøttetere oppfører seg hele livet, og særlig hvordan det var på 90-tallet, så jeg vet dette bedre enn folk som kaller seg vegetarianere og ser på dette som en pop-livsstil som de har oppdaget nylig. Det er akkurat det samme som da røykerne for 20 år siden følte at de kunne røyke hvor som helst og alle hadde plikt til å ånde inn røyken deres.

Anonym bruker
40 minutes ago, Anonym bruker said:

Så hvis et av dine barn vil spise kjøtt, så får det ikke det?

Det stemmer. Og jeg er sikker på at kjøttetere også påtvinger sine intetanende barn kjøttet sitt, så hva er forskjellen her? Alle har sine kulturelle tradisjoner i matveien.

Annonse

Anonym bruker

Selv om vertskapet sa de ønsker å servere vegetarmat? Da er du sær og litt uhøflig. 

Anonymkode: 8c7d2...835

Lott avhengige av hvilken mat de da ønsket å servere og hvor lenge det var meningen vi skulle være der, ville jeg ha vurdert om jeg ville dratt på turen, men jeg ville jo ikke tatt med kjøtt hvis de ba meg om ikke å gjøre det. Jeg tok utgangspunkt i hva som ville vært det naturlige for meg å ta med hvis de ikke hadde sakt noe spessielt.

Anonymkode: 6e6a5...ec6

Anonym bruker
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Deg om det. Jeg er ikke vegetarianer som jeg forklarte i åpningsinnlegget. Jeg spiser ikke kjøtt. Det er ikke det samme. Vegetarianer er et ord kjøttetere bruker for å prøve å isolere og få folk som ikke spiser kjøtt til å stå utenfor fellesskapet ved en sette en sær merkelapp på dem og maten deres (eller egentlig en parodi på maten deres som ikke har noe med deg jeg spiser å gjøre). Som røykere påtvinger de også alle kjøttstilen sin. Kjøtt er en grisete affære. Det spruter ofte kjøttfett over hele kjøkkenet når man tilbereder det. Kjøttlukten er vanskelig å bli kvitt. Og det er like kvalmende for meg som ikke-kjøtteter at gryter og annet har vært innsmurt med kjøtt, som det sikkert ville vært for kjøttetere om deres gryter og panner hadde blitt brukt til å lage tantebiff eller onkelsuppe. Og det er faktisk mange situasjoner der kjøttetere invaderer andres rom/kjøkken/utstyr og føler at kjøttet deres hører hjemme der.

Jeg har opplevd hvordan kjøttetere oppfører seg hele livet, og særlig hvordan det var på 90-tallet, så jeg vet dette bedre enn folk som kaller seg vegetarianere og ser på dette som en pop-livsstil som de har oppdaget nylig. Det er akkurat det samme som da røykerne for 20 år siden følte at de kunne røyke hvor som helst og alle hadde plikt til å ånde inn røyken deres.

Jeg kan ikke annet enn å le av innlegget ditt, du er helt umulig å ta seriøs

Anonym bruker
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. Og jeg er sikker på at kjøttetere også påtvinger sine intetanende barn kjøttet sitt, så hva er forskjellen her? Alle har sine kulturelle tradisjoner i matveien.

Du kan jo ikke sammenligne sånn. Det ville vært det samme hvis de som spiser kjøtt hadde nektet barna sine å spise noe annet enn kjøtt, og det er det jo ingen som gjør. Det du snakker om er ikke en kulturell tradisjon, det er reinspikka fanatisme

Anonym bruker

Selv om vertskapet sa de ønsker å servere vegetarmat? Da er du sær og litt uhøflig. 

Anonymkode: 8c7d2...835

Hvis vertskapet står for all mat gjør man jo gjerne ikke det, men ofte når vi reiser på hyttetur spleiser vi på mat eller tar med litt hver. Da tar jeg med kjøtt hvis jeg vil ha det. 

Anonymkode: ea6ca...260

Anonym bruker

Ville du tenkt at det var naturlig om jeg så nei til belgfrukter hjemme hos oss eller på hyttetur?

Anonym bruker

Jeg har en kollega som deg. Ho kan ikke være i samme rom som det spises kjøtt pga en pakt ho har ned andre gærninger. En gaffel formet rundt hånden som et armbånd.

ho må derfor melde seg ut av lunsjen hver dag (kantine), deltar aldri på noe sosialt med jobben og valgte å ikke feire jul med familien sin siden de ikke ville ha veganerkosthold på julaften. Ho er singel og barnløs. 

Jobben tilrettelegger selvsagt i kantine ig alle arrangement for veganere, da det er flere av de på jobb. Alle andre respekterer at folk spiser forskjellig uten denne dama.

Anonymkode: 1fc61...a7e

Anonym bruker
22 minutes ago, Anonym bruker said:

Du kan jo ikke sammenligne sånn. Det ville vært det samme hvis de som spiser kjøtt hadde nektet barna sine å spise noe annet enn kjøtt, og det er det jo ingen som gjør. Det du snakker om er ikke en kulturell tradisjon, det er reinspikka fanatisme

Så er det fanatisme når nordmenn flest nekter barna sine å spise hunder, katter og rotter, selv om folk spiser dette i andre land og selv om folk i stenalderen spiste dette?

Annonse

Anonym bruker
13 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har en kollega som deg. Ho kan ikke være i samme rom som det spises kjøtt pga en pakt ho har ned andre gærninger. En gaffel formet rundt hånden som et armbånd.

ho må derfor melde seg ut av lunsjen hver dag (kantine), deltar aldri på noe sosialt med jobben og valgte å ikke feire jul med familien sin siden de ikke ville ha veganerkosthold på julaften. Ho er singel og barnløs. 

Jobben tilrettelegger selvsagt i kantine ig alle arrangement for veganere, da det er flere av de på jobb. Alle andre respekterer at folk spiser forskjellig uten denne dama.

Anonymkode: 1fc61...a7e

Det er kjøtteterne som er gærninger. Jeg er hverken singel eller barnløs (duh, hva ville en barnløs person gjort på et babyforum?)

Anonym bruker
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er kjøtteterne som er gærninger. Jeg er hverken singel eller barnløs (duh, hva ville en barnløs person gjort på et babyforum?)

Den ene delen heter bli gravid, sier det deg noe

Anonym bruker
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så er det fanatisme når nordmenn flest nekter barna sine å spise hunder, katter og rotter, selv om folk spiser dette i andre land og selv om folk i stenalderen spiste dette?

Spiser folk rundt deg, hunder, katter og rotter?

Anonym bruker
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg nekter ikke ungene mine å spise noen av de dyrene selv om jeg ikke serverer det selv. Så lenge de skaffer kjøttet på lovlig måte, tilbereder det og rydder opp etter seg er det greit nok at de spiser det.

Jeg serverer heller ikke økologisk mat i mitt hus, men jeg er ikke så sær at jeg nekter andre å spise eller tilberede det hjemme hos oss.

Anonym bruker

Kjøtteter og stolt av det her 🙋🏼‍♀️Kall meg gjerne kjøtteter om du vil, jeg kaller deg en vegetarianer. For det er det du er. Siden det finnes noen (og fler og fler ) av de som velger å kutte ut kjøtt, kan jeg bare spise eeeeenda mer🤤Namnam🥩🍖🍗🥓 Tror jaggu jeg skal gå å trøkke i meg noe biff nå, bare fordi jeg kan👍🏻 

Anonymkode: 3cd4a...185

Anonym bruker

Hvorfor spiser du ikke kjøtt? Pga. dyrevelferd? Man kan fint spise kjøtt fra lykkelige dyr, men man må gjerne lete litt. Spiser du fisk? Egg? Melkeprodukter? Alt dette kan du, hvis du leter litt, spise fra lykkelige dyr. Handler det om miljøvern? Visste du at for eksempel fisk er fornuftig å spise mtp. miljøvern? Uten fiskerinæringen vil enkelte fiskearter vokse seg for dominerende. Det samme gjelder norsk viltkjøtt. Vi har jaktkvoter for å regulere bestanden av bl.a. hjort. Hva skal vi gjøre med hjortene som blir skutt? Det mest miljøvennlige her er å spise kjøttet. 

Hva angår tilbereding av kjøtt. Du sier at det lukter og spruter utover kjøkkenbenken. Det samme kan sies om enkelte grønnsaker. Skjærebrettet mitt er rødt etter tomatsaus, selv om det vaskes etter hver bruk. Tårene renner når jeg skjærer løk og jeg klarer ikke lukten og smaken av sellerirot. Det gjelds kanskje ikke. 

Anonymkode: 26893...a80

Anonym bruker
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk spiste ikke katter, hunder eller rotter i steinalderen. Slapp av. 

Anonymkode: 72b82...ae6

Anonym bruker

Hadde jeg ikke fått kjøtt så hadde jeg sultet ihjel. Ferdig snakka. Ekstremister som HI hadde ikke vært velkommen til annet enn kaffebesøk i mitt hjem. 

Anonymkode: 77e16...3a7

Anonym bruker

Krenket.no er tatt til et nytt nivå. Nå kan ikke lenger vegetarianere bli kalt vegetarianer - når ble det et skjellsord?🙄

Får jeg lov å kalle veganer for veganer? Spiser du foresten melk og egg?

Anonymkode: 79708...4a9

Anonym bruker

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Men eter?  Jeg eter ikke jeg spiser. Det å ete er så Harry og vulgært at jeg spise. 

Hos meg er alle  velkommen uansett om dere spiser kjøtt, grønnsaker, fisk spis  hva du vil.. men har du ikke  rett lengde på håret må du stå ute! 👀👀

Anonymkode: abb2b...68a

Anonym bruker

Spiser du fisk og egg og melkeprodukter, Hi?

Anonymkode: 4d635...978

Anonym bruker

Hihi sykt morsomt. Og du har til og med funnet på et nytt ord🤣 

Jeg er altså en kjøtter 🤣😅

Anonymkode: 41744...d50