Jump to content
Anonym bruker

Er kjøttetere velkommen i ditt hus?

Recommended Posts

Anonym bruker

2 hours ago, Anonym bruker said:

Folk spiste ikke katter, hunder eller rotter i steinalderen. Slapp av. 

Anonymkode: 72b82...ae6

Joda, det gjorde de. De spiste alle slags dyr. Det er bare en nyere kulturell grille at det er greit å spise f.eks. gris men ikke hund eller katt. Grisen er svært intelligent og ligner på mange vis mye på en hund.

Anonymkode: a070b...fce

Fortsetter under...

Hjertefru
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deg om det. Jeg er ikke vegetarianer som jeg forklarte i åpningsinnlegget. Jeg spiser ikke kjøtt. Det er ikke det samme. Vegetarianer er et ord kjøttetere bruker for å prøve å isolere og få folk som ikke spiser kjøtt til å stå utenfor fellesskapet ved en sette en sær merkelapp på dem og maten deres (eller egentlig en parodi på maten deres som ikke har noe med deg jeg spiser å gjøre). Som røykere påtvinger de også alle kjøttstilen sin. Kjøtt er en grisete affære. Det spruter ofte kjøttfett over hele kjøkkenet når man tilbereder det. Kjøttlukten er vanskelig å bli kvitt. Og det er like kvalmende for meg som ikke-kjøtteter at gryter og annet har vært innsmurt med kjøtt, som det sikkert ville vært for kjøttetere om deres gryter og panner hadde blitt brukt til å lage tantebiff eller onkelsuppe. Og det er faktisk mange situasjoner der kjøttetere invaderer andres rom/kjøkken/utstyr og føler at kjøttet deres hører hjemme der.

Jeg har opplevd hvordan kjøttetere oppfører seg hele livet, og særlig hvordan det var på 90-tallet, så jeg vet dette bedre enn folk som kaller seg vegetarianere og ser på dette som en pop-livsstil som de har oppdaget nylig. Det er akkurat det samme som da røykerne for 20 år siden følte at de kunne røyke hvor som helst og alle hadde plikt til å ånde inn røyken deres.

Oioioi. Håper du tuller, om ikke har du store problemer med deg selv stakkar.....

• Like 2

KenCreek

Gud, jeg driter i hva andre folk spiser. Jeg har evig nok med å passe på at jeg selv spiser såpass sunt at jeg slipper å ha dårlig samvittighet hele tiden. Andre får gjøre som de vil, jeg har nok med mitt eget. 

Anonym bruker

Jeg er oppvokst med å spise kjøtt. For meg er det det naturlige. Jeg bruker ikke ordet kjøtteter fordi det er ord gresspisere bruker om det de tror ikke-gresspisere er/spiser. I stedet bruker jeg ordet gresspisere om dem og trenger ikke noen spesiell merkelapp på oss andre som ikke liker å spise roser, nøkkelblom, hvitveis, blåveis, koriander og ris som gresspisere på verdensbasis spiser. 

For meg er det helt utenkelig å la gresspisere gå amokk med grønnsaker på mitt kjøkken, eller ta med noe gress/brokkoli/burot i mitt hjem. Jeg antar at gresspisere ikke ville likt det om en gris kom inn i deres hjem bruke deres kjøkkenredskaper, og drepte alle tomatene de har dyrket. 

Hvis gresspisere kommer inn i mitt hjem med en eneste brokkoli eller tomat, så slipper de ikke inn! De kan spise gresset sitt i sin egen hage. Jeg klipper plenen med gressklipper og kaster det i komposten. Vi de ha gress, kan de lete der!

Anonymkode: f3cc1...cd6

KenCreek
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er oppvokst med å spise kjøtt. For meg er det det naturlige. Jeg bruker ikke ordet kjøtteter fordi det er ord gresspisere bruker om det de tror ikke-gresspisere er/spiser. I stedet bruker jeg ordet gresspisere om dem og trenger ikke noen spesiell merkelapp på oss andre som ikke liker å spise roser, nøkkelblom, hvitveis, blåveis, koriander og ris som gresspisere på verdensbasis spiser. 

For meg er det helt utenkelig å la gresspisere gå amokk med grønnsaker på mitt kjøkken, eller ta med noe gress/brokkoli/burot i mitt hjem. Jeg antar at gresspisere ikke ville likt det om en gris kom inn i deres hjem bruke deres kjøkkenredskaper, og drepte alle tomatene de har dyrket. 

Hvis gresspisere kommer inn i mitt hjem med en eneste brokkoli eller tomat, så slipper de ikke inn! De kan spise gresset sitt i sin egen hage. Jeg klipper plenen med gressklipper og kaster det i komposten. Vi de ha gress, kan de lete der!

😂😂😂😂 

Anonym bruker

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg elsker DiB! 😀

For øvrig skal jeg inkludere et nytt ord i vokabularet mitt: grasetar. Noen ganger funker ting bedre på nynorsk.

Anonymkode: b5307...bb7

• Like 2

Annonse

Anonym bruker
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg elsker DiB! 😀

For øvrig skal jeg inkludere et nytt ord i vokabularet mitt: grasetar. Noen ganger funker ting bedre på nynorsk.

På nynorsk blir det litt mer romantisk. Trenger at det høres litt aggressivt ut😜

• Like 2

Anonym bruker
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På nynorsk blir det litt mer romantisk. Trenger at det høres litt aggressivt ut😜

Haha, godt poeng! (Får noen artige bilder på netthinna mi av noen veldig sinte mennesker på en gressåker her nå...)

Anonym bruker
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, godt poeng! (Får noen artige bilder på netthinna mi av noen veldig sinte mennesker på en gressåker her nå...)

La de høste med ljå i slåtten! Da får de ut aggresjonen 

• Like 2

the amazing spidermamma

Haha, ordet 'gressenke' fikk plutselig helt nye assosiasjoner. Er gresseter-mannen hennes blitt spist av en kjøtteter?? 

• Like 4

Anonym bruker
Akkurat nå, the amazing spidermamma skrev:

Haha, ordet 'gressenke' fikk plutselig helt nye assosiasjoner. Er gresseter-mannen hennes blitt spist av en kjøtteter?? 

Det vites ikke. Men her har vi et mysterium du bør vurdere innen 1. desember. 

• Like 1

Giss
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vites ikke. Men her har vi et mysterium du bør vurdere innen 1. desember. 

Er det ikke snart tid for årets påskekrim?

• Like 1

frk Nilsen
10 minutter siden, Giss skrev:

Er det ikke snart tid for årets påskekrim?

Mordet på graseteren frå kjøttbygda

• Like 1

Annonse

Anonym bruker
14 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Mordet på graseteren frå kjøttbygda

Hvem spiste gresspiseren til gressenka?

Anonym bruker

Det jeg tror er at du trenger deg en skikkelig stor og saftig biff. 

Man blir gretten av å spise som en kanin. 

Anonymkode: 85b0c...876

• Like 1

Anonym bruker
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kjøper kjøtt så holder du liv i den brutale kjøttindustrien med deres konsentrasjonsleirer/utryddelsesleirer for dyr. Da er du jo ikke noe bedre enn kjøtteterne.

Jeg spiser ikke kjøtt av politiske grunner. Jeg spiser ikke kjøtt for jeg liker det ikke!!

Anonymkode: a7902...6dc

Anonym bruker
6 timer siden, Hjertefru skrev:

Oioioi. Håper du tuller, om ikke har du store problemer med deg selv stakkar.....

Shit, ja. Wow. Har du venner, Hi? Lærer du barna disse ekstreme fordommene? Det tankegodsetber nemlig langt mer giftig for små og store mennesker enn et par gryter innsmurt i kjøttdeigvann. Begge deler er ekkelt, førstnevnte vinner kvalmeprisen. 

Ved ettertanke ville jeg heller gått i et selskap hvor man hygget seg med helstekt tante på bordet for dem som ønsket, enn å være så heldig å få ta gulrøttene fra nær-bonden med på ditt nazi-kjøkken.

Hilsen vegetarianeren som ble oppfostret kjøttfritt på 90-tallet, hvor det ikke var mer blodsprut enn i dag. 

Anonymkode: cd1e0...67c

Anonym bruker

😅😅😅👌👌👌👏👏👏

Anonymkode: 26893...a80