Jump to content
Anonym bruker

Er kjøttetere velkommen i ditt hus?

Recommended Posts

Anonym bruker

Jeg er oppvokst uten å spise kjøtt. Så for meg er det det som er det naturlige. Jeg bruker ikke ordet vegetarianer, fordi det er et ord kjøttetere bruker om det de tror ikke-kjøttetere er/spiser. I stedet bruker jeg ordet kjøttere om dem, og trenger ikke noen spesiell merkelapp på oss andre som ikke liker å gafle i oss hunder, katter, rotter, mus, griser og kuer, og andre ting som kjøttetere på verdensbasis spiser.

For meg er det helt utenkelig å la kjøttetere gå amok med kjøtt på mitt kjøkken, eller ta med kjøtt inn i mitt hjem. Jeg antar at kjøttere heller ikke ville likt det om en kannibal brukte deres kjøkkenredskaper for å tilberede en gammel tante.

Hvis du ikke er kjøtteter: Ville du akseptert at kjøttetere hadde kjøtt ved bordet eller på kjøkkenet i ditt hjem?

Anonymkode: a070b...fce

Fortsetter under...

Anonym bruker

Jeg spiser ikke kjøtt, det er mitt valg. Men jeg kategoriserer da ikke andre mennesker som du gjør!! Høres ut som du ikke kan omgås mennesker som spiser kjøtt en gang. 

Gjester er velkommen hos oss, uavhengig av hva de spiser. Jeg måler ikke vennene mine ut fra kosten, men hvem jeg trives sammen med. Så ja, når vi griller med venner så tar de med eller jeg kjøper inn det gjestene liker.

Anonymkode: a7902...6dc

TinaK 1990

Selvfølgelig får de spise kjøtt ved vårt bord så lenge jeg ikke spiser det, skulle bare mangle!!

Anonym bruker

I alle dager... Mener du dette seriøst? 

Jeg spiser kjøtt. Folk med annet kosthold enn meg er velkommen i mitt hjem, så sant de respekterer at jeg spiser annerledes enn de spiser. 

Anonymkode: 26893...a80

Anonym bruker

For et patetisk forsøk på å provosere.

Anonymkode: 8c7d2...835

Anonym bruker

Ja, selvsagt. Er jeg på besøk hos kjøttetende venner, lager de ofte vegetarmat til meg. Skulle bare mangle at ikke de skulle få kjøtt hos meg. 

Anonymkode: ecfde...75e

Annonse

Anonym bruker
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg spiser ikke kjøtt, det er mitt valg. Men jeg kategoriserer da ikke andre mennesker som du gjør!! Høres ut som du ikke kan omgås mennesker som spiser kjøtt en gang. 

Gjester er velkommen hos oss, uavhengig av hva de spiser. Jeg måler ikke vennene mine ut fra kosten, men hvem jeg trives sammen med. Så ja, når vi griller med venner så tar de med eller jeg kjøper inn det gjestene liker.

Anonymkode: a7902...6dc

Hvis du kjøper kjøtt så holder du liv i den brutale kjøttindustrien med deres konsentrasjonsleirer/utryddelsesleirer for dyr. Da er du jo ikke noe bedre enn kjøtteterne.

Anonym bruker
4 minutes ago, Anonym bruker said:

For et patetisk forsøk på å provosere.

Ja, fra din side. Dette er en tråd for oss ikke-kjøttetere om hvordan vi omgås vår tids røykere, kjøtteterne (det er ikke lenge siden røykere følte de var i sin full rett til å røyke hvor som helst og tvinge alle i sin omkrets til å røyke med). Det var ikke noe spørsmål til dere kjøttetere i hovedinnlegget. At noen synes det er «provoserende» at kjøttetere ikke kan ta med kjøtt hvorenn de går, og at noen ikke ønsker kjøtt i kontakt med sine matredskaper, kjøkken, tallerkener, bestikk og annet, sier noe om at vi har et stykke å gå.

Anonym bruker

Forøvrig, et morsomt innlegg. Så for meg den gamle tanten, i blomstrete bomullskjole, på kjøkkenbenken. Nå er det det at det er forbudt å slakte og spise mennesker her til lands, så det er ikke helt sammenlignbart. 

Anonymkode: ecfde...75e

Anonym bruker

Du verden.....

Anonymkode: 76d02...fd5

the amazing spidermamma
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kjøper kjøtt så holder du liv i den brutale kjøttindustrien med deres konsentrasjonsleirer/utryddelsesleirer for dyr. Da er du jo ikke noe bedre enn kjøtteterne.

Du vet jo ikke om hun serverer vilt eller økologisk kjøtt hvor dyrene har levd godt. 

Og du kan ikke sammenlikne kjøttspising med kannibalisme. 

Jeg har flere venner som er vegetarianere, heldigvis er de ikke så rigide som deg. Hvis du ønsker at flere skal bli vegetarianere, unnskyld 'ikkekjøttspisere', så ville jeg nok ha valgt en annen taktikk enn den du velger. Jeg mistenker egentlig at du er et troll som prøver å drite ut vegetarianere ved å late som om du er halvgal. 

Anonym bruker

Hahaha!! 🤣

Anonymkode: 29020...bb9

Anonym bruker

Kjøttetere er det jeg helst vil ha besøk av. 🍖

Anonymkode: 1a87e...a6b

Annonse

Anonym bruker

Bare hvis vegetarianere står på menyen deres. /sarkasme

Anonymkode: 68014...5d9

Anonym bruker
33 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, fra din side. Dette er en tråd for oss ikke-kjøttetere om hvordan vi omgås vår tids røykere, kjøtteterne (det er ikke lenge siden røykere følte de var i sin full rett til å røyke hvor som helst og tvinge alle i sin omkrets til å røyke med). Det var ikke noe spørsmål til dere kjøttetere i hovedinnlegget. At noen synes det er «provoserende» at kjøttetere ikke kan ta med kjøtt hvorenn de går, og at noen ikke ønsker kjøtt i kontakt med sine matredskaper, kjøkken, tallerkener, bestikk og annet, sier noe om at vi har et stykke å gå.

Hvem i helvete har med kjøtt når de kommer på besøk da 🙄

Du er en kjøtteter som vil sverte vegetarianere/veganere.

Anonym bruker
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er en kjøtteter som vil sverte vegetarianere/veganere.

Hvis jeg var på hyttetur på hytta til noen vegetarianere eller veganere ville det vært naturlig for meg å ha med kjøttpålegg, sjokolade, melk, egg ol som vi vanligvis bruker.

Anonymkode: 6e6a5...ec6

Anonym bruker

Hahah, du er pinlig!

Anonymkode: 90628...132

Anonym bruker
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvis jeg var på hyttetur på hytta til noen vegetarianere eller veganere ville det vært naturlig for meg å ha med kjøttpålegg, sjokolade, melk, egg ol som vi vanligvis bruker.

Anonymkode: 6e6a5...ec6

Selv om vertskapet sa de ønsker å servere vegetarmat? Da er du sær og litt uhøflig. 

Anonym bruker

Du kan virkelig ikke sammenlignes det å spise kjøtt med kannibalisme.

Å spise kjøtt har vært en naturlig ting siden menneskets opprinnelse. Hadde ikke de første menneskene spist kjøtt hadde ikke du og jeg levd idag.

Anonymkode: 4963d...9a3

Anonym bruker

Selvfølgelig... 

Gress-spisere derimot... Neitakk.. Så fremt jeg ikke har klippet plena eller raket løv slik at jeg har noe å servere... 

Anonymkode: 8b541...cd9

Anonym bruker
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er oppvokst uten å spise kjøtt. Så for meg er det det som er det naturlige. Jeg bruker ikke ordet vegetarianer, fordi det er et ord kjøttetere bruker om det de tror ikke-kjøttetere er/spiser. I stedet bruker jeg ordet kjøttere om dem, og trenger ikke noen spesiell merkelapp på oss andre som ikke liker å gafle i oss hunder, katter, rotter, mus, griser og kuer, og andre ting som kjøttetere på verdensbasis spiser.

For meg er det helt utenkelig å la kjøttetere gå amok med kjøtt på mitt kjøkken, eller ta med kjøtt inn i mitt hjem. Jeg antar at kjøttere heller ikke ville likt det om en kannibal brukte deres kjøkkenredskaper for å tilberede en gammel tante.

Hvis du ikke er kjøtteter: Ville du akseptert at kjøttetere hadde kjøtt ved bordet eller på kjøkkenet i ditt hjem?

Kjøttetere? Du mener vel oss likspiserne? 

Anonymkode: 90af5...bb6

Anonym bruker
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om vertskapet sa de ønsker å servere vegetarmat? Da er du sær og litt uhøflig. 

De kan jo ønske det alt de vil, men gjesten må vel kunne supplere. 

Hvis jeg «ønsker» å servere fårikål, og gjestene kun vil spise vegansk, så ser jeg det som helt naturlig at de har med egen mat. Ikke noe uhøflig i det, men synd for dem selv. 

Anonym bruker
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Åndssvak problemstilling. Og om man spiser kjøtt, så påvirker det da ingen andre. Røyking påvirker alle i rommet, det er derfor det er forbudt på offentlig sted.

Anonym bruker

TS, ønsker oppriktig din hjelp. Jeg er allergisk mot utrolig mye, skulle gjerne vært vegetarianer, men sliter med å få det til, da jeg ikke tåler noe av det en vegetarianer spiser. Jeg tåler ikke egg, laktose, linser, bønner, soya, det meste av grønnsaker, tåler litt kokt brokkoli, tåler ikke frukt, tåler blåbær. Tåler ikke hvete, og reagerer hvis jeg spiser for mye havre, rug osv. Så her går det i mye ris med ren fisk eller kylling, en type glutenfritt brød med gulost eller skinke, litt brokkoli til middag. Finnes det noe annet der ute jeg kan spise, så jeg kunne vært vegetarianer? 

Anonymkode: a4af5...1cf

Anonym bruker
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg for min del tåler ikke vegetarmat. Mitt kosthold er svært begrenset grunnet allergier, så hvis du mener at jeg skal overleve på potet, løk og gulost så kan du dra dit pepper'n gror. Håper det svir i øya dine.

Anonymkode: 68014...5d9