Gå til innhold

Samboer og brødre sparer til faren sin bursdag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men blir det da 7200 PLUSS kostnaden for ferie for deres egen familie? Det er jo helt urimelig. 

Eller vil 28000 dekke reise for hele storfamilien? Neppe?

Anonymkode: 330be...c0f

Planen er vel at vi skal spandere på svigers tur. Vet ikke om vi skal bli med..  Om vi skal bli med tilkommer ytterligere kostnad for oss.

Anonymkode: d2fc9...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, hvor smålig går det an å bli?

Jeg gir også mye til faren min selv om han har mer penger enn meg. Det handler jo ikke om det i det hele tatt!

Anonymkode: eb091...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er de ikke tre brødre som spleiser da? De betaler ikke 28.000 hver....

I min omgangskrets er det overhodet ikke normalt at foreldregenerasjonen spanderer ferie på barn og storfamilie, ingen jeg kjenner har vært på slik ferie. 

Men jeg vet om flere som har spandert ferietur på sine foreldre når de har hatt runde dager.

Anonymkode: 36e0a...bbc

De er 4 brødre. 

Anonymkode: d2fc9...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når samboeren ikke sparer til hverken pensjon eller egne barn, da synes jeg det blir for dumt å spare for å gi bort til en forelder som ikke trenger det. Hva så når moren også skal ha rund dag, da må gjerne søsknene matche gaven faren fikk?

Det kommer selvfølgelig an på hvor mye dere tjener i måneden og hvor mye dere har i utgifter, Hi. Hvis det er slik at det akkurat går rundt er det idioti å spare for å gi bort til noen som ikke trenger det. Da burde dere spare for å ha en bufferkonto selv, spare til pensjon og til egne barn.

Anonymkode: 1ad9c...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når samboeren ikke sparer til hverken pensjon eller egne barn, da synes jeg det blir for dumt å spare for å gi bort til en forelder som ikke trenger det. Hva så når moren også skal ha rund dag, da må gjerne søsknene matche gaven faren fikk?

Det kommer selvfølgelig an på hvor mye dere tjener i måneden og hvor mye dere har i utgifter, Hi. Hvis det er slik at det akkurat går rundt er det idioti å spare for å gi bort til noen som ikke trenger det. Da burde dere spare for å ha en bufferkonto selv, spare til pensjon og til egne barn.

Anonymkode: 1ad9c...9ee

Vi har jo alminnelig inntekt begge. Mange utgifter. 

Det er sikkert smålig av meg.. Bare synes det er merkelig at en mann med sikkert det dobbelte i inntekt skal spanderes på en tur av oss. 

Anonymkode: d2fc9...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har jo alminnelig inntekt begge. Mange utgifter. 

Det er sikkert smålig av meg.. Bare synes det er merkelig at en mann med sikkert det dobbelte i inntekt skal spanderes på en tur av oss. 

Anonymkode: d2fc9...5b3

Det gis en gave. Antar det er en rund dag da gaven er stor. 

Hva er akseptabelt beløp å gi i gave til en som tjener mye? Jeg pleier nemlig ikke se på hva folk tjener når jeg gir gave. Jeg ser på hva jeg har lyst og råd til å bruke.

Anonymkode: f6f52...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har jo alminnelig inntekt begge. Mange utgifter. 

Det er sikkert smålig av meg.. Bare synes det er merkelig at en mann med sikkert det dobbelte i inntekt skal spanderes på en tur av oss. 

Anonymkode: d2fc9...5b3

Men nå er det ikke slik man tenker når man gir gaver. Du kan også velge å selv begynne å spare 200 kr i måneden. 

Anonymkode: c3c52...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 7.34, Anonym bruker skrev:

De skal spare 4 stk, 200 kr i mnd i 3 år. Dett blir ca 22000 i sum. 

I utgangspunktet er jo dette en veldig fin tanke og sønnene er veldig omtenksomme til sin far. 

Men, dette er jo en veldig velstående mann. Han har nedbetalt hus, cashet ut en splitter ny bil i høst, har hytte som de renoverer nå. Vi har barn, huslån, studielån, billån. 8000 i mnd i bhg/SFO. Vi har aldri kjærestetid. Jeg kjenner litt an om min samboer skulle spart så skulle det vært til en tur til oss to, ikke for å spandere på en som har veldig mye. Han kunne spart til en skikkelig ferie for oss. Svigers er for grådig til å spandere på oss tur, det vet jeg. Da blir jeg smålig jeg, og da orker ikke jeg at vi skal spandere tur heller! Da kan samboer spare til oss, til barna, eller til pensjon- noe han ikke gjør!

Anonymkode: d2fc9...5b3

Dette har min søster og jeg også gjort. Pengegave til våre foreldre i anledning 35 års bryllupsdag. Ja, de har ikke særlig med gjeld, men de har faktisk fostret oss opp og vi er glade i dem. De er ikke flinke til å leve ut sine drømmer og holder seg for det meste hjemme. Vi ga dem nesten 35000 i gave som skulle gå til å reise til Hawaii, et sted spesielt pappa har drømt om å besøke. Mammas sjokk og glede samt de tårene pappa felte, var definitivt verdt sparingen ❤️❤️❤️

Anonymkode: d12f1...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde min samboer og søsknene hans og. Vi tok oss råd til det selv om vi og hadde flere små barn og høy gjeld. De hadde en fantastisk tur, og tror de er veldig glade for det idag for 3 år senere døde faren og de har gode minner å leve på fra denne turen idag ❤️

Anonymkode: 3c5d2...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...