Gå til innhold

Er dette tegn på sjalusi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden du spør hi, forstår jeg at hun ble litt snurt. Å være i en date-fase, med den usikkerheten det innebærer...da kan det å reagere på en melding uten å kommentere mer også være kommunikasjon. Det KAN tolkes slik at her har jeg også noe annet på gang. Slik sett kan det ses som en (liten) hersketeknikk. Men noen stor sak å bli sur for er det jo ikke. 

Hadde nok satt pris på om du kommenterte meldingen med et par ord hvis du var daten min. Som andre skriver har det med folkeskikk å gjøre.

Syns ikke du skal dømme dama som sykelig sjalu ut fra denne lille episoden. Jeg er enig med deg, overdreven sjalusi er skikkelig ille. Jeg har vært sammen med mannen min i over tyve år, og vi har telefon, meldinger e-post og slikt hver for oss. Ingen mistenksomhet og snoking. Alle har behov for privat rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.2.2019 den 11.34, Hjertefru skrev:

Siden du spør hi, forstår jeg at hun ble litt snurt. Å være i en date-fase, med den usikkerheten det innebærer...da kan det å reagere på en melding uten å kommentere mer også være kommunikasjon. Det KAN tolkes slik at her har jeg også noe annet på gang. Slik sett kan det ses som en (liten) hersketeknikk. Men noen stor sak å bli sur for er det jo ikke. 

Hadde nok satt pris på om du kommenterte meldingen med et par ord hvis du var daten min. Som andre skriver har det med folkeskikk å gjøre.

Syns ikke du skal dømme dama som sykelig sjalu ut fra denne lille episoden. Jeg er enig med deg, overdreven sjalusi er skikkelig ille. Jeg har vært sammen med mannen min i over tyve år, og vi har telefon, meldinger e-post og slikt hver for oss. Ingen mistenksomhet og snoking. Alle har behov for privat rom.

Har ikke dømt hun som sykelig sjalu heller, men fikk inntrykk av at dette kunne ha noe med sjalusi å gjøre. For hvis det hadde vært slik, kommer det aldri til å fungere mellom oss.🥴

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 9.34, Anonym bruker skrev:

Men du selv sa ikke noe i forkant. Da kommuniserer du ikke.

Anonymkode: d4be8...fef

Hva skulle jeg si?

Jeg kommuniserte jo med henne ved å stille spørsmål med tanke på hennes uttrykk og kroppsspråk? Lytte og være nærvær. Det er ikke godt nok? 

 

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva skulle jeg si?

Jeg kommuniserte jo med henne ved å stille spørsmål med tanke på hennes uttrykk og kroppsspråk? Lytte og være nærvær. Det er ikke godt nok? 

 

Anonymkode: b064a...d25

Du kommuniserte ikke I FORKANT, din analfabet. Lær deg å lese vanlig norsk. Fy faen du er dårlig til å kommunisere, har du et syndrom, eller? Det merkes jo til og med på skrift at du er sosialt tett!

Her kommer det med teskjeer: Du SKULLE ha sagt noe FØR du vendte oppmerksomheten mot telefonen. 

Å komme etterpå med et spørsmål av typen  "hva er du sur for?" forteller bare at du dytter ansvaret over på henne -  det er du som har dobbelte bokføringer, det er du som (muligens) spiller på flere hester og får inn "hyggelige meldinger" mens du er sammen med en annen. At du ikke har dannelse nok til å ufarliggjøre dette FØR hun rekker å reagere på det, sier meg bare at du ikke bør gå inn i nære relasjoner med andre. Man flørter ikke på mobilen mens man dater noen - og man sørger for at det heller ikke VIRKER som om man flørter på mobilen. 

At man etterpå spiller snurt og sier det er hun som er sur og spør andre "kan hun være sjalu" forteller meg bare at du har emosjonell modenhet på nivå med en sjuendeklassing. Stay single.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke dømt hun som sykelig sjalu heller, men fikk inntrykk av at dette kunne ha noe med sjalusi å gjøre. For hvis det hadde vært slik, kommer det aldri til å fungere mellom oss.🥴

Anonymkode: b064a...d25

Det kommer ikke til å fungere mellom deg og noe individ. Med mindre du finner en annen idiot, da.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kommuniserte ikke I FORKANT, din analfabet. Lær deg å lese vanlig norsk. Fy faen du er dårlig til å kommunisere, har du et syndrom, eller? Det merkes jo til og med på skrift at du er sosialt tett!

Her kommer det med teskjeer: Du SKULLE ha sagt noe FØR du vendte oppmerksomheten mot telefonen. 

Å komme etterpå med et spørsmål av typen  "hva er du sur for?" forteller bare at du dytter ansvaret over på henne -  det er du som har dobbelte bokføringer, det er du som (muligens) spiller på flere hester og får inn "hyggelige meldinger" mens du er sammen med en annen. At du ikke har dannelse nok til å ufarliggjøre dette FØR hun rekker å reagere på det, sier meg bare at du ikke bør gå inn i nære relasjoner med andre. Man flørter ikke på mobilen mens man dater noen - og man sørger for at det heller ikke VIRKER som om man flørter på mobilen. 

At man etterpå spiller snurt og sier det er hun som er sur og spør andre "kan hun være sjalu" forteller meg bare at du har emosjonell modenhet på nivå med en sjuendeklassing. Stay single.

Anonymkode: d4be8...fef

Du fremstår sprøyte sprø og sosialt tett

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.2.2019 den 9.35, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke en usikker dame, men jeg vet at det finnes noen usikre damer der ute. Og da tenker jeg ar om HI er glad i henne, så kan det jo være en ide å prøve å forstå henne i stedet for å fortelle henne hva hun kan og ikke kan bli sur for fordi han ikke ville blitt det? 

Jeg ville ikke brydd meg og jeg ville ikke blitt sur eller ansett det som uhøflig om jeg ikke forklarte meg. Men det kan ofte være lurt å sette seg inn i hvordan andre har det og ikke tenke hva andre bør og ikke bør fordi man selv er sånn og slik. Vi er (heldigvis) ikke like alle sammen.

Anonymkode: c1b8b...66c

Jeg synes det er et langt større problem at hun blir sur uten å si et ord om hvorfor. Ofte er det en klassisk måte å  formidle følelser på, å bli passiv agressiv. Ikke si et ord, bare bli sur og taus.

Hun var opptatt med andre ting enn ham, han fikk en melding, hun ble sur fordi han ikke uoppfordret delte den. Det er ikke han som eier det problemet der. Hva med hennes ansvar for å formidle hva hun føler og tenker? Hvor er hennes ansvar i relasjonen?

Ikke rart mange forhold sliter når det er ok for den ene å bare bli sur mens den andre skal forstå den sure ihjel.

 

Anonymkode: 051dd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ikke til å fungere mellom deg og noe individ. Med mindre du finner en annen idiot, da.

Anonymkode: d4be8...fef

Kun fordi jeg leste en melding og smilte? 

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommuniserte ikke I FORKANT, din analfabet. Lær deg å lese vanlig norsk. Fy faen du er dårlig til å kommunisere, har du et syndrom, eller? Det merkes jo til og med på skrift at du er sosialt tett!

Her kommer det med teskjeer: Du SKULLE ha sagt noe FØR du vendte oppmerksomheten mot telefonen. 

Å komme etterpå med et spørsmål av typen  "hva er du sur for?" forteller bare at du dytter ansvaret over på henne -  det er du som har dobbelte bokføringer, det er du som (muligens) spiller på flere hester og får inn "hyggelige meldinger" mens du er sammen med en annen. At du ikke har dannelse nok til å ufarliggjøre dette FØR hun rekker å reagere på det, sier meg bare at du ikke bør gå inn i nære relasjoner med andre. Man flørter ikke på mobilen mens man dater noen - og man sørger for at det heller ikke VIRKER som om man flørter på mobilen. 

At man etterpå spiller snurt og sier det er hun som er sur og spør andre "kan hun være sjalu" forteller meg bare at du har emosjonell modenhet på nivå med en sjuendeklassing. Stay single.

Anonymkode: d4be8...fef

Den eneste som fremstår som totalt "sosialt tett" er jo du, annie fef.

Hun satt og leste et blad, han fikk en melding. Han har ingen meldeplikt til henne om å opplyse henne om hvem som melder ham og hvilken relasjon han har til denne personen. At du mener han må gjøre det før han leser meldingen er mildt sagt temmelig sprøtt!

Nå vet vi ingenting om hvem som skrev meldingen til HI. Kjører han et dobbeltløp med flere damer han dater på samme tid, da er det selvfølgelig ikke bra. Men det er jo ingenting som tyder på at han gjør det, tvert om har han vært tydelig på at han liker dama som satt og leste blad fremfor å kommunisere med ham...

At du greier å tolke dette på denne måten viser at du trolig har et problem med sjalusi, for dine forventninger til en partner er ikke realistiske, og det har ingenting med dannethet å gjøre heller, som du liksom beroper deg.

Anonymkode: 051dd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun fordi jeg leste en melding og smilte? 

Anonymkode: b064a...d25

Det er jo ikke lov må du skjønne. Du må aldri smile av en melding du får, for da er du uten dannelse, flørter og spiller på flere hester... Akkurat som om man ikke kan smile av en melding man får av en niese, mamma, bror, kompis osv...neida, man flørter med de alle sammen.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du mener han må gjøre det før han leser meldingen er mildt sagt temmelig sprøtt!

Det var ikke det jeg sa, analfabet. Han bør imidlertid si noe om det før han begynner å spørre henne om hun er sur.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun fordi jeg leste en melding og smilte? 

Anonymkode: b064a...d25

Nei, fordi du er idiot.

4 lange sider med forklaring av en enkel liten sosial ting ("ikke sitt og glis over meldinger som forblir hemmelige for daten din -  det er først og fremst uhøflig, men kan også framstå som at du liker å ha flere dinglende") ser ikke ut til å gå inn i den tette skallen din.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, fordi du er idiot.

4 lange sider med forklaring av en enkel liten sosial ting ("ikke sitt og glis over meldinger som forblir hemmelige for daten din -  det er først og fremst uhøflig, men kan også framstå som at du liker å ha flere dinglende") ser ikke ut til å gå inn i den tette skallen din.

Anonymkode: d4be8...fef

Herregud, du har virkelige problemer med deg selv. Du snakker om å være uhøflig...det singler jækla høyt i det glasshuset ditt

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke lov må du skjønne. Du må aldri smile av en melding du får, for da er du uten dannelse, flørter og spiller på flere hester... Akkurat som om man ikke kan smile av en melding man får av en niese, mamma, bror, kompis osv...neida, man flørter med de alle sammen.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Det er imidlertid lov hvis man like etterpå gløtter opp fra skjermen og sier "fikk en vits fra mor/niese/kollega (sett inn valgfri katagori eller navn her)"

Men det trengs visst uante mengder med oppdragelse for å skjønne at man skal ta andre inn...

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud, du har virkelige problemer med deg selv. Du snakker om å være uhøflig...det singler jækla høyt i det glasshuset ditt

Anonymkode: 8ea14...7c4

Har ikke gjort noe forsøk på å være høflig mot HI. Det biter nemlig ikke på idioter.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er imidlertid lov hvis man like etterpå gløtter opp fra skjermen og sier "fikk en vits fra mor/niese/kollega (sett inn valgfri katagori eller navn her)"

Men det trengs visst uante mengder med oppdragelse for å skjønne at man skal ta andre inn...

Anonymkode: d4be8...fef

Skal man prøve å oppdra andre, så bør man ha et snev av oppdragelse selv, noe du overhodet ikke har et fnugg av.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du greier å tolke dette på denne måten viser at du trolig har et problem med sjalusi, for dine forventninger til en partner er ikke realistiske, og det har ingenting med dannethet å gjøre heller, som du liksom beroper deg.

Anonymkode: 051dd...865

Min partner innfrir alle mine forventninger. Frykt ikke på mine vegne!

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skal man prøve å oppdra andre, så bør man ha et snev av oppdragelse selv, noe du overhodet ikke har et fnugg av.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Prøver ikke å oppdra noen. Han har fått ørten forsøk på forklaringer og høflig rettledning av meg og andre i tråden. Personlig har jeg gitt opp, derfor koker mitt råd ned til at han bør forbli singel, heller enn å stille sjalusidiagnoser på henne pr. stedfortreder.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er imidlertid lov hvis man like etterpå gløtter opp fra skjermen og sier "fikk en vits fra mor/niese/kollega (sett inn valgfri katagori eller navn her)"

Men det trengs visst uante mengder med oppdragelse for å skjønne at man skal ta andre inn...

Anonymkode: d4be8...fef

Du har et sykelig kontrollbehov.

Anonymkode: 051dd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår sprøyte sprø og sosialt tett

Anonymkode: 8ea14...7c4

Din mening er heldigvis av null betydning for meg. Jeg anerkjenner kun meningene til folk jeg respekterer.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har et sykelig kontrollbehov.

Anonymkode: 051dd...865

Nei, jeg gjør det samme overfor min partner. Det kalles respekt og hensyn. Ikke nødvendig å være like følsom etter 10 års ekteskap, men som noen over her nevner, i den fasen der HI er nå. 

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Ikke rart mange forhold sliter når det er ok for den ene å bare bli sur mens den andre skal forstå den sure ihjel.

Vel, det er ikke på noen måte saken i HIs liv...

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din mening er heldigvis av null betydning for meg. Jeg anerkjenner kun meningene til folk jeg respekterer.

Anonymkode: d4be8...fef

Når jeg ikke trodde du kunne fremstå dummere, så klarte du det jammen meg igjen.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg ikke trodde du kunne fremstå dummere, så klarte du det jammen meg igjen.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Forrige utsagn gjelds fremdeles.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forrige utsagn gjelds fremdeles.

Anonymkode: d4be8...fef

Alikevel så svarer du meg...

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...