Gå til innhold

Er dette tegn på sjalusi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det ingen som har påstått. Det jeg prøver å si er at det er normalt å prate sammen når man merker at den ene blir sur/lei seg/usikker. I mitt første innlegg nevnte jeg ingenting om å fortelle hva som sto i meldingen eller fortelle hvem den var fra - men heller å vise henne at han setter pris på henne og vil være sammen med henne. Men i stedet gikk han inn på anonymforum og skrev et innlegg om at hun var så sur. Det er ikke en spesielt god måte å løse konflikt på, mener nå jeg.

Anonymkode: bbb16...5c3

Han spurte om hva som var galt, hun svarte ikke. Hva mener du han skulle gjort?

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden gjør meg flau over å være kvinne. 

Anonymkode: bcdb9...030

Jeg og

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de gangene hun sitter i sofaen med pleddet over seg å skriver meldinger med venninner, smiler, ler osv, så gjør jo ikke det meg noe. Har hun noe da hun vil dele, gjør hun det. Er det noe jeg lurer på, spør jeg hun om det. Enkelt og greit! 

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle de gangene hun sitter i sofaen med pleddet over seg å skriver meldinger med venninner, smiler, ler osv, så gjør jo ikke det meg noe. Har hun noe da hun vil dele, gjør hun det. Er det noe jeg lurer på, spør jeg hun om det. Enkelt og greit! 

Anonymkode: b064a...d25

Og det er helt ok. Som sagt, du trenger ikke forsvare deg 😉 

Anonymkode: bcdb9...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og det er helt ok. Som sagt, du trenger ikke forsvare deg 😉 

Anonymkode: bcdb9...030

Nei, men prøvde svare dere.☺️ Trodde virkelig ikke dette var så ille. 

Takker for svar. 

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men prøvde svare dere.☺️ Trodde virkelig ikke dette var så ille. 

Takker for svar. 

Anonymkode: b064a...d25

Det er ikke det. Her inne så er det mye spesielle meninger, som du ikke finner utenfor her

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle de gangene hun sitter i sofaen med pleddet over seg å skriver meldinger med venninner, smiler, ler osv, så gjør jo ikke det meg noe. Har hun noe da hun vil dele, gjør hun det. Er det noe jeg lurer på, spør jeg hun om det. Enkelt og greit! 

Anonymkode: b064a...d25

Men da vet du tydeligvis at hun snakker med venninner, og at det er moro. Dette dreier seg ikke om at man skal ha kontroll over alt den andre gjør, eller saumfare den andres mobiltelefon. Det dreier seg om vanlig høflighet i den settingen du beskriver. Du behøvde ikke si hva som stod i meldingen, bare en kommentar om at du fikk en fin melding fra hvem det nå var, du trengte nødvendigvis ikke med navn, si hvem  det var fra heller. Og at du sier det FØR hun rekker å bli sur.  Det er vanlig høflighet uansett om det var din mor, kamerat, dama  eller onkelen din du var sammen med.

Det er synd at vi etterhvert blir så opphengt i den verden vi har på mobil og PC, at vi glemmer dannelse og nærhet overfor dem som faktisk fysisk er sammen med oss.

Men du har ikke gjort noe veldig galt, bare noe klossete og udannet.

Anonymkode: 57b57...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da vet du tydeligvis at hun snakker med venninner, og at det er moro. Dette dreier seg ikke om at man skal ha kontroll over alt den andre gjør, eller saumfare den andres mobiltelefon. Det dreier seg om vanlig høflighet i den settingen du beskriver. Du behøvde ikke si hva som stod i meldingen, bare en kommentar om at du fikk en fin melding fra hvem det nå var, du trengte nødvendigvis ikke med navn, si hvem  det var fra heller. Og at du sier det FØR hun rekker å bli sur.  Det er vanlig høflighet uansett om det var din mor, kamerat, dama  eller onkelen din du var sammen med.

Det er synd at vi etterhvert blir så opphengt i den verden vi har på mobil og PC, at vi glemmer dannelse og nærhet overfor dem som faktisk fysisk er sammen med oss.

Men du har ikke gjort noe veldig galt, bare noe klossete og udannet.

Anonymkode: 57b57...f43

Men hvorfor skal hun tillate seg å bli sur? Det angår da ikke henne?

Anonymkode: bcdb9...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da vet du tydeligvis at hun snakker med venninner, og at det er moro. Dette dreier seg ikke om at man skal ha kontroll over alt den andre gjør, eller saumfare den andres mobiltelefon. Det dreier seg om vanlig høflighet i den settingen du beskriver. Du behøvde ikke si hva som stod i meldingen, bare en kommentar om at du fikk en fin melding fra hvem det nå var, du trengte nødvendigvis ikke med navn, si hvem  det var fra heller. Og at du sier det FØR hun rekker å bli sur.  Det er vanlig høflighet uansett om det var din mor, kamerat, dama  eller onkelen din du var sammen med.

Det er synd at vi etterhvert blir så opphengt i den verden vi har på mobil og PC, at vi glemmer dannelse og nærhet overfor dem som faktisk fysisk er sammen med oss.

Men du har ikke gjort noe veldig galt, bare noe klossete og udannet.

Anonymkode: 57b57...f43

Hvorfor må man det? Det gjør jeg aldri, tror ikke at jeg har hørt noen andre gjør heller. Jeg og de fleste jeg kjenner sier "jeg skal bare svare på denne". Jeg er ikke klossete eller udannet, det er heller ikke alle rundt meg.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må man det? Det gjør jeg aldri, tror ikke at jeg har hørt noen andre gjør heller. Jeg og de fleste jeg kjenner sier "jeg skal bare svare på denne". Jeg er ikke klossete eller udannet, det er heller ikke alle rundt meg.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Men da sitter du vel ikke og smiler? Det kommer jo an på settingen. Og du kommenterer det jo, med å si : skal bare svare på denne . Nå har jeg spurt dem jeg har  rundt meg nå, (10 stk),og med ett unntak , ville alle opplevd HI som uhøflig. Mulig dette er aldersavhngig, og at det er de helt unge som er så innsauset i mobil og nettverdenen at det som alltid har vært høflig er på vei til å forsvinne. Verden er jo i forandring.

Anonymkode: 57b57...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men da sitter du vel ikke og smiler? Det kommer jo an på settingen. Og du kommenterer det jo, med å si : skal bare svare på denne . Nå har jeg spurt dem jeg har  rundt meg nå, (10 stk),og med ett unntak , ville alle opplevd HI som uhøflig. Mulig dette er aldersavhngig, og at det er de helt unge som er så innsauset i mobil og nettverdenen at det som alltid har vært høflig er på vei til å forsvinne. Verden er jo i forandring.

Anonymkode: 57b57...f43

Det hender jo at jeg smiler ja. Det hender det at andre gjør og, uten at jeg bryr meg noe om det.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hender jo at jeg smiler ja. Det hender det at andre gjør og, uten at jeg bryr meg noe om det.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Men du kommenterer jo handlingen din, og at du har fått en melding. Det er ikke det samme som det HI gjorde. 

Anonymkode: 57b57...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du kommenterer jo handlingen din, og at du har fått en melding. Det er ikke det samme som det HI gjorde. 

Anonymkode: 57b57...f43

Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Hun som hi dater, satt jo å leste et blad, hun var jo tydeligvis opptatt med det. Så er det han som får pepper siden han svarte på en melding, enda hun var opptatt med noe annet.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 21.43, Anonym bruker skrev:

Syns du virker som en skadefro og usympatisk mann. Har dere ikke kommunikasjon? Er det virkelig nødvendig å la henne lure? Ved å ikke si noe så åpner du faktiske opp for at det ligger noe under. Skjønne hun ble sur jeg for det er vondt å ikke bli inkludert. 

Hadde jeg vært dama i denne situasjonen hadde jeg smilt av smilet ditt og spurt leende hva det var du fikk. Par snakker sammen! 

Anonymkode: 54988...7d5

Hæ? Hadde rollene vært snudd hadde alle skreket om at HI burde komme seg vekk. Hjelpes. 

Anonymkode: 06af5...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Hun som hi dater, satt jo å leste et blad, hun var jo tydeligvis opptatt med det. Så er det han som får pepper siden han svarte på en melding, enda hun var opptatt med noe annet.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Han får overhodet ikke pepper fordi han svarte på en melding , hvor leser du det? Det er hans mangel på kommunikasjon i den forbindelse en del reagerer på.

Anonymkode: 57b57...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han får overhodet ikke pepper fordi han svarte på en melding , hvor leser du det? Det er hans mangel på kommunikasjon i den forbindelse en del reagerer på.

Anonymkode: 57b57...f43

Jeg skjønner ikke hva som er problemet med kommunikasjonen hans heller. Dere er en gjeng med dramaqueens

Anonymkode: 8ea14...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva som er problemet med kommunikasjonen hans heller. Dere er en gjeng med dramaqueens

Anonymkode: 8ea14...7c4

 

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han får overhodet ikke pepper fordi han svarte på en melding , hvor leser du det? Det er hans mangel på kommunikasjon i den forbindelse en del reagerer på.

Anonymkode: 57b57...f43

Mangel på kommunikasjon? Jeg spurte jo om det var noe galt? 

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte veldig tidlig i tråden og er veldig overrasket over måten denne tråden har utviklet seg på. Mitt inntrykk er at det må være forferdelig mange usikre damer her inne siden så mange mener at Hi har oppført seg galt.

Noen skriver om høflighet, og det kan være noe i det, men det avhenger jo av settingen. Hvis to sitter og prater eller gjør noe aktivt sammen, den ene får en melding som sjekkes og smiler av den, da mener jeg det er naturlig å komme med en liten kommentar om hvorfor, av respekt for den andre. Men når begge to er opptatt med sitt, da synes jeg ikke det er naturlig at den som mottar en melding må "skrifte" til den andre. Var det noe veldig morsomt eller hyggelig er det jo naturlig å dele den gleden med den andre, men om det bare er en småvittig intern kommentar med en venn/familiemedlem så er det ikke noen grunn til å måtte dele det.

Hvor mye man deler kommer jo også an på hvor nært forholdet er. Her er de tydeligvis i en datefase, da er det etter min mening ikke behov for å dele slike småting. Jeg stusser nesten mer på at de er i datefase og hun sitter og leser i et blad på besøk hos ham (eller enda verre om han er på besøk hos henne).

Er man i et mer fast forhold tenker jeg at man også deler mer, men heller ikke der har man meldeplikt. "Det var bare kollega Per som kom med en morsom kommentar på noe fra jobb" er en enkel forklaring som ikke trenger mer utgreiing, og ikke trenger man å forklare hvem Per er, hvordan man kjenner hverandre, bakgrunnen for kommentaren osv.

Hi, du har ikke gjort noe galt. Men hun du dater kan virke å ha noen problemer med at du kommuniserer med andre hun ikke vet hvem er og hva dere kommuniserer om. Trolig går det på manglende selvsikkerhet hos henne. Om hun ellers ikke viser tydelig at hun er sjalu kan det være enkelt å komme med en kort kommentar innimellom hvis hun er usikker. Men jeg tror også at dere bør snakke om ting - hvilke forventninger har dere til den andre ang. "opplysningsplikt", kontakt med andre osv.

Forhåpentligvis har hun forstått at hun ikke hadde noen grunn til å bli sur på deg, men vær litt obs fremover, for hennes reaksjon kan også være tegn på en sjalusi som på sikt kan være vanskelig å forholde seg til.

Anonymkode: 051dd...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte veldig tidlig i tråden og er veldig overrasket over måten denne tråden har utviklet seg på. Mitt inntrykk er at det må være forferdelig mange usikre damer her inne siden så mange mener at Hi har oppført seg galt.

Noen skriver om høflighet, og det kan være noe i det, men det avhenger jo av settingen. Hvis to sitter og prater eller gjør noe aktivt sammen, den ene får en melding som sjekkes og smiler av den, da mener jeg det er naturlig å komme med en liten kommentar om hvorfor, av respekt for den andre. Men når begge to er opptatt med sitt, da synes jeg ikke det er naturlig at den som mottar en melding må "skrifte" til den andre. Var det noe veldig morsomt eller hyggelig er det jo naturlig å dele den gleden med den andre, men om det bare er en småvittig intern kommentar med en venn/familiemedlem så er det ikke noen grunn til å måtte dele det.

Hvor mye man deler kommer jo også an på hvor nært forholdet er. Her er de tydeligvis i en datefase, da er det etter min mening ikke behov for å dele slike småting. Jeg stusser nesten mer på at de er i datefase og hun sitter og leser i et blad på besøk hos ham (eller enda verre om han er på besøk hos henne).

Er man i et mer fast forhold tenker jeg at man også deler mer, men heller ikke der har man meldeplikt. "Det var bare kollega Per som kom med en morsom kommentar på noe fra jobb" er en enkel forklaring som ikke trenger mer utgreiing, og ikke trenger man å forklare hvem Per er, hvordan man kjenner hverandre, bakgrunnen for kommentaren osv.

Hi, du har ikke gjort noe galt. Men hun du dater kan virke å ha noen problemer med at du kommuniserer med andre hun ikke vet hvem er og hva dere kommuniserer om. Trolig går det på manglende selvsikkerhet hos henne. Om hun ellers ikke viser tydelig at hun er sjalu kan det være enkelt å komme med en kort kommentar innimellom hvis hun er usikker. Men jeg tror også at dere bør snakke om ting - hvilke forventninger har dere til den andre ang. "opplysningsplikt", kontakt med andre osv.

Forhåpentligvis har hun forstått at hun ikke hadde noen grunn til å bli sur på deg, men vær litt obs fremover, for hennes reaksjon kan også være tegn på en sjalusi som på sikt kan være vanskelig å forholde seg til.

Anonymkode: 051dd...865

👏🏼👏🏼

Anonymkode: bcdb9...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte veldig tidlig i tråden og er veldig overrasket over måten denne tråden har utviklet seg på. Mitt inntrykk er at det må være forferdelig mange usikre damer her inne siden så mange mener at Hi har oppført seg galt.

Noen skriver om høflighet, og det kan være noe i det, men det avhenger jo av settingen. Hvis to sitter og prater eller gjør noe aktivt sammen, den ene får en melding som sjekkes og smiler av den, da mener jeg det er naturlig å komme med en liten kommentar om hvorfor, av respekt for den andre. Men når begge to er opptatt med sitt, da synes jeg ikke det er naturlig at den som mottar en melding må "skrifte" til den andre. Var det noe veldig morsomt eller hyggelig er det jo naturlig å dele den gleden med den andre, men om det bare er en småvittig intern kommentar med en venn/familiemedlem så er det ikke noen grunn til å måtte dele det.

Hvor mye man deler kommer jo også an på hvor nært forholdet er. Her er de tydeligvis i en datefase, da er det etter min mening ikke behov for å dele slike småting. Jeg stusser nesten mer på at de er i datefase og hun sitter og leser i et blad på besøk hos ham (eller enda verre om han er på besøk hos henne).

Er man i et mer fast forhold tenker jeg at man også deler mer, men heller ikke der har man meldeplikt. "Det var bare kollega Per som kom med en morsom kommentar på noe fra jobb" er en enkel forklaring som ikke trenger mer utgreiing, og ikke trenger man å forklare hvem Per er, hvordan man kjenner hverandre, bakgrunnen for kommentaren osv.

Hi, du har ikke gjort noe galt. Men hun du dater kan virke å ha noen problemer med at du kommuniserer med andre hun ikke vet hvem er og hva dere kommuniserer om. Trolig går det på manglende selvsikkerhet hos henne. Om hun ellers ikke viser tydelig at hun er sjalu kan det være enkelt å komme med en kort kommentar innimellom hvis hun er usikker. Men jeg tror også at dere bør snakke om ting - hvilke forventninger har dere til den andre ang. "opplysningsplikt", kontakt med andre osv.

Forhåpentligvis har hun forstått at hun ikke hadde noen grunn til å bli sur på deg, men vær litt obs fremover, for hennes reaksjon kan også være tegn på en sjalusi som på sikt kan være vanskelig å forholde seg til.

Anonymkode: 051dd...865

Klapper jeg også, med mine gule hender. 👏

Anonymkode: b064a...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 13.29, Anonym bruker skrev:

Det er synd at vi etterhvert blir så opphengt i den verden vi har på mobil og PC, at vi glemmer dannelse og nærhet overfor dem som faktisk fysisk er sammen med oss.

Helt enig.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Mangel på kommunikasjon? Jeg spurte jo om det var noe galt? 

Anonymkode: b064a...d25

Men du selv sa ikke noe i forkant. Da kommuniserer du ikke.

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte veldig tidlig i tråden og er veldig overrasket over måten denne tråden har utviklet seg på. Mitt inntrykk er at det må være forferdelig mange usikre damer her inne siden så mange mener at Hi har oppført seg galt.

Noen skriver om høflighet, og det kan være noe i det, men det avhenger jo av settingen. Hvis to sitter og prater eller gjør noe aktivt sammen, den ene får en melding som sjekkes og smiler av den, da mener jeg det er naturlig å komme med en liten kommentar om hvorfor, av respekt for den andre. Men når begge to er opptatt med sitt, da synes jeg ikke det er naturlig at den som mottar en melding må "skrifte" til den andre. Var det noe veldig morsomt eller hyggelig er det jo naturlig å dele den gleden med den andre, men om det bare er en småvittig intern kommentar med en venn/familiemedlem så er det ikke noen grunn til å måtte dele det.

Hvor mye man deler kommer jo også an på hvor nært forholdet er. Her er de tydeligvis i en datefase, da er det etter min mening ikke behov for å dele slike småting. Jeg stusser nesten mer på at de er i datefase og hun sitter og leser i et blad på besøk hos ham (eller enda verre om han er på besøk hos henne).

Er man i et mer fast forhold tenker jeg at man også deler mer, men heller ikke der har man meldeplikt. "Det var bare kollega Per som kom med en morsom kommentar på noe fra jobb" er en enkel forklaring som ikke trenger mer utgreiing, og ikke trenger man å forklare hvem Per er, hvordan man kjenner hverandre, bakgrunnen for kommentaren osv.

Hi, du har ikke gjort noe galt. Men hun du dater kan virke å ha noen problemer med at du kommuniserer med andre hun ikke vet hvem er og hva dere kommuniserer om. Trolig går det på manglende selvsikkerhet hos henne. Om hun ellers ikke viser tydelig at hun er sjalu kan det være enkelt å komme med en kort kommentar innimellom hvis hun er usikker. Men jeg tror også at dere bør snakke om ting - hvilke forventninger har dere til den andre ang. "opplysningsplikt", kontakt med andre osv.

Forhåpentligvis har hun forstått at hun ikke hadde noen grunn til å bli sur på deg, men vær litt obs fremover, for hennes reaksjon kan også være tegn på en sjalusi som på sikt kan være vanskelig å forholde seg til.

Anonymkode: 051dd...865

Jeg er ikke en usikker dame, men jeg vet at det finnes noen usikre damer der ute. Og da tenker jeg ar om HI er glad i henne, så kan det jo være en ide å prøve å forstå henne i stedet for å fortelle henne hva hun kan og ikke kan bli sur for fordi han ikke ville blitt det? 

Jeg ville ikke brydd meg og jeg ville ikke blitt sur eller ansett det som uhøflig om jeg ikke forklarte meg. Men det kan ofte være lurt å sette seg inn i hvordan andre har det og ikke tenke hva andre bør og ikke bør fordi man selv er sånn og slik. Vi er (heldigvis) ikke like alle sammen.

Anonymkode: c1b8b...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 13.55, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må man det? Det gjør jeg aldri, tror ikke at jeg har hørt noen andre gjør heller. Jeg og de fleste jeg kjenner sier "jeg skal bare svare på denne". Jeg er ikke klossete eller udannet, det er heller ikke alle rundt meg.

Anonymkode: 8ea14...7c4

Hvis man vender oppmerksomheten mot mobilen mens man er sammen med andre, uten en ørliten forklaring, da ER man uhøflig.  

Anonymkode: d4be8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...