Gå til innhold

Ukelønn for 15-16 åringer


huepine

Anbefalte innlegg

Jente på 16 år her. Hva mener du er en rimelig ukelønn for en på min alder? Hva gir du barna dine?

Moren min gir meg 200 kr i uka hvis jeg rydder rommet, skifter sengetøy, vasker badet, gjør oppvasken, tar ut søpla, handler, og vasker og henger opp klær. Personlig mener jeg at hun er gærn. Hva synes du?

Endret av huepine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva hun dekker ellers. Får du mobilabb, klær, busskort osv?

Så flott at du hjelper såpass mye til hjemme!

Hva er egentlig vanlig blant vennene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Datteren min får 50 kr i uka til "tull" som snop, kantine, kino ol. Hun har omtrent samme plikter som du.

I tillegg får min 800 kr per måned som dekker alt av klær, og sko.

Anonymkode: 9e1ac...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er en jente på 11 år. Jeg får 100 kr i uka. Tror ikke dette er så vanlig men jeg gjør vel egt ganske mye. Jeg lager middag hver dag. Hjelper til å rydde og vaske når det trengs. Og dekker av og på bordet daglig.

Anonymkode: 6cea9...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Datteren min på 14 får 400kr mnd.

Men hun kan i tillegg til dette tjene mer om hun gjør litt oppgaver. 

1 kr dagen vis rommet er ryddig innen kl.21 hver dag. (Hun er ekstremt rotete og lite systematisk.. Det er for det meste klær som blir rotete da)

10 kr pr gang for å skifte på sengen 2 ganger i mnd.

5 kr for å lage mat en gang i uken.

2 kr bare for å dra frem leksebøkene hver dag. Noe hun sjeldent gjør.. Men bare så det er sagt er det i samråd med skolen. Og hun er skoleflink men har adhd og tourettes og er stort sett helt utslitt etter skolen og sovner gjerne..

Og ellers så får hun også tillegg på andre ting som vi avtaler.. hun får så klart ikke penger for alt hun må gjøre. Men pleier og ende opp på 450-550 kr mnd.

I tillegg får hun mobilabm for 300kr mnd. Hun blir kjørt når hun trenger det (tar ikke buss pga angst). Og hun får klær, sko og div ting hun trenger utenom. Sminke o.l må hun for det meste betale selv. Det samme med aktiviteter( som bowling, kino, kaffebesøk og div) med venner.. men hun er flink til å spare.. Det må hun da tlf blir knust i hytt og pine.. Det koster 2000 og bytte skjem. Noen ganger hjelper jeg henne litt med det, men det kommer Ann på situasjonen rundt hvorfor den ble ødelagt. Hun er veldig klønete, har brå bevegelser, er slepphendte, og uforsiktig! Så det er kjipt for henne å bruke pengene sine på dette.. ettersom hun sparer til en Mac..  Men hun lærer ikke så sparingen går tregt 😂😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...