Gå til innhold

hvor vanskelig er det å svare på innbydelse egentlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

min sønn feiret bursdagen sin på leos igår, jeg er kjempfornøyd med alle som  møtte opp,men samtdlig synes jeg det er utrolig DÅRLIG at de 5 som ikke kom ikke ga beskjed, sto med store bokstaver at de skal svare innen 6 februar hvis de ikke kom,og det gjorde det ikke, dermed ble det bare 6 barn og jeg måtte betale ekstra pga de 5 ikke kom, måtte betale for 10,så veldig synd.

Hvordan opplever dere dette ? er alle flinke til og svare,eller bare driter noen i det ?

Anonymkode: 1533f...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er dårlig gjort, men i en travel hverdag er det sikkert fort gjort  å glemme ut, tror jeg ville skrevet " husk å gi beskjed om du kommer eller ikke, vi bestiller ut i fra hvor mange som kommer" 🙂. Hvis gutten min hadde fått invitasjon så hadde hvertfall jeg takket for invitasjonen å skrevet om jeg kunne eller ikke. 

Anonymkode: ab4c8...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at folk er ganske flinke til å si fra om de ikke kommer. Det er ikke vanlig å svare om de kommer, så jeg regner gjerne med at alle som ikke svarer kommer. Har vel hendt et par ganger at noen ikke har svart, og ikke kommet...

 

Anonymkode: 2c844...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber om svar uansett om de skal komme eller ikke. Purrer på de som ikke har svart dagen før bursdagen. Har opplevd at foreldre ikke har fått med seg bursdagsinvitasjonen fordi barnet har lagt den på et lurt sted.

Kan jo hende foreldrene til de som ikke kom faktisk aldri fikk se invitasjonen.

Anonymkode: a6962...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å purre på svar hvis jeg ikke har fått svar innen fristen. Invitasjonene kan ligge nederst i sekken feks. 

Anonymkode: 77df6...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

min sønn feiret bursdagen sin på leos igår, jeg er kjempfornøyd med alle som  møtte opp,men samtdlig synes jeg det er utrolig DÅRLIG at de 5 som ikke kom ikke ga beskjed, sto med store bokstaver at de skal svare innen 6 februar hvis de ikke kom,og det gjorde det ikke, dermed ble det bare 6 barn og jeg måtte betale ekstra pga de 5 ikke kom, måtte betale for 10,så veldig synd.

Hvordan opplever dere dette ? er alle flinke til og svare,eller bare driter noen i det ?

Anonymkode: 1533f...fb1

Vi ber alltid om at folk gir beskjed om de kan komme eller ikke. Så purrer vi på de vi ikke hører noe fra. 

Anonymkode: df0ae...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassen til mine barn har en Facebook side, der skriver vi inn innbydelsen i tillegg til å gi på skolen. Dermed ser vi at alle har sett det....

Anonymkode: 0d2d2...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende! Men fort gjort å glemme i en travel hverdag. Opplever det ikke så ofte selv når vi inviterer, men er i svime selv. 

Purr opp et par dager før neste gang.

Anonymkode: 88663...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at jeg må betale for de som kommer, så purrer jeg på de som ikke har svart. Gidder ikke betale for noen som ikke dukker opp.

Anonymkode: f924c...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike invitasjonar kan dukke opp ein dag før, ein time før, eller to dagar etter selskapet.  Her pleier vi å legge ut på facebookgruppe når vi har planlagt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man virkelig betale for unger som ikke kommer? Har slike lekeland lov til å ta betalt for no show?

Takke meg til å ha selskap hjemme 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pæddan skrev:

Må man virkelig betale for unger som ikke kommer? Har slike lekeland lov til å ta betalt for no show?

Takke meg til å ha selskap hjemme 😳

Det er minimum 10 barn i helgene på Leos.

Anonymkode: 102c8...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er minimum 10 barn i helgene på Leos.

Anonymkode: 102c8...ef9

Det visste jeg ikke😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

min sønn feiret bursdagen sin på leos igår, jeg er kjempfornøyd med alle som  møtte opp,men samtdlig synes jeg det er utrolig DÅRLIG at de 5 som ikke kom ikke ga beskjed, sto med store bokstaver at de skal svare innen 6 februar hvis de ikke kom,og det gjorde det ikke, dermed ble det bare 6 barn og jeg måtte betale ekstra pga de 5 ikke kom, måtte betale for 10,så veldig synd.

Hvordan opplever dere dette ? er alle flinke til og svare,eller bare driter noen i det ?

Anonymkode: 1533f...fb1

Men pga reglene deres så må du vel betalt for 10 unger uansett om fem av de hadde gitt beskjed om de ikke kunne komme. Men de burde selvsagt sagt ifra uansett ja

Anonymkode: cc5ba...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er slik at jeg må betale for de som kommer, så purrer jeg på de som ikke har svart. Gidder ikke betale for noen som ikke dukker opp.

Anonymkode: f924c...3ea

Du må betale for 10 unger uansett om det så bare er tre unger som kommer. For minstebestilling er 10 unger.

Anonymkode: cc5ba...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber alltid om svar uansett - ca 1/4 svarer ikke og om man purrer på disse er det ca halvparten som kommer og halvparten som ikke kommer (og noen familier som aldri kommer og heller aldri svarer). Mange barn har delte hjem og da er det lettere for at invitasjonen kommer bort eller begge foreldrene tror at den andre har svart.  

Anonymkode: c582c...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men pga reglene deres så må du vel betalt for 10 unger uansett om fem av de hadde gitt beskjed om de ikke kunne komme. Men de burde selvsagt sagt ifra uansett ja

Anonymkode: cc5ba...0df

Men om man får beskjed i rimelig tid om at det er så få barn som kommer, så kan man jo ev avbestille Leos lekeland og finne på noe annet med de sels barna som kommer... 

Anonymkode: bb733...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men pga reglene deres så må du vel betalt for 10 unger uansett om fem av de hadde gitt beskjed om de ikke kunne komme. Men de burde selvsagt sagt ifra uansett ja

Anonymkode: cc5ba...0df

Kanskje man kunne ha tatt med seg noen andre hvis man hadde fått den beskjeden. 

Barnebursdager er generelt vanskelige greier mht tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Facebook-gruppe for alle foreldre på trinnet for hvert av barna mine. Heldigvis har det blitt en vane for alle foreldre å invitere der, med informasjon om at invitasjon kommer i sekken. 

Har man litt distré barn så kan det fort hende at invitasjoner blir borte, så jeg er av dem som tidligere både har latt være å svare, og ikke kommet i bursdag, fordi vi ikke visste om det. Satt da stor pris på dem som sendte en SMS med «hei, mangler svar fra deg, kommer Ole i bursdagen til Nils nå til fredag?». 

Etter FB-rutinen var innarbeidet har vi heldigvis oversikten, og slipper stort sett å purre på svar. Mangler det svar fra noen tagges de bare i fb-tråden, med spørsmål om barnet deres kommer, et par dager før feiring. 

Anonymkode: c6b92...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men pga reglene deres så må du vel betalt for 10 unger uansett om fem av de hadde gitt beskjed om de ikke kunne komme. Men de burde selvsagt sagt ifra uansett ja

Anonymkode: cc5ba...0df

Det kan jo hende at HI hadde valgt en annen løsning dersom hun visste at det var så mange som likevel ikke kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for min egen del, og det er at jeg er syk. Jeg sliter. Det er såvidt jeg får satt på klesvask, det er såvidt jeg grer håret når jeg skal utenfor husets 4 vegger. Jeg har mange, mange bekymringer. Er mye på sykehus, under utredning. Mannen min har luselønn og vi tjener ikke rått. Økonomiske bekymringer, helsemessige bekymringer, det har vært mobbing i barnehagen og elendige ansatte. Et mareritt. Jeg er utbrent. Vi er midt i flytting også. 

Når jeg får en bursdagsinvitasjon gjør jeg så godt jeg kan med å svare. Men det forløper seg ofte slik:

1: Jeg får invitasjonen. Ser på den. 
2: Jeg deler nyheten med mannen ,og vi snakker om bursdagen. Om det passer. 
3: Jeg må finne ut om det passer. Hvis det passer, svarer jeg ofte raskt. Hvis det ikke passer, så..
4: Jeg har sosial angst og prøver å finne ut hvordan jeg kan si at det ikke passer denne gangen. 
5: Jeg glemmer å svare, fordi jeg har unngått det pga sosial angst, og fordi jeg har så ufattelig mye annet å tenke på
6: Jeg kommer på at jeg må svare, men så kommer det noe i veien. F.eks. at jeg er sykere, at jeg får masse telefoner fra NAV, et eller annet. Tankene mine er sjelden tilstede og jeg glemmer, hele tiden. HELE tiden... 
7: Enten husker jeg fristen, eller så glemmer jeg å si ifra. BEKLAGER.. Men det er alltid en god grunn til det. Det er ALDRI sånn at jeg ikke svarer fordi jeg ikke gidder, fordi jeg ikke respekterer dere som foreldre, fordi jeg ikke bryr meg. Det har ikke noe med sånt å gjøre, og det er faktisk ikke frekt fra min side - det er et uhell. 

Anonymkode: 4237e...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan bare svare for min egen del, og det er at jeg er syk. Jeg sliter. Det er såvidt jeg får satt på klesvask, det er såvidt jeg grer håret når jeg skal utenfor husets 4 vegger. Jeg har mange, mange bekymringer. Er mye på sykehus, under utredning. Mannen min har luselønn og vi tjener ikke rått. Økonomiske bekymringer, helsemessige bekymringer, det har vært mobbing i barnehagen og elendige ansatte. Et mareritt. Jeg er utbrent. Vi er midt i flytting også. 

Når jeg får en bursdagsinvitasjon gjør jeg så godt jeg kan med å svare. Men det forløper seg ofte slik:

1: Jeg får invitasjonen. Ser på den. 
2: Jeg deler nyheten med mannen ,og vi snakker om bursdagen. Om det passer. 
3: Jeg må finne ut om det passer. Hvis det passer, svarer jeg ofte raskt. Hvis det ikke passer, så..
4: Jeg har sosial angst og prøver å finne ut hvordan jeg kan si at det ikke passer denne gangen. 
5: Jeg glemmer å svare, fordi jeg har unngått det pga sosial angst, og fordi jeg har så ufattelig mye annet å tenke på
6: Jeg kommer på at jeg må svare, men så kommer det noe i veien. F.eks. at jeg er sykere, at jeg får masse telefoner fra NAV, et eller annet. Tankene mine er sjelden tilstede og jeg glemmer, hele tiden. HELE tiden... 
7: Enten husker jeg fristen, eller så glemmer jeg å si ifra. BEKLAGER.. Men det er alltid en god grunn til det. Det er ALDRI sånn at jeg ikke svarer fordi jeg ikke gidder, fordi jeg ikke respekterer dere som foreldre, fordi jeg ikke bryr meg. Det har ikke noe med sånt å gjøre, og det er faktisk ikke frekt fra min side - det er et uhell. 

Anonymkode: 4237e...654

Jeg har også angst, derfor er det enkelt ting som jeg unngår og som et mannens oppgave. Så skjønner at bursdager for deg kan være en slik ting.

MEN det er likevel ingen unnskyldning for at det ikke leveres svar på vegne av barnet deres. Visse ting er uungålig å møte når en får barn, bursdagsinvitasjoner er en av dem. Klarer du ikke svare må mannen din gjøre det, det er ikke kun moren som kan gjøre det.

Anonymkode: 5098e...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan bare svare for min egen del, og det er at jeg er syk. Jeg sliter. Det er såvidt jeg får satt på klesvask, det er såvidt jeg grer håret når jeg skal utenfor husets 4 vegger. Jeg har mange, mange bekymringer. Er mye på sykehus, under utredning. Mannen min har luselønn og vi tjener ikke rått. Økonomiske bekymringer, helsemessige bekymringer, det har vært mobbing i barnehagen og elendige ansatte. Et mareritt. Jeg er utbrent. Vi er midt i flytting også. 

Når jeg får en bursdagsinvitasjon gjør jeg så godt jeg kan med å svare. Men det forløper seg ofte slik:

1: Jeg får invitasjonen. Ser på den. 
2: Jeg deler nyheten med mannen ,og vi snakker om bursdagen. Om det passer. 
3: Jeg må finne ut om det passer. Hvis det passer, svarer jeg ofte raskt. Hvis det ikke passer, så..
4: Jeg har sosial angst og prøver å finne ut hvordan jeg kan si at det ikke passer denne gangen. 
5: Jeg glemmer å svare, fordi jeg har unngått det pga sosial angst, og fordi jeg har så ufattelig mye annet å tenke på
6: Jeg kommer på at jeg må svare, men så kommer det noe i veien. F.eks. at jeg er sykere, at jeg får masse telefoner fra NAV, et eller annet. Tankene mine er sjelden tilstede og jeg glemmer, hele tiden. HELE tiden... 
7: Enten husker jeg fristen, eller så glemmer jeg å si ifra. BEKLAGER.. Men det er alltid en god grunn til det. Det er ALDRI sånn at jeg ikke svarer fordi jeg ikke gidder, fordi jeg ikke respekterer dere som foreldre, fordi jeg ikke bryr meg. Det har ikke noe med sånt å gjøre, og det er faktisk ikke frekt fra min side - det er et uhell. 

Anonymkode: 4237e...654

Få mannen din til å gjøre det da. Det er ikke alltid mor som må svare. For en som ikke er syk tar en slik mld under 1 minutt.

Anonymkode: c7474...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan bare svare for min egen del, og det er at jeg er syk. Jeg sliter. Det er såvidt jeg får satt på klesvask, det er såvidt jeg grer håret når jeg skal utenfor husets 4 vegger. Jeg har mange, mange bekymringer. Er mye på sykehus, under utredning. Mannen min har luselønn og vi tjener ikke rått. Økonomiske bekymringer, helsemessige bekymringer, det har vært mobbing i barnehagen og elendige ansatte. Et mareritt. Jeg er utbrent. Vi er midt i flytting også. 

Når jeg får en bursdagsinvitasjon gjør jeg så godt jeg kan med å svare. Men det forløper seg ofte slik:

1: Jeg får invitasjonen. Ser på den. 
2: Jeg deler nyheten med mannen ,og vi snakker om bursdagen. Om det passer. 
3: Jeg må finne ut om det passer. Hvis det passer, svarer jeg ofte raskt. Hvis det ikke passer, så..
4: Jeg har sosial angst og prøver å finne ut hvordan jeg kan si at det ikke passer denne gangen. 
5: Jeg glemmer å svare, fordi jeg har unngått det pga sosial angst, og fordi jeg har så ufattelig mye annet å tenke på
6: Jeg kommer på at jeg må svare, men så kommer det noe i veien. F.eks. at jeg er sykere, at jeg får masse telefoner fra NAV, et eller annet. Tankene mine er sjelden tilstede og jeg glemmer, hele tiden. HELE tiden... 
7: Enten husker jeg fristen, eller så glemmer jeg å si ifra. BEKLAGER.. Men det er alltid en god grunn til det. Det er ALDRI sånn at jeg ikke svarer fordi jeg ikke gidder, fordi jeg ikke respekterer dere som foreldre, fordi jeg ikke bryr meg. Det har ikke noe med sånt å gjøre, og det er faktisk ikke frekt fra min side - det er et uhell. 

Anonymkode: 4237e...654

Men da må mannen din ta over slike ting. For det er barna deres dette går ut over. Og det er ikke greit. 

Anonymkode: 2f3d6...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...