Gå til innhold

Noen som har søkt hjelp og situasjonen har blitt verre enn før man søkte hjelp


Håp,en bedre hverdag

Anbefalte innlegg

Jeg kom i en situasjon i fht ungdommen hvor jeg følte pga situasjonen det var best og få hjelp ,måtte ut av nærmiljøet pga miljø og rus .I utgangspunktet ei fantastisk jente m.masse kvaliteter. Utsatt for mobbing, strevd m.angst og passe inn og valgt en kortsiktig løsning for å løse sine vanskeligheter.En veldig misforstått tenåring❤ til slutt utviklet situasjonen seg grunnet umulig ny start i nærmiljøet, umulig å flytte grunnet søsken, rykter grunnet episoder m.rus og hun forsvant mer og mere .Etter en kraftig episode ble det samtykket til hjelp og man trodde en pause ut av nærmiljøet, ny start og heller tilbake når ting dempet seg litt var løsningen. Men det var det ikke.man samtykket og dermed ble hun et kasteball i et system.kan ikke gjøre noe siden dette går på atferdspsragraf,og situasjonen har aldri vært så ille.Man forventet hun skulle få det bra,ble forespeilt dette var løsningen, i steden for er ungdommen plassert med kriminelle ,rusmisbrukere,ustabilitet, fire flyttinger på 3 mnd,utsatt for kraftig bruk av tvang,aldri vært verre i fht rus og ingen skolegang.Fått et sjokk med å stole på hjelpe apparatet og spesielt når man ser i media hvordan ting fungerer. Noen som har erfaring i en slik situasjon..

Endret av Håp,en bedre hverdag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har fler venner som har tatt stor skade av å være i systemet. Jeg var i systemet jeg også men Pga omsorg og ikke atferd.. Men selv de som blir «tatt» Pga omsorg kan møte på de som er der Pga atferd og havne rett på kjøret 😕 

Anonymkode: 5545d...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...