Gå til innhold

ME bare i ukedagene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at din skatt dekker hele trygdeutbetalingen for et menneske? Sånn at om jeg hadde blitt ufør hadde dine skattepenger gått til å kun dekke min trygd? Eller hadde mine tidligere skattepenger da vært med på å bygge opp den potten også? Fordi alle våre skatteinbetalinger havner i en stor velferdspott. Ikke bare dine. Så om ditt barn trenger en tur på sykehus, bruker dere like mye av velferden som feks en som trenger trygd...  alt teller jo både skattebetaling inn og bruk av velferd. Da må du jo være like irritert på de som har flere barn enn deg, hvor en større del av skattepengene dekker tilskudd til barnehage og skole...

Anonymkode: 44a63...746

Er det noe galt med leseforståelsen? 

Anonymkode: 44eb3...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe galt med leseforståelsen? 

Anonymkode: 44eb3...a2a

Ikke mer enn med din tenker jeg. Du velger selv hva du vil forstå. Jeg kommenterer på det du skriver. Du liker ikke folk på trygd, så vi får håpe det ikke blir fremtiden for deg eller noen som står deg nær. Lykke til med empatien.

Anonymkode: 44a63...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mer enn med din tenker jeg. Du velger selv hva du vil forstå. Jeg kommenterer på det du skriver. Du liker ikke folk på trygd, så vi får håpe det ikke blir fremtiden for deg eller noen som står deg nær. Lykke til med empatien.

Anonymkode: 44a63...746

Hmm det må tydeligvis være noe galt med hukommelsen min også da. Jeg kan ikke huske jeg har skrevet et eneste sted at jeg ikke liker folk på trygd. Det eneste jeg har skrevet i denne tråden er at det blir feil å si at trygden ikke kommer fra skattepengene våre. Men det er kanskje en hemmelig melding innimellom det jeg skriver som jeg selv ikke vet om? 🤔

Anonymkode: 44eb3...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så er det dette med å være "utmattet" da. Det er en følelse. Og hvis man er sart og priveligert er det lett å "føle" at man ikke er i stand til å jobbe, men likevel selvfølgelig i stand til å " ta vare på seg selv" med trening, festing, venneturer osv.

Mens vi andre som ikke orker en dritt etter jobb nok bare er "slitne" og skal være glad vi ikke er "utmattet". Hva hadde skjedd hvis alle vi gikk til legen fordi vi også ønsket livskvalitet som vi ser er uforenelig med arbeid? Jeg vil også gjerne trene, lage alt fra bunnen, stille masse opp for barna, dra på venne- og famileturer osv. Men jeg har ikke ork eller tid.

Anonymkode: 893cf...000

Nå var jeg i 100% vanlig jobb tidligere+ at jeg ofte tok på meg 20 timer ekstra i helgene. I tillegg hadde jeg 2 barn og fulgte de aktivt opp på fotball og korps. Jeg var ofte sliten. Så sliten at jeg ikke visste hvordan jeg skulle komme opp dagen etter.  Det savner jeg. Den "gode" slitenheten som en får når en har vært aktiv. Den utmattelsen jeg har hatt hver dag i 8 år nå er noe helt annet. At en noen dager ikke orker løfte hodet for å sjekke hva klokka er. Om minsten snart kommer fra skolen. Siden jeg kollapset etter å ha fått unger på skolen og satt på ei klesvask (som blir liggende til mannen henger opp i efta), fordi jeg ville føle at jeg gjorde noe nyttig i løpet av dagen. 

Jeg savner å være sliten med god samvittighet 

Sånne kommentarer gjør at jeg føler enda mer skyldfølelse over å være syk (eller lat som mange sier) hadde gitt alt for å kunne få igjen det sosiale livet, som en bla har på jobb

Anonymkode: 6ed8f...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm det må tydeligvis være noe galt med hukommelsen min også da. Jeg kan ikke huske jeg har skrevet et eneste sted at jeg ikke liker folk på trygd. Det eneste jeg har skrevet i denne tråden er at det blir feil å si at trygden ikke kommer fra skattepengene våre. Men det er kanskje en hemmelig melding innimellom det jeg skriver som jeg selv ikke vet om? 🤔

Anonymkode: 44eb3...a2a

Men da var det leseforståelsen da, fordi jeg skrev at skattepengene dine bare dekker en brøkdel av en persons trygd. Og ikke hele for en enkeltperson. Det er to forskjellige ting.

Anonymkode: 44a63...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men da var det leseforståelsen da, fordi jeg skrev at skattepengene dine bare dekker en brøkdel av en persons trygd. Og ikke hele for en enkeltperson. Det er to forskjellige ting.

Anonymkode: 44a63...746

Jeg har da aldri skrevet at mine skattepenger dekker hele trygden til et menneske! Hvor er det du får dette fra? Les hva jeg skriver. Det er ikke så komplisert. 

Anonymkode: 44eb3...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2019 den 11.10, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som er ufør pga et eller annet. Hun orker ikke stort i uka, annet enn å bake, vaske hus, være ute å herje med ungene, hjelpe vennene sine, dra på shopping til Sverige, passe barna til søsknene, etc. Men i helgene kan hun feste gjerne fredag og lørdag. Overnatte hos random menn og komme hjem i 9 tida på morran og så på’n igjen i 17 tiden. 

For å si det sånn, hun orker mer enn meg!

Anonymkode: e5095...1d1

Hadde orket alt det hvis jeg ikke jobbet 😅 Helt ærlig, så tror jeg man får til det man vil av og til, men det koster for mange. Så hvis man feks orker å være med i et 30-årslag, så kan det ta kreftene slik at man ligger resten av uka. Men gjør man det ofte, har HI et poeng, men det gjelder fåtallet. Man skal ikke dømmes for noe som skjer av og til, man må ha lov til å leve litt også.

Anonymkode: 0fd30...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkeligheten gjenspeiles på SoMe? Åh, du er jo søøøøøt! Tror du folk virkelig baker alle de fletteloffene selv...? 

Anonymkode: 9f82f...62e

Du er veldig artig som prøver deg på hersketeknikker, men om du isteden hadde lest anonymkoder, så ville du sett at jeg har et familiemedlem som har ME av den typen som orker alt som ikke er arbeidsrelatert. Det er derfor jeg også nevner "i samtale", men det så du kanskje ikke for alle øene?

Anonymkode: 4764b...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenlyst fryktelig mange som mangler forståelse for hva det å være syk innebærer, og som ikke forstår at det å være sliten er noe helt annet enn å være utmattet. Jeg kjenner ingen friske mennesker som trenger en hel dag på sofaen for å klare å være sosiale i to timer. 

Det er for øvrig fint og flott at mange virker til å ikke vite bedre, ingenting er bedre enn god helse. Det som er synd er at den takknemligheten og gleden man burde kjenne over å være frisk, heller blir gjort om til smålighet. Jeg synes det er ganske utrolig å mistenkeliggjøre mennesker som har gått igjennom en langor prosess for å bli ufør. Ja, kanskje finnes det en og annen som kunne ha fungert i jobb, men hvis man frivillig velger å leve på drittlønn og heller ikke plages av alle fordommene som finnes mot syke mennesker - og de er åpenlyst ikke få, så tenker jeg at om det ikke er reelt at den fysiske sykdommen gjør vedkommende ute av stand til å arbeide, så gjør muligens psyken det ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle uansett sykdom KAN jobbe hvis de gidder. Det finnes tilrettelegging. Men det er for enkelt å bli ufør. Slutt å sutre over den jævøa sykdommen din og gjøre deg selv stakkarslig, og gjør noe med livet ditt. Selvfølgelig er det synd på deg som er syk, men at man ikke klarer å jobbe er bare sludder!!!! Så lenge du ikke er så syk at du er sengeliggende med intravenøs ernæring (for å sette det på spissen) klarer du å jobbe. Når en med alvorlig kreft og metastaser, fatigue og depresjoner klarer det så klarer faen med du det også. Irriterende at vi skal betale for at folk er så jævla hjelpesløse! Verden trenger ikke slike utskudd som ikke gidder å prøve! Sorry, men sant! 

Anonymkode: 91c84...9c3

Du vet at det er inntektsevne i kombinasjon med restarbeidsevne som uføretrygd går ut i fra? At det finnes nok av arbeidsplasser der ute som er villige til å tilrettelegge er jo totalt feil. De fleste vil ikke ha ustabile arbeidstakere som går for under halv maskin. Det er ikke lønnsomt. Ergo har de en helse til å kunne være i et reelt lønnet arbeid, uansett hvor mye omverden måtte mene at de skal kunne det. 

Velferdssamfunnet vår er bygget opp slik at voksne mennesker skal kunne forsørge seg selv. Når de er syke og ikke ønsket i arbeidsmarkedet, mister de evnen til å forsørge seg selv. 

Dette med sykdom, arbeid og og uføretrygd er mye mer nyansert enn det folk later til å tro. 

Anonymkode: a05bd...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så er det dette med å være "utmattet" da. Det er en følelse. Og hvis man er sart og priveligert er det lett å "føle" at man ikke er i stand til å jobbe, men likevel selvfølgelig i stand til å " ta vare på seg selv" med trening, festing, venneturer osv.

Mens vi andre som ikke orker en dritt etter jobb nok bare er "slitne" og skal være glad vi ikke er "utmattet". Hva hadde skjedd hvis alle vi gikk til legen fordi vi også ønsket livskvalitet som vi ser er uforenelig med arbeid? Jeg vil også gjerne trene, lage alt fra bunnen, stille masse opp for barna, dra på venne- og famileturer osv. Men jeg har ikke ork eller tid.

Anonymkode: 893cf...000

Tror du virkelig man bare kan gå til legen å bli ufør fordi man er sliten? På 70-80-tallet kunne man bli ufør nok så enkelt. Klarte du ikke ditt eget yrke mer, ble man lett ufør uten arbeidsutprøving eller omskolering. 

Dette er virkelig ikke tilfellet lenger. Hadde heller jobbet som lektor enn minstesats på uføretrygd, med til dels heltidsjobb med å gå på møter, utredninger, arbeidsutprøvinger, behandlinger, operasjoner osv. Jeg hadde en meningsfylt og interessant utdanning som ikke kunne bli tatt i bruk. Jeg jobbet 100% i mange år, utdannet meg videre mens jeg både jobbet og fikk barn i tillegg. 7 års høyere utdanning rett i vasken, inkludert høyt studielån og nesten ingen inntekt. 

Alle venner er borte, og familien får bare rester - bare fordi jeg er giddasløs og har et bedagelig liv i ensomheten. Joa... 

 

Anonymkode: a05bd...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle uansett sykdom KAN jobbe hvis de gidder. Det finnes tilrettelegging. Men det er for enkelt å bli ufør. Slutt å sutre over den jævøa sykdommen din og gjøre deg selv stakkarslig, og gjør noe med livet ditt. Selvfølgelig er det synd på deg som er syk, men at man ikke klarer å jobbe er bare sludder!!!! Så lenge du ikke er så syk at du er sengeliggende med intravenøs ernæring (for å sette det på spissen) klarer du å jobbe. Når en med alvorlig kreft og metastaser, fatigue og depresjoner klarer det så klarer faen med du det også. Irriterende at vi skal betale for at folk er så jævla hjelpesløse! Verden trenger ikke slike utskudd som ikke gidder å prøve! Sorry, men sant! 

Anonymkode: 91c84...9c3

Er du misunnelig på de som er uføre?

Anonymkode: d8c6e...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå bare spiller du dum. At du ikke tåler å rokere på leggetidene er ikke grunnlag for sykmelding. Men hvis du har et utmattelsessyndrom vil du merke det på andre måter enn «søvnproblemer». Det har jeg for øvrig hatt siden tenårene uten at det har hindret meg i å jobbe. Man er ikke UTMATTET selv om man er SØVNIG, det er to ulike ting.

Anonymkode: 9f82f...62e

Å jo, kroniske søvnproblemer fører ofte til utmattelse, hvor tjukk i huet er det mulig å bli? Bare fordi dine søvnproblemer arter seg på den måten, gjør alle sine det? Og hvem er du til å bagatellisere andres problemer? 

Anonymkode: ef10f...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2019 den 11.10, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som er ufør pga et eller annet. Hun orker ikke stort i uka, annet enn å bake, vaske hus, være ute å herje med ungene, hjelpe vennene sine, dra på shopping til Sverige, passe barna til søsknene, etc. Men i helgene kan hun feste gjerne fredag og lørdag. Overnatte hos random menn og komme hjem i 9 tida på morran og så på’n igjen i 17 tiden. 

For å si det sånn, hun orker mer enn meg!

Anonymkode: e5095...1d1

Drar hun til sverige hver uke? Eller tenker du at handleturer er forbeholdt «friske»

Jeg er ufør. 

Jeg baker for å føle at jeg gjør noe meningsfullt. Jeg vasker huset MYE mer enn det er behov for. Og hvet du hvorfor? Fordi jeg ofte må holde meg opptatt med noe i de periodene angsten aldri gir slipp, på tross av de mange selvhjelps metodene jeg har lært. Ja, det er slitsomt!! Takk som spør!

Anonymkode: 19c0e...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde orket alt det hvis jeg ikke jobbet 😅 Helt ærlig, så tror jeg man får til det man vil av og til, men det koster for mange. Så hvis man feks orker å være med i et 30-årslag, så kan det ta kreftene slik at man ligger resten av uka. Men gjør man det ofte, har HI et poeng, men det gjelder fåtallet. Man skal ikke dømmes for noe som skjer av og til, man må ha lov til å leve litt også.

Anonymkode: 0fd30...a8b

Jaja! Og de som bruker to dager på å hvile i forkant av en bursdag, og to dager på å hente seg igjen etterpå, de er faktisk sjuke. Men når man aldri er hjemme, alltid på farta, alltid opptatt..... da kunne man brukt noe av det overskuddet til å jobbe istedenfor å klage på at man er så innmari dårlig. 

Kjenner to menn som er uføre og. Han ene kommer seg sjeldent opp om morran, og måtte sove to timer i ungens dåp fordi han var utslitt etter å ha overvært gudstjenesten. Jeg har aldri lurt på hvrofor han er uføre. Så har vi han andre som løpet av det siste året har bytta tak på huset, bygd på 70kvm på huset, pussa opp 4 soverom, innreda hele kjelleren, drenert huset alene med gravemaskin, osv osv..... jeg forstår ikke hvrofor han er ufør!

Anonymkode: e5095...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget kort sagt at hvis du har begrenset med energi kan man ikke BARE gjøre det man liker denne tiden man klarer gjøre noe? Spørs jo litt på livssituasjon, men la oss si man har hatt et normalt liv og har barn og familie. Da tenker jeg å ALLTID stå over dugnader blir feil, særlig om disse unnskyldes med at de skal noe annet (et bryllup, en vennemiddag, en bursdagsfest en fjelltur) kvelden/dagen etter dugnad og man orker ikke begge deler pga diagnosen.... Da tenker jeg at noe skurrer. At man føler man fortjener å ha det moro når en først har energi til annet enn å "bare være" er jo så,- og er man i en slik livssituasjon at man bare har seg selv, så er jo det også forståelig,-men har man familie rundt seg så tenker jeg at disse øyeblikk med energi,- noen gang i hvert fall, må brukes på å stå i kiosk den fotballkampen,- dugnadsvasken på klubbhuset, 2 t loddsalg på nærbutikken, eller høre om folk vil kjøpe dopapir av korpset til sønnen. Men neida,- ALDRI, noe av dette. Og føler "alle" har et par sånn i sin klubb/lag, og det er fryktelig irriterende. Når det samtidig er disse som høylytt kritiserer mangel på veksel og dårlig planlegging av salget, eller syter over for dårlig utvalg av diabetesmat i kiosken eller at klubbhuset jammen hadde trengt en SKIKKELIG overhaling med maling og bytte av gulv, og ikke bare hobbyvask av folk som ikke "vet hva de gør",- da koker det litt innvendig.

Da skal jeg legge til at jeg også har folk jeg kjenner godt som virkelig har en form for utmattelessyndrom,- og har full sympati for den lidelsen. Man må velge, men man kan velge mellom å være komplett egoist eller bruke noe av energien på andre enn selg selv. Min bekjente gråt av glede da hun hadde holdt ut en hel vakt i kiosk på håndballen til sønnen,- OG hun så den siste kampen før de dro hjem. Hun ble så sliten da hun kom hjem at hun nesten ble skremt,- men tross dette så hadde hun en veldig god følelse. EN følelse av å kunne være som "alle andre" for en stakket stund. Hjelpe fellesskapet og stille opp for sitt barn. Hun kunne valgt å si fra seg kiosken og da sett de to foregående kampene også, men som hun sa at noen gang må man velge bort det man har mest lyst til,- det måtte jo de andre i kiosken den dagen også. Det er jo det som er "Normalt" ..

Så har man mindre energi til rådighet til å gjøre ting som skal gjøres her i livet så blir det feil å BARE bruke den på moro ting. Om man så har bare to timer i uka man fungere, så kan man ikke bruke disse to timene HVER uke til bare seg selv om man har andre (barn f.eks) man skulle tatt hensyn til for å sette det på spissen. Den ene uken må man kanskje ta det loddsalget da,- eller parkeringsvakta eller høre med venner/bekjente om de vil ha en pakke dopapir",- så kan man de to timene uka etter sitte til frisøren eller ta seg en tur på fjellet eller vin og kos med venner. Slik tenker også de aller, aller fleste også, både de som har ME og oss vanlig "friske". Og jeg tror kanskje at de som VIRKELIG har en reell diagnose i dette spekteret faktisk er flinkere enn oss friske til å prioritere "kjedelige fellesskapsoppgaver" i den tid lille de faktiske er i stand til det. Nettopp av den grunn at de vil "ta igjen"  det de taper når de ligger i senga i dagesvis.....

Anonymkode: 742da...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er evig takknemlig for velferdsstaten vår som gir oss dette sikkerhetsnettet. Men med en velferdsstat så vil det alltid være snyltere. Det kommer man seg ikke unna. For å eliminere alle snyltere så må regelverket bli strengere, noe som da vil forårsake at noen som trenger det faller utenfor. Så det er give and take her. Det er selvfølgelig da disse snylterne som ødelegger for resten. Sånn vil det nok alltid være dessverre. 

Anonymkode: 44eb3...a2a

Det er imidlertid en myte at folk som utgir seg for å være syke er et problem. Det som virkelig er et problem, er gråsonene med skatteunndragelser og «Panama Papers», som utgjør tusenvis av ganger mer i tap for fellesskapet.

Kontrollen med hvem som blir varig trygdet i Norge er veldig streng. NAV hyrer til og med egne leger for å overprøve diagnoser som fastlege, sykehus eller spesialister har kommet til.

Anonymkode: 9f82f...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Er ikke poenget kort sagt at hvis du har begrenset med energi kan man ikke BARE gjøre det man liker denne tiden man klarer gjøre noe?

 

Nei, det skal visst lides litt også. Selv på de gode dagene må syke folk huske å kjede seg litt eller flette inn noe ubehagelig. For å rettferdiggjøre at de ikke betaler for sin eksistens. Gud forby at de fikk en og annen dag som BARE var hyggelig.

Anonymkode: 9f82f...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

men har man familie rundt seg så tenker jeg at disse øyeblikk med energi,- noen gang i hvert fall, må brukes på å stå i kiosk den fotballkampen

Tror du syke folk kan bestemme seg for at øyeblikkene med energi skal inntreffe lørdag mellom 12 og 15 akkurat den helga da det er turnering...? Er du helt dum? 

Anonymkode: 9f82f...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun ble så sliten da hun kom hjem at hun nesten ble skremt,- men tross dette så hadde hun en veldig god følelse. EN følelse av å kunne være som "alle andre" for en stakket stund. Hjelpe fellesskapet og stille opp for sitt barn.

Og i verste fall kunne jo dette føre til en tilbakegang for henne, der sykdommen gikk til et verre stadium. 

ME er typisk en sykdom som har så uendelig langsom bedringsprosess at man ikke ser skilnad fra år til år engang, men kanskje ser man bedring over femårsperioder. 

Tror du virkelig en ettermiddag med kioskvakt er verd det, hvis personen overanstrenger seg og ender med å våkne opp neste dag like dårlig som hun var fem år før? 

Anonymkode: 9f82f...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp av den grunn at de vil "ta igjen"  det de taper når de ligger i senga i dagesvis.....

Du låter som om du tror de timene i senga er hyggelig hvile og atspredelse, du? Du kjenner åpenbart INGEN med denne sykdommen...

Anonymkode: 9f82f...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så har vi han andre som løpet av det siste året har bytta tak på huset, bygd på 70kvm på huset, pussa opp 4 soverom, innreda hele kjelleren, drenert huset alene med gravemaskin, osv osv..... jeg forstår ikke hvrofor han er ufør!

Anonymkode: e5095...1d1

Det har ikke falt deg inn at en diagnose kan være psykiatrisk, altså?

Anonymkode: 9f82f...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 13.51, Anonym bruker skrev:

Holdninger som kommer frem her er en av grunnene til at jeg satt hos legen i går og grein en skvett, fordi jeg er klarert for å søke ufør og det er ikke noe jeg vil, men jeg har ikke noe valg. Ikke nok med at jeg har mistet en stor sosial arena, en jobb jeg elsket, har mye økonomiske bekymringer, har ekstremt mye smerter, er mye alene pga jeg klarer ikke å delta i det sosiale på samme måte som før, så skal jeg føle meg uglesett hver gang beveger meg utenfor hjemmet fordi jeg kanskje har en ok dag. Jeg har ikke ME, men en annen sykdom som ikke synes. Ingen har noen som helst forutsetninger for vite hvordan det er, før man står oppi det selv.

Anonymkode: d8c6e...da0

Vi får da virkelig håpe at slike holdninger vi ser her inne kun er holdninger her inne. De fleste i Norge sitter jo ikke og skriver på dette forumet, heldigvis, så jeg tror ikke det man leser her er representativt for resten av den norske befolkningen... 

Og hvis noen skulle mene det, så er det jo absolutt ikke noe DU skal tenke over. Det er jo bare de som tenker slikt sitt tap, at de er dårlige mennesker og mangler sosial intelligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaja! Og de som bruker to dager på å hvile i forkant av en bursdag, og to dager på å hente seg igjen etterpå, de er faktisk sjuke. Men når man aldri er hjemme, alltid på farta, alltid opptatt..... da kunne man brukt noe av det overskuddet til å jobbe istedenfor å klage på at man er så innmari dårlig. 

Kjenner to menn som er uføre og. Han ene kommer seg sjeldent opp om morran, og måtte sove to timer i ungens dåp fordi han var utslitt etter å ha overvært gudstjenesten. Jeg har aldri lurt på hvrofor han er uføre. Så har vi han andre som løpet av det siste året har bytta tak på huset, bygd på 70kvm på huset, pussa opp 4 soverom, innreda hele kjelleren, drenert huset alene med gravemaskin, osv osv..... jeg forstår ikke hvrofor han er ufør!

Anonymkode: e5095...1d1

Men gjør det noe at du ikke forstår det, da? Hvorfor i all verden tror du at du har rett til å forstå hvorfor en annen person er ufør? Det er HANS sak, ikke DIN sak, det er ikke noe du har noe med å verken spekulere i eller snoke i. 

At du, som voksen kjerring, ikke skjønner det... Det er utrolig merkelig, og litt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 0.52, Anonym bruker skrev:

Traff Hi et ømt punkt?

Anonymkode: 893cf...000

Ett ømt punkt? Du kaller meg rett og slett lat og ikke gidder å jobbe men alt annet kan jeg gjør! Du rakker ned på syke folk uten å ha kunnskap, det kalles mobbing! Du er rett å slett stygg! Og at du kommenterer anonymt viser jo bare feigskap og at du er tøff bak en skjerm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...