Gå til innhold

Betale noen for å strikke mariusgenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å få ei strikkekyndig dame jeg kjenner til å strikke en mariusgenser til meg, men hvor mye bør jeg minst betale for dette?

Er garn + tusen kroner innafor, eller ville dere betalt mer?

Anonymkode: 3ff4f...36b

Skrevet

Jeg fikk 1000kr for å strikke en voksengenser nylig. 

Anonymkode: f9518...13d

Skrevet

1000 kr er fint

Anonymkode: 6e0ce...e7b

Skrevet

Litt forskjell på arbeidsmengden om det er med rundfelling eller isydde ermer. Syns 1000 kr er ok med rundfelling, ville lagt på en hundrelapp eller to på isydde ermer.

Anonymkode: a23e7...f4d

Skrevet

Jeg synes 1000 kr er for lite. Selv for en meget rutinert strikker vil timeprisen bli på noen få tiere. 

Anonymkode: 71be1...bb4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes 1000 kr er for lite. Selv for en meget rutinert strikker vil timeprisen bli på noen få tiere. 

Er forsåvidt enig i det, men en erfaren strikker gjør det kanskje ikke for å tjene penger, men fordi hun liker å strikke. Hvis det hadde vært for en venninne, ville jeg ikke tatt mer enn 500 kroner. 

Skrevet
Akkurat nå, Iiiiik skrev:

Er forsåvidt enig i det, men en erfaren strikker gjør det kanskje ikke for å tjene penger, men fordi hun liker å strikke. Hvis det hadde vært for en venninne, ville jeg ikke tatt mer enn 500 kroner. 

Det spørs selvsagt hvem man skal spørre. Selv strikker jeg gratisk for venner og familiemedlemmer, de dekker bare garnet. Men dersom man kontakter noen man ikke har en relasjon til og ber dem gjøre en jobb som tar flerfoldige timer, synes jeg 1000 kr for jobben blir for lite. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man skulle regnet timepris på strikking ville prisen blitt helt urealistisk. Jeg strikker når jeg slapper av, ser på TV eller hører lydbok/podcast. Det trenger heg i utgangspunktet ikke betaling for, så tusen kroner hadde jeg vært veldig fornøyd med. Men med rundfelling, da. Jeg hater montering, og synes i tillegg at sydde ermer er mindre pent mtp mønster og passform. 

Anonymkode: 321af...33b

Skrevet

Jeg tenker det ikke er opp til deg å vurdere hva du skal betale. Det du må gjøre,er å høre med henne hvor mye hun skal ha for å strikke deg en genser når du kjøper garnet. Så får det være opp til henne. Synes du hun er for dyr må du for all del ikke prute,men heller si pent nei takk. Hun setter prisen,og du vurderer hva du kan betale ut fra ditt budsjett.

Men du må påregne deg å betale minimum 1000 kr, sånn hvis det var det du egentlig var ute etter å finne ut av...

Anonymkode: 9d219...c59

Skrevet

Oj. Ser at jeg har helt annen mening enn dere her inne. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ta 1000kr for å strikke en genser! Synes det blir alt for mye! Jeg strikker en del, og til familie og venner tar jeg ikke betalt for jobben, bare garnet. Til andre har jeg tatt 0-200kr. Jeg koser meg med arbeidet og er bare glad for å ha et nytt prosjekt 😊

Anonymkode: a3de5...2c9

Skrevet

Kjøp på Finn😄

Anonymkode: a8b6d...ae9

Skrevet

Jeg synes også 1000 er raust, men ok

Sikkert fordi jeg kjenner mange strikkegale som sliter med å finne på nok strikkeprosjekt..

Anonymkode: 3e97c...351

Skrevet

Husfliden tar 2600 for ferdigstrikket Marius til dame.. så du er heldig om du får den til 1000 kr:)

Anonymkode: 19e63...79a

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Husfliden tar 2600 for ferdigstrikket Marius til dame.. så du er heldig om du får den til 1000 kr:)

Anonymkode: 19e63...79a

1000 + garn..

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1000 + garn..

Hvor mye må man regne med i garn?

Anonymkode: 661fb...605

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye må man regne med i garn?

Anonymkode: 661fb...605

Jeg betalte i underkant av 800 for garn til str s, men garnet var på tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...