Gå til innhold

Skilsmissebarn, STAKKARS UNGER!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er heeeeeelt overbevist om at du kommer til å fortsette å gjøre det du selv tror er rett. 

Og jeg er også overbevist om at ingen av ungene kommer til å takke deg, og jeg er også overbevist om at de slett ikke lar seg lure til å tro at de lever i et lykkelig hjem. Men det får du ikke vite om før om 20 år, og da har du garantert glemt at jeg sa det samme for lenge siden.

Anonymkode: 2d173...a43

Du får ta en utdannelse, siden du brenner for å pålegge andre din sannhet. Kanskje du lærer at verden ikke er sort-hvitt, og at man naturligvis aldri kan konkludere på så svakt grunnlag. 

Anonymkode: 5b899...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får ta en utdannelse, siden du brenner for å pålegge andre din sannhet. Kanskje du lærer at verden ikke er sort-hvitt, og at man naturligvis aldri kan konkludere på så svakt grunnlag. 

Anonymkode: 5b899...8c7

Det har jeg gjort. Og den lærte meg at det ikke er vits i å stikke hodet i sanden. Fortsett som du gjør, du, på gamlehjemmet kommer de nok på besøk for å si takk for ditt offer...

Anonymkode: 2d173...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke sånn at alle «ikke-skilte» hjem er gode hjem å vokse opp i. I mitt barndomshjem prioriterte de voksne seg selv, og bare seg selv. Vi barna var kulisser i de voksnes liv. Jeg drømte om at de skulle skilles, og ba håpefulle bønner om at det skulle skje.

Det er ikke sikkert det ville blitt bedre, men kanskje hadde det kommet inn en stefar/-mor som ville sett oss fire ungene. Men kanskje ikke, har ikke egentlig tro på at mor eller far ville funnet et vettugt menneske.

Er klar over at det kun er min/vår historie jeg har å gå ut fra, men foreldre som bor sammen er ikke noen garanti for en lykkelig oppvekst.

Anonymkode: e757d...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du lever ikke i en blåkopi av noe annet hjem, nei, der er sikkert noen detaljer som er ulike. Men din tro på at du kan utligne alt det utrygge, og glatte det over når faren deres er kjeftete og sint, da tar du FEIL. Rett og slett feil. Og som vi sier på min dialekt: de får bruke vettet, de som har det. Hvis gubben din ikke har bedre vett, så får du ta ansvar du som ser hvor dårlig dette er for ungene.

Anonymkode: 2d173...a43

Men hun kan ikke hindre far i å ha kontakt med barna om hun flytter? Hvem skal da være buffer mot hans dårlige humør?

Noen ganger er ikke det å gå et alternativ om man setter barna sine først. 

Anonymkode: bad9c...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...