Gå til innhold

Skilsmissebarn, STAKKARS UNGER!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette forstår jeg også. Håper han aldri får være i nærheten av datteren din, og her gjorde du så absolutt det riktige valget. Hvis jeg ble slått skulle jeg forlatt forholdet selv, så dette er forståelig. Tenker her på de som får nye kjærester heletiden og ikke klarer å ta hensyn til barna sine oppi det, ikke på sånne som deg 🙂

Anonymkode: 312dc...ba8

Ja, for de fleste er jo bare tøysekopper som LIKER å skille seg og plage barna sine.

Anonymkode: 2d173...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette gjorde MEG til et lykkelig barn, faktisk. Besteforeldrene mine hadde problemer en stund når jeg var liten, men de holdt sammen, gitt. Merket ingenting av kranglingen eller noe, har bare hørt det i ettertid. Men i barndommen var dette den beste, tryggeste plassen å være. Synes de er fantastiske som satte oss først, så ordna det seg jo etterhvert også ❤️ 

Anonymkode: 312dc...ba8

Besteforeldrene! 😂😂 Fantastisk.

Du, det blir faktisk noe litt annet.

Anonymkode: 2d173...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omtaler meg selv som ett "lykkelig" skilsmissebarn. I den grad det går ann :) Ene og alene av den grunn at mine foreldre alltid klarte å samarbeide. De har vært skilt siden jeg var 2 år og jeg har aldri hørt dem krangle. De hadde nok sine uenigheter i min oppvekste, men dette foregikk ikke i nærheten av mine ører. Stort sett så fremsnakket de hverandre. Så mitt råd til de rundt meg som skiller seg er alltid å oppføre seg ordentlig, ikke krangle foran barna og ikke snakk negativt om den andre parten foran barna. Så skjebnen til skilsmissebarn ligger helt og holdent i hvordan foreldrene håndterer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at mange oppleves å gå for lett, og mange barn blir skilsmissebarn fordi mamma har rett på å bli lykkelig.

Anonymkode: 3089d...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes synd i barn som vokser opp i hjem hvor foreldrene absolutt ikke skulle vært sammen. Barn som resten av livet bærer preg av en oppvekst med konflikter og bråk. Eller hvor denne ene forelderen ikke har klart å beskytte barne mot den dårlige påvirkningen fra den andre av foreldrene fordi de hadde mer enn nok med å overlever hverdagen selv. 

 

Det er ganske snevert å tenke at alle skilsmissebarn har det vondt. 

Lykkelige foreldre har lykkelige barn. Og det er ikke alltid lykkelige foreldre bor i samme hus. 

Anonymkode: 4aeb4...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel at mange oppleves å gå for lett, og mange barn blir skilsmissebarn fordi mamma har rett på å bli lykkelig.

Anonymkode: 3089d...d22

Mamma er kanskje mer lykkelig når hun ikke bor sammen med pappa som hever stemmen og kjefter hele tiden, så alle i huset går på tå hev (barna inkludert). Kanskje mamma har brukt flere år på å bestemme seg for å gå fordi hun ikke VILLE gi opp så lett. Hva vet dere egentlig om dette hvis dere ikke har vært i et slikt forhold? 

Anonymkode: 4aeb4...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mamma er kanskje mer lykkelig når hun ikke bor sammen med pappa som hever stemmen og kjefter hele tiden, så alle i huset går på tå hev (barna inkludert). Kanskje mamma har brukt flere år på å bestemme seg for å gå fordi hun ikke VILLE gi opp så lett. Hva vet dere egentlig om dette hvis dere ikke har vært i et slikt forhold? 

Anonymkode: 4aeb4...d56

De aller fleste skilsmissene er ikke fordi en av partene er voldelig på en eller annen måte, altså. Just saying. Selvfølgelig er det folk man ikke bør være gift med, men langt de færreste blir skilt pga slike ting. 

Anonymkode: 3089d...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnefar gikk fra hverandre i sommer, og vi har en gutt på 2,5 år sammen. Jeg hadde det helt forferdelig i det forholdet, og så ingen annen utvei enn å gå tilslutt. Ja, det har vært en stor omveltning for sønnen vår og han har vært gjennom en sorgprossess akkurat som oss. Men nå er han en helt annen gutt og mye mer fornøyd og glad enn han noen sinne har vært. Så min teori er at nå som han ser at mamma har det bedre så har også han det bedre. Å vokse opp i et hjem med konflikter og en mor eller far som ikke har det bra er nok ikke en dans på roser det heller..

Anonymkode: 50b16...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel at mange oppleves å gå for lett, og mange barn blir skilsmissebarn fordi mamma har rett på å bli lykkelig.

Anonymkode: 3089d...d22

Og det poenget baserer seg på hvilke undersøkelser...?

Anonymkode: 2d173...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste skilsmissene er ikke fordi en av partene er voldelig på en eller annen måte, altså. Just saying. Selvfølgelig er det folk man ikke bør være gift med, men langt de færreste blir skilt pga slike ting. 

Anonymkode: 3089d...d22

Hvilken innsideinformasjon sitter du med her? Jobber du med mekling? 

Anonymkode: 2d173...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det burde ha vært at voksne har det best med lykkelige barn. Men foreldrene skal altså gå først?

Anonymkode: b99d1...896

Barna går først men når foreldrene er lykkelige så er barna det og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det ikke. Barn blir ikke automatisk lykkelige av at foreldrene er det. Noen ganger kan det tvert imot være slik at det som gjør mamma lykkelig (f.eks ny kjæreste) gjør barna ulykkelige.

Anonymkode: ae15c...b2a

Når foreldrene har det godt så har barna det godt også. Nå tenker jeg på at mor eller far har det godt med seg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mest synd på de barna der foreldrene setter seg selv først. 

Kjenner ett tilfelle av en mann som pulte på seg 3 barn (med to ulike kvinner), før han fant ut at han ikke hadde lyst til å bo i Norge allikevel og flyttet tilbake til hjemlandet sitt i Europa. (Og pulte på seg nye unger) Alle tre barna var små. 

Og en annen mann som flyttet fra sine to tenåringer for å bo med ny kjæreste på andre siden av landet. 

Og et tredje tilfelle der en mann flyttet fra sine to barnekull i Norge med til sammen 4 unger fordi han hadde mer lyst til å bo i Thailand. Trenger vel ikke legge til at det ble flere unger i Thailand også gitt...

Anonymkode: 663d9...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Når foreldrene har det godt så har barna det godt også. Nå tenker jeg på at mor eller far har det godt med seg selv 

Barna kan jo ha det vondt/vanskelig selv om foreldrene har det godt med seg selv?

Hvorfor tenker du at det må være sånn?

Anonymkode: ae15c...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer synd i voksne mennesker som sier at skilsmissebarn er nettopp skilsmissebarn pga at foreldrene setter seg selv først? 

Tror dere at alle eneforsørgere , både menn og kvinner, har satt seg selv først? 

Hva med kvinner som blir voldtatt og gravide? 

Menn og kvinner som er fysisk eller psykisk slemme, alkoholikere eller narkotikamisbrukere? 

Er det også SYND på biologiske barn som får fostersøsken? Fordi det ikke er biologisk barn? Og fordi det barnet ikke kan bo med BEGGE sine biologiske foreldre. 

Dere som synes så fryktelig synd på barn som ikke bor med begge sine biologiske foreldre, har dere egentlig tenkt over at dere ikke vet hele sannheten? 

Anonymkode: a5f31...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Barna går først men når foreldrene er lykkelige så er barna det og 

Det er vel en av de største livsløgner skilte foreldre forteller seg selv. 

Sekvsagt har ikke barn det bra i familier hvor det er fysisk eller psykisk mishandling, krangel og ufred, men at mor får det bedre når hun bryter ut og finner seg selv bryr barna seg nok ganske lite om. For barn er foreldre bare noen som alltid skal være der og at mamma og pappa ikke har kjærestefølelser lenger betyr ingenting. 

Noen ganger er skilsmisse uungåelig og bra, men for de fleste barn er det traumatisk og en stor sorg i mange år. Bare se på intervjuer med voksne som har opplevd foreldrenes brudd, de aller fleste trekker det frem som noe vondt og trist som de bærer med seg hele livet. 

Anonymkode: bad9c...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de må få nye barn hele tiden. Om et forhold gikk på dynga, hvorfor gå og skaffe seg nye unger? En trenger faktisk ikke å få barn med alle en møter og blir sammen med. 

For et styr. En kollega av meg har 4 barn til sammen med 2 menn, hennes nye mann har 2 barn med eksen å nå må de selvsagt ha et kjærlighetsbarn sammen. For i følge min kollega har man vist ikke skikkelig tilhørighet om man ikke har barn sammen.. For et kaos!!! 

Anonymkode: 11d51...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna kan jo ha det vondt/vanskelig selv om foreldrene har det godt med seg selv?

Hvorfor tenker du at det må være sånn?

Anonymkode: ae15c...b2a

Jeg tror at barn som har lykkeligere foreldre er lykkeligere enn barn som bor med foreldre som ikke har det godt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Barna går først men når foreldrene er lykkelige så er barna det og.

Det er rett og slett noe stort sprøyt som voksne sier for å forsvare sin egen egoisme.

Anonymkode: 51a8e...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er rett og slett noe stort sprøyt som voksne sier for å forsvare sin egen egoisme.

Anonymkode: 51a8e...16d

Da får vi være enig om at vi ser forskjellig på saken. Mine barn er lykkeligere når jeg og far ikke er sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Da får vi være enig om at vi ser forskjellig på saken. Mine barn er lykkeligere når jeg og far ikke er sammen

Når dere ikke prioriterte å oppføre dere skikklig mot hverandre, eller dem, ja. Slemme foreldre har de nok ikke godt av, men hvor lykkelig du er er ikke vestlig.

Anonymkode: 51a8e...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når dere ikke prioriterte å oppføre dere skikklig mot hverandre, eller dem, ja. Slemme foreldre har de nok ikke godt av, men hvor lykkelig du er er ikke vestlig.

Anonymkode: 51a8e...16d

Når har jeg skrevet at vi var slemme mot hverandre ? Vi kranglet aldri og vi oppførte oss godt mot hverandre . Det var bare ikke noe kjærlighet igjen mellom oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Når har jeg skrevet at vi var slemme mot hverandre ? Vi kranglet aldri og vi oppførte oss godt mot hverandre . Det var bare ikke noe kjærlighet igjen mellom oss

Da er jeg ganske sikker på at de hadde hatt det bedre om dere hadde holdt sammen, men jeg tror ikke de noen sinne kommer til å fortelle dere det. Unger er som regel skremmende lojale mot sine foreldre.

Anonymkode: 51a8e...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Når har jeg skrevet at vi var slemme mot hverandre ? Vi kranglet aldri og vi oppførte oss godt mot hverandre . Det var bare ikke noe kjærlighet igjen mellom oss

Da er det ingen grunn til å tro at barna er mer lykkelige fordi dere har funnet kjærligheten på nytt hver for dere og med det brutt opp familien og hjemmet som barna hadde.

Anonymkode: ae15c...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er jeg ganske sikker på at de hadde hatt det bedre om dere hadde holdt sammen, men jeg tror ikke de noen sinne kommer til å fortelle dere det. Unger er som regel skremmende lojale mot sine foreldre.

Anonymkode: 51a8e...16d

Og jeg er sikker på det motsatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...