Gå til innhold

Oktober 2019 ❤


Solskinnsbarn:)

Anbefalte innlegg

On 1/28/2019 at 9:45 PM, Solskinnsbarn:) said:

Testet positivt i går! Termin ca 11. oktober 😊😄 er vi flere?

Jeg også. 11 oktober. :D testet positivt 1 februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/11/2019 at 10:40 AM, ididi said:

Termin 23. oktober jeg også. :) Supersliten (sofaen er min beste venn for tida), så det er ganske tøft å få gjort noe på jobb, selv om jeg jobber på kontor. Har ikke lyst til å si noe der ennå. Eller litt småsvimmel og uvel innimellom, men ingen kvalme. :) 

Var på tidlig ultralyd på 7+4, og fikk se bankende hjerte med strålende tempo, antydning til armer og ben, plommesekk og til og med en liten rompevrikk som jeg fikk på video av. Det var helt uten tvil verdt pengene! Risikoen for å miste er visstnok veldig lav når man har sett bankende hjerte (med riktig hastighet) etter 8 fullgåtte uker, så det hjelp veldig på bekymringsnivået mitt (selv om jeg manglet noen dager på 8 uker). 

Jeg blir (frivillig) alenemamma og er i Oslo. Hvis noen andre er sånn omtrent i samme båt her inne, så er jeg gjerne med på en kopp te en dag. :) 

Så godt å lese dette. :) Jeg så hjertet slå forrige uke 8+4 - men legen sa ikke noe om hvor raskt det slo, det irriterte meg litt. Han sa det ikke var viktig enda.... Det han sa at alt så kjempe fint ut og at det hadde en flott størrelse for datoene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 10.43, sveitserfrue skrev:

Jeg også. 11 oktober. :D testet positivt 1 februar. 

Gratulerer! :) Er formen bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 12.41, sveitserfrue skrev:

Så godt å lese dette. :) Jeg så hjertet slå forrige uke 8+4 - men legen sa ikke noe om hvor raskt det slo, det irriterte meg litt. Han sa det ikke var viktig enda.... Det han sa at alt så kjempe fint ut og at det hadde en flott størrelse for datoene mine. 

Siden han sa at alt så kjempefint ut, så hadde det sikkert et fint tempo. Hadde hjerterytmen vært unormalt lav, ville han sikkert sjekket mer.

Det med veldig lav risiko etter å ha sett hjerte med bra frekvens er noe jeg har lest i en forskningsartikkel. Studien handlet om kvinner som hadde spontanabortert flere ganger før, men selv for dem var sannsynligheten for spontanabort så lav som 2 % når de så hjertet banke ved 8 uker.

Studien spesifiserte ikke om det var i uke 8 eller 8 fullgåtte, men det virker som man sier «8 weeks» for 8 fullgåtte. Hvis det skulle vise seg å være i uke 8 (det vi kaller 7+0 til 7+6), så er det jo enda bedre.

Sannsynligheten gikk mye ned i de to ukene fra 6 til 8 uker, så jeg tenker det er lurt å sjekke i uke 9. Er alt bra da, er sjansen for at det går bra veldig høy. :) Så høy at jeg slapper veldig mye mer av enn før i hvert fall. Kan anbefales. I tillegg var det utrolig flott å se den lille bevege litt på rompa si. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) nå er jeg snart 9uker på vei og hatt tidlig ul.❤️🤰🏻 Lurer litt på siden jeg er førstegangsgravid hvilke symptomer dere kjenner på? Jeg har visst at jeg er gravid siden 3+2 så tiden går da 🤗 jeg er fryktelig sliten, ikke trøtt men vil bare ligge. Kvalmen har begynt å avta noe. Har veldig ømme bryst samt hormonell 🙈🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 22.34, Solskinnsbarn:) skrev:

Så bra at alt var vel! 🙂

Jeg skal på UL på torsdag, er veldig spent! Er da 11+2, håper alt står bra til så langt🤞

Har du vært på Ul? 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Skravledokka89 skrev:

Har du vært på Ul? 😃😃

Har vært på UL ja😍 skrev litt feil, er 10+2 i dag. Termindatoen min stemte veldig bra, så er visst fremdeles 10+2😊

Utrolig gøy å se en liten krabat! De små armene  og beina sprella rundt. Nå er jeg mye mer avslappa, og tenker at vi snart kan dele nyheten med litt flere🙂

Hadde du også vært i dag? Alt vel?

Jeg er litt småkvalm, spesielt når jeg er sulten og sliten. Ellers kjenner jeg litt ligamentsmerter av og til. Er sliten og trøtt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2019 at 7:14 PM, Solskinnsbarn:) said:

Har vært på UL ja😍 skrev litt feil, er 10+2 i dag. Termindatoen min stemte veldig bra, så er visst fremdeles 10+2😊

Utrolig gøy å se en liten krabat! De små armene  og beina sprella rundt. Nå er jeg mye mer avslappa, og tenker at vi snart kan dele nyheten med litt flere🙂

Hadde du også vært i dag? Alt vel?

Jeg er litt småkvalm, spesielt når jeg er sulten og sliten. Ellers kjenner jeg litt ligamentsmerter av og til. Er sliten og trøtt! 

Så kjekt å høre at alt gikk bra på ultralyden din😊 Er jo beste følelsen å vite at nurket er i fin form. Gleder meg veldig å se bein og armer sprelle. Har ultralyd igjen nå på mandag, da er jeg 12+3. Planlegger du flere ultralyder eller tenker du å vente til den ordinære? 

Har noen bestilt jordmortime osv?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Moonflower30 skrev:

Så kjekt å høre at alt gikk bra på ultralyden din😊 Er jo beste følelsen å vite at nurket er i fin form. Gleder meg veldig å se bein og armer sprelle. Har ultralyd igjen nå på mandag, da er jeg 12+3. Planlegger du flere ultralyder eller tenker du å vente til den ordinære? 

Har noen bestilt jordmortime osv?😊

Ja, veldig god følelse😊

Nei, tenker igrunn å vente til ordinær. Nå som jeg vet at alt er ok, og ellers kjenner tegn til graviditeten hver dag så går det greit.

Jeg var hos jordmor i uke 8 og skal tilbake i uke 12 for blodprøver etc. Tenker å ta alle kontrollene der, hun er så ålreit🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg slenger meg med her etter å ha vært på ultralyd og fått flyttet termin fra 30. september til 5. oktober! Det er fryktelig nært min egen bursdag, og jeg så at det var flere her inne som står i fare for å måtte dele dagen sin🙈 Jaja, det blir i såfall verdens beste bursdagsgave 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2019 at 7:45 PM, Solskinnsbarn:) said:

Ja, veldig god følelse😊

Nei, tenker igrunn å vente til ordinær. Nå som jeg vet at alt er ok, og ellers kjenner tegn til graviditeten hver dag så går det greit.

Jeg var hos jordmor i uke 8 og skal tilbake i uke 12 for blodprøver etc. Tenker å ta alle kontrollene der, hun er så ålreit🙂

Teller du også ned dagene til ordinær ultralyd? Sist ultralyd føles så fjernt ut nå haha. Er veldig spent på kjønn😍👶🏻

 

Har dere begynt å få synlig mage? Min har ikke poppa frem enda...ser liksom bare smådvask ut😂🙈Gleder meg til skikkelig gravidmage😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2019 at 11:41 PM, Mamaraptor said:

Hei, jeg slenger meg med her etter å ha vært på ultralyd og fått flyttet termin fra 30. september til 5. oktober! Det er fryktelig nært min egen bursdag, og jeg så at det var flere her inne som står i fare for å måtte dele dagen sin🙈 Jaja, det blir i såfall verdens beste bursdagsgave 😍 

Joiner oktober gjengen du da😀👶🏻Morsomt at det er nært din egen bursdag, da blir det mye kos på dere i oktobermåned🎉🎂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 21.31, Moonflower30 skrev:

Teller du også ned dagene til ordinær ultralyd? Sist ultralyd føles så fjernt ut nå haha. Er veldig spent på kjønn😍👶🏻

 

Har dere begynt å få synlig mage? Min har ikke poppa frem enda...ser liksom bare smådvask ut😂🙈Gleder meg til skikkelig gravidmage😊

Fikk faktisk brev i posten i dag. Skal på OUL 21. mai😊 det blir spennende! Jeg var hos jordmor for to uker siden, og hun har et lite ultralydapparat. Så da fikk jeg se den lille krabaten igjen 😍 det er så stas!

Magen min poppa for etpar uker siden. Dette er nummer tre, så føler jeg ser veldig gravid ut allerede! Deilig å være i andre trimester, kvalmen er nesten borte😊👌

Hvordan er formen din?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjenner dere mye bevegelse? Jeg er 16 uker på vei med tredjemann, men det er så lenge siden sist jeg var gravid, så jeg husker ikke når jeg begynte å kjenne sist.. Jeg har kjent tydelig spark to ganger, ellers ingenting! Og de to gangene var flere dager fra hverandre, og ca en uke siden sist! Er utålmodig etter å kjenne liv nå! Hvordan er det med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent litt bevegelse med ujevne mellomrom de siste par ukene. Er i uke 16 nå. Det blir nok oftere og oftere framover🙂 

Gleder meg til å få litt mer mage, føler meg mest halvfeit nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

Jeg har kjent litt bevegelse med ujevne mellomrom de siste par ukene. Er i uke 16 nå. Det blir nok oftere og oftere framover🙂 

Gleder meg til å få litt mer mage, føler meg mest halvfeit nå😅

Ja, det blir nok oftere og oftere! Prøver å ikke bli nervøs selv om jeg ikke kjenner noe.

Jeg fikk skikkelig tidlig mage denne gang! Allerede i uke 8 måtte jeg pakke vekk dongeribuksene og få tak i mammaklær! Hadde solgt/gitt vekk alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mamaraptor skrev:

Ja, det blir nok oftere og oftere! Prøver å ikke bli nervøs selv om jeg ikke kjenner noe.

Jeg fikk skikkelig tidlig mage denne gang! Allerede i uke 8 måtte jeg pakke vekk dongeribuksene og få tak i mammaklær! Hadde solgt/gitt vekk alt...

Ja, ikke bli nervøs. Det avhenger jo også av livmors plassering.

Fått time til OUL enda? Vi skal 21. mai. Er så spent 🙂 tror det er en lillebror til der inne😊

Måtte begynne med gravidbukser for noen uker siden, vondt med vanlige.  Magen kom tidlig, men føler fremdeles det er litt tvil. Om jeg bare har  blitt litt småfeil. Gleder meg til det er helt tydelig liksom🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

Ja, ikke bli nervøs. Det avhenger jo også av livmors plassering.

Fått time til OUL enda? Vi skal 21. mai. Er så spent 🙂 tror det er en lillebror til der inne😊

Måtte begynne med gravidbukser for noen uker siden, vondt med vanlige.  Magen kom tidlig, men føler fremdeles det er litt tvil. Om jeg bare har  blitt litt småfeil. Gleder meg til det er helt tydelig liksom🙂

Ja, har fått time til ultralyd om to uker (3.mai)! Er superspent! Når har du termin? Siden du har UL så lenge etter meg?

Jeg har to gutter fra før og håper så veldig på jente nå! 💖 Er det en gutt så blir han selvfølgelig ikke mindre elska av den grunn altså😉 Hva har du fra før?

Jeg synes liksom barnet blir mer virkelig når jeg vet kjønnet. Da kan jeg se babyen for meg på en annen måte og vi kan gi den navn (selv om det navnet kan endre seg noen ganger i løpet av de neste månedene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamaraptor skrev:

Ja, har fått time til ultralyd om to uker (3.mai)! Er superspent! Når har du termin? Siden du har UL så lenge etter meg?

Jeg har to gutter fra før og håper så veldig på jente nå! 💖 Er det en gutt så blir han selvfølgelig ikke mindre elska av den grunn altså😉 Hva har du fra før?

Jeg synes liksom barnet blir mer virkelig når jeg vet kjønnet. Da kan jeg se babyen for meg på en annen måte og vi kan gi den navn (selv om det navnet kan endre seg noen ganger i løpet av de neste månedene!)

Har termin 11. oktober, så er vel i uke 20 da. Første svangerskap tror jeg at jeg hadde i uke 17. Kjedelig å vente så lenge!😅

Har ei jente og en gutt. Dattera vår ønsker seg en lillesøster, for lillebror har hun jo..😂 men det er greit med en lillebror til også. Hehe.så det blir spennende! Jeg tror nok det er gutt, har hatt riktig følelse de forrige to gangene også. 

Vi har ikke visst kjønn før fødsel før, men nå skal vi vite det, så det blir spennende. Det blir gøy for barna å vite hva som vokser der inne😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dine to? Mine gutter er 7 og 9, og gleder seg veldig! Jeg hadde riktig magefølelse med første, og feil med andre, og denne gang har jeg ikke noen magefølelse en gang! Bare et ønske😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 18.29, Mamaraptor skrev:

Hvor gamle er dine to? Mine gutter er 7 og 9, og gleder seg veldig! Jeg hadde riktig magefølelse med første, og feil med andre, og denne gang har jeg ikke noen magefølelse en gang! Bare et ønske😉

De blir 5 og 3 i løpet av sommeren, så her blir det liv😊😅

Spennende med høstbaby denne gangen. Håper ikke sommeren blir så varm som i fjor, liker ikke varmen så godt som gravid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

De blir 5 og 3 i løpet av sommeren, så her blir det liv😊😅

Spennende med høstbaby denne gangen. Håper ikke sommeren blir så varm som i fjor, liker ikke varmen så godt som gravid.. 

Ja, det blir liv!😁

Vi har ikke råd til noen ferie i år, så jeg håper veldig at sol og varme kommer til oss i år igjen!☀️ Kanskje vi bor på forskjellige sider av landet, så kan vi ha det varmt og dere ikke😛 

Jeg har som nevnt selv bursdag i oktober, og har aldri likt det. Alltid regn og rufsevær på bursdagen min! Så da jeg oppdaget at jeg skulle få et oktoberbarn fikk jeg rett og slett litt dårlig samvittighet! «Unnskyld lille venn! Det var ikke meningen å gi deg en kjip bursdag!» Men får håpe denne her liker høsten bedre enn jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 22.4.2019 den 8.29, Mamaraptor skrev:

Ja, det blir liv!😁

Vi har ikke råd til noen ferie i år, så jeg håper veldig at sol og varme kommer til oss i år igjen!☀️ Kanskje vi bor på forskjellige sider av landet, så kan vi ha det varmt og dere ikke😛 

Jeg har som nevnt selv bursdag i oktober, og har aldri likt det. Alltid regn og rufsevær på bursdagen min! Så da jeg oppdaget at jeg skulle få et oktoberbarn fikk jeg rett og slett litt dårlig samvittighet! «Unnskyld lille venn! Det var ikke meningen å gi deg en kjip bursdag!» Men får håpe denne her liker høsten bedre enn jeg gjør!

Vi har ikke råd til noe særlig ferie heller, holder på med renovering av kjøkken! Håper det ikke blir altfor mange uker uten, godt grillsesongen er i gang. Jeg vil jo ha sommervær, men det trenger ikke bli over 25 grader ;) 

Hehe, tror oktober er en fin måned å ha bursdag i. Selv så håper jeg at fødselen blir noen dager før termin, så slipper jeg å gå så lenge gravid. Fint om det skjer i begynnelsen av oktober :) 

Hvordan er formen din nå? Jeg teller ned til OUL, men det er fremdeles tre uker igjen! Håper alt ser bra ut på kontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Solskinnsbarn:) skrev:

Vi har ikke råd til noe særlig ferie heller, holder på med renovering av kjøkken! Håper det ikke blir altfor mange uker uten, godt grillsesongen er i gang. Jeg vil jo ha sommervær, men det trenger ikke bli over 25 grader ;) 

Hehe, tror oktober er en fin måned å ha bursdag i. Selv så håper jeg at fødselen blir noen dager før termin, så slipper jeg å gå så lenge gravid. Fint om det skjer i begynnelsen av oktober :) 

Hvordan er formen din nå? Jeg teller ned til OUL, men det er fremdeles tre uker igjen! Håper alt ser bra ut på kontrollen. 

Jeg håper selvsagt også at den lille kommer før termin, men jeg tenker det er bedre å innstille seg på at det blir etter, så blir jeg kanskje ikke så utålmodig 😉 Med førstemann var jeg ekstremt dårlig hele svangerskapet og derfor veldig klar for å bli ferdig! Uten at jeg hadde bevisst tenkt over det så hadde jeg innstilt meg på at han skulle komme så snart det var trygt for ham å bli født, altså uke 37. Hvorfor skulle han fortsette å «plage meg» etter det liksom?😛 Så da følte jeg meg på overtid tre uker før termin, og det gjorde de siste ukene helt grusomme! Så da synes jeg det er bedre å være psykisk forberedt på at jeg går overtid😉  

Denne gang har jeg også vært veldig dårlig, men nå går det endelig rett vei! 🙌 Er nå 50% tilbake i jobb, og ser ut som jeg kan klare mer snart også, for jeg blir bedre og bedre😃 Du da?

Vi teller også ned til OUL, og vi har bare tre dager igjen å telle 😃😃😃 Er superspent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ultralyd og sett ei nydelig frisk og fin lillesøster!

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...