Gå til innhold

Eksen hans gjør meg sprø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hvorfor og forstår det, men jeg er ikke veldig begeistret. Det er uansett ikke min sak

Anonymkode: cace1...283

Det er ikke din sak, men at hun var sammen med han som var yngre, er din sak???

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men...du oppfører deg jo som om du ER verdens navle. Din svigerfamilies ønske om å ha kontakt med henne har ingenting med deg å gjøre. 

Jeg vil tippe at de liker dama. Så enkelt som det.

Det betyr ikke at de ikke liker deg. Heller ikke at de nødvendigvis liker henne mer enn deg. De ble kjent med hverandre pga kjæresten din, men nå er de blitt selvstendige venner. 

Så du er helt irrelevant når de har kontakt. Ingenting galt i det 

 

Anonymkode: 991a4...ae1

Takk for at du er saklig. Jeg vet helt konkret at hun ikke er venner med svoger og svigerinne, de har knapt møtt hverandre. Jeg tror ikke jeg er verdens navle, men det er jo greit å være sentral i sin egen familie. Som sagt har jeg den andre eksen i livet mitt og er venner med henne, jeg er ikke noe sjukt sjalu beist som ikke forstår at folk har fortid. Jeg synes tvert imot det ville vært suspekt å ikke ha ekser og fortid. Jeg mener bare at tomme likes på Facebook har ingen verdi for dem, men de vet at jeg kan styre meg, og samboer har bedt dem la være. Da blir det dumt, synes jeg, selv om jeg ser jeg har flertallet mot meg, og at alle omfavner sine kjærestes eks uten å tenke på det. Tror ikke vi kommer noe lenger ☺️

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke din sak, men at hun var sammen med han som var yngre, er din sak???

Anonymkode: 5a030...ac0

Nei, jeg skrev at det ikke var min sak, hvis du leser litt nøyere

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det at familien deler eller liker hennes innlegg på fb, er å bygge opp hennes ego. Og i tillegg at det skjer på bekostning av deg. Det at en svoger deler et innlegg av mannens x samtidig som du føder;  du får det til å høres ut som en planlagt og ondsinnet handling, mens det for de fleste andre vil være en tilfeldighet og en bagatell.

Du legger altfor mye i dette, både kontakten hun måtte ha med familien, hvordan hun og andre oppfører seg på fb og hva dette har med deg å gjøre. Dette grenser til paranoia. Du tolker uskyldige og tilfeldige ting inn i en sammenheng der noen, xen og evt også mannens familie, er ute etter deg og din lykke på ett eller annet vis.

Jeg gjentar at dette er du nødt til å håndtere på en bedre måte. DU er nødt til å håndtere det, det skal ikke håndteres ved at andre skal kutte kontakt, overtale familie til å kutte kontakt eller endre atferd på sosiale media. Dette er en hang-up du har fått, og du må heller se på hva det er i deg som skaper dette.

Anonymkode: 0498f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er nok veldig uenige, for det er flere her som bare sitter og spyr ut ting for å tøffe seg. Vil ikke være med på den galerien.

Handler ikke om det, ingen prøver å tøffe seg.

Men det verdensbildet du beskriver er rett og slett veldig, veldig fjernt for de fleste her. Hør bare:

Det er galt at ikke alle har kuttet henne ut, selv om hun ikke har gjort noen noe.

Det er galt at hun har den alderen hun har, selv om typen din syntes det var greit da de var sammen.

Det er galt at hun klikker på ting svigermor legger ut og det er galt at hun ikke gjør det.

Du har mulighet til å blokkere henne, men vil helst ikke, for problemet er at hun GJØR det, ikke at du ser det...

 

Og oppi dette påstår du at det ikke er din sjalusi og dine egne følelser som er problemet, men at alle andre (svigerfamilien pluss eksen) "går bak ryggen på deg" , også når det hele foregår offentlig på FB-veggene deres... dette eier ikke logikk, og det sier jeg ikke for å "tøffe meg".

Det sier jeg fordi det ser veldig tydelig ut som om du er den som eier dette marginale problemet, du er den som tillegger hvert eneste liker-klikk en stor betydning (også de klikkene som uteblir) og du er den som opplever at noen andres relasjon truer din relasjon til samme folka. De "kan" liksom ikke være på FB med henne fordi du nå er sammen med deres bror/sønn? Du var ikke sjalu, sa du...?

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor det at familien deler eller liker hennes innlegg på fb, er å bygge opp hennes ego. Og i tillegg at det skjer på bekostning av deg. Det at en svoger deler et innlegg av mannens x samtidig som du føder;  du får det til å høres ut som en planlagt og ondsinnet handling, mens det for de fleste andre vil være en tilfeldighet og en bagatell.

Du legger altfor mye i dette, både kontakten hun måtte ha med familien, hvordan hun og andre oppfører seg på fb og hva dette har med deg å gjøre. Dette grenser til paranoia. Du tolker uskyldige og tilfeldige ting inn i en sammenheng der noen, xen og evt også mannens familie, er ute etter deg og din lykke på ett eller annet vis.

Jeg gjentar at dette er du nødt til å håndtere på en bedre måte. DU er nødt til å håndtere det, det skal ikke håndteres ved at andre skal kutte kontakt, overtale familie til å kutte kontakt eller endre atferd på sosiale media. Dette er en hang-up du har fått, og du må heller se på hva det er i deg som skaper dette.

Anonymkode: 0498f...2b0

Jeg tror ikke det er ondsinnet, da ville det jo ikke spille noen rolle for meg fra eller til hva de ellers gjorde. Da ville jeg bare brutt med dem på bakgrunn av at de var stygge med meg. Men de er snille folk, og jeg unner dem godt alle sammen, inkludert eksen. Du har nok rett i at det er en hangup, og det kan godt tenkes at det er en form for sjalusi også, at jeg lurer på hva som var så stas med henne at alder og avstand og alt blir uvesentlig. Det stemmer sikkert, og jeg er ydmyk i møte med slike refleksjoner. Jeg har nok aldri skjønt greia med Facebook og likes og sånn, skriver med folk som er viktige for meg, men liker ikke i hytt og pine. Får bare akseptere at vi er forskjellige slik

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Handler ikke om det, ingen prøver å tøffe seg.

Men det verdensbildet du beskriver er rett og slett veldig, veldig fjernt for de fleste her. Hør bare:

Det er galt at ikke alle har kuttet henne ut, selv om hun ikke har gjort noen noe.

Det er galt at hun har den alderen hun har, selv om typen din syntes det var greit da de var sammen.

Det er galt at hun klikker på ting svigermor legger ut og det er galt at hun ikke gjør det.

Du har mulighet til å blokkere henne, men vil helst ikke, for problemet er at hun GJØR det, ikke at du ser det...

 

Og oppi dette påstår du at det ikke er din sjalusi og dine egne følelser som er problemet, men at alle andre (svigerfamilien pluss eksen) "går bak ryggen på deg" , også når det hele foregår offentlig på FB-veggene deres... dette eier ikke logikk, og det sier jeg ikke for å "tøffe meg".

Det sier jeg fordi det ser veldig tydelig ut som om du er den som eier dette marginale problemet, du er den som tillegger hvert eneste liker-klikk en stor betydning (også de klikkene som uteblir) og du er den som opplever at noen andres relasjon truer din relasjon til samme folka. De "kan" liksom ikke være på FB med henne fordi du nå er sammen med deres bror/sønn? Du var ikke sjalu, sa du...?

Anonymkode: 712ca...766

Tror du alle vil ha samboers ekser aktivt med i familiene sine? Er det det rundskrivet jeg ikke har lest? 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror du alle vil ha samboers ekser aktivt med i familiene sine? Er det det rundskrivet jeg ikke har lest? 

Anonymkode: cace1...283

Er hun "aktivt med i familien" når de kun har overflatisk kontakt (dine ord) på sosiale medier? Der var det visst et rundskriv som JEG gikk glipp av, gitt!

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er hun "aktivt med i familien" når de kun har overflatisk kontakt (dine ord) på sosiale medier? Der var det visst et rundskriv som JEG gikk glipp av, gitt!

Anonymkode: 712ca...766

Enten er hun med eller ikke. Hvis det er overfladisk tull kan de jo bare kutte ut. Men det er ikke noen vits i å forsøke å rettferdiggjøre følelser, de er som de er. Det er flere ting som ligger bak, men alt jeg sier må vil bare tolkes som desperat selvforsvar, og det er det ikke verdt 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten er hun med eller ikke. Hvis det er overfladisk tull kan de jo bare kutte ut. Men det er ikke noen vits i å forsøke å rettferdiggjøre følelser, de er som de er. Det er flere ting som ligger bak, men alt jeg sier må vil bare tolkes som desperat selvforsvar, og det er det ikke verdt 

Anonymkode: cace1...283

Alle her har fanget opp at du er full av følelser, og at det ligger flere ting bak. Men det har du benektet i tre hele sider allerede. Det var derfor jeg startet med at du narrer deg selv.

Uansett er det DER du må gjøre ryddearbeidet: inni deg selv. For du kan ikke stoppe folk fra å skrive eller klikke på sosiale medier. Du bestemmer bare over deg selv, og det er kun du som har et problem med dette. Svaret sier seg selv...

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten er hun med eller ikke. Hvis det er overfladisk tull kan de jo bare kutte ut. Men det er ikke noen vits i å forsøke å rettferdiggjøre følelser, de er som de er. Det er flere ting som ligger bak, men alt jeg sier må vil bare tolkes som desperat selvforsvar, og det er det ikke verdt 

Anonymkode: cace1...283

Det er ikke så enkelt som med eller ikke med. Selv om barna våre har brutt relasjonen, har ikke nødvendigvis vi foreldrene/svigerforeldrene brutt den.

Den yngste datteren min har to ekser. Begge disse to unge mennene ble vi godt kjent med og glad i. Når det da allikevel ikke fungerte mellom datteren vår og disse to og det endte i brudd, var det ikke automatisk slik at det bruddet inkluderte oss foreldrene. Vi holder kontakten både IRL og liker ting på facebook og instagram. Det betyr ikke at den neste kjæresten hennes ikke får sin rettmessige plass i familien, for det vil han få. Men han må tåle at vi svigerforeldre fremdeles er venner med kjærestens forgjengere. Tåler han ikke det, må han jobbe med sine følelser slik du må jobbe med dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alle her har fanget opp at du er full av følelser, og at det ligger flere ting bak. Men det har du benektet i tre hele sider allerede. Det var derfor jeg startet med at du narrer deg selv.

Uansett er det DER du må gjøre ryddearbeidet: inni deg selv. For du kan ikke stoppe folk fra å skrive eller klikke på sosiale medier. Du bestemmer bare over deg selv, og det er kun du som har et problem med dette. Svaret sier seg selv...

Anonymkode: 712ca...766

Jeg har vært ærlig om vonde følelser, selv om det er ting jeg ikke er stolt av. Jeg setter pris på oppriktigheten, men synes ikke jeg har løyet om hva jeg føler. Jeg kan ikke nekte noen noe, men jeg kan vel velge egne grenser som du velger dine? For meg ville ikke likerklikk på sosiale medier være verdt å såre noen jeg var glad i, selv om jeg syntes de var urimelige. Det er ikke alt som er rasjonelt, og alt må ikke vurderes klinisk. Ja vel, så er jeg dum og sjalu på et enkelt område, la oss gjerne si det. Men det definerer meg ikke som menneske, og det er ingen vits i å såre hvis det kan unngås

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten er hun med eller ikke. Hvis det er overfladisk tull kan de jo bare kutte ut. Men det er ikke noen vits i å forsøke å rettferdiggjøre følelser, de er som de er. Det er flere ting som ligger bak, men alt jeg sier må vil bare tolkes som desperat selvforsvar, og det er det ikke verdt 

Anonymkode: cace1...283

Hvorfor skal de kutte ut om det er overfladisk tull? Man får da velge selv hvem man vil ha kontakt med og hvor dypt den skal gå. For alt du vet kan de se på det som vanlig høflighet å like og holde en viss form for kontakt. Deres relasjon har ingenting med deg å gjøre. Du kan heller ikke gå inn å styre den. Det samme gjelder din mann. Dette blir for dumt. 

Anonymkode: 41881...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, HvittHus skrev:

Det er ikke så enkelt som med eller ikke med. Selv om barna våre har brutt relasjonen, har ikke nødvendigvis vi foreldrene/svigerforeldrene brutt den.

Den yngste datteren min har to ekser. Begge disse to unge mennene ble vi godt kjent med og glad i. Når det da allikevel ikke fungerte mellom datteren vår og disse to og det endte i brudd, var det ikke automatisk slik at det bruddet inkluderte oss foreldrene. Vi holder kontakten både IRL og liker ting på facebook og instagram. Det betyr ikke at den neste kjæresten hennes ikke får sin rettmessige plass i familien, for det vil han få. Men han må tåle at vi svigerforeldre fremdeles er venner med kjærestens forgjengere. Tåler han ikke det, må han jobbe med sine følelser slik du må jobbe med dine. 

Da de var sammen var mange fortvilet fordi hun var så gammel og bodde så langt unna. Hun kjenner ikke sønnen til samboeren min engang godt nok til å ville ha kontakt med ham, og samboer har ikke kontakt med eksens barn. Det er ikke snakk om vennskap

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært ærlig om vonde følelser, selv om det er ting jeg ikke er stolt av. Jeg setter pris på oppriktigheten, men synes ikke jeg har løyet om hva jeg føler. Jeg kan ikke nekte noen noe, men jeg kan vel velge egne grenser som du velger dine? For meg ville ikke likerklikk på sosiale medier være verdt å såre noen jeg var glad i, selv om jeg syntes de var urimelige. Det er ikke alt som er rasjonelt, og alt må ikke vurderes klinisk. Ja vel, så er jeg dum og sjalu på et enkelt område, la oss gjerne si det. Men det definerer meg ikke som menneske, og det er ingen vits i å såre hvis det kan unngås

Anonymkode: cace1...283

Hvis du blir såret så er det du som må jobbe med det. Hvis du skal styre hvem svigerfamilien skal ha kontakt med ender du opp med å "skvise" deg ut selv. Du vil at de skal respektere deg og dine følelser. Men du må også respektere dem og deres følelsee/avgjørelser rundt dette. 

Anonymkode: 41881...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da de var sammen var mange fortvilet fordi hun var så gammel og bodde så langt unna. Hun kjenner ikke sønnen til samboeren min engang godt nok til å ville ha kontakt med ham, og samboer har ikke kontakt med eksens barn. Det er ikke snakk om vennskap

Anonymkode: cace1...283

Nå er forholdet mellom denne kvinnen og mannen din slutt og de kan da ha en annen relasjon til henne enn de hadde når de var et par. Du har ikke makten til å definere vennskap mellom andre mennesker og det må du respektere. 

Anonymkode: 41881...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da de var sammen var mange fortvilet fordi hun var så gammel og bodde så langt unna. Hun kjenner ikke sønnen til samboeren min engang godt nok til å ville ha kontakt med ham, og samboer har ikke kontakt med eksens barn. Det er ikke snakk om vennskap

Anonymkode: cace1...283

Uansett hvilken relasjon de forskjellige i familien har til denne eksen og hvordan den var, endrer ikke det på det faktum at denne relasjonen er deres og ikke din. Det er derfor deres valg om de vil ha henne på SoMe, gi henne likerklikk eller dele ting på facebook. 

Du tar dette personlig og det er det ingen verden grunn til at du skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten er hun med eller ikke. Hvis det er overfladisk tull kan de jo bare kutte ut. Men det er ikke noen vits i å forsøke å rettferdiggjøre følelser, de er som de er. Det er flere ting som ligger bak, men alt jeg sier må vil bare tolkes som desperat selvforsvar, og det er det ikke verdt 

Anonymkode: cace1...283

Jeg har 700 venner på fb, jeg kan love deg at de ikke er aktivt med i min familie. For øvrig liker jeg ting mest ut fra humør og interesse, ikke for å bygge opp ego eller inkludere i en eller annen sammenheng. 

Du sier at det hadde vært uproblematisk om svogeren din hadde delt innlegget av ondsinnede årsaker, for da ville du bare brutt med han. (Noe som for meg framstår som alt annet enn en uproblematisk situasjon)

Men så lenge familien har (ikke-ondsinnet) kontakt med henne, så er det problematisk. Det tolker du som at de på ett eller annet vis foretrekker henne framfor deg.  Hva er det med henne som får deg til å tenke det, den andre x’en har tydeligvis ikke samme effekt? 

Du skal ha ros for å tørre å ta opp dette på forumet, det er ikke det letteste stedet å komme med slike ting, man får gjerne en del harde svar. Ta likevel til deg at flertallet påpeker at bekymringene dine er overdrevet og at du legger alt for mye i ting og gjør deg selv fryktelig lett å såre.

Anonymkode: 0498f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du alle vil ha samboers ekser aktivt med i familiene sine? Er det det rundskrivet jeg ikke har lest? 

Anonymkode: cace1...283

Nei, de fleste synes nok at det er helt ok å ha eksene et stykke unna, men nå er det ikke noe man kan styre bestandig. Min eks er f.eks bestevenn med den ene broren min, og det var han lenge før vi ble sammen. Han og jeg dukker derfor opp på samme sted eller samme selskap temmelig ofte. Mannen min kunne ikke bry seg mindre, eksens kone har nok slitt litt mer med det - noe jeg forsåvidt kan forstå, men det er hennes problem, ikke mitt. Akkurat som din manns eks - du gjør det mye enklere for deg selv om du slutter å være så opphengt i hva og hvorfor hun liker hva. Min eks' mor er død, men om hun ikke hadde vært det og jeg hadde vært venn med henne på FB, noe det er godt mulig at jeg hadde vært, så hadde jeg ikke kommentert eller "likt" bilder av eller tekst om barnebarn, spesielt ikke min eks' sine barn.

Alle bruker FB forskjellig, det som er naturlig for deg er unaturlig for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 700 venner på fb, jeg kan love deg at de ikke er aktivt med i min familie. For øvrig liker jeg ting mest ut fra humør og interesse, ikke for å bygge opp ego eller inkludere i en eller annen sammenheng. 

Du sier at det hadde vært uproblematisk om svogeren din hadde delt innlegget av ondsinnede årsaker, for da ville du bare brutt med han. (Noe som for meg framstår som alt annet enn en uproblematisk situasjon)

Men så lenge familien har (ikke-ondsinnet) kontakt med henne, så er det problematisk. Det tolker du som at de på ett eller annet vis foretrekker henne framfor deg.  Hva er det med henne som får deg til å tenke det, den andre x’en har tydeligvis ikke samme effekt? 

Du skal ha ros for å tørre å ta opp dette på forumet, det er ikke det letteste stedet å komme med slike ting, man får gjerne en del harde svar. Ta likevel til deg at flertallet påpeker at bekymringene dine er overdrevet og at du legger alt for mye i ting og gjør deg selv fryktelig lett å såre.

Anonymkode: 0498f...2b0

Jeg mente at hvis jeg trodde de var bevisst ute etter meg ville det ikke være noen vits i å ha en relasjon. Men det tror jeg altså ikke. Jeg skjønner også at voksne folk velger venner selv. Jeg er kanskje alene om å ikke ville ha partners fortid til alle måltider, og det er ikke noen vits i å diskutere det, egentlig. Tusen takk for kloke svar som ikke er verken bedrevitende eller nedlatende 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 700 venner på fb, jeg kan love deg at de ikke er aktivt med i min familie. For øvrig liker jeg ting mest ut fra humør og interesse, ikke for å bygge opp ego eller inkludere i en eller annen sammenheng. 

Du sier at det hadde vært uproblematisk om svogeren din hadde delt innlegget av ondsinnede årsaker, for da ville du bare brutt med han. (Noe som for meg framstår som alt annet enn en uproblematisk situasjon)

Men så lenge familien har (ikke-ondsinnet) kontakt med henne, så er det problematisk. Det tolker du som at de på ett eller annet vis foretrekker henne framfor deg.  Hva er det med henne som får deg til å tenke det, den andre x’en har tydeligvis ikke samme effekt? 

Du skal ha ros for å tørre å ta opp dette på forumet, det er ikke det letteste stedet å komme med slike ting, man får gjerne en del harde svar. Ta likevel til deg at flertallet påpeker at bekymringene dine er overdrevet og at du legger alt for mye i ting og gjør deg selv fryktelig lett å såre.

Anonymkode: 0498f...2b0

Jeg vil ha om ikke tøffe, så ærlige svar. Jeg vet jeg legger for mye i det. Kanskje jeg er i all hemmelighet et dårlig menneske som dømmer henne for å skulle gå etter unggutter og så ikke skjønne at hun har tapt engang. At hun klamrer seg til en innbilt relasjon med velmenende slektninger, nå som samboeren min har bedt henne kutte ut. Kanskje jeg synes det er barnslig av ei dame midt i femtiåra. Nå får jeg høre at jeg er barnslig selv, og gjerne det. Si gjerne det

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mente at hvis jeg trodde de var bevisst ute etter meg ville det ikke være noen vits i å ha en relasjon. Men det tror jeg altså ikke. Jeg skjønner også at voksne folk velger venner selv. Jeg er kanskje alene om å ikke ville ha partners fortid til alle måltider, og det er ikke noen vits i å diskutere det, egentlig. Tusen takk for kloke svar som ikke er verken bedrevitende eller nedlatende 

Anonymkode: cace1...283

Altså alle svar som stryker selvopptattheten din medhårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sug lut skrev:

Altså alle svar som stryker selvopptattheten din medhårs.

Ja, det var akkurat det jeg mente! Du har et resonnement av de sjeldne! Alle blir nok klokere mennesker av å være i ditt nærvær. Det eneste du ikke ser er at du selv mener deg berettiget til å dømme andre, det du selv kritiserer hos meg

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ha om ikke tøffe, så ærlige svar. Jeg vet jeg legger for mye i det. Kanskje jeg er i all hemmelighet et dårlig menneske som dømmer henne for å skulle gå etter unggutter og så ikke skjønne at hun har tapt engang. At hun klamrer seg til en innbilt relasjon med velmenende slektninger, nå som samboeren min har bedt henne kutte ut. Kanskje jeg synes det er barnslig av ei dame midt i femtiåra. Nå får jeg høre at jeg er barnslig selv, og gjerne det. Si gjerne det

Anonymkode: cace1...283

Ekstremt dømmende og nedlatende er du i hvertfall

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja vel, så er jeg dum og sjalu på et enkelt område, la oss gjerne si det. Men det definerer meg ikke som menneske, og det er ingen vits i å såre hvis det kan unngås

Det er ikke jeg som kaller deg dum. Det gjør du selv. Jeg sier kun at du lyver for deg selv, og at det er DINE følelser som er problemet her - ikke alle andres. De andre sårer deg ikke. De har ikke gjort deg noe.

Det er du som har valgt ut et område der du er hårsår, og så ønsker du å begrense andres atferd på nettopp dette området.

Det vil neppe lykkes, for selv om hele familien er enige om at ingen skal såres, så vil de ikke klare å leve seg inn i at eksens liker-klikk på svigermors potteplanter har potensial i seg til å såre noen. Det er rett og slett ikke noen stor sak, og derfor ingen grunn til å slutte med. 

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...