Gå til innhold

Eksen hans gjør meg sprø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for gjennomtenkt svar. Jeg er ikke så aktiv på sosiale media selv, og ung er jeg heller ikke. Samboer har bedt henne ligge unna moren hans, men hun gir seg ikke, så det virker som hun har en agenda. Det burde ikke irritere meg, men det er flere ting som skurrer her. Jeg er godt oppdratt, men tar kanskje for mye hensyn. Jeg har ekser selv, og var glad i både ham og familien hans, men nå når han er gift og har barn med en annen er det jo ingen grunn for meg til å gi kona hans meg på matpakka i tide og utide. Det handler om hensyn og respekt 

Anonymkode: cace1...283

Men han kan jo ikke bestemme hvem moren (eller andre i familien) har kontakt med.. Er hun til sjenanse for alle, er det jo for alle å blokkere henne på alle sosiale medier, ikke verre enn det. 

Når svogeren din også deler hennes innlegg, så virker det på meg som de fikk bedre kontakt enn du tror da hun var sammen med kjæresten din. 

Anonymkode: d5ecd...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke skrevet at noen er dumme eller frekke. Jeg synes at det er rart å være veldig oppmerksom mot henne når hun går i sirkler rundt eller direkte mot deres egen bror og sønns ønsker, barn og nye forhold. Det føles som om de går bak ryggen på meg, og det er ikke en god følelse. Det betyr ikke at jeg hater noen eller er for umoden til Facebook. I teorien kunne jo alle ekser vært på middag, holdt hverandre i hendene og sunget Kumbaya, men sannheten er vel at de fleste synes fortid kan være fortid og få fred fra sånt. 

Anonymkode: cace1...283

Men du som gir henne makten til å irritere deg. Hev deg over det og ignorer henne

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg konfronterer jo ingen, men jeg synes det er hensynsløst og innpåslitent. Kan legge til at vi har en liten baby, men hun liker og kommenterer ikke bilder av den, så hvis hun er så glad i svigermor burde hun jo kommentere det viktige i livet. Det blir som om vi ikke finnes. 

Anonymkode: cace1...283

Så det hadde vært ok hvis hun kommenterte og likte bilder av babyen deres?
Først så sier du at hun er innpåsliten og hensynsløs, men så er det galt at hun ikke kommenterer babyen deres for da føler dere dere oversett?

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det hadde vært ok hvis hun kommenterte og likte bilder av babyen deres?
Først så sier du at hun er innpåsliten og hensynsløs, men så er det galt at hun ikke kommenterer babyen deres for da føler dere dere oversett?

Anonymkode: 5a030...ac0

Enten er hun over forholdet og kan glede seg over at han og moren hans har fått en baby til i livet sitt, eller så er hun bitter og prøver å bevise et eller annet. Jeg vet ikke hva dere liker på Facebook, men det er unaturlig å unngå bilder av barn og barnebarn, synes jeg. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten er hun over forholdet og kan glede seg over at han og moren hans har fått en baby til i livet sitt, eller så er hun bitter og prøver å bevise et eller annet. Jeg vet ikke hva dere liker på Facebook, men det er unaturlig å unngå bilder av barn og barnebarn, synes jeg. 

Anonymkode: cace1...283

Du ser ikke på noen måte det vi prøver å forklare deg her? 

Du maler i vei på ditt, fast bestemt på å være indignert og sur. Dette er jo virkelig storm i et vannglass. Hvorfor blokkerer du henne ikke?

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten er hun over forholdet og kan glede seg over at han og moren hans har fått en baby til i livet sitt, eller så er hun bitter og prøver å bevise et eller annet. Jeg vet ikke hva dere liker på Facebook, men det er unaturlig å unngå bilder av barn og barnebarn, synes jeg. 

Anonymkode: cace1...283

Du svarer ikke på det jeg spør om da.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det hadde vært ok hvis hun kommenterte og likte bilder av babyen deres?

 

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg forstår og setter pris på saklige tilbakemeldinger. Det er vel bare slik at likes på Facebook betyr mindre for meg enn å være god og oppmerksom mot nærmeste familie, og jeg føler meg fremmedgjort i møte med den kulturen der det er så viktig å digge og like alt og alle. Men dere behøver ikke være enige i det, det er meg. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Enten er hun over forholdet og kan glede seg over at han og moren hans har fått en baby til i livet sitt, eller så er hun bitter og prøver å bevise et eller annet. Jeg vet ikke hva dere liker på Facebook, men det er unaturlig å unngå bilder av barn og barnebarn, synes jeg. 

Anonymkode: cace1...283

Det er ikke unaturlig å unngå å kommentere på bilder av babyen til sin eks og ny kjæreste nei. 

Greia er nok at hun ønsker kontakt med din svigermor og svoger. Ikke din kjæreste. Og i hvert fall ikke deg. Du er en totalt fremmed som er sammen med eksen hennes 

Anonymkode: 991a4...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du svarer ikke på det jeg spør om da.

 

Anonymkode: 5a030...ac0

Ja, selvfølgelig, hele poenget er at hun later som vi ikke finnes, og det er greit for familien hans 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at det er så mange som blir provosert av dette. Selvfølgelig er de voksne mennesker, selvfølgelig gjør de som de vil. Jeg skjønner bare ikke at de vil bygge opp under hennes ego på min bekostning. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, selvfølgelig, hele poenget er at hun later som vi ikke finnes, og det er greit for familien hans 

Anonymkode: cace1...283

Og det er faktisk forståelig... De var et par, det er de ikke nå mer. Nå har familien kontakt med henne fordi de ønsker det.

Tror rett og slett ikke du er en del av dette. 

Anonymkode: 991a4...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rart at det er så mange som blir provosert av dette. Selvfølgelig er de voksne mennesker, selvfølgelig gjør de som de vil. Jeg skjønner bare ikke at de vil bygge opp under hennes ego på min bekostning. 

Anonymkode: cace1...283

Men det er her du misforstår så veldig. 

Dette har INGENTING med deg å gjøre. Ingenting. 

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Hvorfor spør du? Du vil jo ikke ha svar!

 

Joda, jeg vil ha svar. Jeg lurer på hva slags forhold folk har til venner hvis barnebarna ikke interesserer dem. Jeg er vel heller slik med venner og kolleger at jeg kommenterer det som faktisk er viktig i livet deres nå, ellers er det vel ikke noe vennskap. Da er det selvdigging og  ønske om at ting skulle vært som de var. Jeg skjønner at ikke alle er enige i det, og det er greit. Er ikke ufin mot noen

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du narrer deg selv. Hvis du ikke hadde vært bittelitt sjalu, så hadde ikke dette irritert deg. Det er jo ikke DINE bilder hun kommenterer på. Og hvilken relasjon hun har med svigermora di, aner du ingen ting om, eller hvilke gratulasjoner hun sender på PM.

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hva slags forhold folk har til venner hvis barnebarna ikke interesserer dem

Du, min egen familie er tjokk stinn av unger i alle aldre. Andre folks barnebarn interesserer meg null selv om jeg er venn med dem.

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du narrer deg selv. Hvis du ikke hadde vært bittelitt sjalu, så hadde ikke dette irritert deg. Det er jo ikke DINE bilder hun kommenterer på. Og hvilken relasjon hun har med svigermora di, aner du ingen ting om, eller hvilke gratulasjoner hun sender på PM.

Anonymkode: 712ca...766

Jeg er ikke sjalu, men jeg føler nok avsmak for henne fordi hun ville ha en mann på alder med egne barn, det kan jeg innrømme uten å være stolt av det. Det er ikke min sak, men farger nok synet mitt på hele greia 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overfor meg har alle sagt at de er så glad han tok til vettet og fant meg uten at jeg har stilt ledende spørsmål, jeg har tvert imot villet vite så lite som mulig. Men det er en annen historie som utspilles på sosiale medier, og det går på tilliten løs

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke sjalu, men jeg føler nok avsmak for henne fordi hun ville ha en mann på alder med egne barn, det kan jeg innrømme uten å være stolt av det. Det er ikke min sak, men farger nok synet mitt på hele greia 

Anonymkode: cace1...283

Syns du ikke det er rarere at mannen gikk inn i det forholdet, da...? Får du ikke avsmak for ham?

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er en annen historie som utspilles på sosiale medier, og det går på tilliten løs

Ja, det gjør det sikkert - hvis du ser på deg selv og dine marginalt krenkede følelser som viktigst i verden. For de andre er du neppe det.

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Overfor meg har alle sagt at de er så glad han tok til vettet og fant meg uten at jeg har stilt ledende spørsmål, jeg har tvert imot villet vite så lite som mulig. Men det er en annen historie som utspilles på sosiale medier, og det går på tilliten løs

Anonymkode: cace1...283

Hvorfor føler du ikke avsmak for mannen din som var sammen med en dame som kunne vært moren hans da?

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg er ikke sjalu, men jeg føler nok avsmak for henne fordi hun ville ha en mann på alder med egne barn, det kan jeg innrømme uten å være stolt av det. Det er ikke min sak, men farger nok synet mitt på hele greia 

Anonymkode: cace1...283

Jeg skjønner at det kan være flaut at kjæresten din var sammen med noen på sin mammas alder...ok.

Men at hun da har mer til felles med svigermor er jo helt naturlig 

Anonymkode: 991a4...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at det kan være flaut at kjæresten din var sammen med noen på sin mammas alder...ok.

Men at hun da har mer til felles med svigermor er jo helt naturlig 

Anonymkode: 991a4...ae1

 

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør det sikkert - hvis du ser på deg selv og dine marginalt krenkede følelser som viktigst i verden. For de andre er du neppe det.

Anonymkode: 712ca...766

Vi er nok veldig uenige, for det er flere her som bare sitter og spyr ut ting for å tøffe seg. Vil ikke være med på den galerien. Jeg har sagt jeg aksepterer at folk er uenige, og det gjør jeg. Men jeg ba bare om hjelp til å forstå, og det er det er fåtall som vil. Resten morer seg med å si at jeg ikke er verdens navle og så videre. Det tror jeg ikke heller, men jeg er snill med dem og ser ikke hvilken verdi det har for dem å ha kontakt med henne. Det vet ikke dere heller, men mange vet visst mye om meg

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor føler du ikke avsmak for mannen din som var sammen med en dame som kunne vært moren hans da?

Anonymkode: 5a030...ac0

Jeg vet hvorfor og forstår det, men jeg er ikke veldig begeistret. Det er uansett ikke min sak

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

 

Vi er nok veldig uenige, for det er flere her som bare sitter og spyr ut ting for å tøffe seg. Vil ikke være med på den galerien. Jeg har sagt jeg aksepterer at folk er uenige, og det gjør jeg. Men jeg ba bare om hjelp til å forstå, og det er det er fåtall som vil. Resten morer seg med å si at jeg ikke er verdens navle og så videre. Det tror jeg ikke heller, men jeg er snill med dem og ser ikke hvilken verdi det har for dem å ha kontakt med henne. Det vet ikke dere heller, men mange vet visst mye om meg

Anonymkode: cace1...283

Men...du oppfører deg jo som om du ER verdens navle. Din svigerfamilies ønske om å ha kontakt med henne har ingenting med deg å gjøre. 

Jeg vil tippe at de liker dama. Så enkelt som det.

Det betyr ikke at de ikke liker deg. Heller ikke at de nødvendigvis liker henne mer enn deg. De ble kjent med hverandre pga kjæresten din, men nå er de blitt selvstendige venner. 

Så du er helt irrelevant når de har kontakt. Ingenting galt i det 

 

Anonymkode: 991a4...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...