Gå til innhold

Din politiske hjertesak?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

miljø...den saken angår oss alle, fattig eller rik, blå eller rød. Dessverre er det slik at  høyresiden ofrer miljø for profitt, og venstresiden ofrer miljø for sosialpolitikk...da er det jaggu ikke mange igjen å stemme på. Stemte MDG ved forrige valg, men når sperregrensen er satt så høyt, blir det fort å kaste bort en stemme. 

Vet ikke hva jeg skal stemme ved neste valg.

Anonymkode: 1626a...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ta i mot flere flyktninger.

Vi må servere ett varm måltid hver dag i grunnskolen.

Arbeid for alle.

 

Anonymkode: a36dd...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer støtte de første årene til de som ønsker å starte egen bedrift

abortsaken- kvinners frihet til å selv velge hvor mange barn man skal få, tvillinger, trillinger eller bare en. 

Aleneforeldre og deres muligheter i arbeidslivet

Anonymkode: c22fb...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasjonalt er det miljø.

Lokalt er min lille kamp et bedre kollektivtilbud (et ledd i miljøkampen).

Stemmer Venstre.

Anonymkode: 57de9...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolepolitikken. Vi må bli flinkere til å ta vare på alle og se de ulikes behov. 

Stemmer for øyeblikket høyre men føler egentlig ingen er spesielt gode på skolepolitikk. 

Anonymkode: bd37e...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- mer penger til de som har lite, så de kan slippe å leve i fattigdom
- mer penger til eldreomsorg og helsevesenet generelt. Ikke riktig at folk skal måtte vente i ett år for å komme til en undersøkelse som man kunne fått på dagen hvis man kjøpte den selv
- lovbestemt bedre bemanning i barnehager
 

Anonymkode: 84fb0...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer penger og flere lærere inn i skolen, og mer til spesialundervisning.

Mer penger inn i sykehusene i små og store byer. Og en bedre eldreomsorg.

Lokalt er det det nye sykehuset jeg inderlig håper blir bygd i løpet av de neste årene. Men tviler på grunn av stadige utsettelser.

Og vil gjerne ha flere politi i gatene og flere ansatte etterforskere i politiet.

Pleiepengesaken

Jeg stemmer Krf pga familiepolitikken og skolepolitikken.

Er ellers ganske opptatt av utenrikspolitikk. Og flyktningkrisen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økonomisk verdensordning, mer utjevning og rettferdig fordeling. Det vil også løse de problemene som ødelegger miljøet, nemlig overforbruk og krigføring.

Anonymkode: faa4e...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velferdsstaten og et inkluderende arbeidsliv som tar vare på alle. Ingen partier passer meg helt, men Arbeiderpartiet er nærmest mine ønsker. 

Anonymkode: 5dc65...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abortsaken. Syns at barnas rett til å leve er mye viktigere enn kvinners frihet til å velge. Valget og risikoen tar vi når vi har sex.

Anonymkode: 1a3d4...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mer ressurser inn i det offentlige, bhg, skole, helsevesen m.m. Hovedsaklig flere folk "på gulvet". Flere voksne i skolen til å se hver enkelte elev, flere sykepleiere slik at alle pasienter får bedre oppfølging. De som allerede jobber i det offentlige gjør en fantastisk jobb, men de sliter seg ut, ofte pga mangel på avlasting og hjelp.

- Abortloven. Selv er jeg imot abort for meg selv, men alle skal likevel få velge. Vi har alle ulike forutsettinger, og alle må derfor ta ulike valg!

Anonymkode: 9082f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Abort. Jeg er imot abort og sidestille det med drap.

Anonymkode: 18e4f...969

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Abortsaken. Syns at barnas rett til å leve er mye viktigere enn kvinners frihet til å velge. Valget og risikoen tar vi når vi har sex.

Anonymkode: 1a3d4...7ad

Bare et tips: dersom dere FAKTISK ønsker reell påvirkning og politisk makt omkring dette, ikke bruk tida på å spamme et mammaforum med pekefingre, selvgodhet og domsavsigelser med M E R K E L I G  S T A V I N G. Man får bare folk mot seg på det viset. Det skader saken mer enn det hjelper den.

Anonymkode: faa4e...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

- mer penger til de som har lite, så de kan slippe å leve i fattigdom
- mer penger til eldreomsorg og helsevesenet generelt. Ikke riktig at folk skal måtte vente i ett år for å komme til en undersøkelse som man kunne fått på dagen hvis man kjøpte den selv
- lovbestemt bedre bemanning i barnehager
 

Anonymkode: 84fb0...3da

Bedre bemanning som i flere ansatte, eller som i mer faglige kompetente ansatte (=ikke så mange ufaglærte assistenter, men fler med utdannelse innen feltet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Klima! 

2. Kamp mot økende økonomisk ulikhet - de på toppen av kransekaka får det stadig bedre. 

3. En mer praktisk og variert skole, med leksefri og med mat til alle 

4. Feminisme, abortloven må bestå, vi må få bedre barselsomsorg og det må forskes mer på kvinnehelse

Jeg står på liste for SV ved årets valg. 

 

Endret av Julie (:
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Bare et tips: dersom dere FAKTISK ønsker reell påvirkning og politisk makt omkring dette, ikke bruk tida på å spamme et mammaforum med pekefingre, selvgodhet og domsavsigelser med M E R K E L I G  S T A V I N G. Man får bare folk mot seg på det viset. Det skader saken mer enn det hjelper den.

Anonymkode: faa4e...1f9

Hva søren prater du om? Merkelig staving? Jeg skriver perfekt norsk.

Bortsett fra en manglende "r" som mobilen fjernet selv.

Anonymkode: 18e4f...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Julie (: skrev:

1. Klima! 

2. Kamp mot økende økonomisk ulikhet - de på toppen av kransekaka får det stadig bedre. 

3. En mer praktisk og variert skole, med leksefri og med mat til alle 

4. Feminisme, abortloven må bestå, vi må få bedre barselsomsorg og det må forskes mer på kvinnehelse

Jeg står på liste for SV ved årets valg. 

 

Hva liker du med SV? Lysbakken er jo ikke helt god. 

Anonymkode: 18e4f...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø. Sier seg selv. 

Skolepolitikk. Ja til heldagsskole. Slik det er nå, koster det i realiteten mer enn 3300 kr pr barn i mnd (SFO) med mindre man kan gå hjemme. 

Stemte MDG sist. 

Anonymkode: 85e7f...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til privatisering og anbudsrunder der  private selskaper går seirende ut av noe som staten/kommunene burde styre. Brukere, pasienter og klienter taper på dette, mens rike private foretak ler heie veien til banken.

Videre er miljø kjempeviktig, og "bruk og kast"-mentaliteten gjør meg kvalm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva liker du med SV? Lysbakken er jo ikke helt god. 

Anonymkode: 18e4f...969

Har vært der mye lenger enn Lysbakken har vært leder... Synes han gjør en god jobb. Hva mener du med "ikke helt god"? 

Jeg liker klimapolitikken, det sosiale engasjementet også er jeg som nevnt for heldagsskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole og helse. Ernæring til både skolebarn og eldre, barn skulle fått mat på skolen, det er mange barn som dessverre ikke har/får rett ernæring. Og det samme gjelder eldre som trenger hjelp til handling/ernæring, det er flaut hva endel kommuner gjør mtp dette, det er kun profitt og penger som gjelder.

Flere hender, og mer kunnskap innen eldreomsorgen, en av mine viktigste saker. 

Bedre vilkår til dem som lever under fattigdomsgrensen, spesielt familier med barn.

Bedre dyrevern.

Lavere skatter og avgifter, som bompenger og andre idiotiske avgifter.

Anonymkode: fbdf3...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Banderas skrev:

Bedre bemanning som i flere ansatte, eller som i mer faglige kompetente ansatte (=ikke så mange ufaglærte assistenter, men fler med utdannelse innen feltet)?

Begge deler

Anonymkode: 84fb0...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...