Gå til innhold

Ropstad ny barne- og likestillingsminister - feil på alle måter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, sug lut skrev:

Erna er skuffende maktkåt og prinsippløs, og har ryggrad som en manet. Det er faktisk overraskende.

Det er pinlig å være bergenser i disse tider. 

Anonymkode: cd370...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom igjen da. Vi har ikke hatt en flertalls borgerlig regjering siden 1985. La de få en sjanse. Kan jo kkke være verre enn de maktkåte på venstresiden. De har jo hatt en del sjanser og bruker den ikke. Den rødgrønne siden har ikke noe alternativ med vedum som konstant vil reversere alt som går an, korrupt lysbakken (han måtte gå av i regjering pga det) for å ikke snakke om Støre som er enda mer maktsyk enn Solberg vil jeg si

Anonymkode: 03e9f...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle fire regjeringspartiene har en kvinnelig partileder (Siv, Erna, Trine og Olaug).

Vi har kvinnelig Stortingspresident og det er kvinner som holder de viktigste ministerpostene som Utenriksminister og Finansminister.

Har Norge noen gang hatt en mannlig likestillingsminister? Det er vel uansett på tide, likestilling er mer enn radikal kvinnesak. 

Anonymkode: f9091...bf1

Du ser vel at det ikke handler om at det er en mann som får den posten, men om hvilken mann?!?

Jeg ble målløs når jeg leste det, det må ha rablet for dem! Han har jo allerede vist seg å være helt idiot når det gjelder slikt, spesielt kvinner, og nå skal han være likestillingsminister?? Helt utrolig!

For vår del er det ekstra trist med den mannen/partiet. Vi hadde sett frem til at eggdonasjon skulle bli lovlig i Norge, men nå må vi til utlandet allikevel.. Det lille drittpartiet har plutselig makt til å bestemme det, når "alle" andre nå sier ja til det, så kommer de seilende inn og kveler hele saken. Jeg kan ikke få egne barn med mine egg, jeg har kun en eggstokk igjen etter å ha vært gravid i den andre, og den gjenværende har lite og dårlige egg. Har vært igjennom heftige runder med ivf uten resultat, og vi er anbefalt å reise til utlandet for eggdonasjon, men så åpnet det seg en løsning her en liten stund..

Anonymkode: f322a...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet, så tror jeg i det minste at høyresiden nå har underskrevet sin egen dødsdom, med tanke på det neste valget.

Anonymkode: 146d5...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om ikke annet, så tror jeg i det minste at høyresiden nå har underskrevet sin egen dødsdom, med tanke på det neste valget.

Anonymkode: 146d5...c77

Hvis jeg fikk en tier hver gang jeg har tenkt dette de siste årene...💵💵💵

Anonymkode: 01d4a...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare så har de flyttet ansvar for likestilling til Trine Skei Grande. Blant annet pga arbeidet knyttet til LGBT miljøet og abortsaken. Han skal nå være barne- og familieminister. 

Ser ikke at utfordringer med å forholde seg til LGBT miljøet og abortsaken er forenelig med barne- og familieminister posten heller jeg, med tanke på at det er en stor diversitet i familiesammensetninger.. 

Anonymkode: af2aa...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare for å oppklare så har de flyttet ansvar for likestilling til Trine Skei Grande. Blant annet pga arbeidet knyttet til LGBT miljøet og abortsaken. Han skal nå være barne- og familieminister. 

Ser ikke at utfordringer med å forholde seg til LGBT miljøet og abortsaken er forenelig med barne- og familieminister posten heller jeg, med tanke på at det er en stor diversitet i familiesammensetninger.. 

Anonymkode: af2aa...0d5

«Det handler om at KrF skal få rendyrke barne- og familieprofilen sin, men slippe støy knyttet til særlig LHBT+ og abortspørsmål, som er krevende for KrF. Samtidig som Grande får en større og bredere portefølje i Kulturdepartementet, sier en kilde.» (fra lenken Pashla la ut). Godt han slipper alle disse støyete homsene og de onde barnedreperskene, da, og kan konsentrere seg om mer kirkekaffekoselige saker som søte barn og idylliske familier. 

Anonymkode: 01d4a...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere helt seriøst SÅ provoserte over at noen forsøker å redde barn? HATER dere barn? HATER dere mennesker? 

HATER du moren din fordi hun ikke klippet deg i fire da du lå i magen? Eller tok gift så du døde? HATER du moren din så sterkt at du skal la det gå utover alt i livet, inkludert uskyldige barn som aldri har gjort noen noe vondt? 

Det handler ikke om kvinner, det handler om fostre. Barn. Unger. Sønner og døtre. 

Det handler om å la tvillinger få leve, det handler om mangfold. Og om hva som er rett og galt her i verden - å drepe barn er definitivt ondskap og feil å gjøre. 

Visste dere at abort er en form for menneskeofring? Les og lær. Det er nærmest religiøst å ta abort. 

Anonymkode: 51692...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir dere helt seriøst SÅ provoserte over at noen forsøker å redde barn? HATER dere barn? HATER dere mennesker? 

HATER du moren din fordi hun ikke klippet deg i fire da du lå i magen? Eller tok gift så du døde? HATER du moren din så sterkt at du skal la det gå utover alt i livet, inkludert uskyldige barn som aldri har gjort noen noe vondt? 

Det handler ikke om kvinner, det handler om fostre. Barn. Unger. Sønner og døtre. 

Det handler om å la tvillinger få leve, det handler om mangfold. Og om hva som er rett og galt her i verden - å drepe barn er definitivt ondskap og feil å gjøre. 

Visste dere at abort er en form for menneskeofring? Les og lær. Det er nærmest religiøst å ta abort. 

Anonymkode: 51692...ee7

Her har du kommer en smule på saken.

Anonymkode: f322a...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir dere helt seriøst SÅ provoserte over at noen forsøker å redde barn? HATER dere barn? HATER dere mennesker? 

HATER du moren din fordi hun ikke klippet deg i fire da du lå i magen? Eller tok gift så du døde? HATER du moren din så sterkt at du skal la det gå utover alt i livet, inkludert uskyldige barn som aldri har gjort noen noe vondt? 

Det handler ikke om kvinner, det handler om fostre. Barn. Unger. Sønner og døtre. 

Det handler om å la tvillinger få leve, det handler om mangfold. Og om hva som er rett og galt her i verden - å drepe barn er definitivt ondskap og feil å gjøre. 

Visste dere at abort er en form for menneskeofring? Les og lær. Det er nærmest religiøst å ta abort. 

Anonymkode: 51692...ee7

🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir dere helt seriøst SÅ provoserte over at noen forsøker å redde barn? HATER dere barn? HATER dere mennesker? 

HATER du moren din fordi hun ikke klippet deg i fire da du lå i magen? Eller tok gift så du døde? HATER du moren din så sterkt at du skal la det gå utover alt i livet, inkludert uskyldige barn som aldri har gjort noen noe vondt? 

Det handler ikke om kvinner, det handler om fostre. Barn. Unger. Sønner og døtre. 

Det handler om å la tvillinger få leve, det handler om mangfold. Og om hva som er rett og galt her i verden - å drepe barn er definitivt ondskap og feil å gjøre. 

Visste dere at abort er en form for menneskeofring? Les og lær. Det er nærmest religiøst å ta abort. 

Anonymkode: 51692...ee7

Klart det også handler om kvinner. Og familier. Står du klar til å ta imot og oppfostre alle disse barna som vil bli født inn i elendighet? Nei, det var det jeg trodde. Hvem skal sørge for at disse får et godt liv?

Anonymkode: cd370...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At KrF er i regjering sammen med FrP er i seg selv så galt at ingenting de gjør videre kan rette opp i dette. 

Han må jo forholde seg til de forferdelige LHBT-menneskene som barne- og familieminister også? Eller skal han bare ta seg av A4 familiene?

Erna har null troverdighet og jeg har ingen respekt for 'arbeidet' hennes. Skuffende, for selv om jeg stort sett er uenig i sak, så trodde jeg at hun kunne bli en god statsminister, når det først måtte bli en fra borgerlig side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir dere helt seriøst SÅ provoserte over at noen forsøker å redde barn? HATER dere barn? HATER dere mennesker? 

HATER du moren din fordi hun ikke klippet deg i fire da du lå i magen? Eller tok gift så du døde? HATER du moren din så sterkt at du skal la det gå utover alt i livet, inkludert uskyldige barn som aldri har gjort noen noe vondt? 

Det handler ikke om kvinner, det handler om fostre. Barn. Unger. Sønner og døtre. 

Det handler om å la tvillinger få leve, det handler om mangfold. Og om hva som er rett og galt her i verden - å drepe barn er definitivt ondskap og feil å gjøre. 

Visste dere at abort er en form for menneskeofring? Les og lær. Det er nærmest religiøst å ta abort. 

Anonymkode: 51692...ee7

Feil! Det handler om retten til å bestemme over egen kropp. Med en slik steinalderholdning bør du egentlig bare krype tilbake i hulen din!

Anonymkode: ccaef...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om ikke annet, så tror jeg i det minste at høyresiden nå har underskrevet sin egen dødsdom, med tanke på det neste valget.

Anonymkode: 146d5...c77

Som jeg håper du har rett, men er stygt redd for at folk vil se lavere skatt, uendret taxfree-kvote og andre småtterier som seire nok til å beholde de blåblå, gulgrønne - noe sånt! 

Smålig å si nei til eggdonasjon når de ønsker flere norske barn! 

Anonymkode: c5dbd...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna gjør som alle andre politikere. Hun gjør det som må til for å komme til makten. Det som er problemet er at hun må ha med Venstre og spesielt KrF. Hun ga dem noen saker og sendte dem ut av regjering sist gang. Venstre er jeg bare uenig i. Å la religion sette føringer for hva som er lov er galskap. KrF burde bli en interesse organisasjon. 

BLD burde egentlig deles opp. De jobber utelukkende for å bedre kvinners stilling uten å i det heletatt se hva stillingen faktisk er i dag. Ett eksempel er at 2 av 3 som tar høyere utdanning er kvinner. Kvinner får ekstrapoeng på 135 studier, kontra menn som får det på 5 studier. Å dele ut fordeler til kvinner der de ikke trengs er ikke likestilling. Det er idioti. Det er kjønnskamp og tjener ikke samfunnet på noen måte. 

Dersom et departement skal jobbe for barns rettigheter, handler det ikke om likestilling, men om barns rett til å se begge sine foreldre også etter endt samliv. Dette anses knapt som er problem av departementet, da kvinner får barna og penger av far.

Gjør de noe for unges psykiske helse er det kroppspress og spiseforstyrrelser pengene settes til. Unge gutter som tar livet i stor skala, men som avisene naturlig nok ikke skriver om pga faren for smitteeffekt? Nope, ikke en krone. At en mann kommer inn i departementet er bare bra.

Men nå er det Grande som skal jobbe med likestilling og ikke Ropstad. Hun som lekte offer etter å ha hatt sex med en umyndig påvirket gutt bak låven på et bryllup. Da Søviksnes gjorde noe av samme kaliber var han borte fra politikken en del år. Grande lekte offer etter episoden og Erna og Siv stod sammen med henne. Jeg skulle likt å se Stoltenberg og en annen holde hender med Søviknes etter å ha hatt seg med en full 16-åring. Har liten tro på Grande på dette området. Virker som om kvinner OG HUN selv alltid er offeret, så det blir neppe egen opptjeningsrett til permisjon for fedre. 

Anonymkode: 32414...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Erna gjør som alle andre politikere. Hun gjør det som må til for å komme til makten. Det som er problemet er at hun må ha med Venstre og spesielt KrF. Hun ga dem noen saker og sendte dem ut av regjering sist gang. Venstre er jeg bare uenig i. Å la religion sette føringer for hva som er lov er galskap. KrF burde bli en interesse organisasjon. 

BLD burde egentlig deles opp. De jobber utelukkende for å bedre kvinners stilling uten å i det heletatt se hva stillingen faktisk er i dag. Ett eksempel er at 2 av 3 som tar høyere utdanning er kvinner. Kvinner får ekstrapoeng på 135 studier, kontra menn som får det på 5 studier. Å dele ut fordeler til kvinner der de ikke trengs er ikke likestilling. Det er idioti. Det er kjønnskamp og tjener ikke samfunnet på noen måte. 

Dersom et departement skal jobbe for barns rettigheter, handler det ikke om likestilling, men om barns rett til å se begge sine foreldre også etter endt samliv. Dette anses knapt som er problem av departementet, da kvinner får barna og penger av far.

Gjør de noe for unges psykiske helse er det kroppspress og spiseforstyrrelser pengene settes til. Unge gutter som tar livet i stor skala, men som avisene naturlig nok ikke skriver om pga faren for smitteeffekt? Nope, ikke en krone. At en mann kommer inn i departementet er bare bra.

Men nå er det Grande som skal jobbe med likestilling og ikke Ropstad. Hun som lekte offer etter å ha hatt sex med en umyndig påvirket gutt bak låven på et bryllup. Da Søviksnes gjorde noe av samme kaliber var han borte fra politikken en del år. Grande lekte offer etter episoden og Erna og Siv stod sammen med henne. Jeg skulle likt å se Stoltenberg og en annen holde hender med Søviknes etter å ha hatt seg med en full 16-åring. Har liten tro på Grande på dette området. Virker som om kvinner OG HUN selv alltid er offeret, så det blir neppe egen opptjeningsrett til permisjon for fedre. 

Anonymkode: 32414...ecd

Så mye vas!

Den største feilen du har i innleggget ditt er at Søviknes begikk overgrep og voldtekt, Grande hadde sex med en samtykkende person som ikke føler seg misbrukt på noen måte. 

Selv du ser vel forskjellen her?

Anonymkode: 2124a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så mye vas!

Den største feilen du har i innleggget ditt er at Søviknes begikk overgrep og voldtekt, Grande hadde sex med en samtykkende person som ikke føler seg misbrukt på noen måte. 

Selv du ser vel forskjellen her?

Anonymkode: 2124a...be0

1. Hva er vas? Du sier ikke noe håndfast om noe konkret jeg har skrevet som BLD har ansvar for. 

2. Det ble ikke dømt overgrep og voldtekt. Mulig du bedre kjenner bevisets stilling enn dommerne. Jenta hevdet at det som skjedde var ufrivillig fra hennes side. Saken ble etterforsket av politiet, men senere henlagt som «intet straffbart forhold». (NRK)

Så du hadde to ting å si. Det ene sier ingenting og det andre er feil. Jobb litt hardere nå du skal motsi folk på forumet takk, slik at andre kan bruke tid på begrunnede synspunkter. 

Anonymkode: 32414...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Hva er vas? Du sier ikke noe håndfast om noe konkret jeg har skrevet som BLD har ansvar for. 

2. Det ble ikke dømt overgrep og voldtekt. Mulig du bedre kjenner bevisets stilling enn dommerne. Jenta hevdet at det som skjedde var ufrivillig fra hennes side. Saken ble etterforsket av politiet, men senere henlagt som «intet straffbart forhold». (NRK)

Så du hadde to ting å si. Det ene sier ingenting og det andre er feil. Jobb litt hardere nå du skal motsi folk på forumet takk, slik at andre kan bruke tid på begrunnede synspunkter. 

Anonymkode: 32414...ecd

Jenta sin opplevelse er voldtekt og hun sliter fremdeles med ettervirkningene. Det er fakta. 

Og det at i saken med Grande er det ingen som føler seg misbrukt, tvert i mot så har den andre part gått ut og presisert at det var helt frivillig fra hans side - det overser du lett? 

 

Anonymkode: 2124a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jenta sin opplevelse er voldtekt og hun sliter fremdeles med ettervirkningene. Det er fakta. 

Og det at i saken med Grande er det ingen som føler seg misbrukt, tvert i mot så har den andre part gått ut og presisert at det var helt frivillig fra hans side - det overser du lett? 

 

Anonymkode: 2124a...be0

Du har en annen oppfatning en politiet og påstår at ditt syn er det samme som fakta. Slik er det ikke. Hadde det vært fakta, hadde han vært dømt. Du overser lett det politiet sier. Gutten sier det var frivillig. Søviknes og jenta er uenige. Du tar hennes parti. Det er lite nyansert av deg. Jeg vet ikke hva som skjedde. Du kan ha godt av å være litt mindre bastant i dine påstander.

Jeg er opptatt av likhetene mellom sakene. To politikere, personer med makt som jeg mener missbruker sin stilling, som har sex med en umyndig person, over den seksuelle lavalder som har inntatt alkohol. Begge de unge hadde samme partitilhørighet som politikerne. Søviknes forsvinner i mange år. Grande er på toppen i politikken uten avbrudd og holder hender med Erna. Jeg synes det er kvalmt og media behandlet ikke sakene på samme måte hverken i starten eller slutten av perioden de publiserte artikler om dem. 

Trenger vi flere menn i bedrifter og politikken som ligger med umyndige kvinner i beruset tilstand? Det er mitt spørsmål og svaret burde gi seg selv. Jeg har ikke noe mer til overs for Bill Cosby, Kevin Spacey enn Trine Skrei Grande. Det er et standpunkt som dreier seg om oppførsel og ikke kjønn. 

 

Anonymkode: 32414...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har en annen oppfatning en politiet og påstår at ditt syn er det samme som fakta. Slik er det ikke. Hadde det vært fakta, hadde han vært dømt. Du overser lett det politiet sier. Gutten sier det var frivillig. Søviknes og jenta er uenige. Du tar hennes parti. Det er lite nyansert av deg. Jeg vet ikke hva som skjedde. Du kan ha godt av å være litt mindre bastant i dine påstander.

Jeg er opptatt av likhetene mellom sakene. To politikere, personer med makt som jeg mener missbruker sin stilling, som har sex med en umyndig person, over den seksuelle lavalder som har inntatt alkohol. Begge de unge hadde samme partitilhørighet som politikerne. Søviknes forsvinner i mange år. Grande er på toppen i politikken uten avbrudd og holder hender med Erna. Jeg synes det er kvalmt og media behandlet ikke sakene på samme måte hverken i starten eller slutten av perioden de publiserte artikler om dem. 

Trenger vi flere menn i bedrifter og politikken som ligger med umyndige kvinner i beruset tilstand? Det er mitt spørsmål og svaret burde gi seg selv. Jeg har ikke noe mer til overs for Bill Cosby, Kevin Spacey enn Trine Skrei Grande. Det er et standpunkt som dreier seg om oppførsel og ikke kjønn. 

 

Anonymkode: 32414...ecd

Grande sin partner var ikke i politikken. 

Du tar feil. I alt. 

Anonymkode: 2124a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kom igjen da. Vi har ikke hatt en flertalls borgerlig regjering siden 1985. La de få en sjanse. Kan jo kkke være verre enn de maktkåte på venstresiden. De har jo hatt en del sjanser og bruker den ikke. Den rødgrønne siden har ikke noe alternativ med vedum som konstant vil reversere alt som går an, korrupt lysbakken (han måtte gå av i regjering pga det) for å ikke snakke om Støre som er enda mer maktsyk enn Solberg vil jeg si

Anonymkode: 03e9f...4c8

Oj? Hva i alle dager snakker du om? Hva vil Vedum reversere og hvor har du det fra at Lysbakken er korrupt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Søviknes og jenta er uenige. Du tar hennes parti. Det er lite nyansert av deg. Jeg vet ikke hva som skjedde. Du kan ha godt av å være litt mindre bastant i dine påstander.

Tror vel at selve definisjonen av voldtekt er at den ene ikke er enig om at de skal ha sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler om å la tvillinger få leve, det handler om mangfold. Og om hva som er rett og galt her i verden - å drepe barn er definitivt ondskap og feil å gjøre

Enten du mener abort er drap eller ikke, så har du jo proporsjonene helt på skjeve hvis du tror noe av dette "handler om å la tvillinger få leve". De sykehusavdelingene som foretar fosterreduksjoner, ser omtrent ikke at det skjer på friske tvillinger, det gjelder under 20 foster i året.

Men vet du hva? Der skjer ca 12000 vanlige aborter i året. Altså før uke 12, på foster som kan være enkeltfoster, tvillinger, trillinger eller hva som helst. De kam være friske eller syke, vi vet ikke. Det er jo DER du bør sette inn støtet, hvis du virkelig ser for deg å redde liv - og får en regjeringspost. 

Men Ropstad vet meget godt at loven om selvbestemt abort er kommet for å bli. Det er disse mødrene han bør henvende seg til - ikke med pekefingre, men med realistiske muligheter til å oppdra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pashla skrev:

Tror vel at selve definisjonen av voldtekt er at den ene ikke er enig om at de skal ha sex...

Skrei Grande er godt voksen og er på listen over landets viktigste maktpersoner.

Det å ha sex med en full 17-åring viser da om svært dårlig vurderingsevne og et usunt forhold til unge gutter.

Saken grenser inn mot det som er regulert i straffeloven som Seksuallovbrudd § 295. Misbruk av overmaktsforhold og lignende.

Anonymkode: f9091...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...