Gå til innhold

Er det noen drevne slankere her, som har litt peiling på anbefalt kcal nivå man bør ligge på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ned mye i vekt, er 176 høy og veier 106 grusomme kilo, så nå er det på tid og ta tak. Jeg har tenkt til å melde meg inn i grete roede, men jeg må vente til jeg får penger igjen.

Men jeg vil begynne litt for meg selv uansett, og lurer på hvor mange kcal pr dag sånn ca jeg bør ligge på, ut i fra de her opplysningene :
- 42 år
- 176 og 106 kilo
. veldig inaktiv

Anonymkode: b96d8...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ned mye i vekt, er 176 høy og veier 106 grusomme kilo, så nå er det på tid og ta tak. Jeg har tenkt til å melde meg inn i grete roede, men jeg må vente til jeg får penger igjen.

Men jeg vil begynne litt for meg selv uansett, og lurer på hvor mange kcal pr dag sånn ca jeg bør ligge på, ut i fra de her opplysningene :
- 42 år
- 176 og 106 kilo
. veldig inaktiv

Anonymkode: b96d8...56f

Hvis du setter 1500 som gjennomsnittlig daglig kcal-inntak gjennom en uke, så kan du spise mer noen dager og mindre andre dager. Da vil du gå ned i vekt jevnt og trutt.

Og øk aktivitetsnivået. 

Anonymkode: 917f8...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start pent, dvs at du ikke nødvendigvis skal lavest mulig på kalorier, men velge sunnere alternativer.

Kutt ut småspising mellom måltidene.

Spis litt mindre til hvert måltid, pleier du spise tre skiver tar du bare to, pleier du spise to porsjoner middag spiser du bare en osv.

Etter noen uker vil du gå ned og da kan du ta neste steg, sunnere valg. Husk at du ikke skal på noen kur, du skal finne en livsstil du kan ha resten av livet.

Etterhvert trenger du nok å telle kalorier en stund for å få kunnskap om hva ting faktisk inneholder, men du trenger ikke begynne der.

Anonymkode: bb96d...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet min vektnedgang telte jeg ikke kalorier, jeg fokuserte mye mer på gode rutiner og matvaner jeg kan leve med.

Det første jeg kuttet ut HELT var: Brus og kaloriholdig drikke - drakk KUN vann og svart kaffe. til fest farris. altså ingenting med kullsyre.

Jeg kuttet ut alt av sjokolade, potetgull, godterier og kaker. 

Jeg byttet ut alt av brød med knekkebrød.

fett pålegg til magert pålegg. osv

Var mer bevist på å spise MYE mer grønnsaker og salater til middag. har alltid salat eller masse grønt til middagene. 

Gikk ned 30 kg på denne måten. 

 

Anonymkode: c24ea...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips, men jeg må telle for å fange opp de verste fallgruvene mine, de ligger i vanlig mat for meg, og jeg må derfor finne et kcal tall som passer for meg. Jeg overspiser ikke, jeg spiser ganske lite i perioder, men jeg spiser feil og tyr pga sykdom for ofte til enkle løsninger. Jeg spiser ikke sjokolade, godteri, chips, kaker, eller brød,. Jeg drikker stort sett bare vann, drikker ikke brus, juice eller sukkerholdig saft.
Og det er og pga sykdom at aktivitetsnivåt mitt er veldig lavt, og det vil nok heller ikke endre seg så veldig med det første.

Hi

Anonymkode: b96d8...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned fra 80kg til rundt 69 og går på roedekurs. Jeg ligger på 1200 pr dag. Det går helt fint! Går ikke sulten. 

Anonymkode: d6822...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grethe Roede har en gratisklubb hvor du kan registrere hva du spiser, hun anbefaler vel ca 1600 kalorier til folk de ikke har møtt og sett nærmere på aktivitetsnivået osv til.

Det er en grei start.

Bruk den gratisklubben, ligger masse oppskrifter og forslag til måltider der også.

https://www.greteroede.no/o2/User-Profile/displaySignupPage

Anonymkode: bb96d...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle tips, men jeg må telle for å fange opp de verste fallgruvene mine, de ligger i vanlig mat for meg, og jeg må derfor finne et kcal tall som passer for meg. Jeg overspiser ikke, jeg spiser ganske lite i perioder, men jeg spiser feil og tyr pga sykdom for ofte til enkle løsninger. Jeg spiser ikke sjokolade, godteri, chips, kaker, eller brød,. Jeg drikker stort sett bare vann, drikker ikke brus, juice eller sukkerholdig saft.
Og det er og pga sykdom at aktivitetsnivåt mitt er veldig lavt, og det vil nok heller ikke endre seg så veldig med det første.

Hi

Anonymkode: b96d8...56f

 

Glemte å skrive at jeg nå teller kalorier for å ha kontroll, jeg ligger på 1600 kalorier ca om dagen. Jeg bruker lifesum. Brkte en kalorikalkulator jeg fant på nett for å regne ut hvor mye jeg burde ligge på ift til høyde og slikt. 

Lykke til

Anonymkode: c24ea...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...