Gå til innhold

Hva gjør jeg når hun kontakter meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Prøver å avslutte et vennskap, men hun kontakter meg igjen. Hva gjør jeg? Ønsker ikke ha henne i livet mitt mer. 

Kan jeg evt la være å svare? 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar på tlf, send en melding hvor du skriver at du trenger en liten pause fra kontakten mellom dere. At du ønsker litt ro og fred..... kanskje hun skjønner tegninga.  

Anonymkode: bb042...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvordan det er du "prøver å avslutte". Har du sagt noe om at du ønsker å avslutte?

Anonymkode: c542d...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, du må jo få kommunisert til henne at du vil avslutte kontakten, noe annet er veldig kjipt gjort mot denne personen. Jeg hadde en venninne som bare slutta å svare på Tlf og meldinger. Hun bodde i en annen by. Nå, ti år etter er jeg fortsatt bekymret for om hun har det bra, om det er jeg som har sagt eller gjort noe hun ikke likte (da hadde jeg satt pris på å få høre det, for jeg aner virkelig ikke hva det skulle være), om hun er isolert av sin partner, eller om hun i det hele tatt lever... Jeg kommer aldri til å slutte å tenke på henne, da hun var en av mine beste venner, og jeg kommer aldri til å slutte å lure på hvorfor hun kuttet kontakten. 

Anonymkode: 0a7a6...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke svar på tlf, send en melding hvor du skriver at du trenger en liten pause fra kontakten mellom dere. At du ønsker litt ro og fred..... kanskje hun skjønner tegninga.  

Anonymkode: bb042...6eb

Takk! Har sagt at det beste er at vi kutter all kontakt nå. Passer seg best slik. Er hovedsakelig for hennes del. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer vel litt an på hvordan det er du "prøver å avslutte". Har du sagt noe om at du ønsker å avslutte?

Anonymkode: c542d...3cf

Ja, det har jeg. Hun tok kontakt med en gang jeg sendte min siste melding. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg. Hun tok kontakt med en gang jeg sendte min siste melding. 

Takk forresten!

Anonymkode: 1a17b...4f9

 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herrefred, du må jo få kommunisert til henne at du vil avslutte kontakten, noe annet er veldig kjipt gjort mot denne personen. Jeg hadde en venninne som bare slutta å svare på Tlf og meldinger. Hun bodde i en annen by. Nå, ti år etter er jeg fortsatt bekymret for om hun har det bra, om det er jeg som har sagt eller gjort noe hun ikke likte (da hadde jeg satt pris på å få høre det, for jeg aner virkelig ikke hva det skulle være), om hun er isolert av sin partner, eller om hun i det hele tatt lever... Jeg kommer aldri til å slutte å tenke på henne, da hun var en av mine beste venner, og jeg kommer aldri til å slutte å lure på hvorfor hun kuttet kontakten. 

Anonymkode: 0a7a6...81b

Takk! Har prøvd, men hun gir seg ikke. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei 

Prøver å avslutte et vennskap, men hun kontakter meg igjen. Hva gjør jeg? Ønsker ikke ha henne i livet mitt mer. 

Kan jeg evt la være å svare? 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Bare kutte ut en person? Hun nå ha gjort noe ekstremt da?!

Anonymkode: 1670e...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dabber nok av med kontakt fra henne etter hvert. Men når man velger å avlutte et vennskap, så skylder man den andre en ordentlig forklaring. Og også en mulighet til å stille spørsmål. Man sender ikke bare en melding om noe slikt, det er feigt og umenneskelig. Med mindre hun har gjort noe veldig veldig ille, der hun bør forstå selv hvorfor du reagerer som du gjør uten nærmere utdyping. Snakk med henne.

Anonymkode: 9527f...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herrefred, du må jo få kommunisert til henne at du vil avslutte kontakten, noe annet er veldig kjipt gjort mot denne personen. Jeg hadde en venninne som bare slutta å svare på Tlf og meldinger. Hun bodde i en annen by. Nå, ti år etter er jeg fortsatt bekymret for om hun har det bra, om det er jeg som har sagt eller gjort noe hun ikke likte (da hadde jeg satt pris på å få høre det, for jeg aner virkelig ikke hva det skulle være), om hun er isolert av sin partner, eller om hun i det hele tatt lever... Jeg kommer aldri til å slutte å tenke på henne, da hun var en av mine beste venner, og jeg kommer aldri til å slutte å lure på hvorfor hun kuttet kontakten. 

Anonymkode: 0a7a6...81b

Dette. 

Anonymkode: 12008...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Har sagt at det beste er at vi kutter all kontakt nå. Passer seg best slik. Er hovedsakelig for hennes del. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Hva legger du i "hovedsakelig for hennes del"?

I min erfaring så betyr det sjelden at man vet noe som helst om hva den andre ønsker - man bare antar at de "sikkert vil ha fred fra meg" osv. 

Men hvis vedkommende likevel tar kontakt, så betyr det at hun IKKE vil ha fred. Da er man rimelig sta hvis man fortsetter å insistere på å være den som vet best hva andres behov er!

Anonymkode: c542d...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Har sagt at det beste er at vi kutter all kontakt nå. Passer seg best slik. Er hovedsakelig for hennes del. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Hovedsklig for hennes del? Tydelig så er ikke hun enig i det, så hvorfor skal du bestemme det. Det høres ut som om du er du som har gjort henne noe

Anonymkode: 4aaf6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hovedsklig for hennes del? Tydelig så er ikke hun enig i det, så hvorfor skal du bestemme det. Det høres ut som om du er du som har gjort henne noe

Anonymkode: 4aaf6...086

Høres mer ut som følelser som ikke er gjengjeldt

Anonymkode: bdc98...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres mer ut som følelser som ikke er gjengjeldt

Anonymkode: bdc98...912

Jeg kuttet kontakten med en for å skåne mine egne følelser og min familie. I et svakt øyeblikk skrev jeg igjen etter tre år.. han svarte meg ikke, og det var effektivt. For da sluttet jeg å tro at jeg var i hans tanker fortsatt.

Så dersom du har sagt tydelig ifra hvorfor du kutter kontakten, så vil jeg tro det beste er å ikke svare

Anonymkode: bdc98...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres mer ut som følelser som ikke er gjengjeldt

Anonymkode: bdc98...912

Hmmm, du sier noe der, det tenkte jeg ikke på i det hele tatt

Anonymkode: 4aaf6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har hatt sex med en kvinne som har mann og barn igjen?

Rimelig spesielt i tilfelle og først lokke henne ut på noe som er helt nytt for henne også avvise henne på denne måten....

Anonymkode: 53eb7...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som har hatt sex med en kvinne som har mann og barn igjen?

Rimelig spesielt i tilfelle og først lokke henne ut på noe som er helt nytt for henne også avvise henne på denne måten....

Anonymkode: 53eb7...caf

Hvis det ikke er hun som har lagt seg etter ei som er gift med en dame og barn da, Sikkert bare trolletråder alle sammen

Anonymkode: 4aaf6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei 

Prøver å avslutte et vennskap, men hun kontakter meg igjen. Hva gjør jeg? Ønsker ikke ha henne i livet mitt mer. 

Kan jeg evt la være å svare? 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Normal oppførsel er vel å si at du ikke ønsker kontakt lengre og eventuelt hvorfor.

Anonymkode: 65be6...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare kutte ut en person? Hun nå ha gjort noe ekstremt da?!

Anonymkode: 1670e...b74

Hun har så mange ting hun sliter med osv. Har behov for avstand. Hun kan ikke bruke meg som psykolog. Ødelegger vennskapet. 

Jeg føler hun har behov for profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun har så mange ting hun sliter med osv. Har behov for avstand. Hun kan ikke bruke meg som psykolog. Ødelegger vennskapet. 

Jeg føler hun har behov for profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Da er det vel mest for din egen del?

Anonymkode: bdc98...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har så mange ting hun sliter med osv. Har behov for avstand. Hun kan ikke bruke meg som psykolog. Ødelegger vennskapet. 

Jeg føler hun har behov for profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Da får du slutte å pakke det inn som at det er for hennes del, og være ærlig

Anonymkode: 4aaf6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har så mange ting hun sliter med osv. Har behov for avstand. Hun kan ikke bruke meg som psykolog. Ødelegger vennskapet. 

Jeg føler hun har behov for profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Ser den. Da er det jo for begges del: hun må få bedre hjelp, av noen som kan det, og du må få ro. Si det som der er.

Anonymkode: c542d...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel mest for din egen del?

Anonymkode: bdc98...912

Nei, hovedsakelig hennes del. Hun kommer seg ikke videre når jeg er "innblandet". For at hun selv skal få det godt og bedre med seg selv, må hun kutte meg ut, for så å få hjelp fra profosnonelle... Jeg og kun kan evt ta det derfra, etter en stund. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får du slutte å pakke det inn som at det er for hennes del, og være ærlig

Anonymkode: 4aaf6...086

Har vært ærlig i alle år. Hun vet det. 

Anonymkode: 1a17b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...