Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med 1,2 mill?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å investere i en tomt som barna eller du kan bygge på den dagen de flytter ut av redet? Her har tomteprisen doblet seg siste ti årene tross det ikke er spesielt hot marked. 

Anonymkode: efb3e...36e

Man må vanligvis bygge innen 3 år etter kjøp av tomt.

Anonymkode: 1d3cf...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man må vanligvis bygge innen 3 år etter kjøp av tomt.

Anonymkode: 1d3cf...e17

Nei, dette er helt feil. Det er ingen byggetvang selv om du kjøper ei tomt. 

Hvis du søker om å bygge hus og får det innvilget, så må arbeidet påbegynnes innen 3 år. Men det er noe helt annet. 

Anonymkode: 8e16c...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man må vanligvis bygge innen 3 år etter kjøp av tomt.

Anonymkode: 1d3cf...e17

Dette er jo ikke riktig. Man kan fint eie tomt i mange år uten å bygge. Har man fått byggetillatelse må man starte å bygge før det har gått tre år.

Anonymkode: 65788...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skatt på leieinntekt pluss eiendomsskatten (sekundærbolig) her jeg bor er såppass høy at det hadde vært tapsprosjekt med investering av bolig - dessverre. Men håper det er bedre hos deg, HI. 

Anonymkode: 1bafe...a8b

Kan skrive under på den. Har leid ut i syv år og det har til nå kun vært utgifter. Har i tillegg hatt mye styr med leietakere. I tillegg til skatt kommer kommunale avgifter og husleie på leieligheten jeg leier ut, pluss at renta på sekundærbolig er dårligere enn huslånet. Leiligheten min har steget med en million i løpet av de årene jeg har eid den, men må uansett skatte av overskuddet den dagen jeg selger. Det har også vært endel å ordne med underveis. Har man god tid og liker hyppig kontakt med leietakere er det nok topp, men jeg hadde ikke valgt det samme igjen. Det høres så lett å «bare leie ut» men så lenge man ikke bor i samme hus er det lett å miste oversikten. Kjipt å få naboklager på leietaker, når man ikke aner hva det handler om feks. Men den dagen barna trenger den til studietiden vil jeg nok være glad for jobben. 

Anonymkode: 001ea...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...