Gå til innhold

Inspirert... Hvor mange dager sånn ca i snitt i uken er du faktisk virkelig lykkelig ?


Engeln

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må vel si 7 av 7... 

Selvfølgelig er jeg sliten og lei innimellom, som seg hør og bør i et hektisk to barns mor liv og i full jobb. Men barna er friske, jobben er givende, mannen er snill og vi ler masse sammen selv om vi er utslitt innimellom - og det er viktig for meg 😂🙈 

Som jeg sier til sønnen min på 6år, "kjeder du deg og er lei så er det bare du som kan snu ditt eget hode til å få det bra" 

Anonymkode: e1ef9...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Ikke hele tiden hver dag, men hver dag kjenner jeg lykke og på hvor heldig jeg er. Jeg har tak over hodet, en seng å sove i, mat på bordet, en herlig datter, jobb og flotte kollegaer, en flott katt, at bestemor på 99år fortsatt lever, sola som snart kommer tilbake, at jeg har lært meg å strikke, nykokt kaffe osv. Hver dag kjenner jeg flere ganger følelse av hverdagslykke😊

Anonymkode: 75eee...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke intenst lykkelig hele tiden. Det er en følelse som kommer i blaff av ulik styrke. Som regel er jeg fornøyd med livet.

Anonymkode: 3adbd...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevnlige støt av lykkefølelse - hver dag. Ikke som en konstant følelse, men den er innom i sekunder av gangen hver dag.

Mest tar den form av takknemlighet. Ofte skyldes den musikkglede, andre ganger tar den form av latter i et fellesskap, og andre ganger igjen er den knytta til hygge med ungene. Og et blikk ut i naturen er også nok, mange ganger. I dag er det nysnø, vindstille og vidunderlig farge på himmelen!

Anonymkode: 34234...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stort sett lykkelig og fornøyd med livet. Tror ikke vi er laget for å være intenst lykkelige hele tiden. Det går litt opp og ned. Men generelt føler jeg meg lykkelig. 

Kan kjenne på savn; savner storfamilien jeg vokste opp i. Mine foreldre er døde. Har heldigvis  mange barn da 😊

Har det godt materielt og trives på jobb. Siste nedturen jeg hadde var da jeg fant ut at jeg har lagt på meg i jula. Har ikke turt å veie ennå....😜

Anonymkode: 3e126...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig ofte sånn kjempelykkelig. Men jeg er veldig takknemlig hver dag. For alt jeg har. Jeg har mistet mange og vært veldig fattig. I dag har jeg det bra, og det kjenner jeg på hver dag. 

Anonymkode: d4a96...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lykkelig 7/7. Har vært i mange år. Ikke en konstant lykkerus, men kan kjenne på lykkefølelse hver dag. Tipper det er utjevning av en barndom og ungdomstid hvor det var 0/7. Jeg er veldig glad for livet mitt slik det er i dag.

Anonymkode: 9304d...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/7 frem til november (mangler litt fordi jeg kunne ønske meg en mann), men etter november er jeg nede i 3/7 (pappa døde veldig brått og det er vanskelig å reise seg hele tiden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på lykke nesten hver dag, mener sjeldent veldig glad. Men har nok glade øyeblikk til at jeg klarer å huske dem.

Jeg føler også på en følelse av uro og angst hver dag. Er sjeldent veldig lei meg, men kan ofte føle på en nedstemthet likevel.

Forsøker å nyte de gode øyeblikkene når de er der. 

 

Anonymkode: 0abd1...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som jeg endelig har tatt mot til meg å snakket med legen, slik at jeg er 50% sykemeldt, så har livet mitt blitt slik at jeg finner litt lykke i hver dag. Før dette legebesøket, så var jeg ulykkelig 24/7. Endelig har jeg fått tilbake gleden i livet. Ikke bra å presse seg til å jobbe mer enn kroppen egentlig tåler.

Anonymkode: ed084...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet med to barn i småskolen, full jobb og 15 minusgrader ute, mann som også jobber 100% og ikke liker vinter gir jo ikke noe intens lykkefølelse, men vil kalle meg tilfreds og det er godt nok for meg. Lykken ligger i en god stund med et av barna mine, alle samlet rundt middagsbordet til god samtale, fyr i peisen og leggetid uten kjefting og masing. 

Vi har hus vi eier i et koselig nærmiljø, flott skole, vi er friske og stort sett grei stemning i heimen. 

Anonymkode: 30637...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke måler jeg ikke i dager, men i sekunder. Jeg er stort sett fornøyd og tilfreds hver dag, og så kjenner jeg innimellom på disse blaffene av lykke. Ofte blir den utløst av banale småting som sol inn vinduet, en blomst, et blikk. Om jeg hadde hatt en forventning om å være kriblende lykkelig hele tiden, så hadde jeg sikkert syntes at livet mitt var gørr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett godt spørsmål. Nå er jeg gravid i uke 21 og de siste 2,5 mnd har jeg slitt med øyebetennelse som har vært av og på. Dette gjør at jeg tidvis har vært veldig sliten og oppgitt. Øyelegen har ikke villet gi meg betennelsesdempende øyedråper pga graviditet , men før helga fikk jeg endelig disse øyedråper og jeg har fått et nytt liv: er ikke lengre lysømfintlig og har røde og rennende øyne. Så nå føler jeg meg lykkelig ja 😊 Helsa har så stor betydning 😊

Anonymkode: 95e54...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på lykkefølelse veldig ofte, så blir nok 7/7. 

Har det bra i livet mitt, både privat og på jobb og klarer å nyte de små øyeblikkene!

Anonymkode: 78321...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Men det er jo ikke sånn at jeg går rundt i en konstant lykkerusboble. Men glimtvis hver dag så får jeg noen sekunder med eufori. 

Anonymkode: e9f5c...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Himmel og hav skrev:

Lykke måler jeg ikke i dager, men i sekunder. Jeg er stort sett fornøyd og tilfreds hver dag, og så kjenner jeg innimellom på disse blaffene av lykke. Ofte blir den utløst av banale småting som sol inn vinduet, en blomst, et blikk. Om jeg hadde hatt en forventning om å være kriblende lykkelig hele tiden, så hadde jeg sikkert syntes at livet mitt var gørr. 

Enig. Lykken måles i sekunder. Jeg har et godt liv hvor de jeg er glad i har god helse, økonomien er god og det meste er på stell. Jeg kjenner en jevn tilfredshet med tilværelsen. Hverdagen er likevel travel med hit og dit, skole og jobber, aktiviteter og lekser. Da er det disse blaffene av lykke kommer. 

For meg er det ofte knyttet til barna mine. En som forteller om noe morsomt som skjedde på skolen, en som fikk til et vanskelig mattestykke eller scoret et mål. Det kan også være en ny episode i favorittserier min eller en venn som sender en morsom snap-melding. Om dagen har vært kjip kan jeg alltid avslutte med å se på sovende barn og kjenne takknemligheten brenne i magen og tårene presse på, som også er en form for lykke.

Anonymkode: 36a8c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Aldri hatt dager hvor jeg føler lykke. Er ikke utrustet med den følelsen. Kan innimellom føle glede (ikke hver uke), men aldri lykke. 

Anonymkode: 6c49d...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...