Gå til innhold

Abort : downs syndrom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså : mennesker med downs syndrom er uten tvil en berikelse, jeg kjenner ei som som har det, og hun er bare herlig altså ❤️ 

MEN, og dette er et men. Jeg er så forbanna imot at regjeringen skal bestemme hvilke liv folk skal leve. Hva vi skal gjøre med livene våre. Jeg er da helt for et samfunn hvor disse menneskene inkluderes og settes likt med oss andre, men jeg tror ikke jeg skulle klart å oppdra et barn med downs syndrom selv. Ikke fordi jeg ikke synes disse er verdige mennesker, for det er de... Tenker bare at regjeringen bør passe sine egne saker, og holde seg unna livmorene til folk..... 

Flere som har tanker rundt dette? 

Anonymkode: bec63...a2e

Hva mener du med at regjeringen bestemmer over folka liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan forstå tanken om at man ikke skal abortere vekk ett friskt barn fordi man ikke ønsker flere eller det ikke "gikk etter planen." Men det finnes andre faktorer for at man kanskje er i en situasjon der det å fjerne et foster er et alternativ. Tenker da på mors helse. Jeg er selv i midten av 20årene og har fjernet en god del av livmorhalsen. Vil ha en høyere risiko enn andre for å miste barn sent i graviditeten/svært prematur fødsel og alt det medfører. Noe som øker betraktelig med flere foster. Så jeg kan sette meg inn i problemstillingen noen sitter med. Tenker da spesielt på de som er i en helsetilstand som gjør det enda mer risikabelt å bære frem flere barn. Skal man få barn, med tanke på risikoen med flere foster og utsette seg og de kommende babyene for fare? Eller aldri få barn, fordi man kan få flere foster og dermed sette seg selv/barna en vanskelig situasjon. Jeg har ikke noe godt svar. Det eneste jeg vet er at jeg ønsker så inderlig å få barn en dag. 

 

Jeg setter deg ikke i bås med kristne mørkemenn, forstår hvorfor du er i mot fosterreduksjon av friske foster.  :) 

 

 

Anonymkode: f3e7d...da4

Takk for fint og reflektert svar, og at du forstår meg 😊 

Jeg forstår også ditt ståsted, og ser dilemmaene. Men som tvillingmor kan jeg ikke for at det vrenger seg i meg ved tanken på å velge bort en av to friske barn. Fikk selv tvillinger etter assistert befruktng, nå har de heldigvis sluttet å sette tilbake to egg hvis ikke det blir bedt om.

Håper du får ønsket ditt oppfylt! ❤️

Anonymkode: 73b0b...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for fint og reflektert svar, og at du forstår meg 😊 

Jeg forstår også ditt ståsted, og ser dilemmaene. Men som tvillingmor kan jeg ikke for at det vrenger seg i meg ved tanken på å velge bort en av to friske barn. Fikk selv tvillinger etter assistert befruktng, nå har de heldigvis sluttet å sette tilbake to egg hvis ikke det blir bedt om.

Håper du får ønsket ditt oppfylt! ❤️

Anonymkode: 73b0b...88f

Syntes det er fint å kunne diskutere uten sinne, men heller forståelse. Skjønner deg godt. Er aldri noe jeg ønsker selv. Håper jeg aldri må ta stilling til det.

 

Må mest sannsynlig få hjelp til å bli gravid selv. Da i første omgang hormoner. Så det er en liten vei å gå før det eventuelt blir noen baby.  

Håper jeg får ønsket oppfylt jeg også ❤️ 

Anonymkode: f3e7d...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...