Gå til innhold

Jenta mi har hatt 40 i feber i dag, ga paracet før hun la seg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Våknet nettopp med temp. på 35,5. Er det vanlig at tempen synker så mye? Kan vel ikke være så bra for kroppen å veksle så mye.

Det skjedde en gang før også, men da hadde hun bare 38 i feber. Ga ikke paracet til henne da, men da våknet hun også på natta med temp på 35,2. Ble feber igjen neste dag. Kan man få lav temp av å være syk?

Anonymkode: 1d4b8...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ring legevakten! 

Anonymkode: f5fa9...be2

Jeg har, legen er ute på oppdrag men skulle få komme inn om en time... ville bare høre om andre har opplevd det samme. 

Anonymkode: 1d4b8...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være noe som heter subfebril. Men sannsynligheten er mye større for at det er feilmåling. Ser det ofte på sykehus og lgv som bruker øre og pannetermometer, ofte feilbruk i tillegg. Litt kaldt i rommet, og litt skjev måling, så faller tempen med flere grader. Rektalt er det sikreste. 

Så lenge hun ikke er sløv, men virker ok og drikker greit, så er det gode tegn. Men fint å ringe lege som du gjorde når man er usikker. 

Anonymkode: cdfa0...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen kan få lav temperatur når de er syke i stedet for høy... Men om det er vanlig å veksle sånn vet jeg ikke. Og så vet jeg at brå endringer i temperatur kan gi feberkramper. Du skriver ikke hvor gammel jenta er, men hvis hun er under 5 år: følg med!! (Det regner jeg med du gjør uansett)

Anonymkode: d89f0...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan være noe som heter subfebril. Men sannsynligheten er mye større for at det er feilmåling. Ser det ofte på sykehus og lgv som bruker øre og pannetermometer, ofte feilbruk i tillegg. Litt kaldt i rommet, og litt skjev måling, så faller tempen med flere grader. Rektalt er det sikreste. 

Så lenge hun ikke er sløv, men virker ok og drikker greit, så er det gode tegn. Men fint å ringe lege som du gjorde når man er usikker. 

Anonymkode: cdfa0...811

Man er ikke subfebril når man er nede i 35,2.

Anonymkode: 33d99...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg tatt en måling i rumpa for å være sikker på at det ikke var feilmåling. Vi har et dyrt øretermometer som stadig gir slike alt for lave målinger. Spessielt den ene datteren vår har litt vanskelige øreganger. På henne må vi gjøre mange målinger for å være i nærheten av sikker på at målingen er riktig.

Anonymkode: 5fa00...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål i rumpa, så er du sikker på at det ikke er feilmåling. Så ville jeg snakket med legevakten videre.

Anonymkode: 17277...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorda gikk det? Kom legevakten?

Håper barnet ditt får sove godt i natt da.😊

Masse god bedring. 😍

Anonymkode: ac378...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man er ikke subfebril når man er nede i 35,2.

Anonymkode: 33d99...c82

Nei, da er man på grensen til hypoterm, det var derfor jeg nevnte feilmåling som mest sannsynlige årsak. 

Anonymkode: cdfa0...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt pannetermometer gir sånne resultater når barna er svette/klamme (typisk sover med feber). Regner det som feilmåling, da vi tydelig kjenner at det ikke stemmer. Rektalt er alltid best sånn sett. 

Anonymkode: 5d7c8...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg målte rektalt så jeg tror ikke det var feilmåling. Målte flere ganger etter hverandre for å sjekke om jeg fikk samme resultat. 

Mens jeg ventet på å dra til legevakten, skulle jeg holde henne varm. Så jeg lå med henne hud mot hud under dyna. Hun er 2 år gammel. Da vi kom til legevakten hadde tempen steget til 36,3. Hun hadde ikke forhøyet crp, ingen hoste eller snue. Ikke tung pust, men pustet litt raskt. Fikk beskjed om å følge med i natt, og heller ta kontakt om det skulle skje igjen. Hun har lett feber nå, men er i fin form. Skjer det i natt igjen ringer jeg selvsagt på ny. Takk for tilbakemeldinger. Hi

Anonymkode: 1d4b8...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...