Gå til innhold

Hvor mye betaler dere til klassekassen i året?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Nei. 

Da har jeg mulig misforstått. Synes jeg alltid hører leirskole jeg 

Anonymkode: 27464...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en frivillig innbetaling på 200 kr i halvåret, pluss innsamling av pantelapper og det som tjenes på loddsalg. Frivillig å bidra. Syns det er helt greit. 

Anonymkode: b22c6...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært frivillig her. Vi har droppet det av prinsipp. Men vi har bidratt på julemarked, kjøpt lodd, kjøpt kaffe og kaker, etc.

Anonymkode: 2e5d0...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirskole på barneskolen er gratis og helt finansiert av skolen. Om de skal til Tyskland eller noe på ungdomsskolen er det noe annet, det er ikke i skoleregi, men må gjøres av foreldrene.

Anonymkode: dce06...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi vil. Vi får beskjed om at de som har mulighet gir det de mener er passe. Vi gir 200 kr i året.

Anonymkode: 63bf4...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

folk blir mer og mer gjerrig synes jeg.

vi betaler 100 kr pr halv år altså 200 i året, har fint råd til det.

de får jo ikke dratt på leirskole eller turer hvis de ikke har klasse kasse

Anonymkode: 65046...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får oppfordring til å vippse 200,- pr halvår men vet ikke hvem som betaler og ikke. Betaler alltid, men når jeg hørte at kun 6 av 20 familier hadde bidratt sist runde ble jeg litt betenkt. Vi bor i et område hvor de fleste har enebolig, to biler og begge foreldrene i jobb. Er enig i frivillighetsprinsippet, men om vi iløpet av 6 skoleår betaler 2400,- pluss mye i lodd hver avslutning og andre ikke, føles det jo litt ubalansert. 

Klassekassa brukes til gave til lærerne ved avslutninger og transport til leirskole. 

Anonymkode: 5a7bd...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det 200,- pr. skoleår og det er ikke frivillig ( du blir påmint hvis du ikke har betalt) så det dras inn nesten 7000,- hver år i klassekassen her. 

Anonymkode: 502c9...1a5

Dette har de rett og slett ikke lov til. Ville tatt det videre til rektor, eller skolesjefen i kommunen.

Anonymkode: 4f0a1...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting! Men vi henter inn flere tusen i året på loddsalg på juleavslutning og sommeravslutning!!

Anonymkode: fc36b...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det 200,- pr. skoleår og det er ikke frivillig ( du blir påmint hvis du ikke har betalt) så det dras inn nesten 7000,- hver år i klassekassen her. 

Anonymkode: 502c9...1a5

Det har de ikke lov til. Bidrag skal være frivillige.

Vi har ingen fast sum.

Anonymkode: 395f3...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

folk blir mer og mer gjerrig synes jeg.

vi betaler 100 kr pr halv år altså 200 i året, har fint råd til det.

de får jo ikke dratt på leirskole eller turer hvis de ikke har klasse kasse

Anonymkode: 65046...c49

Feil. Leirskole er skole. 

Turer kan de jo evt ta via denne kassen, men da må det jo tilpasses alles lommebok, ikke bare din.

Anonymkode: 395f3...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler inn når det er lite igjen. Det er frivillig. Man kan vippse eller legge valgfri sum i en konvolutt som alle barna får med hjem i beskjed-mappa. Lærer samler inn de lukkede, hvite konvoluttene. Klassekontaktene åpner og summerer opp, og legger til det man har fått inn på vipps. 

Anonymkode: 5916d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det 100 kr pr skoleår. Jeg er klassekontakt dette året, og har brukt mye penger fra egen lomme for at klassen skulle få juleavslutning. 6 av 21 la inn en hundrelapp på kontoen. Først var det kun 4, men jeg sendte ut en liten "påminnelse" (det hender jo at man glemmer, det har jeg gjort, så en påminnelse er jo fint). Sa på en fin måte at det er bra om de som har mulighet kan bidra litt. Da kom det inn fra to til. Siste året mitt som klassekontakt for å si det sånn. 

Anonymkode: 9549b...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er det 100 kr pr skoleår. Jeg er klassekontakt dette året, og har brukt mye penger fra egen lomme for at klassen skulle få juleavslutning. 6 av 21 la inn en hundrelapp på kontoen. Først var det kun 4, men jeg sendte ut en liten "påminnelse" (det hender jo at man glemmer, det har jeg gjort, så en påminnelse er jo fint). Sa på en fin måte at det er bra om de som har mulighet kan bidra litt. Da kom det inn fra to til. Siste året mitt som klassekontakt for å si det sånn. 

Anonymkode: 9549b...20c

Men hvor mye penger trengs til en juleavslutning da? Den er vel bare for ungene uansett?

Anonymkode: 41302...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er det 100 kr pr skoleår. Jeg er klassekontakt dette året, og har brukt mye penger fra egen lomme for at klassen skulle få juleavslutning. 6 av 21 la inn en hundrelapp på kontoen. Først var det kun 4, men jeg sendte ut en liten "påminnelse" (det hender jo at man glemmer, det har jeg gjort, så en påminnelse er jo fint). Sa på en fin måte at det er bra om de som har mulighet kan bidra litt. Da kom det inn fra to til. Siste året mitt som klassekontakt for å si det sånn. 

Anonymkode: 9549b...20c

Det eneste som koster noe på en juleavslutning er en liten oppmerksomhet til læreren. Kake og kaffe tar foreldrene med. Hvorfor betale noe av egen lomme?

Anonymkode: 5916d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. De pleide å spare til en tur, som utfylte leirskolen (den betaler skolen/kommunen), men den ble avskaffet far til et barn som sitter i rullestol klaget på at barnet ikke kunne gå på fjelltur. 

 

Anonymkode: d0a04...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det varierer litt ja. Jeg er alene med to barn så må prioritere mye. 

Ble informert for en stund siden om hvor mange som hadde betalt, så da manglet det så og så mange som ikke hadde betalt, og måtte huske at det var for barna. 

Jeg fikk vondt i magen da siden da var en trang mnd.

HI

Anonymkode: 502c9...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting. De pleide å spare til en tur, som utfylte leirskolen (den betaler skolen/kommunen), men den ble avskaffet far til et barn som sitter i rullestol klaget på at barnet ikke kunne gå på fjelltur. 

 

Anonymkode: d0a04...38a

Hvordan i alle dager kan man planlegge en tur som ikke alle kan være med på? God at denne faren hadde bein i nesa nok til å sette ned foten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting. De pleide å spare til en tur, som utfylte leirskolen (den betaler skolen/kommunen), men den ble avskaffet far til et barn som sitter i rullestol klaget på at barnet ikke kunne gå på fjelltur. 

 

Anonymkode: d0a04...38a

Det skulle bare mangle at faren ikke klaget på det. Hvem ordner klassetur hvor ett barn ikke kan være med

Anonymkode: 41302...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle bare mangle at faren ikke klaget på det. Hvem ordner klassetur hvor ett barn ikke kan være med

Anonymkode: 41302...14f

Skolen hadde vel sendt avgangsklassene dit i 20 år. Og alle hadde vært med men den ene dagen med fjelltur ble vanskelig for han i rullestol. 

Vil tro andre, med andre utfordringer, også sliter med å være med på alt. Uten at det får ødelegge for alle kull i all fremtid. 

Anonymkode: d0a04...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn og det varierer litt fra klasse til klasse. 

*Minste går i barnehagen der er det 150 kr.

*1 klassingen der er det 100 kr (bittelite kull) 

*5 klassingen 250 kr (største kullet på barneskolen her) 

*6 klassingen 100 kr (ganske stort kull) 

Her blir det purret om man ikke har betalt. Personlig synes jeg en 100 lapp er greit nok, men 250 kr synes jeg er for mye. For 5 trinn så er det snakk om at det samles inn et femsiffret beløp hvert år til gaver. (Leirskole betales av skolen her, ingen egenandel)

Vi klarer oss greit nok, men har ikke god råd. Barna våres har f. eks aldri vært i syden for det har vi ikke råd til. Jeg synes det er en uting at det skal samles inn til store, dyre gaver. Det går fint ann å gi en liten oppmerksomhet som ikke koster skjorta. 

Ho som styrer klassekassa for 5. Trinn er helt sprø i hodet sitt. Nå i går la hun ut på Facebooksiden til klassen at det var 7 stk som ikke hadde betalt inn. Innbetalingen skulle merkes med barnets navn og klasse. De som ikke hadde betalt innen tre dager la hun ut navnet på😳 Det synes jeg er skikkelig ufint å henge ut folk på den måten. Vurderer å kontakte rektor og skolefaglig ansvarlig i kommunen å minne om gratisprinsippet og be de minne klassekontaktene om dette. Gapestokk metoder har jeg lite til overs for.

Jeg har betalt selv om jeg synes det er litt "sure penger", men vet det elever på trinnet som bl. a ikke er med på fritidsaktiviteter fordi de ikke har råd. Da foreldrene har så dårlig råd synes jeg ikke slike klassekasser skal prioriteres. Det blir de jo tvunget til om de ikke vil henges ut. 

Anonymkode: ac906...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn og det varierer litt fra klasse til klasse. 

*Minste går i barnehagen der er det 150 kr.

*1 klassingen der er det 100 kr (bittelite kull) 

*5 klassingen 250 kr (største kullet på barneskolen her) 

*6 klassingen 100 kr (ganske stort kull) 

Her blir det purret om man ikke har betalt. Personlig synes jeg en 100 lapp er greit nok, men 250 kr synes jeg er for mye. For 5 trinn så er det snakk om at det samles inn et femsiffret beløp hvert år til gaver. (Leirskole betales av skolen her, ingen egenandel)

Vi klarer oss greit nok, men har ikke god råd. Barna våres har f. eks aldri vært i syden for det har vi ikke råd til. Jeg synes det er en uting at det skal samles inn til store, dyre gaver. Det går fint ann å gi en liten oppmerksomhet som ikke koster skjorta. 

Ho som styrer klassekassa for 5. Trinn er helt sprø i hodet sitt. Nå i går la hun ut på Facebooksiden til klassen at det var 7 stk som ikke hadde betalt inn. Innbetalingen skulle merkes med barnets navn og klasse. De som ikke hadde betalt innen tre dager la hun ut navnet på😳 Det synes jeg er skikkelig ufint å henge ut folk på den måten. Vurderer å kontakte rektor og skolefaglig ansvarlig i kommunen å minne om gratisprinsippet og be de minne klassekontaktene om dette. Gapestokk metoder har jeg lite til overs for.

Jeg har betalt selv om jeg synes det er litt "sure penger", men vet det elever på trinnet som bl. a ikke er med på fritidsaktiviteter fordi de ikke har råd. Da foreldrene har så dårlig råd synes jeg ikke slike klassekasser skal prioriteres. Det blir de jo tvunget til om de ikke vil henges ut. 

Anonymkode: ac906...23e

Si fra til rektor. Huff. 😭

Det der er ikke greit. 

Anonymkode: d0a04...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...