Gå til innhold

Noen her som sjelden eller aldri drar på kafé med ungene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er 5 i familien og har ikke verdens beste råd,så vi er veldig sjelden ute å spiser mat eller på kafé for å spise noe godt der..Flere?

Anonymkode: 454bf...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør vi ekstremt sjeldent, ikke så ofte som en gang i året.

Vi har egentlig godt med penger, men cafeebesøk er ikke noe vi prioriterer. Jeg ser egentlig ikke poenget. Maten er bedre hjemme, hyggeligere er det også.

Anonymkode: ab84e...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ytterst sjeldent, men det gjelder bare meg selv også. Synes det er latterlig dyrt for mat som ofte ikke smaker noe særlig uansett (type 45 kr for et halvt rundstykke med ost). Kafé er ikke helt min greie og følgelig ikke noe jeg tar barn med på heller.

Anonymkode: 145f9...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikkr så mye på café. Er vel helst bare hvis vi er på ferie, det er varmt og vi tar oss en is o.l. Eller hvis vi er i byen med et/to barn og stopper på en kafé for å kose oss litt. Vi bor utenfor byen, og vi reiser ikke inn kun for å gå på kafé/restaurant. Det må i såfall være i forbindelse med noe annet vi skal. Vi har god råd, men vi er en familie på på 5, så vi koser oss mer hjemme med god mat. 

Anonymkode: b04a4...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafé er bare tull. Koster jo fort 500 kr for et småkjipt smørbrød og en drikke for fire personer. Nei, bruker heller mer penger på et ordentlig godt fiskemåltid på restaurant :) 

Anonymkode: 0063c...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke kafe, har faktisk såpass aversjon at vi har med matpakker i alpintanlegget.

Sånn 3-4 ganger i året er vi på Burger King, da ungene elsker å leke der. Og søppelmat er min guilty pleasure..

Anonymkode: 94694...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste liker det og koser seg, så vi tar en tur av og til, bare vi to. De andre er 2 og 1, så det er ikke aktuelt enda. 2-åringen vil nok kose seg mer med en bolle i hånda på full fart i parken i stedet for å sitte stille på en stol, slik som vi kjenner personligheten hennes til nå. Yngste kan nok ha ro til å kose seg på kafé.

Anonymkode: 8f61a...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ALDRI på kafé. Det er forbi jeg har to rabiate unger som ikke oppfører seg i offentligheten 😂 Neida, men de sliter med å sitte i ro så det blir mer mas og kjefting enn kos. 

Anonymkode: 4b853...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 5 i familien og har ikke verdens beste råd,så vi er veldig sjelden ute å spiser mat eller på kafé for å spise noe godt der..Flere?

Anonymkode: 454bf...df4

Kafébesøk er sånn ca det siste vi prioriterer. Prioriterer heller turer ute eller i naturen enn å sitte inne på en kafé med dårlig akustikk. 

Datteren min er 4 år og jeg kan telle på ei hånd de gangene vi har vært på kafé. 

Anonymkode: 3f901...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kafé er bare tull. Koster jo fort 500 kr for et småkjipt smørbrød og en drikke for fire personer. Nei, bruker heller mer penger på et ordentlig godt fiskemåltid på restaurant :) 

Anonymkode: 0063c...612

Enig 😊

Anonymkode: 3f901...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi er i byen går vi på mc Donalds. Det blir kanskje 5-6 ganger i året.

Jeg og mannen går kanskje ut på middag 2-3 ganger i året. Da blir det som regel indisk eller Kina.

Går aldri på cafe for å kjøpe rundstykker/vaffler ol.

Anonymkode: 131bc...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i året. Barna vil gjerne fordi deres venner gjør det med sine familier. Men det er for dyrt.

Anonymkode: c0f08...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe vi prioriterer i det hele tatt. Meg og mannen går på resturant 1 - 2 ganger i året. Lager heller god mat/baker hjemme med datter.

Anonymkode: accc6...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det 2-3 ganger i året. Har bare ett barn. Da kjøper vi ikke rundstykke, men kake og kakao el.l. Vi synes det er koselig hvis stedet er trivelig og intimt, og ikke kaldt og åpent. Da ført vi at vi unner oss litt ekstra luksus. Går ut og spiser ca. Like ofte/sjelden. Skulle gjerne hatt bedre råd og gjort det oftere! Men ikke noe vi tenker særlig over, og det ligger langt fra øverst på prioritetslisten.

Anonymkode: 5259a...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig sjelden på kafe med familien når eldste var 4-7 år, og dermed har minste ikke vært så mye de første årene heller.

Han var ufordragelig på kafe, så jeg giddet ikke å ta han med dit, ikke hadde vi veldig god økonomi heller.

Nå er ungene tenåringer, vi har bedre økonomi, og vi går litt oftere på kafe/resturant. Men ikke veldig ofte, kanskje6-8 ganger i året. + når vi er på ferie.

Anonymkode: 707d9...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aktive barn, de finner ikke roen på kafé. Det er ikke koselig, det er stress. Ikke har de en god opplevelse av å sitte stille, vente på mat, sitte stille og spise og drikke. 

Vi kjøper heller bolle og sjokomelk på butikken, og spiser i parken eller på lekeplassen. 

Skal vi spise ute på barnas premisser blir det MC Donalds eller Dolly Dimples, eller et sted som har lekeområde for barn. Da får de lov til å leke både mens vi venter på maten, og etter de har spist, og så får vi voksne litt ro ved bordet😉

Anonymkode: 971c8...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn og kafebesøk blir ikke prioritert i hverdagen. Lørdager kjøper vi rundstykker, god pålegg og lager gjerne kakao hjemme. 

I 2018 var jeg på kafe en gang, som jeg husker i alle fall. Da var det meg og barnet som begynte i 1.klasse. Det har vi gjort med alle barna at vi etter skoleslutt 1. Skoledag har reist på kafe og spist is😊

Anonymkode: 70ca5...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det aldri noen av dere som er innom en kafe for å få en liten pause og litt mat, hvis dere er på kjøpesenter, Ikea eller lignende steder?

Vi gjør de ikke så veldig ofte, men noen turer blir det jo. Trodde ikke det var så uvanlig.

Anonymkode: fdf32...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det aldri noen av dere som er innom en kafe for å få en liten pause og litt mat, hvis dere er på kjøpesenter, Ikea eller lignende steder?

Vi gjør de ikke så veldig ofte, men noen turer blir det jo. Trodde ikke det var så uvanlig.

Anonymkode: fdf32...460

Det er ekstremt sjelden. Vi bruke jo ikke timesvis på å handle. 

Anonymkode: ab84e...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det aldri noen av dere som er innom en kafe for å få en liten pause og litt mat, hvis dere er på kjøpesenter, Ikea eller lignende steder?

Vi gjør de ikke så veldig ofte, men noen turer blir det jo. Trodde ikke det var så uvanlig.

Anonymkode: fdf32...460

Ikke med barn nei, unngår å ta dem med på ikea og kjøpesenter hvis jeg kan. Og må de være med for å prøve sko el.l. så gjør vi bare akkurat det de må være med på, så trenger ingen pause. 😛

 

Anonymkode: 31fb2...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det aldri noen av dere som er innom en kafe for å få en liten pause og litt mat, hvis dere er på kjøpesenter, Ikea eller lignende steder?

Vi gjør de ikke så veldig ofte, men noen turer blir det jo. Trodde ikke det var så uvanlig.

Anonymkode: fdf32...460

Joda, på IKEA hender det vi spiser. Men der må vi ikke vente på maten, og i tillegg er det lekeområde for barna midt i restauranten, så der trives barna. 

På kjøpesenter tilbringer vi aldri mer tid enn vi må, og unngår å spise der. Men det hender at vi handler klær og sko og tar med oss sushi på vei ut, så spiser vi på ei strand i nærheten, eller et annet hyggelig sted. 

Anonymkode: 971c8...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på kafé med mor/far/mormor er noe av det jeg husker som mest stas fra min barndom, så ja - jeg tar mine unger med på kafé, og vi koser oss og trykker en vaffel eller to i trynet og slurper sjokolademelk av hjertets lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden med alle tre på kafé, men elsker å ha dem med én og én. Vi har heller ikke så god råd, så ofte blir det en kaffe på mor og en bolle til barnet. Det står vi i innimellom. 

Anonymkode: 5e612...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar OFTE på kafé! Har barn på 2 og 5 år, og de elsker det. Vi bor i sentrum og søndagsturen er gjerne til et lite sted hvor vi kan spise kanelbolle og drikke kaffe latte. Tar med en bok eller drar innom biblioteket på vei dit, så koser ungene seg lenge.

Anonymkode: 286c8...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...