Gå til innhold

Hvilken metode fikk deg ned i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du skrive f.eks hvordan en matdag ser ut for deg?

Anonymkode: 63024...8dc

Hvis du lager en ny tråd, så kan jeg svare deg der, sånn at vi ikke kupper hi sin tråd helt :)

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hjelp av trylleformelen, spise færre kalorier enn jeg brukte en periode. Deretter gå i null for å opprettholde vekta. Hard jobb. Enkel matte. Og aktivitet hver dag så klart. 

Anonymkode: f33ea...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljestyrke! Har man ikke lyst nok, får man det ikke til. Uansett hvilken faen diett man prøver og feiler på. 

Velg hver dag å ha en litt sunnere/slankere kropp eller kos deg med å ha litt ekstra! 

Drit i hva andre og samfunnet mener er riktig, det er DU som skal føle deg bra i skallet ditt. Spiller ingen rolle hvilken størrelse det er. Så lenge du ikke blir syk selvfølgelig. 

Jeg klarte ikke å spise sunnere (ikke salat og annen kaninmat, men ta litt bedre valg og mindre brus /snop) og begynne å trene FØR jeg ga f i alle andre og bare tenkte på hva JEG ville. Og jeg ville IKKE tvinge meg til treningsstudio for å gå på en tredemølle som jeg hatet! Jeg fant ut at det går an å trene ting man synes er gøy! :) Jeg går på gruppetimer med Yoga på mandager, Pilates på torsdager, og zumba hjemme. Det er SÅ gøy! Jeg gleder meg til "trening" og føler meg kjempebra. 

Vi har et så fjernt forhold til mat og trening i dagens samfunn. Man tror jo at man må trene eksplosiv styrke 5 dager i uka, og spise gulrøtter og smoothie i flere måneder for å se bra ut. NEI du trenger ikke det. 

 

Sorry.. måtte bare få det ut. Er så lei av presset fra samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan anbefale appen Lifesum. Da er det enklere å holde orden på kaloriinntaket, og det gjør deg veldig bevisst. Kort fortalt: du må få inn mindre kalorier enn du forbrenner. Det skjer mest effektivt ved å spise magert og være i aktivitet. Og forbered deg på å stå i sultfølelsen.

Anonymkode: 76fc8...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn fornuft. Kuttet matvarer med mye fett og spiste mindre porsjoner. -10 kilo siden oktober.

Anonymkode: c06c7...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk Faste med og uten kraft. Jeg drikker kraft (kokt på kjøttbein og grønnsaker i 48 timer) morgen og til lunsj. Spiser middag med mest grønnsaker og litt kjøtt. Sørger for å få i meg nok fett, via nøtter, avokado, upasteurisert smør og fisk. 

Har gått ned 15 kg, er ikke sulten, har ikke overflødig hud, den tørre flassende huden er erstattet av myk og glatt hud på hender og legger, rynkene har fylt seg ut igjen, jeg har ikke lenger sjokoladesug og jeg har generelt mye mer energi! 

Jeg prøvde lavkalori i 15 år, men har aldri fått det til lenger enn 6 mnd. Deretter har jeg alltid gått opp igjen, huden sprakk til blodige knoker om vinteren, det spilte ingen rolle hvilken håndkrem jeg brukte... 

Så jeg er utrolig glad for at jeg har funnet min vei. Er stabil på 3. året. Jeg tilpasser dette til hverdagen. Spiser kake på jobb hvis det er noen som feires, tenker ikke på hva jeg spiser i julen, for min vanlige hverdag holder meg stabil nok til å tåle sosiale utskeielser. 

Anonymkode: b9ce6...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan anbefale appen Lifesum. Da er det enklere å holde orden på kaloriinntaket, og det gjør deg veldig bevisst. Kort fortalt: du må få inn mindre kalorier enn du forbrenner. Det skjer mest effektivt ved å spise magert og være i aktivitet. Og forbered deg på å stå i sultfølelsen.

Anonymkode: 76fc8...107

Uenig. Spiser du fetere mat blir du mindre sulten. Lettere å ikke overspise da.

Anonymkode: 58006...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut godteri og brus, spiste mindre porsjoner mat og beveget mer på meg. Gikk ned 30kg på kort tid, ikke gått opp igjen. (5 år siden jeg gikk ned) 

Anonymkode: c73da...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uenig. Spiser du fetere mat blir du mindre sulten. Lettere å ikke overspise da.

Anonymkode: 58006...ed0

Du kan spise mindre mat som holder meg mettere lengre.

Anonymkode: 58006...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 12.51, Tillekrokodille skrev:

Men skal man ned 2-3 kilo (71 til 68) på en måned, hva funker?

Da funker stort sett alle kurer, men de fleste går opp til ca 7t igjen i løpet å  et par måneder hvis de ikke gjør varige endringer.

Anonymkode: b542c...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketolyse, low carb high fat. 30 kilo på 4 mnd. Under 5 gram carb pr dag. Trente hurtig gange 20-40 min hver dag. Ingen sprekk. 

Dødshardt! Greier det ikke igjen. Skal på 16:8 nå for det er 15 år siden sist vektnedgang. 4 svangerskap. Low carb.

Anonymkode: d291e...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ketolyse, low carb high fat. 30 kilo på 4 mnd. Under 5 gram carb pr dag. Trente hurtig gange 20-40 min hver dag. Ingen sprekk. 

Dødshardt! Greier det ikke igjen. Skal på 16:8 nå for det er 15 år siden sist vektnedgang. 4 svangerskap. Low carb.

Anonymkode: d291e...ca9

Under 5 g karbohydrater pr dag? Under 5 g pr matvare mener du vel?

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uenig. Spiser du fetere mat blir du mindre sulten. Lettere å ikke overspise da.

Anonymkode: 58006...ed0

Det funket i alle fall for meg. Kylliingfilet i stedet for ost. Knekkebrød i stedet for brød. Etc. Litt sultfølelse hører med når man slanker seg, man er faktisk akkurat sultende. Jeg gikk ned et halvt kilo PR uke, veldig overkommelig.

Anonymkode: 76fc8...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Under 5 g karbohydrater pr dag? Under 5 g pr matvare mener du vel?

Anonymkode: f7752...e7c

Nei. Under 5 gram pr dag. Veldig streng var jeg

 

Anonymkode: d291e...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Under 5 gram pr dag. Veldig streng var jeg

 

Anonymkode: d291e...ca9

Oi, spiste nesten bare kjøtt og fisk du da? Jeg lå på 15 pr dag og syntes at det var strengt

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Under 5 gram pr dag. Veldig streng var jeg

 

Anonymkode: d291e...ca9

Men hvorfor gjorde du det? Det er jo ikke anbefalt, man skal jo ha i seg endel næringsstoffer

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gjorde du det? Det er jo ikke anbefalt, man skal jo ha i seg endel næringsstoffer

Anonymkode: f7752...e7c

Jeg var på kanten til diabetes. Jeg hadde prøvd å få barn uten hell i 5 år. Jeg skulle gifte meg. Og jeg inngikk et veddemål for å være ekstra motivert.

Gjorde det i samarbeid med legen og en ketolyse klinikk.

Anonymkode: d291e...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var på kanten til diabetes. Jeg hadde prøvd å få barn uten hell i 5 år. Jeg skulle gifte meg. Og jeg inngikk et veddemål for å være ekstra motivert.

Gjorde det i samarbeid med legen og en ketolyse klinikk.

Anonymkode: d291e...ca9

Det må ha vært hardt, jeg synes det var strengt med 15 g om dagen. Hjalp det på helsa? La du på deg igjen når du sluttet å spise så strengt?

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 18.35, Anonym bruker skrev:

Takk for at du tar deg tid til å lese. Jeg ble overbevist etter å lest litt mer og sett blant annet den vidoen av han mannen som hadde gått ned 5 bukse str. Hvilken pakke kjøpte du? For å få den boken du snakker om må man bestille pakken ikke sant? Hvor mange kg gikk du ned og hvor langt tid brukte du?

Anonymkode: 63024...8dc

Det er viktig å tenke seg godt om altså.

Han som starter den videoen, legen som har skrevet boka osv ser ikke så slank ut lenger selv. Det er fastlegen til mannen min og han klarte ikke selv engang å leve sånn på sikt.

Så om du ikke har tenkt til å leve temmelig karboredusert resten av livet er det ikke sikkert ketolyse er riktig måte å slanke seg på.

Anonymkode: 5f4be...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...