Gå til innhold

Hvor vanlig er det med dugnad i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde 2 større dugnader i året i barnehagen. Da kløvde vi ved, skiftet sanden i sandkassen, bygde lekeapparater, reparerte gjerder, sydde gardiner, vasket vinduer, skiftet tak på uthuset osv. I tillegg hjalp vi til ved noen arrangementer.

Dette var en kommunal barnehage. Dugnadene var en del av årsaken til at denne barnehagen kunne ha et uteareal og et tilbud her som var mye bedre enn de andre barnehagene i kommunen.

På skolen er det en dugnad i året. Noen år store som når trinnet har ansvar for 17.mai.

Anonymkode: 2f697...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke hatt dugnad i barnehagen, men vi hadde dugnad på barneskolen. Det siste var helt frivillig, ble verken ført lister over dem som kom eller dem som ikke kom. Men de tre årene fra vi begynte med dugnad til vi ikke hadde barn der lenger, økte antallet som deltok, og de samme kom igjen hvert år. Det var et par-tre hyggelig timer hvor vi ryddet i skolegården, malte opp lekefelt, fikset litt ødelagte lekehytter osv og avsluttet med kaffe, saft og kaker. Veldig hyggelig, og som sagt flere og flere som ble med hvert år. Det var foreldre, barn og av og til besteforeldre som var med. 

I tillegg er jo forsåvidt 17.mai-arrangementet dugnaddrevet av foreldre på 5.trinn. 

Jeg synes at dugnad i kommunale barnehager og andre barnehager som drives uten profitt er ok, men å jobbe dugnad for at noen skal sitte å ta ut masse penger i direktørlønner og utbytte, hadde nok sittet langt inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Anonym bruker said:

Basert på en annen tråd her så ble dugnad i barnehagen nevnt. Og da begynte jeg å lure på hvor vanlig dette er? 

Vi har hatt barn i 3 forskjellige barnehager, 2 offentlige og 1 privat. Og dugnad har aldri vært et tema. Har heller ikke hørt om andre barnehager rundt her som har det. Så da lurer jeg på om dette er vanlig i din barnehage?

Anonymkode: e8b96...b77

i min sin, har det aldri vert, han går 5 året nå ferdig til våren :) han går i privat

Anonymkode: ab5f8...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...