Gå til innhold

Håndvask - antall ganger per dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er rart, men jeg møter aldri disse menneskene som vasker hendene før alle måltider, hver gang de kommer inn osv.

I dag var vi ute og kjørte og spiste på en veikro. Det var nesten ingen som gikk innom toalettet før de spiste.

Mellom jul og nyttår var jeg på hyttetur med en stor gjeng, blant annet 3 leger og to sykepleiere. Ingen vasket grender når de kom inn eller før de spiste. Jeg satt med foten på en stol og hadde kjedelig dårlig oversikt.

Forrige uke var det et foreldremøte på skolen med rundt 60 foreldre. Det ble servert kaffe og kjeks. Det var ingen kø ved toalettet før kjeksboksene var tomme.

Hvor finner dere disse menneskene som vasker seg hele tiden?

Anonymkode: 7b91a...a50

Slike offentlige toaletter tror jeg like godt man får mer bakterier på fingrene enn man hadde i utgangspunktet. Hadde du møtt oss på veikro hadde vi brukt antibac ved bordet. 

Kan godt være at håndvask hadde vært bedre enn antibac, det vet jeg ikke helt. Men for meg, psykisk, er slike toaletter en bakteriefelle. 

Anonymkode: e15cd...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er rart, men jeg møter aldri disse menneskene som vasker hendene før alle måltider, hver gang de kommer inn osv.

I dag var vi ute og kjørte og spiste på en veikro. Det var nesten ingen som gikk innom toalettet før de spiste.

Mellom jul og nyttår var jeg på hyttetur med en stor gjeng, blant annet 3 leger og to sykepleiere. Ingen vasket grender når de kom inn eller før de spiste. Jeg satt med foten på en stol og hadde kjedelig dårlig oversikt.

Forrige uke var det et foreldremøte på skolen med rundt 60 foreldre. Det ble servert kaffe og kjeks. Det var ingen kø ved toalettet før kjeksboksene var tomme.

Hvor finner dere disse menneskene som vasker seg hele tiden?

Anonymkode: 7b91a...a50

Lurer jeg også på. 

Ser ut som denne tråden ble et fluepapir for folk med lett vasketvang og bakteriefobi. Alt med måte. Ja, jeg vasker som regel hender hvis jeg er forkjøla og ute blant folk på jobb. Her høres det jo ut som om folk ligger syke i senga og løper på toalettet for å vaske mellom hver hostekule. Alt med måte. Hadde ikke fått gjort noe annet hvis jeg skulle drevet med denne overdrevne håndvasken som beskrevet her.

Alternativ to er at flertallet i denne tråd konkurrerer om å være flinkest, best og prektigst i god kvinneånd. Rart imo siden vi er på et anonymt forum. Ei som tom påstår at hun vasker henda etter sex! 

Rart med det, ellers er folk her inne virkelig PC når det kommer til miljøet og sånn. Kan ikke være folkene i denne tråden da, bare forbruket av toalettsåpe er jo nok til å ta livet av det meste i havet. 

Anbefaler dere en uke på ei hytte uten innlagt vann for å få bukt med tvangen deres.

 

Anonymkode: 2e3c8...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vasker alltid hendene etter dobesøkene og før matlaging, i tillegg hvis man blir synlig skitten, så blir jo mer enn 6-8 ganger hver dag. Men jeg vasker ikke hendene etter jeg har vært ute eller på butikken med mindre jeg skal lage mat akkurat da.

Dere som vasker hendene bare fordi dere har vært på butikken: vasker dere av alle matvarer før dere setter det i skap og kjøleskap også? Ellers tilsier jo logikken der at dere må  jo vaske dere på hendene hver gang dere tar på melkekartongen/saftflaska/brødposen etc!?

Anonymkode: d4965...c80

Vet du hvor mange som har tatt på handlekurven før deg? er du klar over hvor mange ekle bakterier som finnes der? så et program om det for mange år siden og etter det har jeg altid vasket meg etter å ha vært på butikken.

Anonymkode: d6574...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor mange som har tatt på handlekurven før deg? er du klar over hvor mange ekle bakterier som finnes der? så et program om det for mange år siden og etter det har jeg altid vasket meg etter å ha vært på butikken.

Anonymkode: d6574...8cd

Mener jeg har lest at det er mer bakterier på håndtaket på en handlevogn/kurv, enn det er på en do. Bare tenk på hvor sjelden handlevogner/kurver sannsynligvis vaskes

Anonymkode: c8b51...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor mange som har tatt på handlekurven før deg? er du klar over hvor mange ekle bakterier som finnes der? så et program om det for mange år siden og etter det har jeg altid vasket meg etter å ha vært på butikken.

Anonymkode: d6574...8cd

glemte å si at jeg ikke vasker av alle matvarer, men jeg vasker meg på hendene etter at jeg har satt det inn, og vasker meg etter å ha tatt noe ut av kjøleskapet. Men jeg vet og at jeg har en fobi, jeg vasker hendene mine hele tiden, mange ganger unødvendig. Jeg vasker også lysbrytere, dørhåndtak, spyleknappene på do, doseter og mere hver dag. 

Anonymkode: d6574...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er rart, men jeg møter aldri disse menneskene som vasker hendene før alle måltider, hver gang de kommer inn osv.

I dag var vi ute og kjørte og spiste på en veikro. Det var nesten ingen som gikk innom toalettet før de spiste.

Mellom jul og nyttår var jeg på hyttetur med en stor gjeng, blant annet 3 leger og to sykepleiere. Ingen vasket grender når de kom inn eller før de spiste. Jeg satt med foten på en stol og hadde kjedelig dårlig oversikt.

Forrige uke var det et foreldremøte på skolen med rundt 60 foreldre. Det ble servert kaffe og kjeks. Det var ingen kø ved toalettet før kjeksboksene var tomme.

Hvor finner dere disse menneskene som vasker seg hele tiden?

Anonymkode: 7b91a...a50

Håndsprite😉 Har alltid det med om vi reiser bla, for vi alle tar på se samme tingene rundt om, som dører og håndtak bla, og etter å ha lest her er jeg glad for den rutinen, så mange urenslige og uhygieniske mennesker slm går rundt😱 

Anonymkode: e95cd...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg nå slenge ut denne, hvor mange tenker på å legge ned lokket før man spyler ned i toalettet? ;) Jeg hater når jeg går inn på do, etter besøk, å ser at lokket står oppe :P  Det virker som om veldig få tenker på det.
 

 

Anonymkode: 45c25...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håndsprite😉 Har alltid det med om vi reiser bla, for vi alle tar på se samme tingene rundt om, som dører og håndtak bla, og etter å ha lest her er jeg glad for den rutinen, så mange urenslige og uhygieniske mennesker slm går rundt😱 

Anonymkode: e95cd...0a6

Det finnes nok dem som er så hysteriske at de gjør det, men i de situasjonene jeg beskrev så jeg ikke at noen som spritet hendene. Om det hadde vært vanlig tror jeg at jeg ville sett det, ikke at alle spritet seg, men noen.

Anonymkode: 7b91a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker hendene etter hvert toalettbesøk, før jeg lager mat og hver gang jeg kommer hjem etter å ha vært i butikken eller ute osv

Anonymkode: 6b869...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det finnes nok dem som er så hysteriske at de gjør det, men i de situasjonene jeg beskrev så jeg ikke at noen som spritet hendene. Om det hadde vært vanlig tror jeg at jeg ville sett det, ikke at alle spritet seg, men noen.

Anonymkode: 7b91a...a50

Beklager. Denne skulle være svar til henne som forklarer at jeg ikke ser at folk vasker hendene sine med at de bruker håndsprit.

Anonymkode: 7b91a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Papir er porøst, og ikke lufttett. Bakterier/virus bittesmått og fyker gjennom med lufta, selv om det bremses noe. Å snyte seg, eller tørke snørr, uten å vaske hendene......ÆÆÆÆsj

Anonymkode: cf5c2...e9e

Jeg er veldig nysgjerrig hvordan du gjør det når nesen renner konstant. 

Anonymkode: 339dc...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lurer jeg også på. 

Ser ut som denne tråden ble et fluepapir for folk med lett vasketvang og bakteriefobi. Alt med måte. Ja, jeg vasker som regel hender hvis jeg er forkjøla og ute blant folk på jobb. Her høres det jo ut som om folk ligger syke i senga og løper på toalettet for å vaske mellom hver hostekule. Alt med måte. Hadde ikke fått gjort noe annet hvis jeg skulle drevet med denne overdrevne håndvasken som beskrevet her.

Alternativ to er at flertallet i denne tråd konkurrerer om å være flinkest, best og prektigst i god kvinneånd. Rart imo siden vi er på et anonymt forum. Ei som tom påstår at hun vasker henda etter sex! 

Rart med det, ellers er folk her inne virkelig PC når det kommer til miljøet og sånn. Kan ikke være folkene i denne tråden da, bare forbruket av toalettsåpe er jo nok til å ta livet av det meste i havet. 

Anbefaler dere en uke på ei hytte uten innlagt vann for å få bukt med tvangen deres.

 

Anonymkode: 2e3c8...c1c

Så om du har sex og du får både det ene og det andre på hendene så vasker du deg ikke? Altså, jeg vasker meg for andres del etter sex. Noe annet er bare ekkelt. 

Anonymkode: 85d8d...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så om du har sex og du får både det ene og det andre på hendene så vasker du deg ikke? Altså, jeg vasker meg for andres del etter sex. Noe annet er bare ekkelt. 

Anonymkode: 85d8d...6ef

Som regel er det andre deler av kroppen som blir grisete av sex hos oss😁

Anonymkode: 7b91a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig nysgjerrig hvordan du gjør det når nesen renner konstant. 

Anonymkode: 339dc...2fc

Da går du vel med snytefilla konstant under nesen og tar ikke på noe annet enn akkurat den. Skal du gjøre noe annet, må du selvsagt vaske hendene, og da renner vel snotten inn i munnen. Har du alltid snørr som renner konstant, så bør du få medisiner for det, i tillegg til at du vasker hendene.

Anonymkode: cf5c2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så om du har sex og du får både det ene og det andre på hendene så vasker du deg ikke? Altså, jeg vasker meg for andres del etter sex. Noe annet er bare ekkelt. 

Anonymkode: 85d8d...6ef

Inn med teskje her nå: Nei, jeg vasker meg ikke alltid på hendene etter sex. Hvis vi har sex på natta går jeg kanskje på toalettet etterpå, men vasker ikke så mye. Hvis det er jeg som tar ungene dagen derpå, vasker jeg selvsagt hender før jeg smør mat OL.

Hvis vi derimot har sex på dagtid, vasker jeg selvsagt hendene etterpå, forutsatt at jeg har fått kroppsvæsker på dem. Og det er jo avhengig av hva slags sex vi har hatt 😜

Anonymkode: 2e3c8...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

La meg nå slenge ut denne, hvor mange tenker på å legge ned lokket før man spyler ned i toalettet? ;) Jeg hater når jeg går inn på do, etter besøk, å ser at lokket står oppe :P  Det virker som om veldig få tenker på det.
 

 

Anonymkode: 45c25...d17

Dette er gammelt nytt for oss med normal hygiene.

Anonymkode: c6407...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vaskemani, men det kan man få av å lese denne tråden og ser hvor ekle enkelte folk er.

- folk som ikke vasker hendene etter de har vært på do, for de har jo bare tisset og de får jo ikke tiss på hendene....urk.
- folk som ikke vasker hendene før de lager mat, og som ikke vasker hendene etter å ha håndtert rått kjøtt
- folk som ikke vakser hendene etter å ha tørket snørr eller snytt seg
- folk som sier at de ikke hadde fått gjort noe annet hvis de skulle vasket hendene oftere, seriøst hvor lang tid tar det å vaske hendene. Merkelig at de som jobber på småbarnsavdelinger og som sykepleiere i tråden, får gjort jobben sin da, hvis det er så tidkrevende.
- folk som unnskylder urenslighet med at de er jo nesten aldri syke

Anonymkode: c8b51...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://forskning.no/bakterier-forebyggende-helse-allergi-diabetes/2014/01/vart-rene-helvete

https://forskning.no/bakterier-hygiene-immunforsvaret-allergi/2012/06/bakteriedrepende-midler-koblet-til-allergi

https://forskning.no/hygiene/2013/01/derfor-er-skitt-og-stov-sunt-barn

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vaskemani, men det kan man få av å lese denne tråden og ser hvor ekle enkelte folk er.

- folk som ikke vasker hendene etter de har vært på do, for de har jo bare tisset og de får jo ikke tiss på hendene....urk.
- folk som ikke vasker hendene før de lager mat, og som ikke vasker hendene etter å ha håndtert rått kjøtt
- folk som ikke vakser hendene etter å ha tørket snørr eller snytt seg
- folk som sier at de ikke hadde fått gjort noe annet hvis de skulle vasket hendene oftere, seriøst hvor lang tid tar det å vaske hendene. Merkelig at de som jobber på småbarnsavdelinger og som sykepleiere i tråden, får gjort jobben sin da, hvis det er så tidkrevende.
- folk som unnskylder urenslighet med at de er jo nesten aldri syke

Anonymkode: c8b51...15f

Hvis det skal være noen vesentlig vits i å vaske hendene, utenom å vise andre at du faktisk gjør det, tar det ca 2 minutter. Tiden det tar å gå frem og tilbake til vaskestedet kommer i tillegg. Hvis vi regner med at det tar 30 sekunder i snitt og du vasker hendene 30 ganger om dagen som en del mener er nødvendig, blir det 75 minutter om dagen. Det er over en time om dagen bare til håndvask.

Argumentet for å vaske seg ofte er å hindre sykdom. At man blir svert sjelden syk skulle da være en indikasjon på at man gjør noe riktig. Det virker rart hvis de som vasker hender relativt sjelden holder seg friske på grunn av flaks mens de som vasker seg ofte holder seg friske på grunn av renslighet.

I tillegg er det mye som tyder på at imunforsvaret vårt har godt av å bli utsatt for et bredt spekter av bakterier. Mye tyder på at å vaske hus, kropp, og hender for mye gjør med skade enn nytte. Det ser spessielt ut til å gjelde når man bruker såpe ofte. Sån sett er det nok de som vasker mest som kan sies å være eklest.

Anonymkode: 7b91a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://forskning.no/bakterier-forebyggende-helse-allergi-diabetes/2014/01/vart-rene-helvete

https://forskning.no/bakterier-hygiene-immunforsvaret-allergi/2012/06/bakteriedrepende-midler-koblet-til-allergi

https://forskning.no/hygiene/2013/01/derfor-er-skitt-og-stov-sunt-barn

Hvis det skal være noen vesentlig vits i å vaske hendene, utenom å vise andre at du faktisk gjør det, tar det ca 2 minutter. Tiden det tar å gå frem og tilbake til vaskestedet kommer i tillegg. Hvis vi regner med at det tar 30 sekunder i snitt og du vasker hendene 30 ganger om dagen som en del mener er nødvendig, blir det 75 minutter om dagen. Det er over en time om dagen bare til håndvask.

Argumentet for å vaske seg ofte er å hindre sykdom. At man blir svert sjelden syk skulle da være en indikasjon på at man gjør noe riktig. Det virker rart hvis de som vasker hender relativt sjelden holder seg friske på grunn av flaks mens de som vasker seg ofte holder seg friske på grunn av renslighet.

I tillegg er det mye som tyder på at imunforsvaret vårt har godt av å bli utsatt for et bredt spekter av bakterier. Mye tyder på at å vaske hus, kropp, og hender for mye gjør med skade enn nytte. Det ser spessielt ut til å gjelde når man bruker såpe ofte. Sån sett er det nok de som vasker mest som kan sies å være eklest.

Anonymkode: 7b91a...a50

Så du mener at de tingene jeg har ramset opp ikke kommer inn under normal hygiene?

Anonymkode: c8b51...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at de tingene jeg har ramset opp ikke kommer inn under normal hygiene?

Anonymkode: c8b51...15f

Jeg mener opplæringen din er en blanding av hummer og kanari. Jeg synes det er rart at du skal få vadlemani av at andre har en annen mening enn deg om hva som er ornuftig renslighet, eller av at folk sier det ville tatt for lang tid å vaske hender så ofte som noen mener man bør.

Du har ikke kommet med noen liste over hva som er normal hygiene i dette innlegget. Det er en liste over hva som kan gi deg vaskemani.

Ellers tror jeg ikke det er bra for helsen å vaske seg for mye. Vi lever ikke i et sterilt miljø. Samme om vi vil eller ikke er vi utsatt for bakterier hele tiden. Vi trenger et godt immunforsvar og det får vi blandet annet ved å bli utsatt for et bredt spekter bakterier hver dag.

Anonymkode: 7b91a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://forskning.no/bakterier-forebyggende-helse-allergi-diabetes/2014/01/vart-rene-helvete

https://forskning.no/bakterier-hygiene-immunforsvaret-allergi/2012/06/bakteriedrepende-midler-koblet-til-allergi

https://forskning.no/hygiene/2013/01/derfor-er-skitt-og-stov-sunt-barn

Hvis det skal være noen vesentlig vits i å vaske hendene, utenom å vise andre at du faktisk gjør det, tar det ca 2 minutter. Tiden det tar å gå frem og tilbake til vaskestedet kommer i tillegg. Hvis vi regner med at det tar 30 sekunder i snitt og du vasker hendene 30 ganger om dagen som en del mener er nødvendig, blir det 75 minutter om dagen. Det er over en time om dagen bare til håndvask.

Argumentet for å vaske seg ofte er å hindre sykdom. At man blir svert sjelden syk skulle da være en indikasjon på at man gjør noe riktig. Det virker rart hvis de som vasker hender relativt sjelden holder seg friske på grunn av flaks mens de som vasker seg ofte holder seg friske på grunn av renslighet.

I tillegg er det mye som tyder på at imunforsvaret vårt har godt av å bli utsatt for et bredt spekter av bakterier. Mye tyder på at å vaske hus, kropp, og hender for mye gjør med skade enn nytte. Det ser spessielt ut til å gjelde når man bruker såpe ofte. Sån sett er det nok de som vasker mest som kan sies å være eklest.

Anonymkode: 7b91a...a50

Nå er det jo ikke sterilisering av hus, hud og hår vi snakker om. Det har jo vært kjent i en årrekke, at støvfrie, nærmest sterile hjem ikke er bra. Man trenger litt skitt og støv for å styrke immunforsvaret. Støv og skitt inneholder nødvendigvis ikke all verdens av de sykdomsfremkallende bakteriene. Ikke pleier vi spise støv heller.

Jeg tror man vil få problemer med å forsvare at det er godkjent at man ikke vasker hender etter toalettbesøk eller før matlaging som noen her inne. Vi husker vel alle kjøttdeigen som inneholdt e-coli for noen år siden og som førte til sykdom og død hos små barn. 

Eller at man ikke vasker hender dersom man tar noe fra gulvet og deretter behandlet mat. Det er ikke skitt og støv på gulvet som er problemet . Men eventuelle bakterier som feks e-coli . Man vasker jo ikke beina på katten før den tripper over gulvet etter å gravd avføringen sin ned. Eller  vasker skoene som har gått på vei og fortau, der det kan være ekskrementer og spytt. Setter sko i ganga, ok. Men skal godt gjøres å ikke tråkke med sokker der skoene har stått.

Tror heller ikke på gjennomslag for at man ikke skal vaske hender etter å ha tørket snørr og snytt seg. 

De fleste husker vel epidemier fra skoler og sykehjem,( om ikke annet, så fra media), med omgangssyke og influensa.

Anonymkode: cf5c2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er gammelt nytt for oss med normal hygiene.

Anonymkode: c6407...508

Ja, selvsagt lukker vi alle lokket før vi spyler på do, det har barna gjort siden de sluttet med bleie. Den eneste som ikke gjør det hjemme hos oss er svigerfar, og jeg får meg ikke til å oppdra ham. 

Anonymkode: e15cd...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvsagt lukker vi alle lokket før vi spyler på do, det har barna gjort siden de sluttet med bleie. Den eneste som ikke gjør det hjemme hos oss er svigerfar, og jeg får meg ikke til å oppdra ham. 

Anonymkode: e15cd...c6e

Her er det min mor som ikke gjør det. Nytter ikke å argumentere. Men hva tror de egentlig dolokket er til? Pynt? Sitte på hvis man blir sliten når man pusser tenner?

Anonymkode: cf5c2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her er det min mor som ikke gjør det. Nytter ikke å argumentere. Men hva tror de egentlig dolokket er til? Pynt? Sitte på hvis man blir sliten når man pusser tenner?

Anonymkode: cf5c2...e9e

Åpner dere lokket igjen etterpå?

Når jeg er på besøk hos folk, på jobb eller på offentlig toalett står lokket nesten bestandig åpent.

Anonymkode: 7b91a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://forskning.no/bakterier-forebyggende-helse-allergi-diabetes/2014/01/vart-rene-helvete

https://forskning.no/bakterier-hygiene-immunforsvaret-allergi/2012/06/bakteriedrepende-midler-koblet-til-allergi

https://forskning.no/hygiene/2013/01/derfor-er-skitt-og-stov-sunt-barn

Hvis det skal være noen vesentlig vits i å vaske hendene, utenom å vise andre at du faktisk gjør det, tar det ca 2 minutter. Tiden det tar å gå frem og tilbake til vaskestedet kommer i tillegg. Hvis vi regner med at det tar 30 sekunder i snitt og du vasker hendene 30 ganger om dagen som en del mener er nødvendig, blir det 75 minutter om dagen. Det er over en time om dagen bare til håndvask.

Argumentet for å vaske seg ofte er å hindre sykdom. At man blir svert sjelden syk skulle da være en indikasjon på at man gjør noe riktig. Det virker rart hvis de som vasker hender relativt sjelden holder seg friske på grunn av flaks mens de som vasker seg ofte holder seg friske på grunn av renslighet.

I tillegg er det mye som tyder på at imunforsvaret vårt har godt av å bli utsatt for et bredt spekter av bakterier. Mye tyder på at å vaske hus, kropp, og hender for mye gjør med skade enn nytte. Det ser spessielt ut til å gjelde når man bruker såpe ofte. Sån sett er det nok de som vasker mest som kan sies å være eklest.

Anonymkode: 7b91a...a50

Du kan ikke sammenligne eksponering for bakterier som barn, og voksne som ikke evner å vaske seg på hendene etter de har vært på do. 

Ja, barn skal utsettes for bakterier og ja, man skal ikke leve bakteriefritt, men som en lege sa til meg: man får i seg nok bakterier, og håndvask er ALLTID anbefalt. Om ikke for egen del, så for andre.

Anonymkode: 85d8d...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...