Gå til innhold

Litt fortvilet, gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Er ca 2 mnd på vei fant vi ut etter ultralyd. 

Saken er den at jeg er 45 år, har en datter på 28 år og hun venter selv barn nummer 2.

Vi ble gravid tidlig, og jeg var 17 år når jeg ble mor. Etter dette forsøkte vi i mange år å få ett barn, med alle hjelpemidler, men ga tilslutt opp. 

Så nå, 28 år senere er jeg plutselig gravid, samme far. Vi har vært gift i over 20 år. 

Så dette er ett etterlengtet barn. Er det egoistisk av meg å beholde? Datteren min er rasende :(

Anonymkode: e5b2d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye 👶🧡

Selvfølgelig er du ikke egoistisk, gled dere over barnet. Så får datteren din være så rasende som hun bare vil, det er hun som er egoistisk som pppfører seg som en trassig tenåring, hun er tross alt nesten 30. Hvorfor er hun rasende?

Anonymkode: 01f29...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Så stas. Datteren din må bare innfinne seg med situasjonen. 

Anonymkode: e2c43...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer så mye 👶🧡

Selvfølgelig er du ikke egoistisk, gled dere over barnet. Så får datteren din være så rasende som hun bare vil, det er hun som er egoistisk som pppfører seg som en trassig tenåring, hun er tross alt nesten 30. Hvorfor er hun rasende?

Anonymkode: 01f29...864

Takk for det :)

Hun sier at det er flaut, og stygt mot barnet pga at jeg er gammel. At barnebarnet mitt blir eldre enn tanten eller onkelen sin og at jeg burde konsentrere meg om å være mormor og ikke småbarnsmor. 

Hun syns også det er ekkelt at vi går gravid samtidig. 

Hi

Anonymkode: e5b2d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for det :)

Hun sier at det er flaut, og stygt mot barnet pga at jeg er gammel. At barnebarnet mitt blir eldre enn tanten eller onkelen sin og at jeg burde konsentrere meg om å være mormor og ikke småbarnsmor. 

Hun syns også det er ekkelt at vi går gravid samtidig. 

Hi

Anonymkode: e5b2d...364

Oida, hun er både utrolig egoistisk og barnslig, og burde skamme seg over oppførselen sin. Hun er snart 30 og burde oppføre seg deretter. Du har ingenting å skamme deg over, jeg håper ikke du lar dette ødelegge gleden din helt over babyen.

Anonymkode: 01f29...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren din har jaggu grusomme holdninger... behold barnet og gi F i hennes meninger. 

Du skriver selv at dette barnet er etterlenget, forstår ikke hvordan du da kan være usikker? 

Anonymkode: 7ec9f...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulera så mykje 🎉 kos deg med graviditeten og babyen ❤

 

Det blir kjekt for deg 🤗

Dattera di synest nok bare det er litt rart, det vil nok endre seg når ho får tenket seg om..det er ho som oppføre seg barnslig og på ein ikkje grei måte! 

 

Nyt tida framover så ordner det seg nok. 

Kjenner mange det tante/onkel er yngre, dei synest bare det er kult 😉 

Anonymkode: 33eb0...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper din datter bare er full av hormoner og at det er årsaken til hennes reaksjon. Når hun synes dette er flaut så sier det mest om henne, men jeg tror ikke hun vil oppleve at andre rundt henne vil mene at dette er galt. Tvert om tror jeg de fleste vil mene at dette er litt morsomt, og at det kan være positivt for dere begge på sikt, og også for barna.

En av mine foreldre er eldst i en søskenflokk og min yngste tante og jeg er omtrent jevnaldrende (min bestemor var et år eller to eldre enn deg da hun ble gravid siste gang). Ca. samme aldersforskjell mellom eldste og yngste barn som du vil få. Min tante og jeg har hatt enormt mye glede av hverandre i oppveksten. Vi vokste opp nesten som søsken, og det har aldri vært annet enn positivt. Jeg tror også at det at vi var så nær i alder medvirket til at jeg og min bestemor fikk et så nært forhold som vi hadde, hun ble en slags ekstramor for meg.

Skal jeg tippe vil jeg tro at din datter er redd for at hun får mindre oppmerksomhet, at hennes barn ikke vil bli like viktig for deg siden du nå får et jevnaldrende barn selv. Men jeg tenker dette kan bringe dere nærmere hverandre, og at dere kanskje blir viktigere for hverandre nettopp pga. barna dere begge nå får. Dere får jo mulighet til å tilbringe mer tid sammen i permisjon også, og der tror jeg også dere vil bygge sterkere bånd om dere greier å gjøre dette positivt.

Snakk med din datter og la ting få synke litt inn hos henne. Hun og søskenet får ikke en vanlig søskenrelasjon pga. aldersforskjellen, men det betyr ikke at de ikke kan bli like viktige for hverandre. Husk bare å støtte din datter som du ellers ville gjort (når hun lar deg, når hun har akseptert det at hun får et søsken), slik at hun ikke føler seg tilsidesatt.

Om du beholder dette barnet er ene og alene ditt valg. Dette barnet er sterkt ønsket både av deg og din mann, da skal dere selvfølgelig beholde barnet.

Gratulerer og lykke til videre :)

 

Anonymkode: 8858c...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Forhåpentligvis er det hormonene som snakker hos din datter, hun vil komme over "sjokket" og se at barna kommer til å ha mye glede av hverandre.

Bestemor kan du være uansett, og siden dette barnet ditt vil vokse opp som et enebarn vil det ha mye glede av at dere har besøk av barnebarna dine for de vil bli lekekamerater for ditt barn.

Jeg var selv over 30 år og gravid med mitt tredje barn da pappa og hans kone fikke et barn. Riktignok bare halvsøsken av meg, men både mine barn og dette barnet synes da det er bare stas. De synes det er litt gøy at lærere på skolen osv ikke tror på at to av mine barn har en onkel som er yngre enn seg. De vokser jo opp som søskenbarn egentlig, men det er da bare stas.

Anonymkode: 43ffc...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ☺️👏

Det er under 5år mellom onkelen min og meg, og det var helt topp når bestemor var barnevakt 😉

Jeg syntes datteren din burde ta seg sammen. Dette barnet er jo en velsignelse. 

Lykke til videre💜

Anonymkode: e880a...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Det er en mening med alt! Nyt dette svangerskapet og la din datter få tid til å roe seg og sine hormoner.

Anonymkode: df13b...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!!! Så flott!!!!

Nå skal du kose deg i svangerskapet , og glede deg til et etterlengtet barn. Din datter skal ikke ødelegge dette. Hun viser en særdeles barnslig og egoistisk oppførsel. Forhåpentligvis ser hun hvor feil oppførselen hennes er, ganske raskt. Det er jo flott at hennes og ditt barn er så nærme i alder. Jeg kan på ingen måte, se at dette skulle være negativt for mormorrollen . Tvert om, lettere å ta med barnebarn på aktiviteter, når du skal gjøre det sammen med ditt barn likevel. Utenom dette, blir jeg ganske forarget når en voksen datter, tar det som en selvfølge at din tid skal dreie seg kun om henne og barnebarna . Barna er hennes, hun har ansvaret, og når hun får barn kan hun ikke forvente at besteforeldrene automatisk gir opp egne ønsker for hennes og barnebarnas  skyld. Det  kan ingen.

Og du er IKKE gammel.

Min beste venninne , har en voksen sønn, som har to barn. Samtidig med at han fikk to barn, fikk hun også to med sin nye ektemann. Hun fikk begge etter fylte 43. Barn og barnebarn har uendelig mye glede av hverandre.

Anonymkode: b87d7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare behold. Bare prøv å vær en god mormor for ditt kommende barnebarn og en god mor for din nr 2 :) hun vil nokk skifte mening etterhvert.. skjønner jo at hun syntes det er kjipt da ! Mine foreldre er 50 og skilt å jeg ønsker ikke flere søsken... ( vi er 3 stk som er jevnaldrene da) men nå har jeg 1 på 6 da ;) og venter min andre 😛 

Anonymkode: b114b...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!! De to små kommer til å få så mye glede av hverandre i oppveksten. Jeg vet også om flere som har vært tante/onkel før de ble født, det er da bare gøy! 

Gratulerer!! ❤️ 

Anonymkode: 39cef...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt💓 gratulerer med graviditet💓 

Behold barnet om det er det du ønsker. Ei sur datter skal ikke være noe hinder😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren din har vært enebarn hele livet, vært vant til at hennes behov har vært deres fokus i alle år. Selv om ikke er bortskjemt på materielle goder, har hun vært vant til å slippe dele på dere.

Det er nok den bortskjemte delen av henne som gjør henne forbannet nå, hormonene forsterker den.

Men det går over, så bare si til henne at du forstår at det er et sjokk for henne og hun må gjerne rase litt fordi ting ikke ble helt sånn som hun planla. Men barnet er en velsignelse og du akter ta det imot med glede, også får hun bare bruke litt tid på å venne seg til det.

Ikke gå i noen krangel med henne om dette, bare si klart og tydelig at det er uaktuelt med abort og at du kommer til å la dette sinnet hennes gå i glemmeboka når hun bare får vent seg til tanken. Ferdig snakka!

Anonymkode: 43ffc...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du beholde! Her synes jeg datteren din er skikkelig ufin, egoistisk og slem. Dette må da bare være gøy for barna og et velfortjent barn for dere som har prøvd så lenge. Gratulerer så mye! Håper du kan nyte graviditeten på tross av ufine kommentarer fra datteren din.

Anonymkode: 065cf...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for det :)

Hun sier at det er flaut, og stygt mot barnet pga at jeg er gammel. At barnebarnet mitt blir eldre enn tanten eller onkelen sin og at jeg burde konsentrere meg om å være mormor og ikke småbarnsmor. 

Hun syns også det er ekkelt at vi går gravid samtidig. 

Hi

Anonymkode: e5b2d...364

Stygt mot barnet at du er "gammel"?
Dersom er barn får velge, hva tror din datter at barnet ville ha valgt av:
- Hva "gamle" foreldre
- Å ikke få lov til å leve og vokse opp

Og hva hun syns er vel totalt irrelevant, dette er deres liv, deres barn og deres valg

Anonymkode: a945c...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig beholder du. Hvorfor skulle det være egoistisk? Slik kan du ikke tenke. 

Anonymkode: 70826...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle her som støtter opp deg. Datteren deres er umoden og bortskjemt så nå er det i allefall viktig å ikke "la henne få viljen sin". Dette går seg til! 

Anonymkode: adc70...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner har to gutter på 19 og 23 + ei jente på 1! Hun fikk og beskjed av sønnene at det var flaut (de ble aldri sinte eller nevnte abort), men de ga tydelig beskjed at det var ekkelt. Etter en god prat viste det seg at guttene egentlig syntes det var ekkelt at mamma og pappa fortsatt hadde sex når de var så "gamle" 😅

Dette er ditt barn og din kropp! Du bestemmer hva som skjer med den! La henne rase det fra seg! Husk at dette blir en stor forandring for henne og. Hun har sikkert tenkt at dere skal være besteforeldre som kan stille opp og sjemme barna hennes, men nå blir dere småbarnsforeldre selv. Hun tar nok til fornuften. Det blir som når tenåringen i huset blir sint og får beskjed om å være sint et annet sted. Etter en stund kommer de tilbake i et bedre humør.

Anonymkode: 47c9a...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Jeg kjenner ei dame som hadde en sønn på 21 da hun ble uventet gravid med nr 2 med samme mann. Ikke noe problem.

Det er datteren din som urimelig her. Du er ikke for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kan virke som at datteren din ikke har så vondt av å ikke være enebarn lenger? 45 er ikke langt fra når mange andre velgerne få første barn, i slutten av 30-årene. Og hvis dette er et etterlengtet barn, så gjør dere det som er riktig for dere, ikke datteren din. Det er heller ikke første gang en tante/onkel blir født etter niese/nevø, så det kommer til å gå helt fint!

Anonymkode: e53f6...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2019 at 1:12 PM, Anonym bruker said:

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Er ca 2 mnd på vei fant vi ut etter ultralyd. 

Saken er den at jeg er 45 år, har en datter på 28 år og hun venter selv barn nummer 2.

Vi ble gravid tidlig, og jeg var 17 år når jeg ble mor. Etter dette forsøkte vi i mange år å få ett barn, med alle hjelpemidler, men ga tilslutt opp. 

Så nå, 28 år senere er jeg plutselig gravid, samme far. Vi har vært gift i over 20 år. 

Så dette er ett etterlengtet barn. Er det egoistisk av meg å beholde? Datteren min er rasende :(

Anonymkode: e5b2d...364

Så koslig ❤️ Nei hadde beholdt , datteren din kommer over det

Anonymkode: f367c...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...