Gå til innhold

Uvaksinerte barn. Jeg har fått nok.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I nabolaget vårt er det en familie med flere barn. Alternativ familie på alle måter, men veldig hyggelige. Barna er ikke vaksinert. For en tid siden lå min nyfødte niese fem uker på sykehus da hun ble smittet med noe hun ikke burde bli smittet av. 

Så i går sa jeg i fra til denne familien at så lenge dere ikke har vaksinert barna så ønsker ikke vi besøk av de. Familien tok det helt fint, litt sjokkert med ble ingen sure miner. Så når en annen nabo hørte jeg hadde sagt dette så gjorde hun det samme. 

På en side så kjenner jeg litt på å utestenge barn pga dumme foreldre, samtidig så synes jeg det er på tide at folk som velger å ikke vaksinere kan få kjenne på konsekvensene. Så nå er jeg blitt ekstrem den andre veien, vaksiner ungene dine eller hold deg borte fra familien min. 

Foreldre som ikke vaksinerer barna sine utgjør en stor helsetrussel. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Helt unødvendig så lenge du ikke har spedbarn i hus. Du utestenger barna.

Anonymkode: b4929...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller ingen rolle. Riktig uansett. 

Anonymkode: fb0cd...dc9

Nei.

Anonymkode: b4929...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å ikke utsette de for fare, det er snakk om å signalisere til foreldrene at de velger å stå utenfor fellesskapet. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Det er ikke de som velger det, det er du som holder dem utenfor. Også kalt mobbing.

Anonymkode: b4929...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke de som velger det, det er du som holder dem utenfor. Også kalt mobbing.

Anonymkode: b4929...583

Enig, barna får svi for foreldrenes valg

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

I nabolaget vårt er det en familie med flere barn. Alternativ familie på alle måter, men veldig hyggelige. Barna er ikke vaksinert. For en tid siden lå min nyfødte niese fem uker på sykehus da hun ble smittet med noe hun ikke burde bli smittet av. 

Så i går sa jeg i fra til denne familien at så lenge dere ikke har vaksinert barna så ønsker ikke vi besøk av de. Familien tok det helt fint, litt sjokkert med ble ingen sure miner. Så når en annen nabo hørte jeg hadde sagt dette så gjorde hun det samme. 

På en side så kjenner jeg litt på å utestenge barn pga dumme foreldre, samtidig så synes jeg det er på tide at folk som velger å ikke vaksinere kan få kjenne på konsekvensene. Så nå er jeg blitt ekstrem den andre veien, vaksiner ungene dine eller hold deg borte fra familien min. 

Foreldre som ikke vaksinerer barna sine utgjør en stor helsetrussel. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Dette er det samme som å nekte barn med foreldre du av andre grunner ikke liker, å komme. F.eks barn med voldsdømte foreldre, barn som har strengt troende foreldre, hjem hvor ditt og andre barn aldri blir bedt tilbake, barn som har foreldre som ikke engasjerer seg, barn som har foreldre med dårlig rykter osv. Du utestenger barna som en straff for foreldrenes valg. For barna er konsekvensen den samme, samme hva du begrunner utestengelsen med. I tillegg så følger andre nå i dine spor, stakkars dine nabobarn sier jeg bare.

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er det samme som å nekte barn med foreldre du av andre grunner ikke liker, å komme. F.eks barn med voldsdømte foreldre, barn som har strengt troende foreldre, hjem hvor ditt og andre barn aldri blir bedt tilbake, barn som har foreldre som ikke engasjerer seg, barn som har foreldre med dårlig rykter osv. Du utestenger barna som en straff for foreldrenes valg. For barna er konsekvensen den samme, samme hva du begrunner utestengelsen med. I tillegg så følger andre nå i dine spor, stakkars dine nabobarn sier jeg bare.

Anonymkode: 1b62a...bfc

Jeg ser det fra en annen vinkel. Stakkars barn som har så dumme foreldre. I min verden er det å ikke vaksinere barna omsorgssvikt. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke de som velger det, det er du som holder dem utenfor. Også kalt mobbing.

Anonymkode: b4929...583

Sett deg inn i hva mobbing er. Dette er ikke mobbing. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden skjønner jeg at du ønsker å vise tydelig at det ikke er greit å la være å vaksinere friske barn. Det er egoistisk. Det finnes heller ingen medisinsk eller helsemessig grunn til å la være å vaksinere. Det finnes en hel del «grunner», oppstått som ulike konspirasjonsteorier, helt uten medisinsk belegg. Å la seg overbevise uten noen bevis vitner om mindre intelligens og vrangforestillinger hos foreldrene. 

Men barn velger ikke sine foreldre, og jeg synes det er galt å gi konsekvenser som rammer uskyldige barn. La foreldrene få konsekvensene av valgene sine, ikke barna. Så lenge dere ikke har uvaksinerte barn i hus selv er det ingen fare. Svelg et par kameler og inkluder barna. 

Anonymkode: ce600...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser det fra en annen vinkel. Stakkars barn som har så dumme foreldre. I min verden er det å ikke vaksinere barna omsorgssvikt. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Men det er barna som blir straffet for det, ikke foreldrene. Det snakkes så mye om inkludering og at alle skal bes i bursdag, men å straffe barn for foreldres valg er altså greit? Hva hjelper det det barnet som du mener er uttsatt for omsorgsvikt å bli utestengt?

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig, barna får svi for foreldrenes valg

Anonymkode: 1b62a...bfc

Nettopp. Hadde det enda vært nødvendig eller fornuftig, men det kan ikke forsvares når det ikke er spedbarn i hus.

Anonymkode: b4929...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine barn kan nok fort bli, "de med den rare moren". Tror nok du taper mer enn de, på dette. Om noe, så tror jeg heller du skal prøve å informere de voksne om viktigheten av boostervaksiner. 

Anonymkode: 89ba7...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig, barna får svi for foreldrenes valg

Anonymkode: 1b62a...bfc

Men da bør jo foreldrene gå i seg selv, det er da ikke andres ansvar at barna blir inkludert? Uansett hvor fælt det høres ut, så er det foreldrene selv som velger dette. Jeg syns det skulle vært krav om vaksine feks i bhg, bla mtp dem som av medisinske grunner ikke kan vaksineres. Alle har et ansvar i et samfunn og det er ikke greit at noen velger å flyte på andre, fordi de er dumme, noe som igjen går utover barna.

Anonymkode: 73718...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bra å ikke vaksinere, men enda verre det du gjør med nabobarna.

Anonymkode: 89ba7...b6b

Oj, tuller du?🙄😂

Anonymkode: 73718...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dine barn kan nok fort bli, "de med den rare moren". Tror nok du taper mer enn de, på dette. Om noe, så tror jeg heller du skal prøve å informere de voksne om viktigheten av boostervaksiner. 

Anonymkode: 89ba7...b6b

Godt mulig. Men mine barn har masse venner og jeg er venn med deres foreldre. Jeg har bare bestemt meg for å ta et standpunkt. Jeg støtter ikke vaksinemotstandere og det er på tide de møter motstand for sine valg. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt mulig. Men mine barn har masse venner og jeg er venn med deres foreldre. Jeg har bare bestemt meg for å ta et standpunkt. Jeg støtter ikke vaksinemotstandere og det er på tide de møter motstand for sine valg. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Men da burde du finne en måte hvor du kan rette motstanden mot foreldrene uten å ramme en uskyldig part

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere som har vaksinert barna deres, hva er dere så jævla redd for? Dei er jo «imuune» mot sykdommen dere er så redd for... Djeez!!!

Anonymkode: 7e95d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt mulig. Men mine barn har masse venner og jeg er venn med deres foreldre. Jeg har bare bestemt meg for å ta et standpunkt. Jeg støtter ikke vaksinemotstandere og det er på tide de møter motstand for sine valg. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Regner med at du og alle voksne i deres familie er revaksinert da?

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Godt mulig. Men mine barn har masse venner og jeg er venn med deres foreldre. Jeg har bare bestemt meg for å ta et standpunkt. Jeg støtter ikke vaksinemotstandere og det er på tide de møter motstand for sine valg. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Hvorfor har du hengt deg så oppi dette med vaksiner da? Det fins jo tusenvis som ikke har vaksinert seg, og enda flere om du tar med alle over 20 år som har glemt å ta boostervaksiner. Hvor gamle er barna dine? Min erfaring er at når barna er små, så kan foreldrene velge venner, men de blir ikke mange åra, så velger de selv. Har du da tenkt å nekte barna dine å være med sine venner? Dette virker lite gjennomtenkt. Vil anbefale deg å gi deg nå, før du ødelegger både for deg selv og barna dine, og ikke minst de nabobarna som er helt uskyldige i dette.

Anonymkode: 89ba7...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke om alle barnas venner er vaksinerte, har aldri vært noe tema. Vet ikke hvorfor dere har slik informasjon, spør dere dem om det eller er det noe de snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kikhoste. 

Jeg sa i fra på en skikkelig måte at de kan ikke dra nytte av gruppeimunitet når de ikke har en medisinsk grunn til å ikke vaksinere. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Det er da helt i orden å si.

Anonymkode: acf3e...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at du og alle voksne i deres familie er revaksinert da?

Anonymkode: 1b62a...bfc

Voksne driver vel ikke med fysisk lek sammen, gjør de det?

Anonymkode: acf3e...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Voksne driver vel ikke med fysisk lek sammen, gjør de det?

Anonymkode: acf3e...2d6

Er du seriøs nå?

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...