Gå til innhold

Uvaksinerte barn. Jeg har fått nok.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I nabolaget vårt er det en familie med flere barn. Alternativ familie på alle måter, men veldig hyggelige. Barna er ikke vaksinert. For en tid siden lå min nyfødte niese fem uker på sykehus da hun ble smittet med noe hun ikke burde bli smittet av. 

Så i går sa jeg i fra til denne familien at så lenge dere ikke har vaksinert barna så ønsker ikke vi besøk av de. Familien tok det helt fint, litt sjokkert med ble ingen sure miner. Så når en annen nabo hørte jeg hadde sagt dette så gjorde hun det samme. 

På en side så kjenner jeg litt på å utestenge barn pga dumme foreldre, samtidig så synes jeg det er på tide at folk som velger å ikke vaksinere kan få kjenne på konsekvensene. Så nå er jeg blitt ekstrem den andre veien, vaksiner ungene dine eller hold deg borte fra familien min. 

Foreldre som ikke vaksinerer barna sine utgjør en stor helsetrussel. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ble din niese smittet av?

 

jeg er enig med deg! Her er det og en familie som ikke har vaksinert ungen og vi er flere som nekter at de kommer inn til oss og våre unger får ikke gå på besøk til de. Argumentet deres er at alke andre vaksinerer jo så dermed blir ungen deres beskyttet uten at de skal sprøyte noe inn i ho.

Anonymkode: 75751...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva ble din niese smittet av?

 

jeg er enig med deg! Her er det og en familie som ikke har vaksinert ungen og vi er flere som nekter at de kommer inn til oss og våre unger får ikke gå på besøk til de. Argumentet deres er at alke andre vaksinerer jo så dermed blir ungen deres beskyttet uten at de skal sprøyte noe inn i ho.

Anonymkode: 75751...99d

Kikhoste. 

Jeg sa i fra på en skikkelig måte at de kan ikke dra nytte av gruppeimunitet når de ikke har en medisinsk grunn til å ikke vaksinere. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg !!!! 👏🏻

Jeg er så absolutt enig med deg, og jeg kommer til å si nøyaktig det samme den dagen barna mine er så store at de får besøk hjemme. Ja- det er dessverre barna det går utover, men når foreldrene velger å ikke vaksinerer barna sine, velger de også å stå for forklaringen ovenfor barna sine. Det er en konsekvens sv en handling, sorry not sorry!

Anonymkode: 1b13b...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det for å straffe dem/statuere et eksempel, eller har du noen i familien som ikke kan eller er for små til å vaksineres?

Anonymkode: ed31c...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør du det for å straffe dem/statuere et eksempel, eller har du noen i familien som ikke kan eller er for små til å vaksineres?

Anonymkode: ed31c...43a

Det spiller ingen rolle. Riktig uansett. 

Anonymkode: fb0cd...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør du det for å straffe dem/statuere et eksempel, eller har du noen i familien som ikke kan eller er for små til å vaksineres?

Anonymkode: ed31c...43a

Det er en reaksjon på at min niese fikk kikhoste og fortsatt ikke er vaksinert ferdig. Og jeg synes det er på tide å si i fra at jeg ikke vil ha med gratispassasjer. Vi har vaksinert ungene fordi det er tryggest og fordi det er et samfunnsansvar. Årsaken til at det stort sett går greit med de uvaksinerte er fordi de nyter godt av gruppeimunitet. 

Jeg håper at om lokalmiljøet reagerer på den måten jeg har gjort kanskje får foreldrene til å tenke seg om. De er ekstremt egoistiske og korttenkte. 

HI

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når ungene er på skolen/bhg.? Nekter du ungene å sitte i samme klasserom/avdeling om noen unger ikke er vaksinerte?

Anonymkode: 58af0...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, men jeg vet dessverre ikke om jeg hadde vært sterk/tøff nok til p si det samme. Jeg er vaksineforkjemper, og har mistet noen venner fordi jeg har ytret min mening om dette. Likevel er det tøft å si direkte til foreldre at deres barn ikke er velkomne pga deres(foreldrenes) dumhet og uvitenhet. Du er knalltøff, og jeg håper at jeg vil være tøff nok til å si det samme den dagen jeg havner i samme situasjon.

Anonymkode: f3127...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva gjør du når ungene er på skolen/bhg.? Nekter du ungene å sitte i samme klasserom/avdeling om noen unger ikke er vaksinerte?

Anonymkode: 58af0...fe7

Forskjell på obligatorisk skole og fritid. Jeg synes det er tøft av hi å gjøre dette. Å velge vekk vaksiner har konsekvenser, både sosialt og somatisk.

Problemet er vel at ikke alle vaksinemotstandere er åpne om det.

Anonymkode: c38f5...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår reaksjonen så lenge det er noen som er i fare for å bli smittet, som din kusine, men når hun er ferdigvaksinert ser jeg ikke poenget med å fortsette å si nei til at barna treffes. Dine barn er jo uansett beskyttet. 

Anonymkode: 168d7...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig selv om ikke vårt barn er vaksinert (av medisinske grunner kan han ikke vaksineres).Skulle selvfølgelig sett at han var vaksinert, men dette kan da altså ikke gjøres. Heldigvis viser de fleste forståelse for dette, da de vet grunnen/blir fortalt grunnen. Alle barn burde vaksineres så lenge det ikke er medisinske grunner som tilsier noe annet.

Anonymkode: 6d75d...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig selv om ikke vårt barn er vaksinert (av medisinske grunner kan han ikke vaksineres).Skulle selvfølgelig sett at han var vaksinert, men dette kan da altså ikke gjøres. Heldigvis viser de fleste forståelse for dette, da de vet grunnen/blir fortalt grunnen. Alle barn burde vaksineres så lenge det ikke er medisinske grunner som tilsier noe annet.

Anonymkode: 6d75d...6d5

Og selvsagt er DERE velkomne til oss. Det er pga dere gruppeimunitet er så viktig. 

HI

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I nabolaget vårt er det en familie med flere barn. Alternativ familie på alle måter, men veldig hyggelige. Barna er ikke vaksinert. For en tid siden lå min nyfødte niese fem uker på sykehus da hun ble smittet med noe hun ikke burde bli smittet av. 

Så i går sa jeg i fra til denne familien at så lenge dere ikke har vaksinert barna så ønsker ikke vi besøk av de. Familien tok det helt fint, litt sjokkert med ble ingen sure miner. Så når en annen nabo hørte jeg hadde sagt dette så gjorde hun det samme. 

På en side så kjenner jeg litt på å utestenge barn pga dumme foreldre, samtidig så synes jeg det er på tide at folk som velger å ikke vaksinere kan få kjenne på konsekvensene. Så nå er jeg blitt ekstrem den andre veien, vaksiner ungene dine eller hold deg borte fra familien min. 

Foreldre som ikke vaksinerer barna sine utgjør en stor helsetrussel. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Glad jeg ikke har deg som nabo. Vet du hvem som smittet ungen din? Hva med de som av ulike grunner ikke kan vaksineres? Stenger du dem ute også? Hadde vært bedre å tatt en samtale med de i stedet for at du utestenger folk som ikke vaksinerer sine barn.

Min sønn er vaksinert men det betyr ikke at han ikke kan omgås uvaksinerte barn. Jeg hadde nok ikke villet at han skulle ha lekt hos dere likevel. Synes du overdriver noe voldsomt. 

Hva blir det neste? Stenge ute alle som ikke tar influensavaksinen?

Anonymkode: 08104...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til vi får et skikkelig utbrudd av antibiotikaresistente bakterier! Tusener på tusener av oss kommer til å dø. Vaksiner hjelper ikke heller. Men husdyr- og lakseindustrien, som er de største forbrukerne av antibiotika, støtter du vel ikke? Eller hjelper det å la helseangsten få utłøp på nabofamilien?

Anonymkode: ee4d1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette er bare trolleri. Men uansett, nei, de utgjør ikke noe stor helsetrussel. Om du skal beskytte barna dine for uvaksinerte, så vaksiner dine egne barn, så er problemet løst. Du klarer ikke å unngå å treffe på uvaksinerte, spesielt ikke smitten kikhoste, da det ofte er vaksinerte, som har glemt booster vaksine, som bærer smitten, og de er det mange av. Så, beskytt barna dine med vaksine, så kan du helle bruke energien din på noe annet ;)

Anonymkode: 89ba7...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare vent til vi får et skikkelig utbrudd av antibiotikaresistente bakterier! Tusener på tusener av oss kommer til å dø. Vaksiner hjelper ikke heller. Men husdyr- og lakseindustrien, som er de største forbrukerne av antibiotika, støtter du vel ikke? Eller hjelper det å la helseangsten få utłøp på nabofamilien?

Anonymkode: ee4d1...ce1

Dust. Vaksiner hjelper pr dags dato mot mange sykdommer som potensielt er dødelige. Med noen enkle stikk. 

Anonymkode: fb0cd...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noe annet. Går dere rundt å spør om naboene har vaksinert barna sine? Vi ventet med flere vaksiner, da min mann var noe skeptisk, men vi sa det aldri til noen. Om noen spurte, så sa vi bare at vi følgte programmet.

Anonymkode: 89ba7...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Dust. Vaksiner hjelper pr dags dato mot mange sykdommer som potensielt er dødelige. Med noen enkle stikk. 

Anonymkode: fb0cd...dc9t

Tror du misforstod. 

Jeg mente ikke å si at vaksiner ikke hjelper mot sykdommer per i dag, men mot framtidens antibiotikaresistente bakterier hjelper ikke vaksiner.

Anonymkode: ee4d1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en reaksjon på at min niese fikk kikhoste og fortsatt ikke er vaksinert ferdig. Og jeg synes det er på tide å si i fra at jeg ikke vil ha med gratispassasjer. Vi har vaksinert ungene fordi det er tryggest og fordi det er et samfunnsansvar. Årsaken til at det stort sett går greit med de uvaksinerte er fordi de nyter godt av gruppeimunitet. 

Jeg håper at om lokalmiljøet reagerer på den måten jeg har gjort kanskje får foreldrene til å tenke seg om. De er ekstremt egoistiske og korttenkte. 

HI

Anonymkode: f7aa0...df4

Men dine barn vil jo uansett møte uvaksinerte barn i skole, barnehage og på aktiviteter

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dine barn vil jo uansett møte uvaksinerte barn i skole, barnehage og på aktiviteter

Anonymkode: 1b62a...bfc

Det er ikke snakk om å ikke utsette de for fare, det er snakk om å signalisere til foreldrene at de velger å stå utenfor fellesskapet. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å ikke utsette de for fare, det er snakk om å signalisere til foreldrene at de velger å stå utenfor fellesskapet. 

Anonymkode: f7aa0...df4

Men det er desverre barna som må ta støyten for det. Tror neppe foreldrene bryr seg så mye om det, når de først har tatt det standpunktet de har gjort.

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du når ungene er på skolen/bhg.? Nekter du ungene å sitte i samme klasserom/avdeling om noen unger ikke er vaksinerte?

Anonymkode: 58af0...fe7

Nå er vel de fleste barn litt eldre enn 5 uker når de begynner på skolen.

Dummeste argumentet jeg har sett i en vaksinediskusjon noensinne. GRATULERER!👍

Anonymkode: 7325e...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vel de fleste barn litt eldre enn 5 uker når de begynner på skolen.

Dummeste argumentet jeg har sett i en vaksinediskusjon noensinne. GRATULERER!👍

Anonymkode: 7325e...a72

Hva var dumt med det? Hi sine unger er og eldre enn 5 uker

Anonymkode: 1b62a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva var dumt med det? Hi sine unger er og eldre enn 5 uker

Anonymkode: 1b62a...bfc

Ingeting dumt med det, men her inne er det alltid noen som skal prøve seg med slike hersketeknikker. Når folk avslutter sine innlegg med slike dumme kommentarer, faller hele innlegget i grus for min del. Det neste er sikkert an noen "ser ned på folk som ikke vaksinerer", det bruker jo å være et standar svar i alle vakisnetråder her inne.

Anonymkode: 89ba7...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...