Gå til innhold

Du som ansetter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dersom du skulle velge mellom 3 sterke kandidater til en stilling, hadde du valgt bort den som var kraftig overvektig?

Anonymkode: 08fa9...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt den jeg fikk best "feeling" med. Den personen jeg ser for meg kunne passet godt som person sammen med de andre ansatte. 

Anonymkode: 4ca92...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis personen ikke hadde noen problemer med å være fysisk aktiv, det gjelder forsåvidt uansett vekt siden jeg jobber i en fysisk og aktiv jobb.

Anonymkode: 551c7...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Og av 100 søkere ble jeg selv ansatt da jeg var kraftig overvektig 

Anonymkode: 9b672...82d

Da er du muligens over snittet høy?

Anonymkode: 08fa9...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da er du muligens over snittet høy?

Anonymkode: 08fa9...502

Hvorfor skulle hun være det?

Anonymkode: 551c7...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle hun være det?

Anonymkode: 551c7...03d

Kan svare på det når hun har svart.

Anonymkode: 08fa9...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs stillingen. Er noen jobber det rett og slett hadde blitt litt «teit». Men jobber hvor kropp ikke har mye å si dømmer jeg etter inntrykk,personlighet og kvalifikasjoner :) 

Er ikke alle som passer til alle typer jobber :) korte,svake,høye,lubne og tynne.. meste har en positiv side og en negativ side 😛 

Anonymkode: 72216...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på stillingen... I noen jobber kan man ikke være kraftig overvektig. 

Anonymkode: 65a95...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er du muligens over snittet høy?

Anonymkode: 08fa9...502

??

Anonymkode: 9b672...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektig hadde jeg ikke valgt bort, kraftig overvektig hadde jeg nok ikke villet ansette. På lik linje som at vi heller ikke ansetter røykere. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overvektig hadde jeg ikke valgt bort, kraftig overvektig hadde jeg nok ikke villet ansette. På lik linje som at vi heller ikke ansetter røykere. 

Anonymkode: fe754...099

Spør dere om folk røyker?

Anonymkode: 551c7...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overvektig hadde jeg ikke valgt bort, kraftig overvektig hadde jeg nok ikke villet ansette. På lik linje som at vi heller ikke ansetter røykere. 

Anonymkode: fe754...099

Det er ikke greit å spør om noen røyker. Det er en privatsak, på linje med om noen er gravid. De som ansetter har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 4ca92...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jobben vår ganske fysisk, så kraftig overvektig hadde jeg nok ikke vurdert nei. 10-20 kg og i fin form, ikke noe problem, men når folk begynner bli sykelig overvektig kan det fort bli et problem i vårt arbeid.

Anonymkode: 7ce88...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke greit å spør om noen røyker. Det er en privatsak, på linje med om noen er gravid. De som ansetter har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 4ca92...d71

Ikke vanskelig å kjenne på lukta at noen røyker.

Anonymkode: 617d6...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke greit å spør om noen røyker. Det er en privatsak, på linje med om noen er gravid. De som ansetter har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 4ca92...d71

Det kjenner man jo med en gang.... Trenger ikke spørre om det.

Anonymkode: 7ce88...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spør dere om folk røyker?

Anonymkode: 551c7...03d

Nei, men jeg kjenner røyklukt. De er gjerne nervøse før intervju og tar seg en røyk. I tillegg har jeg kontor like ved røykeplassen, så jeg ser hvem som røyker der. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg kjenner røyklukt. De er gjerne nervøse før intervju og tar seg en røyk. I tillegg har jeg kontor like ved røykeplassen, så jeg ser hvem som røyker der. 

Anonymkode: fe754...099

Jeg ble ansatt i en bedrift som hevdet de ikke ansatte røykere, jeg røyket da, og hun som intervjuet meg påstod det samme som deg. Hun kunne lukte hvem som røyket. 

Jeg ville ikke stinke røyk på intervjuet, så jeg lot vær å røyke og sa ingenting om at jeg røyket heller. Og de kunne ikke si meg opp fordi jeg røyket. 

 

Anonymkode: 738a8...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg kjenner røyklukt. De er gjerne nervøse før intervju og tar seg en røyk. I tillegg har jeg kontor like ved røykeplassen, så jeg ser hvem som røyker der. 

Anonymkode: fe754...099

Jeg kan fint forstå at man ikke ansetter røykere... Men om man bor med en røyker, uten å røyke selv, så lukter det jo like jævlig uten at det er deres feil 🤔 

Anonymkode: 65a95...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan fint forstå at man ikke ansetter røykere... Men om man bor med en røyker, uten å røyke selv, så lukter det jo like jævlig uten at det er deres feil 🤔 

Anonymkode: 65a95...0ac

Nei. Det lukter anderledes av folk som røyker selv. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble ansatt i en bedrift som hevdet de ikke ansatte røykere, jeg røyket da, og hun som intervjuet meg påstod det samme som deg. Hun kunne lukte hvem som røyket. 

Jeg ville ikke stinke røyk på intervjuet, så jeg lot vær å røyke og sa ingenting om at jeg røyket heller. Og de kunne ikke si meg opp fordi jeg røyket. 

 

Anonymkode: 738a8...0d7

Selvsagt kan man bomme. Men hittil har vi ikke ansatt en røyker. 

Vi er en bedrift som er opptatt av de ansatte, deres helse, vi har svært mange goder som fremmer god helse. Vi vil være en bedrift som har spreke ansatte. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan man bomme. Men hittil har vi ikke ansatt en røyker. 

Vi er en bedrift som er opptatt av de ansatte, deres helse, vi har svært mange goder som fremmer god helse. Vi vil være en bedrift som har spreke ansatte. 

Anonymkode: fe754...099

Så da spør dere om de trener, spiser sunt, er aktive, er i god fysisk form osv? 

Anonymkode: 551c7...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan man bomme. Men hittil har vi ikke ansatt en røyker. 

Vi er en bedrift som er opptatt av de ansatte, deres helse, vi har svært mange goder som fremmer god helse. Vi vil være en bedrift som har spreke ansatte. 

Anonymkode: fe754...099

Hvordan vet du at de ikke røyker?

Anonymkode: 738a8...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da spør dere om de trener, spiser sunt, er aktive, er i god fysisk form osv? 

Anonymkode: 551c7...03d

Man ser om folk er en som tar vare på helsa da. Man finner også ut mye på Google og FB. Man forteller også om seg selv på intervju. Kosthold bryr vi oss selvsagt ikke om, men folk som holder seg i form har gjerne et normalt sunt kosthold. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...