Gå til innhold

Er det frekt å ta inn på hotell når jeg skal besøke moren min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Reiser til mamma for en familiesammenkomst neste helg, skal dra alene uten mann og barn. Det er flere som skal møtes, og har fått beskjed at jeg skal dele rom med min bror, og hunden hannes. Kjenner at jeg blir helt matt i kroppen av tanken, og har lyst til å bestille meg rom på et fint hotell, og rett og slett slappe av i badekar, og god frokost om morgenen. Kan jo være ilagm familien helt til kvelden, for så å trekke meg tilbake. Snakk om to netter, er dette innafor, eller er det dårlig av meg å "stikke av"? Hva har du ville gjort i samme situasjon? Må legge til at det er lenge siden jeg har møtt henne! 

Anonymkode: 7054f...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KenCreek

Nei hærregud helt innafor!! Du har jo tusen gode grunner. Trenger litt alenetid uten mann og barn, vil ikke være til bry siden hun har flere gjester, du synes broren din må få lov å sove alene, du har ikke ligget på hotell på leeeenge, bare å smøre på! Kos deg masse 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt, og moren min ville aldri kommentert det om jeg gjorde noe slikt, men det hadde blitt oppfattet som litt rart av familien ellers.

Ring og snakk med henne og forklar hva du tenker. Det meste løser seg med kommunikasjon. 

Anonymkode: 4ff09...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. da er det flere gode argumenter for å overnatte på hotell, så det ville ikke bekymret meg altfor mye. Du har kanskje et litt distansert forhold til familien fra før? I så fall har du ikke så mye å tape 😉

Anonymkode: ecc29...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til hunder, men for meg hadde det vært UAKTUELT å sove på samme rom med en hund. Tror jeg ville vært ærlig med mor og nevnt at jeg føler det blir vel trangt på ett rom med bror og hund, og at det i tillegg er deilig med litt plass til personlig pleie særlig siden du reiser uten mann og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gjort det, og vektlagt at dette var sårt tiltrengt alenetid for deg. En mulighet til å sove uforstyrret, bade og pleie deg selv og besøke familien din i fred og ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, frokosten neste dag er jo ofte noe av det koseligste på slike sammenkomster. Det er jo da man får best tid tol å prate med de nærmeste.

I tillegg er det kanskje forventet at du hjelper til litt med oppryddingen. 

Anonymkode: 7a39c...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativet er å dele SOVErom med en HUND tar du selvsagt inn på hotell med god samvittighet. 🤮🤢 En bror skulle jeg vel alltids holdt ut p dele rom med et par netter😉

Hvis moren din tilbyr deg et rent og hyggelig soverom uten hundehår og dyr på rommet, ville jeg nok strukket meg langt for å overnatte. Det er noe annet å tilbringe døgnet og alle måltider sammen, enn å komme på dagsbesøk etter overnatting og frokost på hotell. Og foreldre setter stor pris på å få stelle til hyggelige måltider og samvær med sine voksne, utflyttede barn. 

Anonymkode: 48b3b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode reflekterte svar😊 Jeg er utrolig redd for å såre henne, så jeg er så usikker. Btw, jeg liker ikke hunder. 

Anonymkode: 7054f...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri delt rom med broren min, men kunne gjerne delt med hunden. Min mamma hadde nok blitt skuffet og litt lei seg hvis jeg hadde valgt å ta inn på hotell, spesielt hvis det var en stund siden sist.

Anonymkode: 69213...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville overnattet på hotell og forklart at hund på soverom er uaktuelt for deg. Hvis frokosten om morgenen var veldig viktig for moren din ville jeg valgt å dra å spise med henne likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du har slitt sånn med søvn i det siste, så du trenger å ha det litt ekstra rolig.

Anonymkode: 85f94...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er utrolig rart at du får så mange råd om å finne på grunner. I mitt hode blir det å lyve, og dette er moren din. Mulig at min familie er veldig annerledes enn andre familier, men jeg har alltid følt at jeg kan være helt ærlig med min mor og far, mine søsken, min mann og svigerfamilie. 

Jeg ville satset på å være dønn ærlig til mamma. Det går faktisk fint an, uten å være uhøflig eller frekk eller noe. Min mor ville ikke blitt såret av det. Hvis jeg hadde løyet for henne og diktet opp grunner for å sove på hotell, og hun hadde funnet det ut, DA ville hun blitt såret. Så mitt råd er: Sov gjerne på hotell, men fortell mamma grunnen til at du velger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hunden vår på soverommet om natta. Jeg skjønner ikke helt at det er så ille at folk må bruke spy emoji. Hvor fisefine er dere? Han ligger på teppet sitt i hjørnet og sover. Regner med din bror sin hund gjør det samme. Den tenker nok uansett ikke å ligge i sengen din. Hvis du ikke har sett din mor på lenge, og når du først skal reise hjem så bor du på hotell? Sier endel om deg. Hadde det vært min datter hadde jeg blitt skikkelig skuffet!!

Anonymkode: d9239...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har hunden vår på soverommet om natta. Jeg skjønner ikke helt at det er så ille at folk må bruke spy emoji. Hvor fisefine er dere? Han ligger på teppet sitt i hjørnet og sover. Regner med din bror sin hund gjør det samme. Den tenker nok uansett ikke å ligge i sengen din. Hvis du ikke har sett din mor på lenge, og når du først skal reise hjem så bor du på hotell? Sier endel om deg. Hadde det vært min datter hadde jeg blitt skikkelig skuffet!!

Anonymkode: d9239...74d

En hund lukter og røyter stort sett. Hadde aldri i verden sovet sammen med en hund. Deler heller ikke soverom med andre enn mannen og et par av mine nærmeste venninner. Hadde moren min tilbudt meg dette hadde JEG blitt skuffet. Hadde det vært mine foreldre hadde de tilbudt seg å betalte for hotell om de ikke kunne innkvartere alle ungene på egnet soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HeiteH skrev:

En hund lukter og røyter stort sett. Hadde aldri i verden sovet sammen med en hund. Deler heller ikke soverom med andre enn mannen og et par av mine nærmeste venninner. Hadde moren min tilbudt meg dette hadde JEG blitt skuffet. Hadde det vært mine foreldre hadde de tilbudt seg å betalte for hotell om de ikke kunne innkvartere alle ungene på egnet soverom.

Lurer på hvilken hund du har som holder på slik. Vår er røytefri og bader slik at han lukter ikke. Han sover dessuten på gulvet på et teppe. Men folk er forskjellige. Heldigvis. Jeg hadde feks ikke invitert min venninne inn til å sove på soverommet mitt. Det sluttet jeg med når jeg passerte tenårene..

Anonymkode: d9239...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar glatt inn på hotellhotell et par netter der det er mulighet, når jeg reiser til familie. Alle vet både jeg og sønnen elsker å sove på hotell og tar seg ikke nær av det. Når jeg i tillegg får familierabatt på en del hoteller, som tilsvarer halv pris, er det lett å bestille et rom 😊 kos deg med helt fri et par netter og frokoster. Det er veldig forfriskende 😁 Ekstra digg om du finner hotell med svømmebasseng, alltid deilig med et morgenbad og litt badstue 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha delt rom med min bror, men ikke med en hund. Aldri i verden! Hjelper ikke om hundeeiere sier at det bare er koslige, hunden er ren, lukter ikke, sover på teppet sitt eller hva som helst. En hund på mitt soverom er utenkelig!

Men jeg ville nok ha tilbragt mest mulig tid hos moren min og vært en del av hele selskapet. Ikke bare vært en gjest som kom når det passet meg og ellers lekt hotellturist. Jeg ville ha stilt opp til frokost, om det var det min mor ønsket, og ellers deltatt som på samme måte som om jeg hadde bodde i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har hunden vår på soverommet om natta. Jeg skjønner ikke helt at det er så ille at folk må bruke spy emoji. Hvor fisefine er dere? Han ligger på teppet sitt i hjørnet og sover. Regner med din bror sin hund gjør det samme. Den tenker nok uansett ikke å ligge i sengen din. Hvis du ikke har sett din mor på lenge, og når du først skal reise hjem så bor du på hotell? Sier endel om deg. Hadde det vært min datter hadde jeg blitt skikkelig skuffet!!

Anonymkode: d9239...74d

En ting er om du velger å sove på rom med hunden din, det er ditt valg. Men å sove på rom med en hun som hverken er din eller som man har lyst til å sove på rom sammen med er noe helt annet. Jeg sover utrolig dårlig, så å sove på rom med min snorkende bror og hund, hadde vært uaktuelt for meg. 

 

Anonymkode: da402...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...