Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å bli gravid når en er 37?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har barn fra før, yngste er 6 år. Brukte 4 mnd på å bli gravid med yngste, men var jo noen år yngre da. Er det et håpløst prosjekt å prøve nå? Mannen ville ikke ha flere tidligere, derfor jeg har blitt så "gammel".

Anonymkode: 4e7a5...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å svare på! Enkelte slutter å være fertile i 30- åra. Andre kan bli gravid etter 50. Det er ikke usedvanlig å få barn i slutten av 30-åra, men det er ingen garanti. Gå i gang og nyt prosessen. Det kan gå lett denne gangen selvom det tok noen måneder sist.  

Anonymkode: 866fe...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt individuelt. Statistisk er det vanskeligere å bli gravid jo eldre man blir, men 37 er jo ikke spesielt gammelt. Det er folk på 47 også som har blitt spontant gravide...

Min mor fikk begge sine barn etter fylte 40, jeg fikk siste som 45(!)

Den beste pekepinnen er å grave litt i friktbsrhetshistorien til din mor og mormor...

Anonymkode: cec0b...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Individuelt. Har ei venninne som ble gravid med en gang da hun var 39 år. Da barnet var 7 mnd ble hun gravid på nytt, men spontanaborterte da før uke 12 

Anonymkode: 5edca...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk når jeg var 38.

Men det er jo veldig individuelt da, så om det var lett for meg, så er det ikke sikkert det er det for deg.

Anonymkode: 38ead...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor fikk 2 barn i slutten på 30 årene og begynnelsen på 40 årene, uten noe problem, med siste så gikk hun til og med på p-piller. 

Selv ble jeg gravid på p-piller i en alder av 35👍 de 3 første gikk på første forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å svare på- Kjenner ei på 35 som måtte ha assistert befruktning fordi fruktbarheten hennes var så redusert, og ei på 46 som ble uplanlagt gravid (hun fikk forresten et helt friskt barn).

Anonymkode: e15a2...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg ikke klart å bli gravid igjen, har prøvd i 4 år og er nå 38, men det er meg. Vi har vært gjennom ivf, uten resultat, så nå har jeg gitt opp. 

Anonymkode: 3464b...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk da jeg var 36. Men jeg har alltid blitt gravid på første forsøk. 

Anonymkode: fb31c...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv.

Ble gravid på første forsøk da jeg var 35. Mistet og ble gravid igjen før jeg hadde fått mensen tilbake. Mistet da og.
Prøvde hver mnd å bli gravid, men tok 5 mnd før jeg var gravid igjen. Mistet da og. Tok bortimot 1 år før jeg ble gravid igjen, og mistet da og. Hadde 1 mens og ble gravid. Her er jeg nå, 37 år og 7 uker på vei.

Må legge til at jeg har 2 barn fra før som er unnfanget på første forsøk når jeg var yngre.

Anonymkode: 54034...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid til tross korrekt bruk av ppillen i en alder av 39. Og har en vennine på 36 som har prøvd i flere år, inkludert ivf. Det er helt umulig å svare på hvor lett DU blir gravid, men statistikken er jo entydig og den sier at det blir vanskeligere for hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang er en tråd?

Som de andre sier her; det er helt individuelt. Statistikk sier at det blir vanskeligere med alderen, men statistikk sier ingenting om akkurat deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine to første brukte vi over 1 år. Var da 24 og 28.

Er nå gravid i alder av 34 vi brukte ca 2 mnd ( barn med ny samboer) 

Anonymkode: 14bca...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt, men gjennomsnittlig så bruker man litt lengre tid når man blir eldre.

Vi brukte 13 mnd. på første (var 31 når han kom), 2,5 år på andra (var 36 når hun kom) og 13 mnd. siste (var 39 når han kom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...