Gå til innhold

Kravstore foreldre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene på sfo der jeg jobber likte ikke at barna spiste  kaker eller noe godt  På fredager. Vi hadde aktivitet på torsdag  en gruppe barn lagde det de andre barna skulle gå servert på fredag. Det kunne være  kake, fruktsalat, grønnsaker og dipp, vafflelrøre, gelé smoothie .  På fredag var det en ny gruppe som forberedte det. Satte det ut, delte ut osv.   Så da  måtte  måtte vi kutte ut.  Det gikk noen uker  da klagde de på aktivitetstilbudet for det var for lite variasjon i tilbudet.  Kokkegruppen ble erstatte med gym og spillgruppe. 

Anonymkode: bb005...fc0

Så det var heeeeelt umulig å lage sunnere mat enn kaker i kokkegruppa altså? 

Anonymkode: 683fc...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.1.2019 den 20.10, Anonym bruker skrev:

Vasker alle barn hender før de går inn i barnehagen på morningen? Altså når de kommer rett hjemmefra og skal inn i barnehagen? 

Anonymkode: 8f115...2cd

Ja. Her er det pålagt av barnehagen og anbefalt av kommunelegen. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 21.10, Anonym bruker skrev:

Det var det aldri noen som gjorde da mine unger gikk i barnehagen heller, ikke på skolen eller på jobben heller. Vi vasker ikke hendene når vi kommer hjem heller og bare av og til før vi spiser.

Vi vaske hender etter toalettbesøk og før vi lager mat. Selv da bruker vi sjelden såpe. Ellers dropper vi det stort sett, med bare noen få unntak.

Merkelig nok er vi aldri syke.

Anonymkode: 39b28...2aa

Om dere ikke vasker hender når dere

kommer hjem, uansett hva dere har vet ute på, og heller ikke bruker såpe, er dere vel så skitne og uhygieniske at dere tåler alt men sprer bakteriene deres på alle andre. 

Er det likedan med kles-, hus- og kroppsvask og eller ? 😱

Anonymkode: 9b99b...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om dere ikke vasker hender når dere

kommer hjem, uansett hva dere har vet ute på, og heller ikke bruker såpe, er dere vel så skitne og uhygieniske at dere tåler alt men sprer bakteriene deres på alle andre. 

Er det likedan med kles-, hus- og kroppsvask og eller ? 😱

Anonymkode: 9b99b...03e

Heller "uhygienisk" og frisk enn syk såpefanatikker.

Anonymkode: 39b28...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. januar 2019 den 11.56, Anonym bruker skrev:

Er du på dugnad i bhg en gang i mnd?

Anonymkode: 9933d...6a2

Det var ikke svar på spørsmålet.

Anonymkode: 70e22...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke svar på spørsmålet.

Anonymkode: 70e22...9b1

Spørsmålet ditt var ikke siktet til den personen som spurte deg om dette heller. Kan være derfor. 

Jeg har gitt deg svar jeg, ettersom du ba meg forklare forskjellen.

Anonymkode: 5179c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kunne jeg ikke det. 

Det er til enhver tid budsjettert med ansatte på jobb til matlaging, assistenter på jobb, folk til å grave veier, asfaltere og vedlikeholde strømnett. 

Forskjellen er at si barnehagen beiser bygget med beis som skal vare i 10 år. De maler i 2010, da er det budsjettert for ny runde i 2020. Men plattingen som belastes mer enn resten av bygget trenger enn oppfriskning før, og barnehagen har beis og utstyr tilgjengelig, men ikke folk til å gjøre jobben. Plattingen kan selvsagt være slitt og stygg til 2020, men personalet spør om noen vil hjelpe til med å ta jobben tidligere. Da er det dugnad, på lik linje som om vi komme og raker hele uteområdet for at det skal se ålreit ut. 

Om du ikke ser forskjellen på det og å stille opp som kjøkkenassistent 1 gang i mnden, (Hvor ofte har deres barnehage dugnad egentlig?), så for det stå for din regning. 

Og du sier jo uansett tydeligvis nei selv, så ser ikke hvorfor det skulle gå utover deg at andre er villige til å strekke seg litt lenger enn deg. 

Anonymkode: 5179c...91e

Forskjellen er altså hyppighet? Er dugnaden i barnehagen kun hvery 10.år, så skulle jeg gitt deg rett. Men det er den jo ikke, for selv om akkurat det ene laget med bris kanskje varer i 10 år, så er der jo andre oppgaver. 

"Det er til enhver tid budsjettert med ansatte på jobb til matlaging, assistenter på jobb, folk til å grave veier, asfaltere og vedlikeholde strømnett." - eh, ja. Hvorfor er det da så vanskelig å budsjettere med folk til å vedlikeholde bygningsmasse?

Anonymkode: 70e22...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 21.10, Anonym bruker skrev:

Det var det aldri noen som gjorde da mine unger gikk i barnehagen heller, ikke på skolen eller på jobben heller. Vi vasker ikke hendene når vi kommer hjem heller og bare av og til før vi spiser.

Vi vaske hender etter toalettbesøk og før vi lager mat. Selv da bruker vi sjelden såpe. Ellers dropper vi det stort sett, med bare noen få unntak.

Merkelig nok er vi aldri syke.

Anonymkode: 39b28...2aa

Griser. Selv om ikke dere blir syke av egne tarmbakterier, så blir andre det. Legestanden sier håndvask beskytter mot smitte. Hadde griseri vært bedre så hadde de anbefalt det istedet. 

 

Anonymkode: 2424e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heller "uhygienisk" og frisk enn syk såpefanatikker.

Anonymkode: 39b28...2aa

"Merkelig nok" er de jeg kjenner som er "såpefanatikere" mindre syke enn de som griser. 

 

Anonymkode: 2424e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er altså hyppighet? Er dugnaden i barnehagen kun hvery 10.år, så skulle jeg gitt deg rett. Men det er den jo ikke, for selv om akkurat det ene laget med bris kanskje varer i 10 år, så er der jo andre oppgaver. 

"Det er til enhver tid budsjettert med ansatte på jobb til matlaging, assistenter på jobb, folk til å grave veier, asfaltere og vedlikeholde strømnett." - eh, ja. Hvorfor er det da så vanskelig å budsjettere med folk til å vedlikeholde bygningsmasse?

Anonymkode: 70e22...9b1

Andre oppgaver for å vedlikeholde bygget? Som etterisolering, bytting av bekledning, legge tak osv? Eh..ja. Og hvor ofte har du blitt bedt om å delta på skifte av yttervegg eller taktekking på barnehagen? Det handler om prioriteringer når man har lave budsjett da skjønner du, og veldig mange kommuner og barnehager har det. Barnehagen hadde jo spart mye mer penger på å be om hjelp til de større tingene, men de tingene ER det penger til. Et lag med beis på en platting, som ikke blir ødelagt om man venter til resten av barnehagen skal beises på nytt også, blir IKKE prioritert i et budsjett før de må. 

Og nei, forskjellen er ikke hyppighet. 

Anonymkode: 5179c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så det var heeeeelt umulig å lage sunnere mat enn kaker i kokkegruppa altså? 

Anonymkode: 683fc...0e0

Det kunne være kake... skrev jeg 

  vi lagde fruktkopper hvor barna fikk velge om de ville ha vanilje yoghurt på eller uten, vi hadde grønnsaker og dipp, vi lagde smoothie, smoothie is, vi lagde muslibarer, vi lage tacolefser med ost , kake hadde vi før feriene. Så kake var det sjelen. 

Vi måtte også kutte ut pepperkakebaking  før jul. Det ble det også  reagert på. 

Anonymkode: bb005...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Andre oppgaver for å vedlikeholde bygget? Som etterisolering, bytting av bekledning, legge tak osv? Eh..ja. Og hvor ofte har du blitt bedt om å delta på skifte av yttervegg eller taktekking på barnehagen? Det handler om prioriteringer når man har lave budsjett da skjønner du, og veldig mange kommuner og barnehager har det. Barnehagen hadde jo spart mye mer penger på å be om hjelp til de større tingene, men de tingene ER det penger til. Et lag med beis på en platting, som ikke blir ødelagt om man venter til resten av barnehagen skal beises på nytt også, blir IKKE prioritert i et budsjett før de må. 

Og nei, forskjellen er ikke hyppighet. 

Anonymkode: 5179c...91e

Spiller ingen rolle om det er hyppig eller sjelden. Spiller ingen rolle om det gjelder malerens jobb eller rørleggerens; kommunale bygg skal vedlikeholdes for kommunale midler. Det er prinsippet. Og om du ikke kan komme med noen PRINSIPIELLE begrunnelser (du argumenterer kun med at det er billigere), så betyr det jo at nei, det er ingen forskjell på å be foreldre male barnehagen og å be pårørende lage middag på sykehjem, eller ha pasienter til å skifte lyspærer på legekontoret, be tilfeldige forbipasserende legge asfalt eller få lånerne på biblioteket til å alfabetisere bøkene. Dette er kommunale oppgaver som skal utføres av profesjonelle; enten oppgaven skal gjøres hver dag, hver uke, hvert år eller hvert 10. år.

Anonymkode: 70e22...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle om det er hyppig eller sjelden. Spiller ingen rolle om det gjelder malerens jobb eller rørleggerens; kommunale bygg skal vedlikeholdes for kommunale midler. Det er prinsippet. Og om du ikke kan komme med noen PRINSIPIELLE begrunnelser (du argumenterer kun med at det er billigere), så betyr det jo at nei, det er ingen forskjell på å be foreldre male barnehagen og å be pårørende lage middag på sykehjem, eller ha pasienter til å skifte lyspærer på legekontoret, be tilfeldige forbipasserende legge asfalt eller få lånerne på biblioteket til å alfabetisere bøkene. Dette er kommunale oppgaver som skal utføres av profesjonelle; enten oppgaven skal gjøres hver dag, hver uke, hvert år eller hvert 10. år.

Anonymkode: 70e22...9b1

Hva ville du valgt:

1. En bhg der du må inn en dag i året for å jobbe dugnad. Dugnad som vedlikeholder bhg barna dine går i.

2. En bhg som etter hvert år forfaller mer og mer, fordi kommune gir ikke nok penger til vedlikehold, og foreldre nekter å komme inn en dag i året for å hjelpe.

 

Hvis valget stod mellom et legebesøk i mørket eller i lyset, hadde jeg lett skiftet den pæra. 

Hvis valget stod mellom å gi mine gamle foreldre mat, eller la de sulte, da hadde jeg lett komt inn en dag i mnd.

Men heldigvis blir disse tingene prioritert i budsjettet. (Hvertfall her jeg bor).

Anonymkode: 33a23...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle om det er hyppig eller sjelden. Spiller ingen rolle om det gjelder malerens jobb eller rørleggerens; kommunale bygg skal vedlikeholdes for kommunale midler. Det er prinsippet. Og om du ikke kan komme med noen PRINSIPIELLE begrunnelser (du argumenterer kun med at det er billigere), så betyr det jo at nei, det er ingen forskjell på å be foreldre male barnehagen og å be pårørende lage middag på sykehjem, eller ha pasienter til å skifte lyspærer på legekontoret, be tilfeldige forbipasserende legge asfalt eller få lånerne på biblioteket til å alfabetisere bøkene. Dette er kommunale oppgaver som skal utføres av profesjonelle; enten oppgaven skal gjøres hver dag, hver uke, hvert år eller hvert 10. år.

Anonymkode: 70e22...9b1

Jeg har ikke behov for å komme med PRINSIPIELLE grunner. Det er DU som gnåler om prinsipp om og om igjen. Jeg lever fint med å bidra på dugnad i barnehagen et par ganger i året, det være seg raking, maling eller sette opp huskestativ. Du gjør det ikke. Da kan vi være enig om å være uenige. 

Anonymkode: 5179c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke behov for å komme med PRINSIPIELLE grunner. Det er DU som gnåler om prinsipp om og om igjen. Jeg lever fint med å bidra på dugnad i barnehagen et par ganger i året, det være seg raking, maling eller sette opp huskestativ. Du gjør det ikke. Da kan vi være enig om å være uenige. 

Anonymkode: 5179c...91e

Du klarer ikke vise til at det er forskjell på dugnad i barnehage og andre samfunnsoppgaver det ville vært langt mer ramaskrik å "lage dugnad" rundt. Det er forståelig for det finnes ingen forskjell her. Likevel er det du som tidligere tråden har argumentert om at det er en forskjell. Du har dermed tapt diskusjonen. 

Anonymkode: 77c15...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer ikke vise til at det er forskjell på dugnad i barnehage og andre samfunnsoppgaver det ville vært langt mer ramaskrik å "lage dugnad" rundt. Det er forståelig for det finnes ingen forskjell her. Likevel er det du som tidligere tråden har argumentert om at det er en forskjell. Du har dermed tapt diskusjonen. 

Anonymkode: 77c15...bd1

Jeg mener det er en forskjell, og har beskrevet hvorfor. At du mener jeg har tapt diskusjonen...det kunne faktisk ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 5179c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det er en forskjell, og har beskrevet hvorfor. At du mener jeg har tapt diskusjonen...det kunne faktisk ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 5179c...91e

Men du påstår jo noe du ikke kan følge opp. Du må gjerne si at du ikke bryr deg, men ikke prøv å bløffe. Forskjellene fins ikke, for du

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

har ikke behov for å komme med PRINSIPIELLE grunner.

Ehhhhh... Du startet selv med å si at der fins grunner. Du ble utfordra på hvilke, men nå har du "ikke behov" for å komme med grunnene?

Ergo: de fins ikke, og du vet ikke hva du snakker om. Slutt å uttale deg. Det er ikke vi som er "enige om å være uenige", det er du som objektivt sett tar FEIL. 

Anonymkode: 70e22...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: 70e22...9b1

Hva ville du valgt:

1. En bhg der du må inn en dag i året for å jobbe dugnad. Dugnad som vedlikeholder bhg barna dine går i.

2. En bhg som etter hvert år forfaller mer og mer, fordi kommune gir ikke nok penger til vedlikehold, og foreldre nekter å komme inn en dag i året for å hjelpe.

Hva ville du valgt: 

1) å betale skatt og å finansiere velferd på den måten 

2) å la alle tilbud henfalle til frivillighet og tilfeldighet

Oj - vent! Vi har jo allerede bestemt oss for nr. 1. 

Vel, da utgår nr. 2. Det er opp til deg at dine lokalpolitikere  ansvarliggjøres. Ikke at foreldre og andre tilfeldige personer ansvarliggjøres.

Anonymkode: 70e22...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du påstår jo noe du ikke kan følge opp. Du må gjerne si at du ikke bryr deg, men ikke prøv å bløffe. Forskjellene fins ikke, for du

Ehhhhh... Du startet selv med å si at der fins grunner. Du ble utfordra på hvilke, men nå har du "ikke behov" for å komme med grunnene?

Ergo: de fins ikke, og du vet ikke hva du snakker om. Slutt å uttale deg. Det er ikke vi som er "enige om å være uenige", det er du som objektivt sett tar FEIL. 

Anonymkode: 70e22...9b1

Også så sint.....😂😂 

Forskjellene er der. At du ikke evner å se det er ikke mitt problem, og det berører meg ikke. At du hisser deg så sylt opp over dette blir bare humoristisk. Jeg lever fint med dugnader, du gjør det helt klart IKKE. Jeg orker ikke å diskutere med deg, det er eneste grunnen. Så. Ferdigsnakka fra min side nå.

Anonymkode: 5179c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 8.36, Anonym bruker skrev:

Foreldremøter får meg til å miste tilliten til vår egen generasjon.

Min favoritt møteplager er han som alltid skal be om utfyllende informasjon om det mest selvfølgelige. I vår barnehage er det en liten haug. Vi fikk vite at de passet ekstra godt på de minste for at de ikke skulle slå seg. Men da lurer en pappa på hvordan de passer på, argh...

 

Anonymkode: 314ba...775

Hehe. Må bare kommentere her. Jobber i barnehage, og har ved noen anledninger opplevd foreldre som har bedt oss om å passe ekstra godt på deres barn... Da lurer jeg på om vi skal passe mindre på noen andres barn?

Anonymkode: 3bd0c...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Må bare kommentere her. Jobber i barnehage, og har ved noen anledninger opplevd foreldre som har bedt oss om å passe ekstra godt på deres barn... Da lurer jeg på om vi skal passe mindre på noen andres barn?

Anonymkode: 3bd0c...040

Jeg fikk en 2 sider lang mail fra en forelder om at barnet deres ikke fikk lov til å løpe ute lenger, siden vi ikke passet på at han ikke datt. Han hadde ramlet dagen før, snublet i egne bein, fått hull på buksen og skrubbet seg på hender og knær. Da ble jeg litt overgitt må jeg innrømme

Anonymkode: da9b5...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk en 2 sider lang mail fra en forelder om at barnet deres ikke fikk lov til å løpe ute lenger, siden vi ikke passet på at han ikke datt. Han hadde ramlet dagen før, snublet i egne bein, fått hull på buksen og skrubbet seg på hender og knær. Da ble jeg litt overgitt må jeg innrømme

Anonymkode: da9b5...a1d

Har vært borti foreldre som mener vi må gå å Holde barnet I hånda slik at barnet ikke får skrubbsår.....

Anonymkode: b8010...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...