Gå til innhold

Tror dere jeg hadde fått dekket bukplastikk? Se bilde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg veide rundt 100 kg, veier nå 81 kg. Er ca 165 høy pluss minus. Har født to barn. Tror dere jeg hadde fått dekket mage operasjon av staten? A6603165-1FCC-4D3E-A32F-B29FA62AEBCC.thumb.jpeg.d2fc52cd1e2051328ba3e6e74f26d8c3.jpeg

66BEE8F3-9EB7-4BA9-851A-5B06DB21C698.jpeg

Anonymkode: 30aa5...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du nok gå mye mer ned i vekt først. Er det   Ikke sånn at man kun får det dekket om det ikke er mulig å fjerne ved trening? Du har jo fortsatt en del fett, og ikke bare hud?

(jeg ser ganske lik ut selv)

Gratulerer med vektnedgang forresten 👏🏻

Anonymkode: 99b12...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .. nei .. du ha lavere bmi .. du ligger rett under 30...  tror du ned i tilnærmet normal bmi ..  bra jobba med vektnedgangen 😊

Anonymkode: 0b02c...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du får del vel kun dekket hvis du har masse løs hud og det gir deg plager som eksem og slikt. Og det er vel en grense på hvor mye heng du skal ha. Du har jo en del fett på magen så du må nok slanke deg vekk og se om henget du sitter igjen med et langt nok nede til å få det dekket

Anonymkode: b8521...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du nok gå mye mer ned i vekt først. Er det   Ikke sånn at man kun får det dekket om det ikke er mulig å fjerne ved trening? Du har jo fortsatt en del fett, og ikke bare hud?

(jeg ser ganske lik ut selv)

Gratulerer med vektnedgang forresten 👏🏻

Anonymkode: 99b12...c0c

Takk, kan du legge ut bilde av magen. ? Jeg får ikke til å gå mer ned i vekt, vet ikke hvorfor? Jeg har prøvd å gå turer, spise sunt!! 

Har ikke tid til å gå på trening lenger.. :( 

Anonymkode: 30aa5...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei .. nei .. du ha lavere bmi .. du ligger rett under 30...  tror du ned i tilnærmet normal bmi ..  bra jobba med vektnedgangen 😊

Anonymkode: 0b02c...bba

Takk, hvor mye må bmi være på? Kan jeg allikevel kontakte fastlegen å be om henvisning? Vil fastlegen gi meg henvisning videre? Jeg husker ikke hva det heter, men jeg har vel sånn slappe muskler, etter graviditeten så jeg vil aldri få stram mage av bare å trene!

Anonymkode: 30aa5...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du får del vel kun dekket hvis du har masse løs hud og det gir deg plager som eksem og slikt. Og det er vel en grense på hvor mye heng du skal ha. Du har jo en del fett på magen så du må nok slanke deg vekk og se om henget du sitter igjen med et langt nok nede til å få det dekket

Anonymkode: b8521...e92

Ja, ikke sant? Mye fett der ja :( hoff blir deprimert:( 

Anonymkode: 30aa5...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men du må ha normal BMI. Jeg husker ikke hva som er grensen, men min venninne var veldig slank når hun fikk det innvilget. Hun hadde gått ned masse i vekt og hadde bare løshud og ikke fett på magen. Hun levde på pulverkur de siste 3 ukene før operasjonen, for å klare å nå grensa. Du kommer ikke til å bli henvist av legen nei, magefettet må bort😊

Anonymkode: 52e68...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en god jobb, men du må mer ned. Det skal og gå ganske lenge etter vektnedgang før de gjør noe, for å vente på at huden skal trekke seg så mye tilbake som den kan og for å se at man klarer å holde vekten

Anonymkode: 65f78...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, hvor mye må bmi være på? Kan jeg allikevel kontakte fastlegen å be om henvisning? Vil fastlegen gi meg henvisning videre? Jeg husker ikke hva det heter, men jeg har vel sånn slappe muskler, etter graviditeten så jeg vil aldri få stram mage av bare å trene!

Anonymkode: 30aa5...e77

Du bør ha bmi på 25 som er øvre normale grense..  mulig de vurderer deg om du kommer ned til under 27... .. men usikker ..  du vil få henvisningen din avvist om det sendes henvisning nå, da fastlege må oppgi vekt og høyde ...  så du vil ikke komme inn til vurdering en gang ... 

 

det heter rectus diastase 😊

 

du kan bestille vurdering på privatklinikk, det er gratis å bli vurdert tror jeg .. 

 

pr nå så må du mer ned i vekt ...

Anonymkode: 0b02c...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, hvor mye må bmi være på? Kan jeg allikevel kontakte fastlegen å be om henvisning? Vil fastlegen gi meg henvisning videre? Jeg husker ikke hva det heter, men jeg har vel sånn slappe muskler, etter graviditeten så jeg vil aldri få stram mage av bare å trene!

Anonymkode: 30aa5...e77

Du får ikke henvisning før bmi er innen normalen. Du vet jo ikke hvordan magen vil bli da. De dekker ikke operasjon bare fordi en er «tykk». Sliter med det samme selv. 

Anonymkode: 3b0d0...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg veide rundt 100 kg, veier nå 81 kg. Er ca 165 høy pluss minus. Har født to barn. Tror dere jeg hadde fått dekket mage operasjon av staten? A6603165-1FCC-4D3E-A32F-B29FA62AEBCC.thumb.jpeg.d2fc52cd1e2051328ba3e6e74f26d8c3.jpeg

66BEE8F3-9EB7-4BA9-851A-5B06DB21C698.jpeg

Anonymkode: 30aa5...e77

Nei du får nok ikke dekket det nå. Mulig du får det hvis du går ned 10 - 15 kilo til. Normal bmi er på rundt 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha BMI under 27 for å kunne få det dekket. Da vil du antagelig få det innvilget dersom du har plager som f.eks utslett, kløe etc. i tillegg til henget.

Anonymkode: 90754...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant? Mye fett der ja :( hoff blir deprimert:( 

Anonymkode: 30aa5...e77

Ikke bli deprimert, du har gjort en knall jobb med å gå ned så mye som du har gjort. Skulle ønske jeg hadde hatt samme viljestyrke. Er selv 165 og veier 95 kg.

kan jeg spørre hvor lang tid du har brukt på gå ned i vekt?

Anonymkode: b8521...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde lik mage men kom meg ned til normal bmi. Tok det da privat da jeg ikke hadde plager med sopp, vet de har blitt veldig strenge så var ikke innom det offentlige.

Sydde magemusklene 10cm og fikk bort mye løs hud. Det kostet en del men så verdt det!!

 

Anonymkode: 57f9b...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk, hvor mye må bmi være på? Kan jeg allikevel kontakte fastlegen å be om henvisning? Vil fastlegen gi meg henvisning videre? Jeg husker ikke hva det heter, men jeg har vel sånn slappe muskler, etter graviditeten så jeg vil aldri få stram mage av bare å trene!

Anonymkode: 30aa5...e77

Joda, slappe magemuskler kan trenes!

men det kreves mye innsats over tid. Det holder ikke med 20 situps om dagen liksom ☺️

Den beste måten å brenne magefett på er kondisjonstrening. I tillegg til treningsøvelser for mage og rygg. 

Anonymkode: a03ef...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, slappe magemuskler kan trenes!

men det kreves mye innsats over tid. Det holder ikke med 20 situps om dagen liksom ☺️

Den beste måten å brenne magefett på er kondisjonstrening. I tillegg til treningsøvelser for mage og rygg. 

Anonymkode: a03ef...045

Dette stemmer jo ikke. Har hun stor diastase må de sys sammen. Jeg har trent hardt og målrettet, med PT, i et år nå. Støttemuskulaturen er blitt kjempesterk, og funksjonsnivået godt, men jeg ser jo fortsatt gravid ut på grunn av spalten. Er ikke overvektig. 

Anonymkode: 7fcd9...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer jo ikke. Har hun stor diastase må de sys sammen. Jeg har trent hardt og målrettet, med PT, i et år nå. Støttemuskulaturen er blitt kjempesterk, og funksjonsnivået godt, men jeg ser jo fortsatt gravid ut på grunn av spalten. Er ikke overvektig. 

Anonymkode: 7fcd9...5e2

Spaltede magemuskler og slappe magemuskler er ikke det samme da. Hi sier hun har slappe magemuskler og ikke har tid til å trene.... i tillegg er hun overvektig med betydelig magefett. 

 

Anonymkode: a03ef...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spaltede magemuskler og slappe magemuskler er ikke det samme da. Hi sier hun har slappe magemuskler og ikke har tid til å trene.... i tillegg er hun overvektig med betydelig magefett. 

 

Anonymkode: a03ef...045

Hun skriver at hun ikke husker hva det heter, men at hun har «slappe» muskler etter graviditeten som ikke kan trenes. Sammen med bildet er det nokså tydelig at det er snakk om diastase. Hun kan absolutt komme langt med vektreduksjon og trening, men selve spalten blir hun ikke kvitt med trening. 

Anonymkode: 7fcd9...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kraftig diastase (nok til å få dekket operasjon tror fastlegen min) men magen min er nesten helt flat til vanlig likevel. Så diastase betyr ikke at magen buler ut om man ikke har fett på den. men om jeg får luft, trener visse øvelser osv står den ut. 

Anonymkode: c89b8...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver at hun ikke husker hva det heter, men at hun har «slappe» muskler etter graviditeten som ikke kan trenes. Sammen med bildet er det nokså tydelig at det er snakk om diastase. Hun kan absolutt komme langt med vektreduksjon og trening, men selve spalten blir hun ikke kvitt med trening. 

Anonymkode: 7fcd9...5e2

Man kan da ikke se på bilde om hun har spaltede magemuskler😂

man kan ha helt flat mage selv med diastase men spalten vil vises (avhengig av hvis stor den er) hvis man presser musklene eller man får mye luft.

Anonymkode: a03ef...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...