Gå til innhold

Være med 17 åring til tannlegen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk til tannlegen alene når jeg gikk i 6 klasse. Jeg tenker at en oppegående 17 åring fint klarer å gå til tannlegen selv. 

Er det noen spesiell grunn til at 17 åringen ikke vil gå alene da?

Anonymkode: 9eb80...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger min 17 åring til tannlegen. Hun liker ikke tannlegen, og gruer seg veldig. Hun går alene inn, mens jeg venter på venterommet. Ellers har hun vært alene hos både lege og gynokolog. Så har et selvstendig barn. Er nok bare det at hun gruer seg så mye til tannlegen, så det er godt å ha med noen.

Anonymkode: aea27...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk til tannlegen alene når jeg gikk i 6 klasse. Jeg tenker at en oppegående 17 åring fint klarer å gå til tannlegen selv. 

Er det noen spesiell grunn til at 17 åringen ikke vil gå alene da?

Anonymkode: 9eb80...20a

Han vil gå alene. Men jeg vet ikke om han forteller oss hva tannlegen sier. Han er sløv med tannpuss og vi maser om det. 

Hadde vært greit å høre hva tannlegen sier 

Anonymkode: b0ed7...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Mange som sliter med tannlegeskrekk.. Tenker det ikke er så farlig å følge en 17-åring så lenge han/hun er selvstendig på andre områder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger min 13 åring fordi hun har hatt en dårlig opplevelse ved trekking. Så planen er å bli med til hun sier stopp. Hun går alene til stramming av regulering hver 6 uke men det blir noe annet. 

Jeg hadde uten problemer blitt henne når hun var 17 år hvis hun hadde ønsket det. Men jeg hadde respektert at hun ikke ville hatt meg med. 

Anonymkode: 1fbf9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 12.1.2019 den 17.51, Anonym bruker skrev:

Jeg følger min 17 åring til tannlegen. Hun liker ikke tannlegen, og gruer seg veldig. Hun går alene inn, mens jeg venter på venterommet. Ellers har hun vært alene hos både lege og gynokolog. Så har et selvstendig barn. Er nok bare det at hun gruer seg så mye til tannlegen, så det er godt å ha med noen.

Anonymkode: aea27...69b

Tenker at når barnet er gammelt nok til å gå til gynekolog, er det FOR lengst gammel nok til egne tannlegetimer...

Anonymkode: 58ac2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med gutten da han var 16-17. Synes også det var greit å være med med tanke på dårlig tannstell og oppfølging. Har ikke fått være med siden.

Anonymkode: d206b...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en gutt på 17 ikke pusser tennene sine hjelper det ikke at mamma følger til tannlegen, vil jeg tro. Da bør kanskje heller mamma overvåke tannpuss x2 i døgnet? Om et år er han myndig, du har dårlig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 17 åringen vil at du skal være med, så er det ikke noe i veien for å bli med. Men vil han gå alene, så synes jeg at han skal å gjøre det. Jeg hadde heller tatt kontakt med tannlegen og nevnt dette med tannpuss på forhånd. "Ungen" er tross alt ikke myndig ennå og bor under mitt tak. Jeg pleier å fortelle mine, når de slurver og ikke orker å pusse tenner før de legger seg, at nå er tannlegen gratis, så det er det samme for meg hva de gjør med tennene sine, men kom ikke til meg å be om penger til tannlege regningen når de har blitt så gamle at de må betale hos tannlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...