Gå til innhold

Vaksiner er bare tull. jeg kjenner ingen som tar vaksiner i voksen alder, og fortsatt er ingen blitt syke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilket grunnlag mener du dette? Når over 90 % av norske barn følger vaksineprogrammet uten særlige bivirkninger, så vet du bedre? 

Anonymkode: c93d0...a70

Hva vet du om bivirkninger? Altså langtidsvirkninger? Bl.a. er det flere unge idag som får ME enn før.

Immunforsvaret utvikler seg i løpet av oppveksten. Altså trenger den tid på å bli sterk nok  til å bekjempe div sykdommer. Immunforsvaret får seg et sjokk når du blir vaksinert mot MMR. Plutselig må kroppen bekjempe flere sykdommer samtidig. Dersom du hadde fått eks. Kun Meslinger, så bekjemper kroppen kun den ene sykdommen.

Da sønnen min fikk MMR vaksinen så var han dårlig lenge og fikk alle symptomene til både meslinger, kusma og røde hunder. Og ikke nok med det. Året var preget av masse sykdom og forkjølelser. Du tenker sikkert at det er ren tilfeldighet. Jeg tenker at immunforsvaret var sliten etter MMR vaksinen og trengte tid på å bygge seg opp.

Hadde jeg hatt mulighet til å gi en og en vaksine for hver av de sykdommene, så hadde jeg heller valgt det. Det tror jeg kroppen håndterer bedre.

Og jeg er ikke imot vaksiner, men tror det er bedre å ikke ta dem så tidlig. 

Må si at helsesøster blir gal når hun spør når vi skal vaksinere vesla og jeg svarer "ikke riktig enda". Dersom jeg venter med vaksineringen til vesla blir over ett år gammel, så slipper hun å ta tre vaksiner, da holder det med to vaksiner. Da har jeg spart vesla for ett stikk.

Anonymkode: b0ae3...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. ikke mine tall, men de folkehelseinstituttet går ut med. Kanskje du har bedre tall, som du vil dele?

2. Dette du skriver her er bare tull. Selvsagt er vaksinedekkningen under 90%.En vet at ca 95% av barna blir vaksinert, og kanskje maks 30-40% revaksinerer seg. Da blir det fort under 90%. 

3. Det er dette vi blir servert når de skal prøve å lukke den logiske bristen. Jeg har ikke mine kilder fra youtube. Tallene kommer fra folkehelseinstituttet selv. Vi har for eksempel ca 60 000 (de barna under 18, som ikke tar vaksiner) som er helt uvaksinerte i Norge til en hver tid + alle de som vaksinen ikke virker hos lengre. Og sykdommene dukker ikke opp.

Anonymkode: b24b1...5fa

Hvor er linken til kildene dine? 

"I USA her 90% av befolkninga Windows. Bill Gates sa det!" 

En kan spy ut hva som helst, å påstå hva vi vil, men uten kilder er det ikke troverdig.

Anonymkode: 662a0...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om bivirkninger? Altså langtidsvirkninger? Bl.a. er det flere unge idag som får ME enn før.

Immunforsvaret utvikler seg i løpet av oppveksten. Altså trenger den tid på å bli sterk nok  til å bekjempe div sykdommer. Immunforsvaret får seg et sjokk når du blir vaksinert mot MMR. Plutselig må kroppen bekjempe flere sykdommer samtidig. Dersom du hadde fått eks. Kun Meslinger, så bekjemper kroppen kun den ene sykdommen.

Da sønnen min fikk MMR vaksinen så var han dårlig lenge og fikk alle symptomene til både meslinger, kusma og røde hunder. Og ikke nok med det. Året var preget av masse sykdom og forkjølelser. Du tenker sikkert at det er ren tilfeldighet. Jeg tenker at immunforsvaret var sliten etter MMR vaksinen og trengte tid på å bygge seg opp.

Hadde jeg hatt mulighet til å gi en og en vaksine for hver av de sykdommene, så hadde jeg heller valgt det. Det tror jeg kroppen håndterer bedre.

Og jeg er ikke imot vaksiner, men tror det er bedre å ikke ta dem så tidlig. 

Må si at helsesøster blir gal når hun spør når vi skal vaksinere vesla og jeg svarer "ikke riktig enda". Dersom jeg venter med vaksineringen til vesla blir over ett år gammel, så slipper hun å ta tre vaksiner, da holder det med to vaksiner. Da har jeg spart vesla for ett stikk.

Anonymkode: b0ae3...12a

Vaksineprogrammet har var i ca 50 år, så man har ganske god oversikt over langtidsvirkninger, ja. 

Du sparer barnet for ett stikk, men risikerer å utsette henne for smitte? Jeg heller mer og mer mot at vaksine må bli obligatorisk. Noen foreldre er bare ikke kapable til å skjønne barnets beste. 

Anonymkode: c93d0...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaksineprogrammet har var i ca 50 år, så man har ganske god oversikt over langtidsvirkninger, ja. 

Du sparer barnet for ett stikk, men risikerer å utsette henne for smitte? Jeg heller mer og mer mot at vaksine må bli obligatorisk. Noen foreldre er bare ikke kapable til å skjønne barnets beste. 

Anonymkode: c93d0...a70

Sannsynligheten for at hun skal bli syk er pr dags dato liten. Ikke drar vi til utlandet heller. Men jeg tenker at jeg heller holder mine meninger for meg selv. Virker ikke som om man kan diskutere dette temaet uten at folk blir sinte og irriterte.

Tror jeg bare skal lyve om at barna mine følger vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke.

Anonymkode: b0ae3...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligheten for at hun skal bli syk er pr dags dato liten. Ikke drar vi til utlandet heller. Men jeg tenker at jeg heller holder mine meninger for meg selv. Virker ikke som om man kan diskutere dette temaet uten at folk blir sinte og irriterte.

Tror jeg bare skal lyve om at barna mine følger vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke.

Anonymkode: b0ae3...12a

Bare pass på å ikke lyve når barnet ditt blir syk. Er så dumt å hevde barnet har vaksiner når det ikke har det sånn rent med tanke på behandling.

Ja, like greit å ikke si noe. Man fremstår som mindre smart når man henter sin informasjon fra youtubere og ymse bloggere fremfor solid forskning basert på vitenskapelige metoder. Det er stigmatiserende når andre tror du er dum.

Anonymkode: 04a0a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare pass på å ikke lyve når barnet ditt blir syk. Er så dumt å hevde barnet har vaksiner når det ikke har det sånn rent med tanke på behandling.

Ja, like greit å ikke si noe. Man fremstår som mindre smart når man henter sin informasjon fra youtubere og ymse bloggere fremfor solid forskning basert på vitenskapelige metoder. Det er stigmatiserende når andre tror du er dum.

Anonymkode: 04a0a...677

Takk for den. Ha en god dag 😃

Anonymkode: b0ae3...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligheten for at hun skal bli syk er pr dags dato liten. Ikke drar vi til utlandet heller. Men jeg tenker at jeg heller holder mine meninger for meg selv. Virker ikke som om man kan diskutere dette temaet uten at folk blir sinte og irriterte.

Tror jeg bare skal lyve om at barna mine følger vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke.

Anonymkode: b0ae3...12a

Du er en sikkelg dum person ... stakkars barna dine .... ALLE de andre barna vil merke at ditt barn ikke blir vaksinert og spørre foreldrene sine om hvorfor ikke ...

Anonymkode: fb0b4...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er en sikkelg dum person ... stakkars barna dine .... ALLE de andre barna vil merke at ditt barn ikke blir vaksinert og spørre foreldrene sine om hvorfor ikke ...

Anonymkode: fb0b4...d38

Ehh, nå er det du som virker dum. Hvordan tenker du at alle andre barn vil merke at hi sitt barn ikke er vaksinert?

Anonymkode: 7c5fa...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ehh, nå er det du som virker dum. Hvordan tenker du at alle andre barn vil merke at hi sitt barn ikke er vaksinert?

Anonymkode: 7c5fa...dd0

*ikke hi sitt barn, men anonym 12a sitt barn*

Anonymkode: 7c5fa...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem med at andre barn ser at ditt barn ikke tar vaksine, for det er ingen som bryr seg. Om moen skulle spøre så sier du bare at ditt barn allerede har tatt vaksinen. Eller du gir beskjed til Helsesøster å ta ditt barn inn og sende det ut igjen med en bomullsdott på overarmen. Vet om flere tilfeller der dette er blitt gjort.

De fleste som ikke vaksinerer, er fult klar over at, det er en fordel at flest mulig er vaksinert, slik at de kan flyte på de andres barns vaksiner, uten selv å måtte løpe risikoen, så ofte det ikke blir nevnt ja. I snitt så er det jo 1 av 20 barn som ikke blir vaksinert, så kan du selv tenke deg im du føler dette stemmer, eller om noen rundt deg tier om det. 

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligheten for at hun skal bli syk er pr dags dato liten. Ikke drar vi til utlandet heller. Men jeg tenker at jeg heller holder mine meninger for meg selv. Virker ikke som om man kan diskutere dette temaet uten at folk blir sinte og irriterte.

Tror jeg bare skal lyve om at barna mine følger vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke.

Anonymkode: b0ae3...12a

Jeg orker ikke. 

Mot dumskap kjemper selv den vise forgjeves. 

Jeg håper bare inderlig ikke at barnet ditt må betale dyrt for sin mors dumskap. 

Anonymkode: c93d0...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...