Gå til innhold

Vaksiner er bare tull. jeg kjenner ingen som tar vaksiner i voksen alder, og fortsatt er ingen blitt syke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Utrolig at ikke folk snart ser den logiske bristen. Sikkert 50% av alle over 20 år mangler vaksiner, men ingen blir syke. I følge folkehelseinstituttet, så må 90% være vaksinert for at ikke sykdommene ikke skal bryte ut. Om det stemte, så ville jo mange flere blitt syke slik situasjonen er i dag ;) 

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke en film eller noe du skulle ha sett på i kveld da?

Netrflix har mye bra. 

Anonymkode: c93d0...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke en film eller noe du skulle ha sett på i kveld da?

Netrflix har mye bra. 

Anonymkode: c93d0...a70

 

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjedelig kveld?

Anonymkode: 94a56...fcb

Dere kan regne? Det stemmer jo bare ikke. Og vi lar oss lure til å sprøyte, gud vet hva, inn i barna våres. Her er det i alle fall stopp fra nå av. Irriterer meg at jeg ikke har lest litt mer om dette før. 

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke riktig klok! 

Du må huske at det er forskjell på imunforsvaret til barn og voksne!

Anonymkode: 662a0...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Dere kan regne? Det stemmer jo bare ikke. Og vi lar oss lure til å sprøyte, gud vet hva, inn i barna våres. Her er det i alle fall stopp fra nå av. Irriterer meg at jeg ikke har lest litt mer om dette før. 

Anonymkode: b24b1...5fa

Helt enig!

Og alle på min alder vokste opp uten barnesete i bilen, og ikke en av dem er drept eller skadet i trafikkulykke! Vi slutter å sikre oss i bil med det samme! 

Drit i forskning og fakta, du og jeg har fasiten 💪🏼💪🏼💪🏼

Anonymkode: c93d0...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden begynte å bli litt kjedelig, takk for en god latter! Det trengtes. Lykke til videre.

 

*****!  

Anonymkode: 5e22e...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at ikke folk snart ser den logiske bristen. Sikkert 50% av alle over 20 år mangler vaksiner, men ingen blir syke. I følge folkehelseinstituttet, så må 90% være vaksinert for at ikke sykdommene ikke skal bryte ut. Om det stemte, så ville jo mange flere blitt syke slik situasjonen er i dag ;) 

Anonymkode: b24b1...5fa

 

IMG_4431.JPG

Anonymkode: 9b48c...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at veldig mange blir vaksinert i Forsvaret ? Vaksinene varer i 10 år. 

Du må dessuten levd under en Stein :) Er fler som har fått barne sykdommene som voksne. Du beskytter ikke bare deg selv men barn og de som er for syke til å vaksineres. 

Istedenfor å lese tall om hvor få som vaksineres kanskje lese om hva som skjer med deg hvis du får sykdommene ? Drar du til visse land kan du også ta dette med deg hjem.. 

Og hvis du lurer på hva de sprøyter inn så Finn heller det ut enn å sjekke hvor få som vaksinerer seg.

Dropp å bruk hjelm når du sykler eller uten belte. Mange som ikke bruker det men betyr ikke at det går bra ;) 

Anonymkode: fb0b4...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

IMG_4431.JPG

Anonymkode: 9b48c...057

Det er jo nettopp dette bildet som ikke stemmer. Sjekk tallene som du får servert. Det er rett og slett en logisk brist. Kanskje på tide at de heller Forteller oss hva som foregår.

 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at veldig mange blir vaksinert i Forsvaret ? Vaksinene varer i 10 år. 

Du må dessuten levd under en Stein :) Er fler som har fått barne sykdommene som voksne. Du beskytter ikke bare deg selv men barn og de som er for syke til å vaksineres. 

Istedenfor å lese tall om hvor få som vaksineres kanskje lese om hva som skjer med deg hvis du får sykdommene ? Drar du til visse land kan du også ta dette med deg hjem.. 

Og hvis du lurer på hva de sprøyter inn så Finn heller det ut enn å sjekke hvor få som vaksinerer seg.

Dropp å bruk hjelm når du sykler eller uten belte. Mange som ikke bruker det men betyr ikke at det går bra ;) 

Anonymkode: fb0b4...d38

Uansett om du tar med vaksinene i forsvaret, så er det veldig mange mennesker som er over 30 år... tallene vi får servert stemmer tydeligvis ikke. 

Og ja, du tok meg, jeg sykkler uten hjelm. Google det også. Det er svært lite hodeskader på voksne syklister, men selvsagt så er det tryggere med hjelm 🤔 Men om alternativet er at du ikke får trimmen, så oppveier faktisk det hjelmbruken hos voksne.

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nettopp dette bildet som ikke stemmer. Sjekk tallene som du får servert. Det er rett og slett en logisk brist. Kanskje på tide at de heller Forteller oss hva som foregår.

Anonymkode: b24b1...5fa

Hva tror du foregår?

Anonymkode: 7c5fa...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nettopp dette bildet som ikke stemmer. Sjekk tallene som du får servert. Det er rett og slett en logisk brist. Kanskje på tide at de heller Forteller oss hva som foregår.

 

Nei, jeg skal ikke sjekke noe som helst, det er DU som kommer med påstanden. DU får ta og belegge den, hvilke tall er det liksom du sikter til? At kopper er utryddet? At polio, stivkrampe, difteri, meslinger og kusma er gått ned de siste 50 år?

Anonymkode: 9b48c...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du foregår?

Anonymkode: 7c5fa...dd0

Der blir bare å spekulere, men jeg tror nok at viktigheten av vaksiner er noe overdrevet. Jeg tror også at barna må ta belastningen med å holde sykdommene borte. Om flokkimuniteten fungerer slik vi blir servert, så er det en skandale at ikke vi voksne blir pålagt å ta vaksiner, for å gjøre vår del av jobben. Her er det noe som ikke stemmer.

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg skal ikke sjekke noe som helst, det er DU som kommer med påstanden. DU får ta og belegge den, hvilke tall er det liksom du sikter til? At kopper er utryddet? At polio, stivkrampe, difteri, meslinger og kusma er gått ned de siste 50 år?

Anonymkode: 9b48c...057

Tallene på vaksinedekkning må være rundt 90% for å forhindre utbrudd av sykdommer. Vaksinedekkningen er mye lavere, og som du selv sier, sykdommene forsvinner...

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tallene på vaksinedekkning må være rundt 90% for å forhindre utbrudd av sykdommer. Vaksinedekkningen er mye lavere, og som du selv sier, sykdommene forsvinner...

Anonymkode: b24b1...5fa

Sykdommene forsvinner jo fordi folk tar vaksiner. Hva tror du ville skjedd hvis ingen tok vaksiner? Da vil det jo stadig utbrudd av dødelige sykdommer, vil du virkelig tilbake til det, når det kan forebygges?

Anonymkode: 7c5fa...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tallene på vaksinedekkning må være rundt 90% for å forhindre utbrudd av sykdommer. Vaksinedekkningen er mye lavere, og som du selv sier, sykdommene forsvinner...

Anonymkode: b24b1...5fa

1) Nei, den prosentandelen kommer an på hvilken sykdom det dreier seg om

2) Vaksinedekningen i Norge er IKKE mye lavere, den er høyere. At folk ikke tar boostervaksiner har ikke SÅ mye å si, fordi befolkningen som helhet er gjennomvaksinert. Da vaksinekampanjene startet på 1920-tallet, med Sanitetsforeningen osv., da kalte man også inn voksne til vaksiner, ellers ville det bli igjen smittelommer i befolkninga når kun spebarn ble vaksinert. På den måten utryddet man sykdom etter sykdom, slik at der nesten ikke er smittetilfeller tilbake. Dermed er det veldig få som kan komme og spre sykdommene til disse (halvvaksinerte) voksne. Barnevaksineringene vedlikeholder dette.

3) En vaksine slutter ikke brått å virke som om det var snakk om en bil eller et tv-apparat. Immuniteten går nedover, og farmasiselskapet kan bare garantere effekten i et gitt antall år. Deretter er det en viss sjanse for at (en del av) de vaksinerte ikke lenger er immune. Men noen vil fortsatt være det, andre vil være delvis immune, noen vil få sykdommen, men få et mildere forløp osv osv. Alle varianter fins. Men siden befolkninga som helhet har lav smittefare, på grunn av tidligere vaksinering, vil det ikke være et problem. Det vil heller ikke danne seg epidemier i en slik befolkning, fordi alle er hel- eller delimmunisert. Og ikke minst: de yngste barna, som trenger det mest, har de ferskeste vaksinene. Dette fordi de faktisk kan dø av ting som vi voksne overlever.

Du bør lese deg opp på vaksiner. Ikke se flere youtubevideoer...

Anonymkode: 9b48c...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner til vaksinasjonsprogrammet til alle du kjenner? Alle informerer til deg når de revaksinerer seg? Tipper også at noen har vært noen turer i utlandet, i Forsvaret og noen jobber i helsevesenet. 

Jeg kjenner ingen som har omkommet i bilulykker, men det betyr ikke at det ikke skjer likevel. Jeg kjenner ingen som har fått alvorlige diagnoser, ikke en gammel tante en gang, men plutselig hadde jenta mi fått kreft. Frisk nå, men det utenkelige skjedde.

Jeg er helt sikker på at dersom det kom en vaksine mot all kreft, så ville alle foreldre dratt på helsestasjonen med barna sine med én gang. Det er mange som frykter kreft. En av grunnene ville være at selv om de er gode på behandling nå, så vil vi gjerne slippe å få beskjeden i det hele tatt, det er ingen garanti at det går bra. Og hadde andre sykdommer som man kan vaksinere seg mot vært mer utbredt i Norge, hadde vi også tenkt at det skulle vært en vaksine mot denne dritten.

Anonymkode: 4edad...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt booster-vaksinene, men det er jo ikke noe jeg går og forteller til alle rundt meg? Trodde rett og slett det var noe alle oppegående voksne gjorde helt uten at jeg må fortelle dem det. 

Men kanskje jeg skal begynne med det? Hvis det finnes mange som deg, hi, kan det sikkert være lurt å drive med litt opplysning.

Anonymkode: 89852...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er revaksinert av alle vaksiner også bcg som er tatt ut av det vanlige vaksinasjonsprogrammet og har tatt vaksine mot hepatitt. Siden jeg jobber i bhg med barn og voksne fra hele verden. 

Kjenner mange som har gjort det samme, men det er ikke noe man går å snakker om rundt omkring til alle og enhver hvis det ikke faller naturlig.

Anonymkode: fae22...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt booster vaksinen og tar heller ikke andre vaksiner. Er sjeldent syk.

Har vaksinert ungen. Men kommer ikke til å gi han booster vaksinen. 

Lillesøster er enda ikke vaksinert, blir straks ett år gammel. Det har gått helt fint med henne. Men tenker å vaksinere henne før bhg start.

Personlig er jeg for vaksiner, men synes de gis altfor tidlig. Immunforsvaret får seg et sjokk og er ikke ferdig utviklet. Jeg tror det er bedre å ikke ta vaksinen fullt så tidlig.

Anonymkode: b0ae3...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at ikke folk snart ser den logiske bristen. Sikkert 50% av alle over 20 år mangler vaksiner, men ingen blir syke. I følge folkehelseinstituttet, så må 90% være vaksinert for at ikke sykdommene ikke skal bryte ut. Om det stemte, så ville jo mange flere blitt syke slik situasjonen er i dag ;) 

Anonymkode: b24b1...5fa

Ganske ofte er det smart å holde kjeft og muligens bli mistenkt for å være litt dum, i stedet for å åpne den og fjerne all tvil. Men så smart var du dessverre ikke, HI. 

Anonymkode: daaf7...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri tatt booster vaksinen og tar heller ikke andre vaksiner. Er sjeldent syk.

Har vaksinert ungen. Men kommer ikke til å gi han booster vaksinen. 

Lillesøster er enda ikke vaksinert, blir straks ett år gammel. Det har gått helt fint med henne. Men tenker å vaksinere henne før bhg start.

Personlig er jeg for vaksiner, men synes de gis altfor tidlig. Immunforsvaret får seg et sjokk og er ikke ferdig utviklet. Jeg tror det er bedre å ikke ta vaksinen fullt så tidlig.

Anonymkode: b0ae3...12a

På hvilket grunnlag mener du dette? Når over 90 % av norske barn følger vaksineprogrammet uten særlige bivirkninger, så vet du bedre? 

Anonymkode: c93d0...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

1) Nei, den prosentandelen kommer an på hvilken sykdom det dreier seg om

2) Vaksinedekningen i Norge er IKKE mye lavere, den er høyere. At folk ikke tar boostervaksiner har ikke SÅ mye å si, fordi befolkningen som helhet er gjennomvaksinert. Da vaksinekampanjene startet på 1920-tallet, med Sanitetsforeningen osv., da kalte man også inn voksne til vaksiner, ellers ville det bli igjen smittelommer i befolkninga når kun spebarn ble vaksinert. På den måten utryddet man sykdom etter sykdom, slik at der nesten ikke er smittetilfeller tilbake. Dermed er det veldig få som kan komme og spre sykdommene til disse (halvvaksinerte) voksne. Barnevaksineringene vedlikeholder dette.

3) En vaksine slutter ikke brått å virke som om det var snakk om en bil eller et tv-apparat. Immuniteten går nedover, og farmasiselskapet kan bare garantere effekten i et gitt antall år. Deretter er det en viss sjanse for at (en del av) de vaksinerte ikke lenger er immune. Men noen vil fortsatt være det, andre vil være delvis immune, noen vil få sykdommen, men få et mildere forløp osv osv. Alle varianter fins. Men siden befolkninga som helhet har lav smittefare, på grunn av tidligere vaksinering, vil det ikke være et problem. Det vil heller ikke danne seg epidemier i en slik befolkning, fordi alle er hel- eller delimmunisert. Og ikke minst: de yngste barna, som trenger det mest, har de ferskeste vaksinene. Dette fordi de faktisk kan dø av ting som vi voksne overlever.

Du bør lese deg opp på vaksiner. Ikke se flere youtubevideoer...

Anonymkode: 9b48c...057

1. ikke mine tall, men de folkehelseinstituttet går ut med. Kanskje du har bedre tall, som du vil dele?

2. Dette du skriver her er bare tull. Selvsagt er vaksinedekkningen under 90%.En vet at ca 95% av barna blir vaksinert, og kanskje maks 30-40% revaksinerer seg. Da blir det fort under 90%. 

3. Det er dette vi blir servert når de skal prøve å lukke den logiske bristen. Jeg har ikke mine kilder fra youtube. Tallene kommer fra folkehelseinstituttet selv. Vi har for eksempel ca 60 000 (de barna under 18, som ikke tar vaksiner) som er helt uvaksinerte i Norge til en hver tid + alle de som vaksinen ikke virker hos lengre. Og sykdommene dukker ikke opp.

Anonymkode: b24b1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på Lotto , jeg  har ikke vunnet på det. Det har heller ingen jeg kjenner .

Anonymkode: f9505...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jeg kjenner har død i trafikkulykke. Bilbelter er overdreven beskyttelse. 

Jeg kjenner derimot to som fikk kikhoste. Jeg kjenner også en som har fått livmorhalskreft. Jeg kjenner også en som fikk sepsis pga pnumokokkinfeksjon.

Mangelen på dødsfall i bilulykke i min omgangskrets burde ikke medføre at folk slutter å bruke bilbelte. Din manglende erfaring med sykdom burde ikke få folk til å stoppe med vaksiner.

Du fremstår enkel og uten evne til å se store komplekse sammenhenger. I min omgangskrets ville det blitt pinlig stille og rødmende ansikt om du åpnet munnen og slapp ut en slik hjernefis.

Anonymkode: 04a0a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...