Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres da de begynte å vaske håret selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uten hjelp fra dere?

Anonymkode: a562e...060

Og hvor langt hår hadde/har de?

HI

Anonymkode: a562e...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste begynte i fjor, da han var fem. Tror de andre to også vasket selv i løpet av siste året i barnehagen. Men jeg har tre gutter med kort hår. 

Anonymkode: c8f38...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste var vel 7 år, mellomste 6 år. Dusjer alltid alene uten tilsyn, eller med hverandre. Greit at de er trygge på å dusje selv og vaske hår når de begynner med svømming og gym på skolen. 

Anonymkode: fb358...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 år gamle, hår til litt nedenfor skuderbladene, langt uten å være ekstremt langt.

Akkurat nå har jenta på 11 år gips da, så jeg må vaske håret hennes, vanskelig å klare med en arm ;)

 

Anonymkode: cd3f1...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kunne vel det før skolealder. Jeg vasker håret til eldste på 16år innimellom, men hun atopisk eksem noe som gjør det vondt å få vann på kroppen til tider. Da er det kjekt å ha mamma som kan leke frisør (vaske håret som en gjør hos frisøren, kan jo legge inn hode massasje også) 

Anonymkode: 1e049...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutt, kort hår. Vasket selv fra fire år, men fikk da hjelp til å sjekke at alt var skylt ut/hjelpe med å skylle ut. Vasket helt selv fra han var 5/6 år.

Anonymkode: 3af7c...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var rundt 7 når de klarte selv, Begge jenter med langt hår. Hjelp til med å skylle ut balsam litt lengre. 

Anonymkode: f80b8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips mot tørr hodebunn da? Jenta mi er 8 og vasker selv, men har veldig mye hår og jeg føler neg ikke helt trygg på at all såpen kommer ut. Pleier å ta en siste sjekk når hun er ferdig.. 

HI

Anonymkode: a562e...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...