Gå til innhold

Fastlegen er alltid så sur. Kan jeg bytte til kollega?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min fastlege er alltid så sur. Kan jeg bytte til en annen på samme kontor? Ser hun har få ledige plasser igjen? 

Mer under behandling nå, og kjenner jeg ikke orker tanken på min nåværende lege. Aldri sett et glimt av smil. 

Anonymkode: 3689c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan bytte til hvem du vil, selv på samme kontor. Bytte gjelder fra den 1.hver mnd.

Anonymkode: 69d4b...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er han flink? Det teller jo mer.

Anonymkode: 0828d...715

Nei. Tror ikke han forstår at jeg er en pasient. Er ikke HAN som er pasient. 

Anonymkode: 3689c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan du. Jeg gjorde det

Anonymkode: da38a...b73

Flott, da bytter jeg 

Anonymkode: 3689c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kan bytte til hvem du vil, selv på samme kontor. Bytte gjelder fra den 1.hver mnd.

Anonymkode: 69d4b...061

Da bytter jeg. Flott. 

Anonymkode: 3689c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bytt i vei. Jeg har gjort det samme selv. Gikk fint det :) Litt rart å se den forrige legen i starten etter, men han var heldigvis profesjonell nok til å ikke begynne å spørre om hvorfor jeg byttet. Jeg ønsket kvinnelig lege og var derfor jeg byttet da, tipper han forstod det.

Anonymkode: 179d8...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler for en tjeneste. Er du ikke fornøyd med den så gjør du noe med den, som feks å bytte fastlege. 

Tror folk legger for mye følelser i det. En flink lege tar det ikke personlig, og blir ikke dødelig fornermet om noen bytter. 

Anonymkode: be48d...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du betaler for en tjeneste. Er du ikke fornøyd med den så gjør du noe med den, som feks å bytte fastlege. 

Tror folk legger for mye følelser i det. En flink lege tar det ikke personlig, og blir ikke dødelig fornermet om noen bytter. 

Anonymkode: be48d...7bc

Tenkte det ble litt rart med tanke på at det var innenfor samme kontor bare. 

Anonymkode: 3689c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det ble litt rart med tanke på at det var innenfor samme kontor bare. 

Anonymkode: 3689c...b7f

Jeg hadde følt at det hadde blitt litt kleint men hadde glatt gjort det likevel! Er viktig å ha en lege du er trygg på,som tar deg på alvor og som du vet at gjør en god jobb. Byttet selv fastlege for en stund tilbake å angrer ikke ett sekund! Min lege er helt fantastisk å det skader ikke at han er sexy å se på også :P

Anonymkode: acda8...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men jeg jeg har byttet frisør flere ganger på samme sted. DET er kleint det 🙈 Hun jeg hadde gikk ut i permisjon, byttet til hun andre- som ble syk og sluttet. Byttet ikke tilbake til den første, men har hun tredje der nå fast på tredje året. Skikkelig kleint å se henne første igjen. Hun er flink men..  Men .. Vi betaler jo for en tjeneste. Spesielt helse er viktig, så det er viktig å ha en lege man er fornøyd med. 

Anonymkode: c8e79...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var vanlig å ha fast frisør også,her går jeg til første ledige.

Anonymkode: acda8...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt off topic, men jeg jeg har byttet frisør flere ganger på samme sted. DET er kleint det 🙈 Hun jeg hadde gikk ut i permisjon, byttet til hun andre- som ble syk og sluttet. Byttet ikke tilbake til den første, men har hun tredje der nå fast på tredje året. Skikkelig kleint å se henne første igjen. Hun er flink men..  Men .. Vi betaler jo for en tjeneste. Spesielt helse er viktig, så det er viktig å ha en lege man er fornøyd med. 

Anonymkode: c8e79...a63

Har gjort det samme. Ikke fordi det var noe galt med hun første, men hadde ei annen en gang "min" frisør var syk, og jeg hadde veldig mye bedre kjemi med henne. Kleint å møte på hun "gamle" nå, men tipper hun ikke tenker så mye over det. De klipper jo så mange hele tiden at hun sitter nok ikke å surmuler over en kunde 😄

Anonymkode: 31a6f...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Tror ikke han forstår at jeg er en pasient. Er ikke HAN som er pasient. 

Anonymkode: 3689c...b7f

Haha, hva er det han gjør da?

Anonymkode: da38a...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Litt off topic, men jeg jeg har byttet frisør flere ganger på samme sted. DET er kleint det 🙈 Hun jeg hadde gikk ut i permisjon, byttet til hun andre- som ble syk og sluttet. Byttet ikke tilbake til den første, men har hun tredje der nå fast på tredje året. Skikkelig kleint å se henne første igjen. Hun er flink men..  Men .. Vi betaler jo for en tjeneste. Spesielt helse er viktig, så det er viktig å ha en lege man er fornøyd med. 

Anonymkode: c8e79...a63

Hehe, dette har jeg også kjent på. Prøvde tilfeldigvis en kollega i julerushet, og hun var mye flinkere. Men jeg gikk til en liten og intim frisørsalong så var vanskelig å bytte! Byttet til slutt salong 

Anonymkode: 3abbf...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, dette har jeg også kjent på. Prøvde tilfeldigvis en kollega i julerushet, og hun var mye flinkere. Men jeg gikk til en liten og intim frisørsalong så var vanskelig å bytte! Byttet til slutt salong 

Anonymkode: 3abbf...0b2

Frisør er skikkelig kleint å bytte når begge er på samme sted. Mye kleinere enn å bytte fastlege på samme kontor

Anonymkode: da38a...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Forfriskende å se noen på dette forumet som ikke er overbegeistret for fastlegen... Bytt i vei. Det er din helse, ditt valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan :) Det er viktig at du føler du kan ha tillitt til legen din og at kjemien stemmer. Du henvender deg jo til legen med ganske personlige ting.

En god lege tar ikke dette personlig.

jeg byttet helsesøster for ungene. Der var det igrunn tilliten og kjemien som ikke stemte. Jeg henvendte meg til henne pga bekymring for barnet mitt sine problemer i utvikling (skriver ikke hva ift å bli gjenkjent) hun gikk umiddelbart på meg og mine mamma-skilles og ville personlig kurse meg opp. Jeg turde ikke annet enn å gå med på det (var redd for «følger» siden hun åpenbart mente jeg ikke var god nok) under hele «kursperioden» hadde hun en nedlatende og belærende holdning til meg. 

Kurset var ferdig, og jeg fulgte alt til punkt og prikke. Utviklingen h*s stod på stedet hvil. Jeg henvendte meg til ppt som via fastlege (fantastisk fyr) fikk oss inn til bupa. Ungen hadde jo en diagnose! Etter dette byttet jeg helsesøster. Da, neste gang jeg var på helsestasjonen med mitt andre barn, hentet hun gamle meg inn på kontoret og ville ha en forklaring på hvorfor jeg byttet. 

Der har vi uproff helsefagarbeider.

jeg måtte jo si det som det var, jeg følte at hun trykket meg ned og aldri så barnets behov, kun mine «mangler». Og at hun burde ha henvist meg til ppt. Hun ble blodig fornærmet.

hun nye helsesøsteren var helt fantastisk 😍

Anonymkode: 5c75c...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...