Gå til innhold

Hva er realistisk vektnedgang for meg med disse opplysningene..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 170cm og veier 79 kg. Veldig jevnt fordelt, på en relativt hverdagsaktiv og sterk kropp. Har begynt å telle kalorier for å ta av ekstra kilo, og spiser nå ca 16-1700 kcal pr dag. Har en moderat/dels aktiv jobb, og har tilsvarende fritid. Trener jevnlig, men ikke ofte, både kardio og styrke. Jeg har i første omgang ikke satt noe ønsket mål for vekten, men lurer på hva jeg realistisk sett kan forvente å veie om ca 3,5 mnd og om ca 6 mnd dersom jeg fortsetter med dette kaloriinntaket?

Usikker på om det trengs flere opplysninger 

Anonymkode: fe888...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forvente ca 0,5kg i uka,  mulig litt mer om du er aktiv.  Dvs -6kg på 3mnd og -12 på 6mnd.

Anonymkode: ed17a...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt meg til planlagt kaloriinntak i over 2 uker, og har allerede gått ned ca 2 kg. Er det vanlig at det går litt fort(ere) i starten? Eller bør jeg få i meg litt mer kalorier pr dag for å få en jevnere saktere vektnedgang? Vil ikke ned for fort dersom det er vanskeligere å holde vekta etterpå da?🤔

HI

Anonymkode: fe888...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg holdt meg til planlagt kaloriinntak i over 2 uker, og har allerede gått ned ca 2 kg. Er det vanlig at det går litt fort(ere) i starten? Eller bør jeg få i meg litt mer kalorier pr dag for å få en jevnere saktere vektnedgang? Vil ikke ned for fort dersom det er vanskeligere å holde vekta etterpå da?🤔

HI

Anonymkode: fe888...341

Det er helt vanlig i gå ned mer i begynnelsen 🙂 Det er vann.

Anonymkode: 621a5...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, selvsagt! 😉🙈 Da er det vel bare å kjøre på videre da! ☺️ Takk for svar! 

 

HI

Anonymkode: fe888...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...