Gå til innhold

Reise til utlandet når jeg er gravid i uke 33. Ambivalent...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sykehusene i Spania er nok generelt ganske bra, men MRSA er viktig å huske på somdu sier. Blir du lagt inn der, må du ligge på isolat i Norge i 3 døgn om du blir innlagt her senere, feks v fødsel her, til du er mrsa-avklart. Er du positiv på mrsa må du ligge på isolat hele tiden, og få behandling som kan bli langvarig til du er kvitt bakterien.

Kjedelig å ligge på isolat på føden, og veldig upraktisk for alle parter. 

Anonymkode: 43d52...1ca

Man behandles hjemme og ikke på sykehus ved mrsa. Med mindre man er så dårlig fra før at man uansett måtte vært innlagt. Ikke alle som behandles heller. Skulle bare visst hvor mange mrsa positive det går rundt her i Norge, på kafé, butikker, skoler, barnehager osv. Det er kun på sykehus og andre helseinstitusjoner man er streng på dette. Det er for inngå å smitte andre syke/svake. 

Anonymkode: dab1e...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man behandles hjemme og ikke på sykehus ved mrsa. Med mindre man er så dårlig fra før at man uansett måtte vært innlagt. Ikke alle som behandles heller. Skulle bare visst hvor mange mrsa positive det går rundt her i Norge, på kafé, butikker, skoler, barnehager osv. Det er kun på sykehus og andre helseinstitusjoner man er streng på dette. Det er for inngå å smitte andre syke/svake. 

Anonymkode: dab1e...98b

Ja, poenget var at om hun blir innlagt må hun på isolat dersom hun har vært innlagt på sykehus i Sør-Europa, fram til hun blir mrsa-klarert. Hun legges ikke inn pga mrsa.

Anonymkode: 43d52...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, poenget var at om hun blir innlagt må hun på isolat dersom hun har vært innlagt på sykehus i Sør-Europa, fram til hun blir mrsa-klarert. Hun legges ikke inn pga mrsa.

Anonymkode: 43d52...1ca

Jeg sa til samboer at det er uaktuelt å reise når jeg er 33 uker gravid. 

Dog har vi bestemt oss for å reise til Barcelona når jeg er 29 uker på vei. Vi blir der i 5 dager så vi er tilbake før jeg er 30 uker. Skulle jeg mot formodning bli dårlig før reisen så har vi avbestillingsforsikring. 

Slik jeg har skjønt det er ikke Spania det verste landet mtp MRSA etc,men Hellas og Italia. 

HI

Anonymkode: 37be8...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

God tur! Men dobbelsjekk at reiseforsikringen dekker evt komplikasjoner. 😊

Anonymkode: 43d52...1ca

Tusen takk 😊 Skal trippelsjekke forsikringen 😊

Anonymkode: 37be8...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, poenget var at om hun blir innlagt må hun på isolat dersom hun har vært innlagt på sykehus i Sør-Europa, fram til hun blir mrsa-klarert. Hun legges ikke inn pga mrsa.

Anonymkode: 43d52...1ca

Det vet jeg godt 😊 det enkleste da er å ta mrsa test hos fastlegen når man kommer hjem og ta med papirene til sykehuset når hun skal føde. 

Anonymkode: dab1e...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg godt 😊 det enkleste da er å ta mrsa test hos fastlegen når man kommer hjem og ta med papirene til sykehuset når hun skal føde. 

Anonymkode: dab1e...98b

Det er sant!! Det er jo det beste 😃

Anonymkode: 43d52...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville ikke reist til utlandet etter ca uke 25 med mindre jeg absolutt måtte. Ville ikke reist hvis det kun er snakk om ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...