Gå til innhold

Turnus og ferie i hjemmesykepleien- spørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber i hsy i stor by. Vi har gått fra årsturnus til 26 uker, med egen helligdags og sommer. Nå skal ferieønsker inn. Jeg har pr nå klar turnus som gjelder til juni, og har lyst på fri i høstferien. Jeg jobber slik at jeg har 50 fast og vikariat resten fordi jeg holder på med videreutdanning, så innimellom har jeg hele uker fri. Jeg har jo da ikke lyst til å bruke en ferieuke i høstferien om jeg likevel skulle ha turnusfri den uka! Hva gjør dere andre? Hvor langt frem er det vanlig å vite turnus? Og hvordan planlegge??

Anonymkode: 6de00...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger inn ønske om fri. Hvis jeg har turnusfri så trekkes det ikke feriedager. Vi teller ikke ferien i uker, men i dager. Så om jeg har fri ei uke hvor jeg skulle jobbet tre vakter så trekkes tre av mine feriedager. 

Anonymkode: 4ea68...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi teller uker, fem for alle. Ellers hadde jo mine fem uker  blitt halve året i deltidsstilling..

Anonymkode: 6de00...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 23.37, Anonym bruker skrev:

Vi teller uker, fem for alle. Ellers hadde jo mine fem uker  blitt halve året i deltidsstilling..

Anonymkode: 6de00...bd5

I deltidsstilling blir også ferien regnet til deltid. 25 feriedager  i full stilling, 12,5  feriedager i halv stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye synsing rundt dette ser jeg. Først og fremst, de som jobber i turnus har rett på 30 virkedager i året om de følger ks (kommune og ikke privat). Det blir ikke færre dager om man er deltidsansatt, men  man har da ferie på det som allikevel vil være en fridag. Om du er usikker på hva som blir riktig kontakter du tillitsvalgte hvor du jobber.

https://delta.no/dine-rettigheter/ferie/ferie-nar-du-jobber-turnus

Det er faktisk mest vanlig med rotasjonsturnuser gjennom året, og spesialturnuser i jula, påsken og om sommeren. Årsturnuser er noe som færre og færre bruker.

Anonymkode: 51c77...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye synsing rundt dette ser jeg. Først og fremst, de som jobber i turnus har rett på 30 virkedager i året om de følger ks (kommune og ikke privat). Det blir ikke færre dager om man er deltidsansatt, men  man har da ferie på det som allikevel vil være en fridag. Om du er usikker på hva som blir riktig kontakter du tillitsvalgte hvor du jobber.

https://delta.no/dine-rettigheter/ferie/ferie-nar-du-jobber-turnus

Det er faktisk mest vanlig med rotasjonsturnuser gjennom året, og spesialturnuser i jula, påsken og om sommeren. Årsturnuser er noe som færre og færre bruker.

Anonymkode: 51c77...393

Nemlig. Om jeg har fem uker ferie og tar ferie i en uke hvor jeg har to vakter er det en ferieuke uansett om det er to vakter eller tre eller fem.

Anonymkode: 6de00...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...