Gå til innhold

Barnevakt vil ha 150 kr timen? Vanlig for en 7 åringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes ikke det var dyrt. Jeg klipper hår på fritiden og tar 100,- per klipp og 100,- per farge jeg setter pluss utgiftene til fargen. Det tar 20-30 min å klippe og det samme å sett i farge. Altså kan jeg tjene 200 på 40 min. Har en familie jeg klipper og der farger mor håret. 4 personer. Jeg bruker ca 2 timer på behandlingene. 500,- koster de 2 timene og de synes det er råbillig. 

Jobben jeg har ellers får jeg 200,- i timen for etter skatt og jeg har ikke høyere utdanning. Lurer for øvrig på om hun over her som sier hun har høyere utdanning kanskje ikke har fått den beste jobben etter endt utdanning?

Anonymkode: 674eb...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

150 kr timen for en barnevakt, mens en time u barnehagen koster rundt 70 kr......

Anonymkode: e8c9e...248

Det å ha barnevakt er ikle det samme som å ha et barn i barnehagen

Anonymkode: 674eb...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det å ha barnevakt er ikle det samme som å ha et barn i barnehagen

Anonymkode: 674eb...d7b

Det var poenget mitt, men du tok det tydeligvis på en annen måte enn jeg siktet til

Anonymkode: e8c9e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var poenget mitt, men du tok det tydeligvis på en annen måte enn jeg siktet til

Anonymkode: e8c9e...248

Du skrev det som om det var sammenligbart og da antar man jo at du mener det er for stor prisforskjell. Måten du skrev det på hintet til det samme

Anonymkode: 674eb...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skrev det som om det var sammenligbart og da antar man jo at du mener det er for stor prisforskjell. Måten du skrev det på hintet til det samme

Anonymkode: 674eb...d7b

Eller som man heller kan skrive det:

Å, ja. Da misforsto jeg deg :)

Anonymkode: 96411...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer vel litt an på? Jeg måtte reise vekk en helg og barnevakt forlangte kr 180,- per time. Det blir faktisk kr 180 x 48 timer som blir kr 8 640,-. Det er mye penger. Jeg valgte derfor å bli hjemme. Dersom hun hadde tatt kr 120,- per time, ville det ha blitt kr 5760,-.  Dersom det er rett i lommen (det blir jo mer enn det jeg tjener på å være borte), så gir det lønn som overstiger en hel måned x 2 med bhg betaling. Man kan til og med trekke fra kostnad på SA 

Til dere som har besteforeldre som passer deres barn hele helger. Er det slik at dere gir tilsvarende i gaver for kostnaden dere spares for? Nysgjerrig. Og Til Mr. Good Man: Når du besvarer, har du selv hatt behov for barnevakt noen timer mot betaling, eller får du dette gratis? Hva betaler du selv?

Anonymkode: 85477...17a

Så absolutt ikke, hvorfor i all verden skulle jeg det? Familie hjelper jo hverandre uten betaling. De har dessuten 2 hunder, og hvis vi skulle ta kennelpriser med i regnestykket har jeg sikkert spart dem for like mye. 😛

Til den prisen hadde jeg dessuten forventet mer enn fri flyt av godteri og skjerm. ;)

Anonymkode: 05235...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange som svarer her bruker barnevakt selv? Hva betaler du og hvor gammel er barnevakten?

 

jeg tror mange som svarer ikke er avhengig av barnevakt selv, det er enkelt å hyle ut at man betaler for lite når man selv aldri har brukt barnevakt men bruker gratis besteforeldre.

 

barnevakt er som regel en ekstra inntekt, ikke en vanlig jobb. 

Anonymkode: 9d3b6...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange som svarer her bruker barnevakt selv? Hva betaler du og hvor gammel er barnevakten?

 

jeg tror mange som svarer ikke er avhengig av barnevakt selv, det er enkelt å hyle ut at man betaler for lite når man selv aldri har brukt barnevakt men bruker gratis besteforeldre.

 

barnevakt er som regel en ekstra inntekt, ikke en vanlig jobb. 

Anonymkode: 9d3b6...033

Føler meg litt truffet, men på hvilken måte skulle det ha noe å si om jeg faktisk har betalt en barnevakt eller ikke ? 
Mener du at når alt kommer til alt så ville jeg pruta på prisen hvis jeg hadde trengt barnevakt bare fordi jeg ikke har erfaring med betaling av barnevakter ? Nææ..... skjønner ikke helt hvor du vil hen. 

Nei hvis det hadde vært en vanlig jobb og barnevakten skulle fakturert deg kunne du lagt på skatt, arbeidsgiveravgift, feriepenger osv. Hadde blitt litt dyrere pr time da ;)

Derimot så har jeg full forståelse for at mange synes det dyrt og at det ikke passer inn verken i økonomien eller står i stil til hva deres egen timelønn er. Akkurat som noen kunder synes jeg tar mye i timen, mens andre synes det er helt greit. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig si at jeg synes det var dyrt. Jeg ville nok tenkt at 100 kr timen er ok, spesielt om barnet sover deler av tiden. En 7-åring er det ikke mye jobb med, noe annet om det var et lite søsken i tillegg (bleieskift, stell, mating osv). 

Anonymkode: 0d80c...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange som svarer her bruker barnevakt selv? Hva betaler du og hvor gammel er barnevakten?

 

jeg tror mange som svarer ikke er avhengig av barnevakt selv, det er enkelt å hyle ut at man betaler for lite når man selv aldri har brukt barnevakt men bruker gratis besteforeldre.

 

barnevakt er som regel en ekstra inntekt, ikke en vanlig jobb. 

Anonymkode: 9d3b6...033

Poenget er uansett at denne barnevakten har bedt om 150 kr timen. Hi kan selvfølgelig velge å forsøke å prute. Da risikerer hun at barnevakten trekker på skuldrene og sier at hun ikke vil gjøre jobben for mindre enn 150 kr timen, uansett. Så kan hi forsøke å finne en annen barnevakt, en som tar mindre, og som er villig til å binde seg for dette tidspunktet fast annenhver uke. Eller hi kan velge å si at det er for dyrt, da vil ikke hun bruke denne barnevakten. Fortsatt med den samme risikoen, at barnevakten sier helt greit for henne.

Eller hi kan velge å betale 150 kr timen. Uansett hva vi her inne synes og mener, så er dette valgene hi har. Nå vet ikke jeg hvor mye hun har lett etter barnevakt, men hvis det var vanskelig å finne en så er det selvsagt en mye større risiko for hi å si at dette er for dyrt. Da vil det bli enda vanskeligere å finne en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Anonym bruker said:

Hei 

Funnet barnevakt nå. Hun ønsker 150 kr timen. Er det vanlig? Barnet er 7 år gammelt. Har kun behov for pass 3 timer annenhver uke. 

Anonymkode: 3e9db...00c

Normal sum det ja

Anonymkode: 584ca...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tenker jeg at 150 kr timen for barnevakt er i overkant. Men så tenker jeg også at dersom jeg skulle bundet meg opp til å jobbe tre timer en kveld i uka annen hver uke, så ville jeg nok ha hatt såpass jeg også. Det er forskjell på det og å ta en tilfeldig barnevakt jobb en kveld i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎09‎.‎01‎.‎2019 den 18.13, Anonym bruker skrev:

Trodde kanskje pris hang litt sammen i forbindelse med alder noen ganger ja (spedbarn/barn/junior) osv. Hvor mye jobb det er, hvor mye barnet klarer seg selv osv osv... 

Anonymkode: 3e9db...00c

Pris henger sammen med hvor mye du er i beit for barnevakt, det.

Anonymkode: 84d5e...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!🙂 

Ville bare si tusen takk for hjelpen dere, fra alle samme... 

Har takket ja til barnevakt èn dag, annenhver uke for 150 kr timen. Hun skal passe i tre timer hver gang. 

Dette er altså første gang et annet menneske en mine foreldre sitter barnevakt, så blir spennende.☺️ 

Og igjen, takk for all hjelp!💕🌸

Hilsen Hi 

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei igjen!🙂 

Ville bare si tusen takk for hjelpen dere, fra alle samme... 

Har takket ja til barnevakt èn dag, annenhver uke for 150 kr timen. Hun skal passe i tre timer hver gang. 

Dette er altså første gang et annet menneske en mine foreldre sitter barnevakt, så blir spennende.☺️ 

Og igjen, takk for all hjelp!💕🌸

Hilsen Hi 

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Brukte forresten èn uke på å finne barnevakt, så tok ikke lange tiden. Hun har også kort vei til og fra. 

Krysse fingrene på at dette går bra. Er litt spent og nervøs allerede. Hva om "hele huset" blir ranet?! 🤪 Eller om det skjer barnet noe? 😱

Vi skal treffes for å bli kjent først da, men allikevel... 

Hi 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 8.20, Anonym bruker skrev:

Hvor mange som svarer her bruker barnevakt selv? Hva betaler du og hvor gammel er barnevakten?

 

jeg tror mange som svarer ikke er avhengig av barnevakt selv, det er enkelt å hyle ut at man betaler for lite når man selv aldri har brukt barnevakt men bruker gratis besteforeldre.

 

barnevakt er som regel en ekstra inntekt, ikke en vanlig jobb. 

Anonymkode: 9d3b6...033

Jeg har brukt barnevakt selv å hun tok 100 kr timen. 150 kr timen hadde vært uaktuelt å betale for min del hvertfall,det syns jeg er for dyrt.

Anonymkode: 91e8b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brukte forresten èn uke på å finne barnevakt, så tok ikke lange tiden. Hun har også kort vei til og fra. 

Krysse fingrene på at dette går bra. Er litt spent og nervøs allerede. Hva om "hele huset" blir ranet?! 🤪 Eller om det skjer barnet noe? 😱

Vi skal treffes for å bli kjent først da, men allikevel... 

Hi 

Anonymkode: 3e9db...00c

Jeg har verdens beste barnevakt til min sønn å hun ble jeg kjent med gjennom en barnevaktside på facebook. Sønnen min elsker å være med henne å du ser tydlig at hun liker å passe han også :) Jeg er storfornøyd med henne! :)

Anonymkode: 91e8b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har verdens beste barnevakt til min sønn å hun ble jeg kjent med gjennom en barnevaktside på facebook. Sønnen min elsker å være med henne å du ser tydlig at hun liker å passe han også :) Jeg er storfornøyd med henne! :)

Anonymkode: 91e8b...ffb

Aww, det var godt å høre. Beroligende. Heldige dere er.🙂 

Håper det blir slik her. 

Jeg selv er alenemor, så blir spennende. 

Hi 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt barnevakt selv å hun tok 100 kr timen. 150 kr timen hadde vært uaktuelt å betale for min del hvertfall,det syns jeg er for dyrt.

Anonymkode: 91e8b...ffb

Er alenemor. Er nødt til det. Fikk veldig god kjemi i tillegg til at jeg følte på trygghet, når det kom til henne. Håper virkelig mine følelser stemmer.

Jeg har behov for pass tre timer annenhver uke i forbindelse med jobb. 

 

Hi 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.1.2019 den 21.51, Anonym bruker skrev:

Er alenemor. Er nødt til det. Fikk veldig god kjemi i tillegg til at jeg følte på trygghet, når det kom til henne. Håper virkelig mine følelser stemmer.

Jeg har behov for pass tre timer annenhver uke i forbindelse med jobb. 

 

Hi 

Anonymkode: 3e9db...00c

Da er vi i gang med barnevakt for første gang. Veldig fornøyd. Flott jente!🙂

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det syntes jeg var veldig mye. 100 bør holde lenge

Anonymkode: 9ce7e...8c0

Er kun tre timer, èn kveld, annenhver uke... Jeg vet ikke hva det vanligvis ligger på, men synes det var ok. Hun er 23 år.

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎01‎.‎2019 den 20.59, Anonym bruker skrev:

Hei igjen!🙂 

Ville bare si tusen takk for hjelpen dere, fra alle samme... 

Har takket ja til barnevakt èn dag, annenhver uke for 150 kr timen. Hun skal passe i tre timer hver gang. 

Dette er altså første gang et annet menneske en mine foreldre sitter barnevakt, så blir spennende.☺️ 

Og igjen, takk for all hjelp!💕🌸

Hilsen Hi 

 

Anonymkode: 3e9db...00c

Første gang på sju år...?

DiB skuffer aldri!

Anonymkode: 84d5e...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Første gang på sju år...?

DiB skuffer aldri!

Anonymkode: 84d5e...a2e

Hva mener du? 

Jeg har aldri hatt noen andre til å passe barnet mitt bortsett fra mine foreldre. 

Anonymkode: 3e9db...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...