Gå til innhold

Truffer mann, men det viser seg han er trygdet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer oppriktig på hvor disse "lettere kontorjobbene" som alltid kommer opp i tråder om uføre finnes....

Har en svigerinne som er 70% ufør, og hun sliter virkelig med å finne de 30% hun kan jobbe noe sted. Ingen vil ansette henne. Hun har sendt så mange søknader, til alle mulige arbeidsplasser, men ingen vil ha noen som er 70% ufør. I to år har hun søkt og søkt og søkt. Hun har hatt et par praksisplasser via nav, og blitt utnyttet max i den perioden praksisen lønnet av nav varer, også har hun blitt sparket ut og arbeidsplassen har tatt inn en ny person i praksis (de har gratis arbeid så lenge de kan og lar være å ansette noen).

Nå vil nav uføretrygde henne 100%, fordi restarbeidsevnen hennes ikke kan brukes noe sted.

Anonymkode: b2356...23d

Poenget var bare at det ikke hørtes så lett ut å være ordfører dersom man ikke kunne jobbe. 

Anonymkode: dc89e...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da vil det være på sin plass å utdype at fordi man selv befinner seg i en vanskelig livssituasjon, ønsker man ikke gjøre det, isteden for å snakke som om enhver i ett hvert tenkelig forhold med en ufør vil møte store problemer, for det er nemlig ikke sant! Det er unyansert. Å råde hi ut fra egen livssituasjon, som man finner vanskelig, uten å nevne dette, er faktisk også rimelig frekt! For ikke å snakke om at du nå legger ansvaret over på meg, for at jeg burde oppfatte at du egentlig mente ting litt annerledes...

Du er jo som disse med alle fordommene mot innvandrere. Blir dere pressa «gjelder det ikke Mohammed selvfølgelig, men alle andre».

Hi, gi folk en sjanse! 

Anonymkode: 929d0...70f

Jeg anbefaler deg å lese mitt første innlegg en gang til. Jeg råder ikke Hi til noe som helst. Jeg skriver «jeg personlig ville aldri ha gått inn i et forhold med e trygded mann». I tillegg utdyper jeg at det er mer enn kun det økonomiske. Alle har sine ting å bære på. Sin hverdag. Jeg trenger ikke å forklare min særskilte situasjon for å rettferdiggjøre at jeg ikke ønsker å gå inn i et forhold med en ufør mann. Antakelig ville jeg ikke gjort det om jeg selv var frisk engang. Poenget er at alle må ta stilling til sin egen situasjon og at man ikke bare kan dømme mennesker nord og ne fordi de ikke ønsker et forhold med en uføretrygded mann. Livet er vanskelig nok for mange og ekstra belastninger kan velte lasset. 

Så nei, jeg hadde ikke trengt å komme med den forklaringen tidligere. Jeg er i min fulle rett til å velge bort en uføretrygded mann uavhengig av grunn, uten å bli kalt fordomsfull. Jeg har heller ikke noe imot monarkiet, men ønsker ikke å gå inn i et forhold med en. Det er to vidt forskjellige ting! Det er ikke hva man ilegger et annet menneske men hva man spesifikt ønsker i sitt eget liv. 

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet aldri om en ufør mann ikke kan bidra økonomisk. Min mann blei ufør i arbeidsulykke og fekk flere millionær utbetalt i erstatning. 

Jeg har ikke noe negativt å si om uføre.

han er alltid hjemme når barna kommer fra skole. Jeg slipper ta fri fra jobb når barna er syke. 

Vi kan reise på ferie uten at vi må planlegge.

middagen står alltid på bordet når ungene er ferdig på skolen, og det er alltid mat til meg.

huset er ryddig, klæsvasken tatt. 

Går mye tur med ungene i skog. Han følger dei faktisk opp slik unger nå ikke opplever så mye av. 

Nå kommer vel «hvorfor kan ikke han jobbe, når han kan gjør alt det der hjemme» 🤤

Anonymkode: 894d6...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Går mye tur med ungene i skog. Han følger dei faktisk opp slik unger nå ikke opplever så mye av. 

🤤

Anonymkode: 894d6...00c

Ja, for alle vet jo at ungene til dem som faktisk bidrar til statskassa går får lut og kaldt vann😖

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for alle vet jo at ungene til dem som faktisk bidrar til statskassa går får lut og kaldt vann😖

Anonymkode: 95601...045

Nå skatter de som er uføre og da

Anonymkode: d0d3b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var bare at det ikke hørtes så lett ut å være ordfører dersom man ikke kunne jobbe. 

Anonymkode: dc89e...74e

Nå har han ennå ikke blitt det, da. Og med partiets vanlige velgermasse her i kommunen, så får de ikke ordførervervet. Poenget var vel mest at man kan være intelligent, engasjert, aktiv og oppegående også når man er ufør. Man er ikke automatisk psykisk syk eller en økonomisk byrde for noen.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anbefaler deg å lese mitt første innlegg en gang til. Jeg råder ikke Hi til noe som helst. Jeg skriver «jeg personlig ville aldri ha gått inn i et forhold med e trygded mann». I tillegg utdyper jeg at det er mer enn kun det økonomiske. Alle har sine ting å bære på. Sin hverdag. Jeg trenger ikke å forklare min særskilte situasjon for å rettferdiggjøre at jeg ikke ønsker å gå inn i et forhold med en ufør mann. Antakelig ville jeg ikke gjort det om jeg selv var frisk engang. Poenget er at alle må ta stilling til sin egen situasjon og at man ikke bare kan dømme mennesker nord og ne fordi de ikke ønsker et forhold med en uføretrygded mann. Livet er vanskelig nok for mange og ekstra belastninger kan velte lasset. 

Så nei, jeg hadde ikke trengt å komme med den forklaringen tidligere. Jeg er i min fulle rett til å velge bort en uføretrygded mann uavhengig av grunn, uten å bli kalt fordomsfull. Jeg har heller ikke noe imot monarkiet, men ønsker ikke å gå inn i et forhold med en. Det er to vidt forskjellige ting! Det er ikke hva man ilegger et annet menneske men hva man spesifikt ønsker i sitt eget liv. 

Anonymkode: e9501...09b

Men hvorfor tror du HIs situasjon ligner så mye på din at dine spesifikke bekymringer er relevante for henne...? Du har jo et ekstraordinært plagsomt liv fra før av, kanskje du heller bør søke avlastning - ikke gi råd om andres kjæresteforhold. Du har jo uansett ikke tid eller overskudd til en kjæreste.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå skatter de som er uføre og da

Anonymkode: d0d3b...8ca

Det hjelper jo lite når de FÅR pengene fra staten🤣

Hvis jeg gir deg 10 kr og ber om 2 kr tilbake, så går jeg fremdeles 8 kr i minus. Du har, i praksis, ikke gitt meg en dritt!

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kunne aldri blitt sammen med en som var ufør og bare gikk hjemme. 

Anonymkode: 14163...27a

Men som bl a jeg prøver å belyse: man trenger ikke gå hjemme selv om man er ufør. Der fins interessante og aktive mennesker som tilfeldigvis også er uføre...

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper jo lite når de FÅR pengene fra staten🤣

Hvis jeg gir deg 10 kr og ber om 2 kr tilbake, så går jeg fremdeles 8 kr i minus. Du har, i praksis, ikke gitt meg en dritt!

Anonymkode: 95601...045

Uføretrygd er ikke almisser. Det er en rettighet vi har innført for å sikre dem som ikke har helse til å jobbe.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper jo lite når de FÅR pengene fra staten🤣

Hvis jeg gir deg 10 kr og ber om 2 kr tilbake, så går jeg fremdeles 8 kr i minus. Du har, i praksis, ikke gitt meg en dritt!

Anonymkode: 95601...045

Nå er de aller færreste i dette landet et pluss prosjekt altså! Du skal tjene godt over gjennomsnittet for å «betale for deg selv», for å si det slik 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper jo lite når de FÅR pengene fra staten🤣

Hvis jeg gir deg 10 kr og ber om 2 kr tilbake, så går jeg fremdeles 8 kr i minus. Du har, i praksis, ikke gitt meg en dritt!

Anonymkode: 95601...045

Du betaler ikke for deg selv du heller, hvis det er det du innbiller deg.

Anonymkode: d0d3b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare å være ærlig å si at en mann som tjener lite er usexy. Når man tjener mest blir man som en morsfigur.

Anonymkode: f119c...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Er det ikke bare å være ærlig å si at en mann som tjener lite er usexy. Når man tjener mest blir man som en morsfigur.

Anonymkode: f119c...6c8

Haha, latterlig. 😂

Har likestillingen virkelig ikke kommet lenger?

Anonymkode: 4580a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke bare å være ærlig å si at en mann som tjener lite er usexy. Når man tjener mest blir man som en morsfigur.

Anonymkode: f119c...6c8

Overhodet ikke enig. Har alltid tjent mer enn samboeren, men ikke på noe tidspunkt følt meg som en morsfigur!

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke bare å være ærlig å si at en mann som tjener lite er usexy. Når man tjener mest blir man som en morsfigur.

Anonymkode: f119c...6c8

Så alle kvinner i lavtlønnsyrker med en mann som tjener mer, er egentlig sammen med en farsfigur. Er det virkelig sånn du ser på alle folk, eller gjelder det bare de som er uføre?

Anonymkode: d0d3b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har han ennå ikke blitt det, da. Og med partiets vanlige velgermasse her i kommunen, så får de ikke ordførervervet. Poenget var vel mest at man kan være intelligent, engasjert, aktiv og oppegående også når man er ufør. Man er ikke automatisk psykisk syk eller en økonomisk byrde for noen.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Med andre ord nominert av sympati, med visshet om at det aldri vil skje. Kunne du sagt med det samme... 

Ufør og ordfører, jeg ler. 🤪

Anonymkode: c2775...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med andre ord nominert av sympati, med visshet om at det aldri vil skje. Kunne du sagt med det samme... 

Ufør og ordfører, jeg ler. 🤪

Anonymkode: c2775...e3e

Jeg var på nominasjonsmøtet, du. Og der er det vel egentlig ingen sympati å spore, der var det votering. Som det er i alle partier når de lager liste, det kalles demokrati. Det er jo flott om andre enn A4-mennesker blir representert både på kommune-, fylkes- og riksnivå. Og tro meg, man får ikke stemmer ved at noen syns synd på en -  man får dem ved å være overbevisende, kunnskapsrik og lojal.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du betaler ikke for deg selv du heller, hvis det er det du innbiller deg.

Anonymkode: d0d3b...8ca

Jeg jobber i det minste for pengene mine, så jeg betaler LANGT mer for meg enn trygdede. Men det var ikke poenget. Man kan si mye fint om trygdede og de kan bidra til samfunnet på mange måter, men å påstå at de bidrar positivt til statskassen, det faller på sin egen urimelig. Det tror jeg ALLE innser, hvis man bare stikker fingeren i jorda.

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke begynt å date noen som var ufør. Men ville ikke forlatt mannen om han skulle bli det.

Dette er en bitter pille å svelge for mange, men det er muligheter for de fleste å velge en frisk mann som er i jobb.

Og det er ikke noe angrep på uføre generelt. Uføre ville vel ønsket å være frisk og i jobb selv. 

Økonomi er jo en sak, men viktigere for meg er at mannen gjør noe, gjør en forskjell, er engasjert, deltar i det sosiale miljøet på jobb. Som ufør kan man selvsagt engasjere seg i frivillige organisasjoner etc, men det gjør jo funksjonsfriske også i tillegg til jobb.

Anonymkode: eed5c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Økonomi er jo en sak, men viktigere for meg er at mannen gjør noe, gjør en forskjell, er engasjert, deltar i det sosiale miljøet på jobb. Som ufør kan man selvsagt engasjere seg i frivillige organisasjoner etc, men det gjør jo funksjonsfriske også i tillegg til jobb.

Dette var jo rimelig hyklete, da. Hvis økonomi er så uviktig, så bør jo en engasjert fyr på uføretrygd være mer attraktiv for deg enn en yrkesaktiv en som er sløv etter jobb...

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvorfor han er trygdet. Dersom det er psykiatri i bildet, ville jeg nok ha styrt unna. Likeledes hvis det er noe genetisk. Det kan kanskje skape økonomiske utfordringer? Hvordan vil han reagere hvis du tjener mye mer enn ham? Eier han egen bolig? Kan det stå i veien for reising og fine ferier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Anonym bruker said:

Dette var jo rimelig hyklete, da. Hvis økonomi er så uviktig, så bør jo en engasjert fyr på uføretrygd være mer attraktiv for deg enn en yrkesaktiv en som er sløv etter jobb...

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Økonomi er ikke uviktig altsp. Og livet er ikke enten eller. Det finnes mange engasjerte menn som også er i jobb.

Livet er urettferdig derimot, det er noe annet. Vi er mange som ville utelukket uføre som potensielle kjærester. Det betyr ikke at de er dårlige mennesker.

Anonymkode: eed5c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2019 at 3:18 PM, Anonym bruker said:

Å være trygdet er ikke noe problem. Hva er årsaken er noe jeg måttet tenkt over. 

I tillegg ville jeg tenkt økonomi. Om han leier, ikke har råd til leilighet, ferier og bil så hadde jeg nok trukket meg. Jeg er ikke interessert i å betale for et voksent menneske for å opprettholde det jeg mener er normal livsstil.

Men du syntes det er greit at trygdede ikke klarer å opprettholde normal livsstil?

Anonymkode: 4580a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...